Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Research REF 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg ikke prale med hverken VC eller IWC, men et enkelt Rolex kan jeg da pryde min arm med - og det har været en hård måned at komme igennem, da det lige har været hos Klarlund til 13 års service 
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Til de sidte indlæg,

Jeg har lyttet til REF 5. Er man begejstret for REF 3, bliver man ikke skuffet med REF 5.

Lige lidt info, vi har ikke REF 5 i showroom lige nu. Men vi arbejder på at få den med på super udstillingen HiFi & Surrond 2009 sammen med REF 610T og REF CD-8.

Både Krell Evolution og ARC REF er indenfor det det der kan kaldes den neutrale zone. ARC REF serie er nok det rør setup som i mine øre kommer tætest på neutrale transistor forstærkere. PT har HPA Krell Evolution på Sonus Faber Stradivari, som er en underskøn oplevelse.

Spændene tråd i øvrigt 

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt REF3 og synes, at de nye 6H30-baserede forforstærkere lyder mere transistorbaserede end rørbaserede.

Altså er klangen ikke lige mig, men ellers er der tale om et klasseprodukt.

Hvilken opløsning og extension - Wauv!

Jeg er vild med opbygningen, kvalitetsfornemmelsen og de fede old-school print.

6550-reguleringen i strømforsyningen får også thumbs up herfra - noget jeg kan se de har videreført i REF5.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

xrdt skrev:

Jeg troede du deltog i debatten ligesom os andre for at vi i fællesskab kunne blive klogere. Men det virker til du selv har alle svarene.

Jeg synes også lige som dig at det er fint man kan købe tingene hjem fra udlandet. Men jeg håber så sandelig ikke du gør brug af de danske forhandlers demorum og lokaler og derefter går hjem og bestiller varer hjem

Der er blevet skrevet rigtigt pænt til dig igennem tråden, hvorfor kan du ikke finde ud af at gøre det samme?

Jeg tror ikke dine budskaber slår bedre igennem af at skrive som du gør, jeg tolker det blot som om du råber lidt.

Jeg er her for at hygge mig, bidrage hvor jeg kan, og søge svar på hifirelaterede problemer. Til tider ryger jeg i Operation-X-mode, som det er tilfældet her. Jeg taler generelt pænt og høfligt til folk, men når folk taler ned til mig, falder hammeren - sådan er jeg.

Jeg gør ikke brug af hififorhandleres demorum, og jeg låner ikke udstyr.

Råber lidt? Jeg bliver sjældent misforstået, så hvorfor skal mine budskaber slå bedre igennem?

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Med min status som branchemedlem må jeg desværre ikke sætte billeder på af mit eget anlæg - tråden jeg havde er desværre slettet af admin.

Men beskrive dit setup lidt mere indgående i forhold til modeller og kabler osv. må du vel?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Jeg har hørt REF3 og synes, at de nye 6H30-baserede forforstærkere lyder mere transistorbaserede end rørbaserede.

Altså er klangen ikke lige mig, men ellers er der tale om et klasseprodukt.

Hvilken opløsning og extension - Wauv!

Jeg er vild med opbygningen, kvalitetsfornemmelsen og de fede old-school print.

6550-reguleringen i strømforsyningen får også thumbs up herfra - noget jeg kan se de har videreført i REF5.

6H30 rørene kan noget som 6922 ikke kan - men vi er enige om at den klassiske 'varme' ARC lyd er skredet mere mod det neutrale, men samtidig er lydbillede, definition og præcision vokset.

Der er stadig dem (ARC hardcore freaks), der mener at kombinationen VTM200 + LS5 er det bedste ARC nogensinde har frembragt. Endnu mere hardcore folk vil helt tilbage til D-150 sammen med SP-3. Meen Bill Z. og hans venner har jo hok lært et eller andet i de seneste 30-40 år mht. til lyd reproduktion. Især på forforstærker området.

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke lade være med at synes, det er lidt komisk når folk i den grad hidser sig op over et dyrt produkt.

Jeg ser for mig i ånden, hvordan jeg tilsvarende skulle stille mig ned i forretningen og overfuse forhandleren af min drømme-Jaguar, fordi jeg syntes at prisen var fuldstændigt latterlig. I sådan et tilfælde tror jeg nok, at de rare unge mennesker i de hvide kitler ville komme og hjælpe mig hjem...

-Så var der forøvrigt et indlæg for efterhånden et stykke tid siden, der, underligt nok, forblev ukommenteret. Jeg synes, det vil være på sin plads at bemærke, at forsikringsselskabet, der har væsentligt flere penge end 105.000 kr. ude at svømme i tilfælde af en brand, absolut ikke i deres vildeste fantasi kunne finde på at være ligeglade med, om der sidder en CE-mærkat på udstyret eller ej. Hvis der er en million eller to ud af deres kasse til forskel, så skal jeg garantere, at den mærkat er meget, meget vigtig!

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Af ren nysgerrighed tastede jeg "CE" ind i tryg.dk og topdanmark.dk's søgefelt. Ingen hits på tryk, og 1 hit på topdanmark omhandlende cykelhjælme. Tror selv jeg har lidt elektronik som ikke er CE godkendt (min iBasso D10 f.eks.) så ville da være rart at vide hvordan man var stillet i en forsikringssag skulle uhældet være ude, men der er ikke ligefrem meget information at hente på deres hjemmesider ser det ud til.

Nogen der har noget info? (undskyld for lettere offtopic)

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Der er slettet/rettet indlæg i tråden.

Tal pænt til hinanden, og tænk før du indrykker indlæg.

Retningslinjerne er til for at blive fulgt, og vi er altså heslt fri for at give advarsler, udelukke brugere mm.Fortsat god, saglig debat, folks.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

- Og nu vi er offtopic, så burde der gives minimum de første to advarsler for Broks avatar.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
For iøvrigt at mane alle formodninger til jorden, har jeg lige talt med Leonard hos Audio Research i Minnesota.

1. MSS Hifi er IKKE ARC forhandler, derfor er der ingen garanti på et ARC produkt købt der - og de har kun den ene der er til salg på eBay.
2. Audio Research bygger IKKE strømforsyninger om fra 110V til 220V eller omvendt - og slet ikke for $300 - så det bliver gjort et eller andet ukendt sted.

Så vejledende udsalgspris i USA = ca $12000 = ca 62.000 kr + sales tax
Vejledende udssalgspris i DK = ca $16000 = ca 81.000 kr + moms

Så der er en umiddelbar prisforskel på ca 20.000 kr - en del af dette går til transport, samt det faktum at både importør og forhandler skal have lidt avance.

Vi har i Audionord AB regi lige vent situationen og indholdet i denne tråd i dag. Og for at der ikke er nogen tvivl, så er det fuldstændigt korrekt det som Henrik skriver i Punkt 1 & 2. Jeg kan supplere med at det vil kun være i særlige tilfælde* at ARC ændrer spændingen. Det er hele strømforsyningen der skal skiftes, og dette kan orginalt ARC ikke gøres for 300 USD.

Der har været nogle uautoriserede konverteringer som Audionord AB kender til på både på ARC og Krell, som bestemt ikke har virket efter hensigten. Så det kan på det kraftigste frarådes at lade ukyndige eller uautoriserede teknikkere begå disse indgreb.

Der har været nogle sager i Norden, hvor kunder virkeligt er kommet i klemme fordi de har været snydt af amerikanske skuppelløse sælgere.

*ARC begår disse indgreb hvis der er tale om at en kunde kan dokumentere flytning til eller fra USA etc.

Slutteligt kan vi meddele at vi på europæisk plan samarbejder på tværs mellem distributører, så kunden får den service der er behov for. Vi gør meget ud af at lead generere mellem os, for at yde størst mulig service.

mvh
MJ
Audionord AB

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hver gang og jeg mener HVER GANG, der kommer et produkt her på H4A til mere end 100K så kommer denne diskution op. Er det pengene vær, forstår ikke hvorfor folk vil betale så meget osv osv osv..............

Seriøst............ Jeg syntes at det er ærgeligt at janteloven er så fremtrædende herinde. Vist i har ondt i røven over at et produkt koster kassen og at nogle bruger herinde måske nok kunne finde på at købe det. Jamen så er det sku da jeres problem og ikke de kommende køberes eller forhandleren.

Så jeg forslår at næste gang der kommer en nyhed her på H4A som koster en halv årsløn. Så ville det være dejligt vist i som nu får lidt ondt i møllen, bare lader være med at kommentere prisen. Gerne kommentere produktet, men lad være med at "svine" forhandlerne og producenterne til, bare fordi at i aldrig vil får råd eller vil ofre så mange penge på jeres hobby.

Det var mit ønske omkring verdensfreden her på H4A

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Ja Pierre, og vi kan vel også kun være glade for at der kommer kvalitetsprodukter fra producenterne. Har man ikke råd til en ny til f. eks. 100K, så kan man jo vente til den kan erhveres for et mindre beløb når den er brugt.

Tænk hvis det kun var billige produkter der blev forhandlet, hvor ville vi blive trætte af at lytte til musik. High End er og bliver replikering af virkeligheden, og det koster kassen at komme tæt på virkeligheden. Personligt har jeg i min amatørtid været taknemmelig for at forhandlere har haft noget spændende på hylderne når der skulle lyttes og købes ind. Dette har også gjort at ens reference hele tiden er blevet optimeret.

Jeg syntes også billedet tidligere i tråden med Jaguaren er godt.

Nyd musikken mens der spilles...

MJ

Valby11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2009
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Sjovt som den diskussion dukker op igen og igen.

Audionord har jo aldrig rigtigt været kendt for de laveste priser, men derfor er der jo ingen grund til at tage på vej på denne måde.

Man kan jo købe produkterne, der hvor de er billigst (Asien eller US), hvis man fortrækker dette - eller som Mark skriver vente til man kan få den brugt.

Min erfaring siger mig, at priserne kan forhandles de fleste steder, og at der altid dukker et tilbud op i nærheden af DK .... hvis man har tid til at vente.

I øvrigt så synes jeg det er totalt komisk, at branchemedlemmerne ikke må vise deres anlæg på sitet. Hvad kan det skade ... skjult reklame kan det jo dårligt kaldes.

Anyhow utroligt at branchemedlemmerne gider at deltage i debatten under de vilkår ... de må ingenting og bliver i øvrigt svinet hæder og ære fra.

Fed forstærker i øvrigt .... kunne nu godt nøjes med en REF3! 

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:

plafitracer skrev:
For iøvrigt at mane alle formodninger til jorden, har jeg lige talt med Leonard hos Audio Research i Minnesota.

1. MSS Hifi er IKKE ARC forhandler, derfor er der ingen garanti på et ARC produkt købt der - og de har kun den ene der er til salg på eBay.
2. Audio Research bygger IKKE strømforsyninger om fra 110V til 220V eller omvendt - og slet ikke for $300 - så det bliver gjort et eller andet ukendt sted.

Så der er en umiddelbar prisforskel på ca 20.000 kr - en del af dette går til transport, samt det faktum at både importør og forhandler skal have lidt avance.

Vi har i Audionord AB regi lige vent situationen og indholdet i denne tråd i dag. Og for at der ikke er nogen tvivl, så er det fuldstændigt korrekt det som Henrik skriver i Punkt 1 & 2. Jeg kan supplere med at det vil kun være i særlige tilfælde* at ARC ændrer spændingen. Det er hele strømforsyningen der skal skiftes, og dette kan orginalt ARC ikke gøres for 300 USD.

Der har været nogle uautoriserede konverteringer som Audionord AB kender til på både på ARC og Krell, som bestemt ikke har virket efter hensigten. Så det kan på det kraftigste frarådes at lade ukyndige eller uautoriserede teknikkere begå disse indgreb.

Der har været nogle sager i Norden, hvor kunder virkeligt er kommet i klemme fordi de har været snydt af amerikanske skuppelløse sælgere.

*ARC begår disse indgreb hvis der er tale om at en kunde kan dokumentere flytning til eller fra USA etc.

Slutteligt kan vi meddele at vi på europæisk plan samarbejder på tværs mellem distributører, så kunden får den service der er behov for. Vi gør meget ud af at lead generere mellem os, for at yde størst mulig service.

mvh
MJ
Audionord AB

Nu kan man jo med fordel vælge at købe produktet i et land med samme netspænding som ens eget, så undgår man dine såkaldte "uautoriserede" indgreb.

Disse "uautoriserede" indgreb drejer sig højst sandsynligt om at flytte to ledninger så primær på transformeren ændres fra 115V til 230V. Dette, da de fleste transformere har multiprimær (læs: både 115V og 230V primærviklinger). Prisforskellen på $300 kunne indikere, at det er tilfældet med REF5.

Skulle ARC bruge transformere med fast primær, skal man skifte transformeren - og intet andet - det kan helt sikkert også gøres for $300 uden at hverken kunde eller ARC bliver snydt. Om ARC tager mere, skal jeg ikke gøre mig klog på, men materialer og arbejdsløn skulle være dækket ind for $300.

Jeg tror nu det første er tilfældet, altså at det er den samme transformer, man bruger til 115V og 230V udgaver, da man slipper for at have flere forskellige transformere. Desuden ville der ikke eksistere "uautoriserede" konverteringer, hvis man skulle have fat i en ny transformer fra ARC for at udføre indgrebet.

Disse omtalte tilfælde af uautoriserede konverteringer på Krell og ARC, hvor produktet efterfølgende ikke har virker - hvad har problemet været, og hvor mange konkrete tilfælde drejer det sig om?

Disse kunder, som er blevet snydt af "skruppelløse sælgere" - har vi nogle af dem her på hifi4all?

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Man kan vælge at forholde sig til den information der er givet fra ARC gennem de autoriserede kanaler og i denne tråd også fra Henrik, som også er ret godt inde i ARCs verden.

Er der tvivl fra læser om de meldinger der er fremkommet fra os, er man altid velkommen til at kontakte vore forhandlere eller undertegnede.

mvh
MJ
Audionord AB

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

David skrev:
Mark Johansen skrev:

plafitracer skrev:

mvh
MJ
Audionord AB

Nu kan man jo med fordel vælge at købe produktet i et land med samme netspænding som ens eget, så undgår man dine såkaldte "uautoriserede" indgreb.

Disse "uautoriserede" indgreb drejer sig højst sandsynligt om at flytte to ledninger så primær på transformeren ændres fra 115V til 230V. Dette, da de fleste transformere har multiprimær (læs: både 115V og 230V primærviklinger). Prisforskellen på $300 kunne indikere, at det er tilfældet med REF5.

Skulle ARC bruge transformere med fast primær, skal man skifte transformeren - og intet andet - det kan helt sikkert også gøres for $300 uden at hverken kunde eller ARC bliver snydt. Om ARC tager mere, skal jeg ikke gøre mig klog på, men materialer og arbejdsløn skulle være dækket ind for $300.

Jeg tror nu det første er tilfældet, altså at det er den samme transformer, man bruger til 115V og 230V udgaver, da man slipper for at have flere forskellige transformere. Desuden ville der ikke eksistere "uautoriserede" konverteringer, hvis man skulle have fat i en ny transformer fra ARC for at udføre indgrebet.

Disse omtalte tilfælde af uautoriserede konverteringer på Krell og ARC, hvor produktet efterfølgende ikke har virker - hvad har problemet været, og hvor mange konkrete tilfælde drejer det sig om?

Disse kunder, som er blevet snydt af "skruppelløse sælgere" - har vi nogle af dem her på hifi4all?

Sådan kom min LS25 til at køre det var lige at bytte lidt rundt det kostet mig 150kr.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:
David skrev:
Mark Johansen skrev:

plafitracer skrev:

mvh
MJ
Audionord AB

Sådan kom min LS25 til at køre det var lige at bytte lidt rundt det kostet mig 150kr.

Mon ikke det samme er tilfældet med REF5 - det kunne man da være fristet til at tro.

I så fald, behøver man ikke engang købe 230V udgaven - spar $300 og fiks det herhjemme for 150 DKK.

Kan man så samtidig få dem til at nedskrive værdien (på eget ansvar), så man slipper lidt billigere i told og moms, er der udsigt til en besparelse, der er til at tage og føle på.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Det står jo enhver frit at købe hvad man vil, hvor man vil - hos en autoriseret forhandler eller i nærmeste baggård - eller på internettet i udlandet
(ARC sælges ikke i DK via internettet, så vidt jeg ved).

Man står så - måske - med problemer af den ene eller anden art en dag - og skal have noget rådgivning, evnt. reperation. Hvor får man så liige den
bedste? I baggården, på internettet eller hos den autoriserede forhandler.

Der er iøvrigt mange ARC produkter - især effektforstærkere, hvor der fremstilles transformatorer, der ENTEN kører 110V eller 220V - de er af
lydmæssige grunde viklet til KUN at kunne køre een spænding. Jeg er ikke elektroingenør, så jeg aner ikke hvordan man fremstiller en
transformator.

Min SP-5 preamp fra 1977 har en kontakt, der bare kan flyttes, så skifter den over fra det ene til det andet og den har også 4 udtag til andre
apparater.

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Nu synes jeg også man skal gøre sig selv klart om det er besparelsen værd. Hvis vi går ud fra den vejl. Amerikanske udsalgs pris er den 12000$ + fragt/forsikring + Dansk told og moms. Så er vi vist ikke så pokkers langt fra 85000kr. Det er umiddelbart en besparelse på 20.000DKK.

Men så har vi uvisheden om levering af produktet og om det overhovedet ankommer, og om den er i fejlfri stand. Skulle der så blive problemer er jeg sikker på at den skandinaviske importør vil tage sig rigtigt godt betalt for at afhjælpe manglen hvis de overhovedet gider røre ved produktet.

Jeg er selv villig til at handle på nettet for at få en besparelse, men ikke i dette tilfælde. Der er stadigvæk flere tvivlsspørgsmål. Er det CE mærket. Det kan godt være det er en mindre ting men jeg ville ikke kunne bære hvis der skete en ulykke i vores hjem som gik ud over andre i husstanden og uden forsikringsdækning bagefter. Er den produceret efter de nye høje standarder vi i bl.a EU har til elektronik som lodninger uden bly RoHs og hvad der eller er af krav.

Nu har jeg ingen forstand på elektronik overhovedet, men er det så simpelt at ændre en strømforsyning op og ned i spænding som nogle siger? Jeg mener at hvis det ændrer bare den mindste værdi på nogle komponenter inde i apparatet, så er det da en rigtig dårlig handel. Så er det jo ikke længere det oprindelige designede produkt. Men jeg ved godt at der i gamle dage blot var en omskifter på bagsiden. Der er dog idag kommet meget mere fokus på hvor vigtig strømforsyningen er i forhold til den samlede ydelse et apparat leverer.

Jeg er i begge tilfælde gået ud fra Vejl. udsalgspriser. Der er sikkert mulighed for rabat i begge lande.

Service: Hvis og så fremt der opstår problemer skal man så inden apparatet senden til service i hjemlandet have rettet strømforsyningen tilbage, så de ikke kan se man selv har fiflet med tingene? Vil de lave tingene når de ikke følger kommando vejen ( distributør/forhandler nettet)? Husk på at i USA skal du lade dig registrere efter køb for at opretholde garantien. Det koster vel også tæt ved 2000kr. hver vej i transport, altså service + retur  4000kr. Private kan ikke bruge deres lokale fragtmand eller Post DK. Fragtmanden tager ikke privat pakker og Post DK ikke forsendelser over 20 kg. De måneder pakken er væk. Hvad gør man der? Sidder man blot og hører på sin transistor radio. Hvis du har handlet med din lokale hifi butik er jeg sikker på der vil være mulighed for et låne apparat i ventetiden.

For mig ville det helt klart ødelægge min highend oplevelse totalt at handle på denne måde, men derfor skal andre ikke holde sig tilbage.

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes