Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: John’s stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 95
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

okay dan er det noget du vil mine jeg kunne vinde noget ved.... jeg havde jo tænkt mig at køre min xindak til diskant og øvre mellem tone... og så en god transistor intergreret forstærker til resten ned efter....

men det er måske en tosset ide.... så lige der var en accuphase til salg her inde

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
Hej John

Hvis du interesseret i at høre hvordan rør og Magnepan spiller, er du velkommen til et lyt hjemme hos mig.
Jeg kan se i din profil at du er fra sydjylland. Jeg er selv fra Esbjerg, så kan det jo være du bor tæt på!?

hej mads

det kan vi sagtes finde ud af , kunne være fedt at høre...ja jeg bor i fredericia så det er jo kun rundt om hjørnet så jeg er klar.. skal bare finde en dag hvor vi kan

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

Mads57 skrev:
Hej John Hvis du interesseret i at høre hvordan rør og Magnepan spiller, er du
velkommen til et lyt hjemme hos mig. Jeg kan se i din profil at du er fra sydjylland. Jeg er selv fra Esbjerg, så kan det jo
være du bor tæt på!?

hej mads

det kan vi sagtes finde ud af , kunne være fedt at høre...ja jeg bor i fredericia så det er jo kun rundt om hjørnet så jeg er
klar.. skal bare finde en dag hvor vi kan

mvh

Jeg har ferie end til 3 august. så det burde nok være muligt at finde en dag. Du siger bare til.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

okay dan er det noget du vil mine jeg kunne vinde noget ved.... jeg havde jo tænkt mig at køre min xindak til diskant og øvre mellem tone... og så en god transistor intergreret forstærker til resten ned efter....

men det er måske en tosset ide.... så lige der var en accuphase til salg her inde

mvh

Ja det er en lidt tosset ide, 1: du skal ha pillet delfilteret ud af dine højtaler, bagpladen skal skiftes til anden med terminaler til diskant og termialer til bas/mellemtone. 2: du skal sikre dig at der er main in og pre out på din xindak. 3:økonomisk set tror jeg ikke det er rentabel (indkøb af elektronisk filter og extra eff.). 4: så er der jo noget med at i overvejer at flytte, så måske bliver de små focaler for små i en ny stue og så pga. ombygningen måske er svære at komme af med igen.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
john pedersen skrev:

Mads57 skrev:
Hej John Hvis du interesseret i at høre hvordan rør og Magnepan spiller, er du
velkommen til et lyt hjemme hos mig. Jeg kan se i din profil at du er fra sydjylland. Jeg er selv fra Esbjerg, så kan det jo
være du bor tæt på!?

hej mads

det kan vi sagtes finde ud af , kunne være fedt at høre...ja jeg bor i fredericia så det er jo kun rundt om hjørnet så jeg er

mvh

Jeg har ferie end til 3 august. så det burde nok være muligt at finde en dag. Du siger bare til.

okay mads... så bliver der ikke de store problemer .... skal nemlig først starte igen den 2 august...så sender lige en pm.... det må gerne være en hverdags aften ikk.....

mvh

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
Mads57 skrev:
john pedersen skrev:

Mads57 skrev:
Hej John Hvis du interesseret i at høre hvordan rør og Magnepan spiller, er du velkommen til et lyt
hjemme hos mig. Jeg kan se i din profil at du er fra sydjylland. Jeg er selv fra Esbjerg, så kan det jo være du bor tæt
på!?

hej mads

mvh

okay mads... så bliver der ikke de store problemer .... skal nemlig først starte igen den 2 august...så sender lige en pm....
det må gerne være en hverdags aften ikk.....

mvh

Ja det må gerne være en hverdags aften. Bare giv besked nogle dage forinden(3-4dage), bare for så jeg ikke laver 2 aftaler
oven i hinanden.
Så giver jeg gerne en kande kaffe og lidt smørbrød.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

mvh

Ja det er en lidt tosset ide, 1: du skal ha pillet delfilteret ud af dine højtaler, bagpladen skal skiftes til anden med terminaler til diskant og termialer til bas/mellemtone. 2: du skal sikre dig at der er main in og pre out på din xindak. 3:økonomisk set tror jeg ikke det er rentabel (indkøb af elektronisk filter og extra eff.). 4: så er der jo noget med at i overvejer at flytte, så måske bliver de små focaler for små i en ny stue og så pga. ombygningen måske er svære at komme af med igen.

okay dan bliver det så omfattende........troede det var mere lige til... nej det gider jeg så ikke bruge tid på... jeg troede ikke jeg skulle pille ved højtaleren men hva ved jeg .... nu må vi lige se hvornår vi flytter men hun ikke glemt det... men ville jo gerne ha et job inden ... vi vil kunne klar det uden for konen tjerne pænt godt... men går jo igang med noget grundforløb i odense i 20 uger den 2 august... så vil konen lægge et godt ord ind for mig for hendes kvindelig overordnede og gitte er vist som hånd i hanske så jeg håber der sker noget efter nytår hvor jeg er færdig med skole......

nå men det var vist lige et sidespring.... men godt jeg lige hørte fra dig der dan inden jeg gjorde noget dumt/ånsvagt.....igen

mvh

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Har du opgivet projekt Focal ?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
john pedersen skrev:
Mads57 skrev:
john pedersen skrev:

Mads57 skrev:
Hej John Hvis du interesseret i at høre hvordan rør og Magnepan spiller, er du velkommen til et lyt
hjemme hos mig. Jeg kan se i din profil at du er fra sydjylland. Jeg er selv fra Esbjerg, så kan det jo være du bor tæt
på!?

hej mads

mvh

okay mads... så bliver der ikke de store problemer .... skal nemlig først starte igen den 2 august...så sender lige en pm....
det må gerne være en hverdags aften ikk.....

mvh

Ja det må gerne være en hverdags aften. Bare giv besked nogle dage forinden(3-4dage), bare for så jeg ikke laver 2 aftaler
oven i hinanden.
Så giver jeg gerne en kande kaffe og lidt smørbrød.

alletiders mads... drikker godt nok ikke kaffe men the .... men helt sikkert du får en pm af mig i næste uge så finder vi en dag

mvh

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juni 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hva dælen John...

Nogen idé hvad der skal ind i stedet for de Focal..?

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

hej thue

nej overhoved ikke,, det er også kun hvis der kommer noget rigtig rigtig godt der sker et bytte... jeg er jo ikke træt af dem slet ikke... men vi må se for hvis de væk skal ham i den anden ende virkelig ha noget go grej  måske noget magnepan panel højtaler eller i den duer...

man er jo hele tiden nys ang at prøve noget nyt/andet ikk

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

hej allesammen

så... nu sker der MÅSKE snart noget.... ligger i forhandling med en gut om en pathos classic one... håber bare vi kan blive enig om prisen..... vi må se om vi kan gi os lidt begge 2 så vi kan nærme os hinanden.... så det er spændende....

jeg synes de pathos forstærker er p***e flotte og fede....

jo også er jeg blivet tilbudt et par peak consult princessa inkl. stander i bytte for mine focal utobia.... men kender ikke rigtig de højtaler så den er jeg noget usikker på.... nogen der måske kender netop præcis denne højtaller..... synes ikke rigtig jeg kan finde noget om dem....

mvh

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hehe en rigtig mande hørmer... så er det også bedst kvinder ikke er til stede ....

jamen det vil jeg gøre den er faktisk meget god... og super indspillet....

jeg har også dit nr hvis vi fare vild i storbyen ... vi har dog GPS så mon ikke vi kan finde  ålborg....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
john pedersen skrev:

hehe en rigtig mande hørmer... så er det også bedst kvinder ikke er til stede ....

jeg har også dit nr hvis vi fare vild i storbyen ... vi har dog GPS så mon ikke vi kan finde  ålborg....

den forstår jeg ikke, udyb lige tak

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

den skal du ikke tage for noget dan jeg lavede en  fejl da jeg skulle rette en adresse der ikke skulle stå herinde såmænd ikke andet .... glemte at trykke " ret "  til at starte med da jeg skulle slette adressen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
john pedersen skrev:

Tak for det John..

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

nå så var man lige på loppemarkede der fandt jeg sku en pladespiller... en B&O 4002 som virker perfekt,,, metalet på betjeningspernelet skal lige renses lidt

har altid synes det var en ret fed pladespiller... ikke nogen god men rimelig hvis den får en ordenlig pick-up på den.... så skal bare lige ha fat i en riaa... det bliver nok en nede fra hifi klubben...

MAN kan være heldig at finde lidt til ingen penge,,, så det er jo fedt

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

nå så var man lige på loppemarkede der fandt jeg sku en pladespiller... en B&O 4002 som virker perfekt,,, metalet på betjeningspernelet skal lige renses lidt

har altid synes det var en ret fed pladespiller... ikke nogen god men rimelig hvis den får en ordenlig pick-up på den.... så skal bare lige ha fat i en riaa... det bliver nok en nede fra hifi klubben...

MAN kan være heldig at finde lidt til ingen penge,,, så det er jo fedt

mvh

Tillykke med den, hvilken type PU skal der på ?

Hvis du kan nøjes med en MM PU, så skulle sådan en fætter være et godt køb

http://cgi.ebay.co.uk/Edwards-Audio-MM1-Phono-Stage-/1503640 28118?cmd=ViewItem&pt=Turntable_Parts_Accessories&ha sh=item230264fcd6

Prisen inc. fragt er 170 £ hviket er 1515 dkr.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

hej dan

der sidder en ganske almindelig mmc 20 pick-up....hørte den engang med en af B&O's top pick-up... det lød sgu rimelig godt

ved godt det ikke er verdens bedste men synes faktisk der kan komme rimelig god lyd ud af den... og til den pris her kan det ikke gå helt galt.... nice

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

der sidder en ganske almindelig mmc 20 pick-up....hørte den engang med en af B&O's top pick-up... det lød sgu rimelig godt

ved godt det ikke er verdens bedste men synes faktisk der kan komme rimelig god lyd ud af den... og til den pris her kan det ikke gå helt galt.... nice

øhhh, jeg er ikke lige inde i B&O PU'er, er det en MM eller en MC ?

<< Forrige Side af 95 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes