| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jeg er heller ikke særlig klog når det drejer sig om B&O.... kan bare se der står mmc 20 pick-up... nok noget bæ men så må jeg købe en ny af de bedre pick-up'er de laver....
har lige gjort den ren og den står faktisk som ny..... var også lige inde på den blå for at se hva folk sælger den til,,, den ligger sgu helt op over 2k.... så gitte synes også det var et godt køb
så den vil jeg prøve at få op og køre 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
jeg er heller ikke særlig klog når det drejer sig om B&O.... kan bare se der står mmc 20 pick-up... nok noget bæ men så må jeg købe en ny af de bedre pick-up'er de laver....
har lige gjort den ren og den står faktisk som ny..... var også lige inde på den blå for at se hva folk sælger den til,,, den ligger sgu helt op over 2k.... så gitte synes også det var et godt køb
så den vil jeg prøve at få op og køre 
|
|
|
så må du ud og købe noglr sorte skiver  .
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja lidt skal jeg da.... kan låne en riaa af henrik indtil jeg selv finder ud af noget.... så det er godt nok...
men synes det er total useriøst at de brugte " din " stik .... det duer jo ikke til normale forstærkere.. så skal også ha fat i et kabel med " hun din "i en ende og rca i den anden ende
men gider ikke ha flere hunderede lp plader stånde
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hehe ja lidt skal jeg da.... kan låne en riaa af henrik indtil jeg selv finder ud af noget.... så det er godt nok...
men synes det er total useriøst at de brugte " din " stik .... det duer jo ikke til normale forstærkere.. så skal også ha fat i et kabel med " hun din "i en ende og rca i den anden ende
men gider ikke ha flere hunderede lp plader stånde |
|
|
kom du med dyret og vi kan klippe det DIN stik af og så få monteret nogle rca i stedet  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne da være fedt hvis du gider det...så kan jeg jo tage den med når jeg skal op og lytte hos dig igen...
det er første gang jeg er heldig og finde noget på et loppemarked... har jo læst om dem der finder alt i container eller et loppemarked....
jeg så sikkert også verdens største ghettoblaster.... det var lige før den var lige lang som jeg... var lige ved at købe den for den så godt nok vild ud... indbygget sub dobbel cd og selvfølgelig dobbel kass. jeg siger dig den kunne spille højt vildt højt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|

så meget pladespiller kunne få for 300 kr... rimeligt billigt ...især hvis man går ind på den blå og ser den samme pladespiller fra 1500 og op til 2895... i det lys synes jeg det er rimelig billigt
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riaa'en er vigtig, har selv haft cambridge og MF riaa før den EAR jeg har nu, forskellen på dem har været temelig tydelig, hvid du kan finde en brugt MF X-LPS V3, så yder den ganske godt til pengene (nypris 2700-2800 kr), den tager både MM og MC PU.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Juli 2010 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal jo passe på jeg ikke køber en riaa som pladespiller og pick-up ikke kan følge med... hvis du forstår... men et par kg vil jeg godt give... også lige en anden pick-up... vil gerne have B&O's mmc 1 mener jeg den hedder, deres top model mener jeg, men er ikke sikker på den kan komme på min.... men mener at ha læst at det kun er spidsen af pick-up'en... også burde den kunne på.. men det er ikke noget jeg sådan rigtig ved noget om.... men en ting ved jeg.. netop den pick-up slår de fleste i prisklassen....
men ved ikke om de er til at få fat i som ny mere men det skal jeg lige ha fundet ud af... regner med jeg køre op til den lokale pusher i morgen og høre ad... de sælger jo bla. B&O
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte cambridge 640P havde jeg en Thorans TD320 MK2 med en Benz micro mc gold, opgradere så til MF riaa'en, forskellen var tydelig selv om jeg kun havde givet 1500 kr fot thoransen og 1000 for Benz'en, så tror sagtns et din B&O vil kunne vise forskelden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jeg synes faktisk det er en udmærket maskine på 15 kg... havde en del venner der havde sådan en... husker især en modificeret så den kunne køre med andre pick-ups... husker han kørte med ortofom om 40... den med VDH slibning denlød godt....
har også hørt og læst den gamle dali riaa/mc forstærker skulle rigtig god... men har ikke hørt den
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
jamen jeg synes faktisk det er en udmærket maskine på 15 kg... havde en del venner der havde sådan en... husker især en modificeret så den kunne køre med andre pick-ups... husker han kørte med ortofom om 40... den med VDH slibning denlød godt....
har også hørt og læst den gamle dali riaa/mc forstærker skulle rigtig god... men har ikke hørt den |
|
|
tror den bliver svær at opdrive, syntes heller ikke der er ret mange riaa'er på brugt market her hjemme, men www.ebay.co.uk er der et pænt udvalg, dog er det spret ud over en del søge områder. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej okay du har ret i man ser den dali tilsalg så tit.... men synes man ser nogle projekt ( er det ikke sådan de hedder...") har på noget af dem med et par rør i... og hva jeg har læst mig frem til kan man godt lave et superkøb..... og de ligger inde for prisklassen jeg har sat af til det...
åhh dan du ved jeg er mongol når det drejer sig om at købe på nettet... er begyndt at begive mig ind det univers med aktioner på nettet .. men har ikke turde købe noget endnu... jeg er sgu ved at være en hel indiana jones... for vi bigiver os begge 2 ind det ukendte internet jungel 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
nej okay du har ret i man ser den dali tilsalg så tit.... men synes man ser nogle projekt ( er det ikke sådan de hedder...") har på noget af dem med et par rør i... og hva jeg har læst mig frem til kan man godt lave et superkøb..... og de ligger inde for prisklassen jeg har sat af til det...
åhh dan du ved jeg er mongol når det drejer sig om at købe på nettet... er begyndt at begive mig ind det univers med aktioner på nettet .. men har ikke turde købe noget endnu... jeg er sgu ved at være en hel indiana jones... for vi bigiver os begge 2 ind det ukendte internet jungel 
|
|
|
Tidt er det bare at købe hvis man føler at prisen er god, når varen så kommer så må man lytte om det er sagen og hvis ikke, så må den jo bare videre, gælder dog kun 2nd-hand produkter, ved nykøb er der med garenti tabt penge på gulvet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige præcis dan....
tror jeg kigger efter en riaa fra projekt hedder de ikke noget de hedder tube et eller andett
sådan en fætter er jo til at få fat i for menneske penge 
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er vist udemærket, de laver dog flere modeller, der er den helt billige til 800 kr, så er der den opgraderet version Phono box se II til 1800 kr

Så er der og den lille Rør baseret version Tube box II til 2500 kr

Der findes også en Tube model der er større til 4K, men næppe inden for det buget du har sat. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
den billige til 800 kr har jeg haft ... sikke noget l**t...nej tror jeg vil gå efter den lille rør børge til 2500... der er ihvertifald kun den jeg kan komme i tanke om.... er der ikke noget med der er indbygget til mc pick-up'er i sådan en børge der dan
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
den billige til 800 kr har jeg haft ... sikke noget l**t...nej tror jeg vil gå efter den lille rør børge til 2500... der er ihvertifald kun den jeg kan komme i tanke om.... er der ikke noget med der er indbygget til mc pick-up'er i sådan en børge der dan |
|
|
jo, den tager både MM og MC. men i det prislag og billiger er MF også at finde, den fungere i hvert fald rigtig godt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan ja den tricord skulle være ret god især prisen taget i betragtning...( referere her fra en test ... skulle være super shampoo med clearaudio...har jeg læst... men har nu også læst at de projekt med rør skulle være ret gode...... nu må jeg hva det bliver.... allerførst skal jeg lige ha forhørt mig om kvilke B&O pick-up'er det helt sikkert passer på... er jeg i tvivl.... mener bare min kammerat havde mmc 1 på altså topmodellen... men som skrevet er jeg lidt tvivl om jeg husker rigtig ...ku være man lige skulle besøge den der B&O tråd herinde
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Juli 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå så har jeg igen brudt mange timer på opstilling af ht.....
jeg synes nemlig den spillede mere i venstre side end højre.... meget tydelig på stemmer eller især stemmerne...så jeg begyndte at nørkle med opstilliingen igen igen igen og igen...
f**k HELVEDE ( undskyld mit franske ) der skulle næsten ingen ting til før det faldt på plads... det drejer sig om ganske få cm....
jeg havde så højtalerne stående på nogle messing " mønter " ..... ca 4 mm høje.... da jeg fjernede dem ( konen ved det ikke.... endnu...) ja så faldt det endnu mere på plads....
sad lige og hørte eagles cd'en hell frezzez over..... synes for første gang i den tid jeg har haft de focal at jeg ikke manglede lydtryk  
troede ikke der var højtaler der er så besværlige med opstillingen ihvertfald ikke dynamiske ht'er......og man kan åbenbart få næsten helt nyt sæt højtaler hvis man er meget umage med opstillingen,,, vidste godt man kan hente en del.. men at det er helt nede i de marginaler havde jeg hoppet på for 48 timer siden....
men hifi'ens vej er uransagligt 
|
| Til top |
|
| |