Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
Jeg tror en af de ting som virkelig vil afgøre om du får et godt resultat er din løsning på at isolere vibrationer fra enhederne til resten af møblet hvor dit udstyr skal stå. Mikrofoni er en grim ting :O)
Bruger siden: 01 Oktober 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 14 Maj 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
håber på at den åbne baffle konstruktion vil minimere vibrationer derudover har jeg valgt 22mm mdf for at afstive mest muligt
måske jeg skal overveje gummi ophængte hylder.
eller lave en udfræsning så jeg kan lave noget flydende indlæg i hylde sektionerne.
den bliver ihvertfald tung det er helt sikkert:D
har fået skåret halv delen af pladerne. men må hellere styre mig med festtool rundsaven nu her hvor klokken er over 9 :D
Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
minos skrev:
håber på at den åbne baffle konstruktion vil minimere vibrationer derudover har jeg valgt 22mm mdf for at afstive mest muligt
måske jeg skal overveje gummi ophængte hylder.
eller lave en udfræsning så jeg kan lave noget flydende indlæg i hylde sektionerne.
den bliver ihvertfald tung det er helt sikkert:D
har fået skåret halv delen af pladerne. men må hellere styre mig med festtool rundsaven nu her hvor klokken er over 9 :D
Det gir ikke rigtig mening det du skriver
Havde du tænkt at bare du bruger åben bafle så forsvinder vibrationerne? Jeg tror du blander kabinetressonanser som er få i sagens natur på åben bafle og fraværet af vibrationer i resten af konstruktionen.
Dine enheder bevæger sig og vil sætte det de sidder i i bevægelse, her har du din vibration. Hvis du skal undgå at den forplanter sig må du gøre det enheden sidder i utrolig stiv eller utrolig tung.
Bruger siden: 01 Oktober 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 15 Maj 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
hvis jeg sætter bass'en i en 20/25 graders vinkel ud af ville det øge min afstand fra bagsiden af bassen med omkring 15 cm
hvordan ændre det lyden ved at lyden rammer skråt på væggen?
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
Sendt: 21 Juni 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
Istedet for en dipol kan du lave en cardioid OB. Du skal lave en U-frame istedet, dvs. enheden helt i front og så et "rør" bag til.
Så mener jeg ikke du bliver så afhængig af stor afstand til bagvæggen.
Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
Sendt: 23 Juni 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
hej ..
nej jeg tror bestem ikke U-frame vil virker .. du mangler stadig afstanden til vægen .. jeg har selv prøvet en del .. alt under en halv meter virker ikke .. lige nu har jeg selv 1,5 meter og vil gerne have mere
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum