Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ingen kvittering. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig eller virker det vildt underligt at mange af de rigtig dyre brugte ting på Køb Salg og bytte. at der ingen kvittering medfølger?

Troede hifi folket passede på sine ting og derfor og deres kvittering på en forstærker til 80000kr eller højtaler, synes det tit man støder på at der ingen kvittering er for det originale køb da den blev købt i en butik..

synes bare det er meget mystisk.... Hvad synes i?

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

mange af de dyre sager, også de billigere har skiftet hænder flere gange..

Derfor skal der jo kun ét enkelt led til, som er ligeglad med kvitteringen.

Personligt er jeg ligeglad med om der er kvittering med, med mindre der er en garantiperiode der skal dokumenteres stadig.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:

Er det bare mig eller virker det vildt underligt at mange af de rigtig dyre brugte ting på Køb Salg og
bytte. at der ingen kvittering medfølger?

Troede hifi folket passede på sine ting og derfor og deres kvittering på en forstærker til 80000kr eller højtaler, synes det tit
man støder på at der ingen kvittering er for det originale køb da den blev købt i en butik..

Det er jo sjældent, at de rigtig dyre ting sælges til den udbudte pris. Derfor ser det for sælger lidt dumt ud, hvis der i annoncen
står Nypris: 80.000, men kun 70.000 på kvitteringen. Derfor - tror jeg - at mange derfor skriver, at kvitteringen er blevet væk.

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Jeg studser især over det, når der samtidig står garanti, jeg mener da, at man skal have en kvittering, hvis man skal anvende garantien  
Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke jeg har kvitteringer på noget som helst herhjemme hvor der ikke længere er garanti - uden garantien er det jo bare en lap papir der ikke gør andet end at fylde i ens mapper.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
preben1234 skrev:

Er det bare mig eller virker det vildt underligt at mange af de rigtig dyre brugte ting på Køb Salg og

Troede hifi folket passede på sine ting og derfor og deres kvittering på en forstærker til 80000kr eller højtaler, synes det tit
man støder på at der ingen kvittering er for det originale køb da den blev købt i en butik..

Det er jo sjældent, at de rigtig dyre ting sælges til den udbudte pris. Derfor ser det for sælger lidt dumt ud, hvis der i annoncen
står Nypris: 80.000, men kun 70.000 på kvitteringen. Derfor - tror jeg - at mange derfor skriver, at kvitteringen er blevet væk.

Det kan jeg godt forstå folk gør.. Men Ville personligt aldrig købe noget så dyrt, uden kvittering.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Jeg tror ikke jeg har kvitteringer på noget som helst herhjemme hvor der ikke længere er garanti - uden garantien er det jo bare en lap papir der ikke gør andet end at fylde i ens mapper.

Det da rart at vide hvor gammel varen er i henhold hvor meget man skal give for den og hvor meget den er blevet brugt..

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

snegom07 skrev:
Jeg studser især over det, når der samtidig står garanti, jeg mener da, at man skal have en kvittering, hvis man skal anvende garantien  

Ja det er meget underligt

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:

Ulvin skrev:

Det da rart at vide hvor gammel varen er i henhold hvor meget man skal give for den og hvor meget den er blevet brugt..

Det kan du have ret i, men på den anden side fortæller alderen langt fra alt om tilstanden hvis man køber brugt, selvom det er dyre varer man kigger på er det stadig ikke en garanti for at folk kan finde ud af at behandle sine ting med lidt omhu.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Det er rimeligt nemt at datere et apparat. Skru låget af, og find et par komponenter med datokode eller se efter på selve printkortet - der er næsten altid silketrykt år og uge-kode. Dette fortæller selvfølgelig ikke hvornår produktet er solgt første gang men giver et fingepeg om hvornår det er produceret.

Synes heller ikke en kvittering er et must hvis garantien er udløbet. Sørg dog altid for at få en skriftlig dags dato kvittering omhandlende varen samt navn og adresse og underskrift fra sælger. Det er ikke en helgardering men rækker en del af vejen. Så er man lidt bedre stillet ved brand/tyveri.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Pejle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

og så er det jo meget rart med en rimelig garanti for at varen ikke er varm (stjålet, rippet, pillet ned, hugget, taget, neglet, eller tilvejebragt på andre lyssky måder).

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
preben1234 skrev:

Det er lige præcis sådan det hænger sammen med de dyre varer - high end/ultra high end. Jeg er egentlig også ligeglad med at købe noget uden kvittering, hvis det er en go pris og tip top i orden. Om det så er rapset eller hvad det er, det blander jeg mig ikke i. Men hvis der er garanti på, så forlanger jeg kvittering, ellers skal prisen hvertfald være ekstra go.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
dreamz skrev:
preben1234 skrev:

Det er lige præcis sådan det hænger sammen med de dyre varer - high end/ultra high end. Jeg er egentlig også ligeglad med at købe noget uden kvittering, hvis det er en go pris og tip top i orden. Om det så er rapset eller hvad det er, det blander jeg mig ikke i. Men hvis der er garanti på, så forlanger jeg kvittering, ellers skal prisen hvertfald være ekstra go.

Jeg skal sådan set ikke blande mig i, hvad du blander dig i, men vil dog gøre opmærksom på, at køb af tyvekoster er hæleri, og det er altså ulovligt under strafansvar. Nogle gange kan det selvfølgelig være svært at vide med sikkerhed, men generelt kan man jo forholde sig til den gode gamle tommelfingerregel om, at hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det sikkert heller ikke.

Thomas
Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Jeg tror ikke jeg har kvitteringer på noget som helst herhjemme hvor der ikke længere er garanti - uden garantien er det jo bare en
lap papir der ikke gør andet end at fylde i ens mapper.

Forsikringsselskabet kan vel også være interesseret ifm. tyveri?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

olet
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Hey
Man kan jo altid få sælger til at skrive en kvitt med underskrift - det burde være nok bevismateriale, såfremt lovens lange arm banker på døren - vil
sælger ikke dette, så ud af døren igen. Men igen.... en original kvitt giver jo viden om alder - har selv købt uden kvitt og dermed mulighed for at
tjekke alder - en måned efter gik skidtet i udu og viste sig at være en god tand ældre end sælger skrev i sin annonce - så løgn er der masser af.
Ofte ser man også annoncer på KSB, hvor sælger angiver en alder, som hvis man kender til produkterne ved, bare ikke kan passe - de er forlængst
udgået af produktion - så længe siden, at de heller ikke findes på lagre mere - latterligt....køber ikke mere uden kvitt. Hvad faen, folk lyver også om
alder sidst på natten og på datingsites, og der beder man jo ikke om kvitt....selvom det kan blive dyrt.
Venligst

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

t_porskjaer skrev:
The Elite skrev:
dreamz skrev:
preben1234 skrev:

Jeg skal sådan set ikke blande mig i, hvad du blander dig i, men vil dog gøre opmærksom på, at køb af tyvekoster er hæleri, og det er altså ulovligt under strafansvar. Nogle gange kan det selvfølgelig være svært at vide med sikkerhed, men generelt kan man jo forholde sig til den gode gamle tommelfingerregel om, at hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det sikkert heller ikke.

Thomas

Det er jeg klar over, men det kan man jo aldrig vide. En måde man kan udelukke tyveri på, er hvis der er org. emballage med, med mindre det selvfølgelig er stjålet på et lager e.lign. Men når jeg køber noget så spørger jeg da aldrig ind til om det er rapset, det gider jeg da ikke blande mig i, og kunne jeg da aldrig drømme om at spørge vedkommende om.

Som regel ved de jo også godt hvad varerne sælges til på gadeplan, så kan de jo bare sætte prisen rimeligt, så duer den tommelfinger regel ikke!!!

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Det burde du måske gøre fremover hvis du ikke kan få en kvittering på indkøbet
Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 07 Maj 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
Det burde du måske gøre fremover hvis du ikke kan få en kvittering på indkøbet

Måske. Men nu har jeg aldrig købt noget dyrt udstyr brugt

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
preben1234 skrev:

I KSB annoncer betyder nyprisen den vejledende udsalgspris på varen. Den pris der står på kvitteringen vil praktisk taget aldtid være lavere. Ingen køber jo hifi til den vejl. udsalgspis - med mindre det er fra HIfiklubben. Man kan jo også være ligeglad med hvad sælger har givet for varen - man må jo blot gøre op med sig selv om man vil købe varen til den pris han har sat.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes