Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 10:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Beton-højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Du må dælme ha en god aftale med en landmand med en hulens masser huller i grusvejen.

Det er efterhånden en masse støbninger du har været igennem, men ideen med den farvede beton er godt nok spændende, flot farve.

Følger spændt med fra sidelinien, og glæder mig til du begynder at støbe line arrays i 2 mtr´s højde.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Et to meter høj støbning, ja det kunne du lide hva?

Men tak for ordene, jeg er også spændt på hvad det næste bliver . Eftersom der er de nævnte huller i støbningen tror jeg ikke jeg gider spilde acetone på at fjerne flamingoen. I stedet vil jeg bruge den som forsøgskanin for bivoksen - jeg håber at den er lidt mindre fremtrædende på en mørk støbning.

Så jeg skal bare lige have købt nyt sand og cement (og savet lidt flamingo + dybler), så skulle jeg være kørende igen.

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

undskyld mig, men er det ikke både noget miljøsvineri og en sundhedskadelig proces at bruge et oliebaseret produkt som flamingo og bagefter fjerne det med et stærk organisk opløsningsmiddel

Ville det ikke være bedre at lave en form ar halvdelen af højaleren og så lime de to dele sammen - så ville du have den samme genanvendelige træform til det indvendige hulrum ligesom skallen -

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
undskyld mig, men er det ikke både noget miljøsvineri og en sundhedskadelig proces at bruge et oliebaseret produkt som flamingo og bagefter fjerne det med et stærk organisk opløsningsmiddel

Nu er jeg jo ikke kemiker, så jeg er egentlig ikke helt klar over de miljø/sundhedsmæssige konsekvenser af mine små eksperimenter. Jeg tænkte bare at der sgu er så mange hun-mennesker der hver dag fjerne neglelak med acetone, så det ikke gjorde en forskel om jeg brugte det til at fjerne flamingo med. Faktisk startede jeg også ud med at bruge en ske jeg snuppede fra køkkenskuffen, men den fik jeg hurtigt bøjet (og gemt langt væk). Men nuvel, det er en grøn tid vi lever i, så jeg skal se hvad jeg kan gøre

r-l-b skrev:

Ville det ikke være bedre at lave en form ar halvdelen af højaleren og så lime de to dele sammen - så ville du have den samme genanvendelige træform til det indvendige hulrum ligesom skallen -

Jeg er bange for at det vil blive noget makværk med mine evner. Altså med mindre man spartler betonen op bagefter med f.eks. sandspartel, men jeg vil have støbningen til at stå som den er. Jeg tror ikke jeg kan lime to støbninger sammen uden at det bliver tydeligere at se end jeg bryder mig om.

Til top Vis Ole Hedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole Hedegaard

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

I øvrigt vil jeg gerne skyde skylden på Båndsei, som foreslog acetone på side 1 i tråden

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Simpelthen SÅ fedt at følge med i det her!

Keep it up!

Med venlig hilsen Daniel...
Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

DanielV skrev:
Simpelthen SÅ fedt at følge med i det her!

Keep it up!

Med venlig hilsen Daniel...

Tak skal du ha!  Altid godt med lidt opmuntende ord i et langvarigt projekt! Heldigvis er det lysten der driver værket for tiden .

Måske jeg snart skulle jage støbningerne sammen til en gruppebillede en dag. Naaaaj jeg tror jeg venter lidt endnu

PS: Støbningen har ikke ændret sig betydeligt i farve. Har savet/skåret flamingo ud til ny støbning her til aften. Og købt nyt sand og cement

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Lidt arbejdsbilleder... Har skåret dyvler og boret huller i dem... Faktisk lidt besværligt at tage billeder af noget der kræver to arbejdshænder, men så er det godt at man har selvudløser

Har også skåret flamingo. Smider lidt papir under passeren... ellers går den lidt for nemt gennem flamingoen!

Flamingoen kan faktisk skæres meget tyndt med hobbykniven. Bladene bliver bare hurtigt sløve. Det gælder i øvrigt også den fukssvans jeg saver de store flamingostykker over med. Det ødelægger simpelthen en sav, så det må man tage med i regnskabet (dvs. afsætte en sav til formålet)...

Så er flamingostykkerne klar, og skal bare fuges sammen men noget silikone. Det er i øvrigt IKKE noget man gør LIGE før man støber - jeg lader det tørre en dags tid.

Sådan ser støbningen i øvrigt ud her efter nogle dage - den har ikke ændret farve betydeligt. Man kan se et hvidt slør nogle steder (kalk-stads?), men det satser jeg på der forsvinder efter bivoks.

PS: Er du også irriteret over at få lille tissemand af kulden fra skuret? Her er løsningen! En 69 kroners varmeblæser

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Er du blevet tilfreds med støbningen?

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

KBAndersen skrev:
Er du blevet tilfreds med støbningen?

Jeps, godt tilfreds med farven, formen og kanterne. Skal bare lave blandingen mere lind, så jeg undgår de kæmpe bobler som er bortcensureret på billederne  (de er på bagsiden). Får nok støbt igen her i weekenden

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Lidt flere arbejdsbilleder...

Har givet formen noget olie... faktisk for første gang! Samme slags som en Toyota Carina spiser . Så lugter der sgu af værksted!

Dyblerne monteres. Jeg holder dem en milimeter fra kanten for at gøre dem mindre synlige i kanten af enhederne på den endelige støbning:

Lidt silikone-kontitori:

Så er hele klodsen i - her er formen ved siden af bunden af den sidste støbning:

Kastede mig også over at give støbningen bivoks - dog ikke med gamle underbukser . Et godt dækkende lag ud, som efterfølgende aftørres med en tør klud. Her er lidt billeder...

Det virker faktisk ikke så tosset. Jeg håber virkelig jeg kan ramme den overflade som toppen af støbningen fik, for det er sgu noget der duer! Den er vist den pæneste overflade jeg har lavet indtil videre. Ved dog ikke helt hvorfor... Men det har vel noget at gøre med at farven, tror jeg... og så en velafrenset støbeplade

Gav også siden af støbningen bivoks:

Jeg tror jeg var heldig med farveblandingen. Mon ikke det kommer til at passe med sorte enheder?

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Når jeg nu HAR gang i motorolien... Jeg har sgu købt ny (ahem... brugt) bil

Tror også de brugte oxydsort da de støbte den! .

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

tillykke med "dytten".. Fin bil.

Det ser ikke så tosset ud.

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008
Sendt: 17 November 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hallo, er projektet slut?

Eller skal vi til at holde dig i ørene?

Nakamichi og DIY
Til top Vis Cesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cesse

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Cesse skrev:
Hallo, er projektet slut?

Eller skal vi til at holde dig i ørene?

Slut? Nejda...  men jeg har godt nok holdt mig en pause! Jeg håber på at kunne få lidt arbejdsro i december når man tænker på alle de arrangementer man skal løbe til i november... jeg synes knap nok at ryggen kan nå at ramme sofaen før man skal på arbejde igen

Egentlig er jeg meget glad for at jeg ikke løb ud og støbte videre med det samme. Det har nemlig vist sig at støbningen i DEN grad har ændret farve med tiden:

Det ligner en slags "kalkslør" der er kommet på støbningen, men det er ikke umiddelbart noget der lige kan tørres af. Som om farven simpelthen bare fordamper! Jeg bliver unægteligt nødt til at skyde noget mere farve i næste støbning... Det der undrer mig er, at støbningen ikke har ændret væsentligt meget farve de stedet hvor mine fede labber har løftet på den - se bare på siden af den! Samtidigt har hele siden fået bivoks... så det er mærkeligt at mine hænder skulle få støbningen til at holde farven bedre end bivoks! Det er sgu da mærkeligt! Så fedtede hænder har jeg da heller ikke!

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Ja den har da godt nok ændret meget farve.

Nakamichi og DIY

Cesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

HALLO

Nakamichi og DIY

Ole Hedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Cesse skrev:
HALLO
JA HALLO DET ER OOLE

Ja, hvad kan man sige? Fandme lidt for travlt, det liv! Har travlt med at oplære et par inder-programmører før de smutter sydpå, men de har egentlig mere travlt med at rende rundt og tage billeder af sneen, de kære væsener . Og så 3 fødselsdagsarrangementer, julefrokoster, julegaver, og en kone og datter med influenza! I hører rigtigt, det kører bare!

Der er absolut intet sket. I hvert  fald ikke andet end betonen selv har gjort. Nu har den hærdet i... tjae næsten 2 måneder (puha det er længe siden jeg lavede noget!). Farven ændrer sig faktisk stadig, men det er ikke til det bedre. Det ser ud til at den ender med at blive sådan lidt fimset lysegrå, så der skal ikke holdes tilbage med farven til næste støbning. Var lige ude i kulden og knipse et billede:

Håber snart at have lidt tid til projektet igen....

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Inder programmerer - er det dem, der har programmeret indernettet?
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:
Inder programmerer - er det dem, der har programmeret indernettet?

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum