Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 00:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvilken plasmaskærm? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert smag og behag, og helt sikkert OLED er/bliver bedre end plasma - se bla. test af flatpanels.

...og mit Panasonic larmer ikke

Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2014 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Købte selv i december 2013. Det var ikke et nemt valg især ikke når man som jeg kom fra en 7 år gammel Sony LCD på 37' og egentlig ikke interesserede mig for TV.

Men jeg skulle da have den bedste. Jeg bruger den til film. Den bedste pt er Samsung F8505 Plasma. Jeg foretrak den efter at have set HD TV shootout 2013, hvor den efter min mening klart er bedre end ZT og VT fra Panasonic.

Det betyder også noget for mig at der ikke er blæser i Samsung i modsætning til ZT og VT. Jeg er meget tilfreds med mit valgt, og beholder den til OLED kommer ned under 20 K.

Giv dig tid til at følge sidste års shootout:

http://www.youtube.com/watch?v=gqTlDmHjaR0

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jensiman skrev:
Helt sikkert smag og behag, og helt sikkert OLED er/bliver bedre end plasma - se bla. test af flatpanels.

Helt sikkert IKKE smag og behag - men en klokkeklar kendsgerning, at Pioneer og Panasonic's topplasma leverer markedets overall bedste billede.
Men det er da fair nok , at man ikke bryder sig om et korrekt gengivet billede . Ellers havde Philips feks aldrig kunnet sælge ambilight . . .
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jensiman skrev:

Tillykke, så er du en af de heldige.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Jensiman skrev:
Helt sikkert smag og behag, og helt sikkert OLED er/bliver bedre end plasma
- se bla. test af flatpanels.

Tillykke, så er du en af de heldige.

Vi er mange heldige ;-)
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
Jensiman skrev:
Helt sikkert smag og behag, og helt sikkert OLED er/bliver bedre end plasma - se bla.
test af flatpanels.

Helt sikkert IKKE smag og behag - men en klokkeklar kendsgerning, at Pioneer og Panasonic's topplasma leverer
markedets overall bedste billede.
Men det er da fair nok , at man ikke bryder sig om et korrekt gengivet billede . Ellers havde Philips feks aldrig kunnet sælge
ambilight . . .

Det er måske lige der den ligger begravet. Jeg er selv glad for at min skærm giver en ret naturtro gengivelse af billedet,
men det er ikke sikkert det er "bedst" for alle. Det kommer an på hvad man skal bruge den til, og hvad forholdene i øvrigt er
hvor apperatet skal bruges, og ikke mindst personlig præference - altså smag og behav
Lige som med lyd: Nogen jagter den mest korrekte lyd (ja, ja HIFI bla. bla.), men selv har jeg intet imod at lyden er lidt
farvet, bare den er farvet i den retning jeg foretrækker. Jeg har hørt flere være enig med mig i, at lyden kan blive for
korrekt, og som resultat kedelig. Det kommer igen an på hvad man skal bruge udstyret til, hvilket musik man spiller, og i
sidste ende altså smag og behag

Det der forvirrede mig lidt var måske også sammenligningen med biler. Jeg kan se at målet for et TV kan være at det er så
tro mod det levende billede som muligt, og derfor vurderer man det til at være "bedst".
En bil skal køre fra A til B, og det kan alle! (næsten) Og så er de alle "bedst," uanset hvor dyre de er, og hvor bredde crom-
fælge der er på.
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Panasonic klar..

skal også have skiftet mit 65" ud og har været ude og kikke og uden held til at finde noget.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jensiman_ du må ikke sammenligne med hverken lyd eller biler . Facit for det perfekte TV er ganske enkelt det TV som gengiver kildematerialet
100% . Dette TV findes desværre ikke, men de bedste plasma er indtil videre dem der kommer tættest på . OLED gør det uden tvivl endnu bedre, men
ingen ved om man har styr på feks ensartet ældning af grundfarverne.Og så er der lige det m prisen . .
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Februar 2014 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Man har de seneste år haft held med at bilde forbrugerne ind at Plasma er en gammel, strømslugende og dårlig skærm.

Faktum er dog at når man ser på billedkvalitet, så halser LED skærmene langt efter.

Det værste er næsten den miljø hetz, der har været mod plasma tv'ene. Rigtig mange har fået den holdning at plasma er
skidt for miljøet fordi de bruger mere strøm. Det er faktuelt forkert. Den forskel i strøm vil for en gennemsnitsfamilie med en
50" skærm, udgør cirka 300 kroner om året ved 3-4 timers dagligt brug.

Lader man bilen stå 6-7 gange om året når der skal hentes rundstykker, så er den forskel udlignet. Samtidig koster en LED
skærm cirka 3 gange så meget i ressourcer igennem en produktioncyklus i forhold til en plasma-skærm, så det er totalt
misforstået holdning at have.

Dermed ikke sagt at hvis man vil have en LED, så skal man naturligvis gøre det, men mange har en forkert indgangsvinkel
når diskussionen skal tages i butikken.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 04 Februar 2014 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

http://www.av-connection.dk/?PGr=6300&ML=714  her er sidste chance for det bedste plasma på markedet idag efter min mening, og så til en rigtig fed pris ......hvis sidste sending fra panasonic, så er det slut!!!!!

vh velkommen..... ps. kører selv med pioneer krp 600a ogexd506!!!!
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes