Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvordan skal jeg fortsætte... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
phazeone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Kære alle!

For godt 2 år siden opbyggede jeg min drømme-HTPC: Fulltower, strømslugende, super hurtig, Core2, 4GB ram, 2,3 TB data
drevet frem af en 12-vejs Areca RAID controller (impulskøb). Derudover har jeg en allways-on Koolu-boks til vpn, WOL-
server (jeg logger ind her og tænder f.eks. HTPC via Internettet), kamera-overvågning og webserver. Jeg har været virkelig
glad for min løsning, men nu er tiden moden til en beslutning om hvad der nu skal ske, idet jeg har fået nye behov/drømme:

• Jeg ønsker at få min voksende datamængde gjort always-on, men det har aldrig været meningen med min
    medieserver, som kun tændes når jeg skal bruge den, eksempel en time eller to pr. døgn.

• Det har stor betydning for mig at det samlede strømforbrug er lavt, hvorfor Koolu har været et godt valg - men denne er
    blevet for svag (500mhz, Geode)

• Prisen er mindre vigtigt bare jeg vælger rigtigt. Det er her I kommer ind...

Jeg har bestilt en WDTV Live boks (afventer modtagelse) - det virker som et fint og ikke mindst billigt supplement til min
HTPC når det blot drejer sig om afspilning af musik og materiale.

Jeg har længe kigget på forskellige løsninger i forhold til mit behov ift. tilgængelighed, kapacitet og udvidelsesmuligheder,
men også relativt lavt strømforbrug. Endvidere en konsolidering/omplacering af de opgaver som pt. varetages af min Koolu.

Skal jeg...
  1. Genanvende min HTPC - men ombygge den til øko-bevidst always-on; ved at finde et strømbesparende
    bundkort (ala Via), afmontere det kraftige grafikkort, tv-tuner (bruger den nærmest aldrig), m.m., samt finde en mere
    optimal strømforsyning og overføre aktiviteterne pt. håndteret af Koolu, samt WDTV til fremvisning?

2. Investere i en god, stor (4+ disks), fleksibel NAS som kan overtage aktiviterne pt. håndteret af Koolu, og derudover
    anvende WDTV og engang i mellem HTPC?

3. Investere i en relativ lille, billig (2 disk) always-on NAS og fortsætte med både HTPC, Koolu samt WDTV?

4. Bygge en ny server omkring mit raid-kort, med nye energirigtige diske, bundkort, samt WDTV+HTPC (migrere de
    nuværende diske til onboard Raid-5 i stedet for den eksterne controller)?

5. Noget helt femte?

Bonusinfo: Jeg har en Netgear Prosafe Router med VPN, som fremover varetager VPN. Støjgener er ikke et problem
pga. de fysiske rammer jeg har opbygget (teknikrum). Med always-on menes en slags 24 timers tilgængelighed, men
balanceret strømforbrug accepteres, dvs. dvale/wake-on-activity/... Jeg hælder personligt pt. mod pkt. 2.

Med venlig hilsen
Jonas
Til top Vis phazeone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phazeone

mortenik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 15 November 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Helt klart nr 2 - evt. en QNAP ts-439. "Keep it simple"
Til top Vis mortenik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenik

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 April 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

faldt lige over tråden..

hvad endte det med :P?

og køre WD boksen som forventet eller mangler den noget ?

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes