Ja så er vi i gang igen J Denne gang er vi nok gået lidt amok. Da det eneste der bevist ikke skulle ændres i DacMagic’en var clock’en.
Der er så nu kommet nye opamps i af typen TI 827 (den samme som i Panos Lille DAC), dioder, intern stabilisering og afskærmning og PSU’en har fået endnu en tur med mods.
Jeg har kun haft den i stuen et par timer, men allerede nu synes jeg at jeg kan skrive noget om den lille DacMagic.
Der er nu kommet så VILDT meget styr på tingene (stilhed!) alle sted i musikken at nye detaljer og micro detaljer kommer frem.
Lyden fra DAC’en vil jeg beskrive som meget åben, stram, med en lys balance og med en meget naturlig udklingning. Man får en naturlig lyst til at skrue op for lyden :-)
Sangteksten i musikken (fra sangeren) er blevet klarere og nemmere at forstå og i kor får man en bedre fornemmelse af de enkelte stemmer f.eks. fra Chess’s mange kor opsætninger i f.eks "The American and Florence" / "Nobody's Side" og i ”One night in Bangkok” er bassen vild stram og jeg hører helt nye detaljer i bass ”gangen”.
Jeg vil måske skrive mere en anden gang når den er blevet spillet lidt mere til og DAC’en skal vel også testes af de lokale hi-fi venner ;-)
Lyd kvaliteten fra DacMagic’en er nu så god at jeg vil tro at den kan spille op mod andre DACs fra 5.000 til 15.000 kr. Men alle DACs lyder jo selvfølgelig forskelligt ;-)
Med den lækker og detaljere lyd jeg nu får fra DacMagic’en kan jeg godt slappe af i stykke tid og jeg vil begynde at kikke efter andre steder i mit anlæg, som kan og skal forbedres ;-)
Tak til Panos for et flot DIY projekt!
PS: DacMagic’en er nok ikke den bedste lille DAC at modde på, da den indeholder 6 opamps som alle skal skriftes og det kan blive dyrt i forhold til en DAC med kun en opamp ;-)
Billede fra DacMagic'en