Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
så er der billeder
og der kommer flere.
Jeg har brugt det sidste år på at finde diskanter der passer sammen, har fundet ud af at når domen sidder øverst så er der
meget mere rum og liv i højtalerene.
Linen (hvad den nu en kaldes nu den ikke større) giver en rigtig fed mellemtone.
Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
Sendt: 26 Januar 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
Hehe... cool!!
Man kan sige meget om alle de højttalere som man ser på markedet i dag.... men jeg tror sgu du har en særlig en af slagsen
der
Og det er bestemt positivt ment! Hifi handler lige så meget om at have det sjovt og hører musik som man selv ønsker det, som
at diskuterer baffelstepstab og kabler.
Jeg er selv i gang med at bygge... og det skaber også nogle anderledes resultater end meget af det man ser normalt
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
nej, det påvirker ikke spredningen, men frekvenslineariteten ryger sig en tur, og du risikerer også "ekkoer" der udtværer
tidssvaret. Selvom det virker bagatelagtigt kan det sagtens være hørbart. Du kan jo prøve at dække "grøften" med tape og
lytte efter.
Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
Sendt: 27 Januar 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
Der kommer simpelthen diverse reflektioner fra skålens kanter, som har de konsekvenser Jazzman omtaler. Du kunne osse fylde skålen/grøften hen til selve domen, og til forpladens plan, med dæmpemateriale - filt el. lign. Så kan du vurdere forskellen.
Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
tja tjo jo såmen meget godt..
har fundet ud af at der er en stor tidsforskydning mellem bund og mellemtonen - så de er blvet forskudt ca 10 cm.
har aktivt delefilter på, deler ved 130 og 2500 hz
det skal lige siges jeg har skiftet min beyma enhed til en SB Acoustics SB34NRX75-6 12" sub enhed - holdda op der kom
meget mere med i bunden...
men næste projekt jeg vil igang med er dette: http://www.zaphaudio.com/SB12.3/
for at det hele samlet i en kasse med samme baffel - udseenet bestyder efterhånden også lidt.
Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
Sendt: 16 Juli 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
Du er godt nok kommet langt ned i delefrekvens mellem bas og mellem siden projektet startede. Dine tolvtommer var åbenbart ikke beregnet til andet end bas :)
tror det er en god højttaler den der zaph ting. vil du ogås dele den aktivt?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum