Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2025 | 15:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Leonard Cohen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

hej alle

jeg skal til cohens koncert i odense  lørdag... men da jeg aldrig har været netop der.... er der nogen tips i gerne vil dele hvordan og hvor det er bedst at pladsere sig for at få den optimale/maximale oplevelse...

sorry for off topic hvis mit indlæg er fejlpladseret her

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 August 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Det omtalte TV-program var med Jarl Friis Mikkelsen som vært - en slags 'Her er dit liv' med Cohen som gæst. Den danske musiker var C.V. Jørgensen, såvidt jeg husker. Og, igen såvidt jeg husker, kom programmet i forbindelse med Cohens album "The Future" (1992). Det meste af programmet blev genudsendt på DR2 i anledning af Cohens 70 års fødselsdag for nogle år siden. Jeg mener osse at huske, at Cohen havde succes med at tømme det meste af en flaske tequila i løbet af programmet... . Han var for øvrigt, som sædvanligt, vildt ydmyg og taknemmelig, og morsom.

Sonny, jeg har været på engen flere gange til diverse arrangementer. Men, ikke af denne størrelsesorden. Da det er 'open air', burde det borge for en bedre lyd, generelt. En placering lige foran mixertårnet er ofte fin, men det er der desværre ofte osse andre, der har fundet ud af .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Uha mollecon.

Nu dæmrer det så svagt.Den udsendelse har jeg set,men jeg kan godt nok ikke huske om det var C.V.Jørgensen der var med.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 August 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Det omtalte TV-program var med Jarl Friis Mikkelsen som vært - en slags 'Her er dit liv' med Cohen som gæst. Den danske musiker var C.V. Jørgensen, såvidt jeg husker. Og, igen såvidt jeg husker, kom programmet i forbindelse med Cohens album "The Future" (1992). Det meste af programmet blev genudsendt på DR2 i anledning af Cohens 70 års fødselsdag for nogle år siden. Jeg mener osse at huske, at Cohen havde succes med at tømme det meste af en flaske tequila i løbet af programmet... . Han var for øvrigt, som sædvanligt, vildt ydmyg og taknemmelig, og morsom.

Det var nu ikke lige Jarl Friis Mikkelsen jeg tænkte på med denne beskrivelse :

Strandvaskeren skrev:
Det var vist sådan en udsendelse fra slutningen af halvfjerdserne/starten af firserne med ham der studieværten med det krøllede hår der kørte musikprogrammer inden Mylius blev hot..

Det passede bedre på Sten Bramsen og udsendelserne "Musikalske venner". Kan Cohen have været i dansk tv flere gange ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 August 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hmm.

Det kunne være sjovt,at få opklaret.

carsten

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Det er slet ikke usandsynligt, at Cohen har deltaget i programmer flere gange. Og Sten Bramsen lavede i sin tid flere forskellige musikprogrammer, så kombinationen er bestemt mulig.

Den nævnte udsendelse med Jarl Friis var lang, over en time, tror jeg. Den genudsendte version var redigeret og forkortet til en helaftens sendeflade med Cohen som tema (der var så flere andre udsendelser i løbet af den aften).

PS.: Jarl var da vist ret krølhåret i sine yngre dage(?)

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Det tror jeg skisme er et pletskud, godt husket.. http://www.youtube.com/watch?v=NLS4pOH2cVM

DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 August 2010 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Fik aldrig billetter så jeg måtte nøjes med en gratis lytter fra vejen og med storskærm ikke dårligt !

Im your Fan !

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

3,5 time i selskab med den eneste ene.(og konen var også med)

Jeg har aldrig oplevet så smuk en koncert, og jeg er sgu ikke bange for at indrømme at tårene trillede under 2-3 numre. Første gang det skete kiggede jeg på sidemanden som diskret tørrede sine tårer væk

Mange mennesker, men alligevel intimt og meget meget smukt. Stor hånd til de andre koncertgængere for at være tilstede for musikken og ikke øllerne.

Stor kritik til Fruens Bøge for at malke koen. Der var INGEN plads foran hvor jeg stod, og de få mennesker der bevægede sig ud efter en øl eller mad, kom enten aldrig tilbage eller sagde at det var fuldstændigt sindsygt så mange mennesker der var pakket ind på pladsen.

Fruen bruger en str. 36 i sko, dem var der kun lige plads til, og jeg selv havde nær indhaleret regnfrakken fra ham der stod foran mig.

Højdepunkter: Hallelujah, I´m your man, Suzanne..... hele koncerten. Jeg sad i kø 2 timer før indgang åbnede, 1 1/2 timer inde på pladsen, og kom hjem kl. 02 i nat, men tager gerne afsted igen idag, og fruen vil med.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Zakken

Hvor er det dejlig at høre om din oplevelse med koncerten.Skriv endelig mere.

6 ****** i Jyllands Posten.

carsten

Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 August 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Zakken

Hvor er det dejlig at høre om din oplevelse med koncerten.Skriv endelig mere.

6 ****** i Jyllands Posten.

carsten

Der er ikke så meget mere at sige, det var, i mine øjne, en fantastisk oplevelse, og står forrest i køen til billetter, hvis han dukker op igen.

Lyden var virkelig god, men ikke særlig høj. Til gengæld, som jeg før skrev, så var der ikke den sædvanlige snakken fra de andre gæster, så lydoplevelsen var rigtig god.

Jeg har nogle elendige optagelse på mobilen, men Hallelujah med publikum som kor, giver stadig ståpels.

Min oplevelse svarer utroligt godt med denne anmeldelse: http://gaffa.dk/anmeldelse/42043

Jeg troede faktisk at du selv skulle med til koncerten?

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 August 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

jeg synes at  lave lydniveau trak meget ned i min oplavelse af koncert...

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Zakken

Desværre skulle jeg ikke med til den koncert  men tak for billedet.

carsten

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 August 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

3,5 time i selskab med den eneste ene.(og konen var også med)

Jeg har aldrig oplevet så smuk en koncert, og jeg er sgu ikke bange for at indrømme at tårene trillede under 2-3 numre. Første gang det skete kiggede jeg på sidemanden som diskret tørrede sine tårer væk

Mange mennesker, men alligevel intimt og meget meget smukt. Stor hånd til de andre koncertgængere for at være tilstede for musikken og ikke øllerne.

Stor kritik til Fruens Bøge for at malke koen. Der var INGEN plads foran hvor jeg stod, og de få mennesker der bevægede sig ud efter en øl eller mad, kom enten aldrig tilbage eller sagde at det var fuldstændigt sindsygt så mange mennesker der var pakket ind på pladsen.

Fruen bruger en str. 36 i sko, dem var der kun lige plads til, og jeg selv havde nær indhaleret regnfrakken fra ham der stod foran mig.

Højdepunkter: Hallelujah, I´m your man, Suzanne..... hele koncerten. Jeg sad i kø 2 timer før indgang åbnede, 1 1/2 timer inde på pladsen, og kom hjem kl. 02 i nat, men tager gerne afsted igen idag, og fruen vil med.

Hørte ham for et par år siden i Århus og det var ligeså godt som du beskriver det - han forstår virkelig at skabe en god stemning.

Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg synes osse det var godt, selvom jeg ikke stod så godt placeret som Zakken. Jeg kan ikke helt klare, når det bliver så tæt pakket... Og, de kunne godt have hævet lydniveauet med adskillige dB - selve lydkvaliteten var stort set OK. Det er utroligt han kan blive ved, og så så lange koncerter! Nu er det så bare at håbe, at han virkeligt kommer med et nyt album til efteråret, som annonceret.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 19 August 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Zakken skrev:

Jeg har aldrig oplevet så smuk en koncert, og jeg er sgu ikke bange for at indrømme at tårene trillede
under 2-3 numre. Første gang det skete kiggede jeg på sidemanden som diskret tørrede sine tårer væk

Så har sikkert været mig der stod ved siden af dig    Lidt forsinket skal jeg også tilslutte mig koret - det var en
fantastisk koncert. Anmeldelserne har jo også været fine: http://www.jvb.dk/artikel/cohen-begejstrede.aspx. Bortset lige fra
Fyens Stiftstidende, som havde den frækhed i første omgang at anmelde koncerten baseret på kun 1. sæt. Det blev kun til to
stjerner, som så blev ændret til fire stjerner dagen efter for den samlede koncert. Jeg synes det er dybt useriøst at anmelde
en koncert baseret på kun første sæt - en koncert skal ses som en samlet begivenhed, og specielt en kunstner som Cohen,
der kræver noget at sine lyttere, skal have lov at bygge den op i sit eget tempo. Så avisdød til Fyens Stiftstidende ...

For mig var lydniveauet lige tilpas, men det kan måske skyldes at jeg stod lige ved siden af et af de første højttalertårne ca.
100 m ude på pladsen. Faktisk skete der det samme som meget nemt også sker på hjemmeanlægget hvis fx ht'erne står for
tæt på bagvæggen, nemlig at hans stemme svulmede for kraftigt op. DEN skulle i hvert fald ikke være højere. Men
højttalertårnet satte kortvarigt ud et par gange, sådan at vi kun hørte lyden fra højttalerne oppe ved scenen, og der kunne
jeg godt høre at det var lavt, så det har nok afhængt meget af hvor man stod.

Og a propos hans stemme, så var jeg overrasket over hvor lidt gammel og slidt den lød, navnlig da han var blevet varm i 2.
sæt, syntes jeg at den stadig havde power.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Sådan så det ud hvor jeg stod. Der er dog zoomet ind med mobilen, så der er ikke mange pixels i billedet.

Jeg kan i øvrigt anbefale denne udsendelse: http://www.youtube.com/watch?v=ugh8Xe6hX7U&feature=related. Et 40 minutter
langt interview med ham da han var halvvejs gennem sit koncertprogram.       &nb sp;      

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jens.

Tak for det flotte stemnings billede fra koncerten.

carsten

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte i min "anmeldelse" at skrive at jeg inden koncerten med vilje undlod at høre Live in London, som vi ellers havde
købt nogle måneder forinden. Jeg ville have at det hele skulle fremstå nyt. Jeg er glad for at jeg modstod fristelsen, for mange
af de ting han sagde fra scenen, bliver også sagt på Live in London. Nu er det til gengæld en fornøjelse at høre Live in London -
det føles om en forlængelse af koncerten, og den har snurret (det hedder det vel stadigvæk når der er tale om harddiskbaseret
afspilning ) lige siden.

Dog må jeg sige at jeg gerne ville have kendt nogle af numrene bedre inden koncerten. Jeg er ikke så kendt i hans oeuvre fra
før I'm Your Man, så mange af sangene havde jeg simpelthen ikke hørt før. Men det gik alligevel, og jeg må sige at koncerten
har forhøjet Cohens status hos mig - selvom jeg som sagt ikke er så velbevandret i hans ældre plader, så er han baseret på
det jeg kender, oppe blandt de helt store i min opfattelse.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes