| Forfatter |
|
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nu håber jeg der er nogen der ved en masse om opkonvertering !
Det jeg tænker på hvilken forskel gør det på lyden om man vælger 44.1 Khz, 96 Khz eller 192 Khz.
Keg går i overvejelserne om at opgraver min Sonos men en cullen Mod og kan vælge mellem de 3 muligheder min D/A i primaren kan behandle op til 192 Khz
jeg kan læse man får en bedre musik med den jitter forbedring som opgraderingen giver...men bliver musiken lyser skarper ved højre frekvens eller får man en bedre placering, dybte i lyd billede ?
må indrømme jeg er ny på området
mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
henrikhessel Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej På chatten. Jeg har erfaring med Sonos Cullen, da jeg har en zp 90 i mit anlæg, og jeg har et +285000 kr anlæg hvor den ikke falder igennem. Forskellen imellen en umodificeret og en Cullen zp 90 er markant. Baggrunden er meget mere sort , og det er mere ro. Det er jo klart at kildematerialet har meget at sige, men i en a-b test med en original zp 90 og en Cullen sat til den samme dac med ens kabler var der i lyttepanelet ingen tvivl om den mest korrekte musikgengiver var den modificerede. Flere har været på besøg med dyre drev, og de var ikke entydigt bedre, så holdt op med den udsøgte betjeningskomfort, så er der ikke noget at betænke sig på. Digital støj er jo i visse sammenhænge et problem, men den re-clocker som der er i den modificerede udgave fungerer efter hensigten. Hvis at du vil gøre den til en high end afspiller, så kan du åbne afspilleren, og fjerne det print, som tager sig af det trådløse signal. Du skal således kable den til din server. Du kan dog stadigvæk køre flere trådløse zoneplayers på efter denne. det nu lukkede High Fidelity prøvede dette, og efter denne modifikation kørte de deres +100000 kr cd afspiller i garagen, og benyttede zonoscullen som værktøj til sammenligningsgrundlag ved test. 
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da dejlig med den infomation, allerede idag er den hardwire
Henrikhessel hvad har du valg af put fra ZP90 192Khz ?
|
| Til top |
|
| |
henrikhessel Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte 192kz versionen
|
| Til top |
|
| |
berger_2000 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikhessel skrev:
hej På chatten. Jeg har erfaring med Sonos Cullen, da jeg har en zp 90 i mit anlæg, og jeg har et +285000 kr anlæg hvor
den ikke falder igennem. Forskellen imellen en umodificeret og en Cullen zp 90 er markant. Baggrunden er meget mere sort , og det er mere ro.
Det er jo klart at kildematerialet har meget at sige, men i en a-b test med en original zp 90 og en Cullen sat til den samme dac med ens kabler var
der i lyttepanelet ingen tvivl om den mest korrekte musikgengiver var den modificerede. Flere har været på besøg med dyre drev, og de var ikke
entydigt bedre, så holdt op med den udsøgte betjeningskomfort, så er der ikke noget at betænke sig på. Digital støj er jo i visse sammenhænge et
problem, men den re-clocker som der er i den modificerede udgave fungerer efter hensigten. Hvis at du vil gøre den til en high end afspiller, så
kan du åbne afspilleren, og fjerne det print, som tager sig af det trådløse signal. Du skal således kable den til din server. Du kan dog stadigvæk
køre flere trådløse zoneplayers på efter denne. det nu lukkede High Fidelity prøvede dette, og efter denne modifikation kørte de deres +100000 kr
cd afspiller i garagen, og benyttede zonoscullen som værktøj til sammenligningsgrundlag ved test.  |
|
|
Er der nogle der ved om man evt kunne købe Mod'en fra cullen og selv montere den ?? Og er der nogle der kender til helt præsis
Hvad high Fidelity gjorde ved deres zp 90 ??
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
berger_2000 skrev:
henrikhessel skrev:
hej På chatten. Jeg har erfaring med Sonos Cullen, da jeg har en zp 90 i mit anlæg, og jeg har et +285000 kr anlæg hvor den ikke falder igennem. Forskellen imellen en umodificeret og en Cullen zp 90 er markant. Baggrunden er meget mere sort , og det er mere ro. Det er jo klart at kildematerialet har meget at sige, men i en a-b test med en original zp 90 og en Cullen sat til den samme dac med ens kabler var der i lyttepanelet ingen tvivl om den mest korrekte musikgengiver var den modificerede. Flere har været på besøg med dyre drev, og de var ikke entydigt bedre, så holdt op med den udsøgte betjeningskomfort, så er der ikke noget at betænke sig på. Digital støj er jo i visse sammenhænge et problem, men den re-clocker som der er i den modificerede udgave fungerer efter hensigten. Hvis at du vil gøre den til en high end afspiller, så kan du åbne afspilleren, og fjerne det print, som tager sig af det trådløse signal. Du skal således kable den til din server. Du kan dog stadigvæk køre flere trådløse zoneplayers på efter denne. det nu lukkede High Fidelity prøvede dette, og efter denne modifikation kørte de deres +100000 kr cd afspiller i garagen, og benyttede zonoscullen som værktøj til sammenligningsgrundlag ved test.  |
|
|
Er der nogle der ved om man evt kunne købe Mod'en fra cullen og selv montere den ?? Og er der nogle der kender til helt præsis Hvad high Fidelity gjorde ved deres zp 90 ??  |
|
|
som jeg læser det så har du mulighed for at sende din ZP90 over så betaler du for upgrade og de retuner den til dig
har ikke set hørt om dine ønsker
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
berger_2000 skrev:
henrikhessel skrev:
hej På chatten. Jeg har erfaring med Sonos Cullen, da jeg har en zp 90 i mit anlæg, og jeg har et +285000 kr anlæg hvor den ikke falder igennem. Forskellen imellen en umodificeret og en Cullen zp 90 er markant. Baggrunden er meget mere sort , og det er mere ro. Det er jo klart at kildematerialet har meget at sige, men i en a-b test med en original zp 90 og en Cullen sat til den samme dac med ens kabler var der i lyttepanelet ingen tvivl om den mest korrekte musikgengiver var den modificerede. Flere har været på besøg med dyre drev, og de var ikke entydigt bedre, så holdt op med den udsøgte betjeningskomfort, så er der ikke noget at betænke sig på. Digital støj er jo i visse sammenhænge et problem, men den re-clocker som der er i den modificerede udgave fungerer efter hensigten. Hvis at du vil gøre den til en high end afspiller, så kan du åbne afspilleren, og fjerne det print, som tager sig af det trådløse signal. Du skal således kable den til din server. Du kan dog stadigvæk køre flere trådløse zoneplayers på efter denne. det nu lukkede High Fidelity prøvede dette, og efter denne modifikation kørte de deres +100000 kr cd afspiller i garagen, og benyttede zonoscullen som værktøj til sammenligningsgrundlag ved test.  |
|
|
Er der nogle der ved om man evt kunne købe Mod'en fra cullen og selv montere den ?? Og er der nogle der kender til helt præsis Hvad high Fidelity gjorde ved deres zp 90 ??  |
|
|
som jeg læser det så har du mulighed for at sende din ZP90 over så betaler du for upgrade og de retuner den til dig
har ikke set hørt om dine ønsker. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
berger_2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
quadmand Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny har jeg været varm på Sonos længe og har købt det nu her for nylig .
OG det undre mig at der ikke er nogen der har overvejet at få monteret en ny Clock ?
Det skal jeg da prøv at se her : http://www.newclassd.com/index.php?lang=dk
Det bliver nok denne : http://www.newclassd.com/index.php?page=57
OG : http://www.newclassd.com/index.php?page=38
Det har jeg fået lavet ved min Rotel CD Model 06 ( til indkøbspris 4000 kr.! )
Det virker fint og jeg mener den spiller bedre end Rega Saturn og endda Lyngdorf CD 1.
Nu mangler jeg bare en "rigtig" netværksharddisk da jeg syntes at HFK er for dur
Melder måske tilbage senerer da jeg lige er kommet hjem fra Sharm El -Sheik
Har talt arme og ben !
__________________ Møller
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lige printet de fire sider ud fra HIGHfidelity 1/09 det ser spænden ud vil lige nærlæse det i aften
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
quadmand skrev:
|
Ny har jeg været varm på Sonos længe og har købt det nu her for nylig .
OG det undre mig at der ikke er nogen der har overvejet at få monteret en ny Clock ?
Det skal jeg da prøv at se her : http://www.newclassd.com/index.php?lang=dk
Det bliver nok denne : http://www.newclassd.com/index.php?page=57
OG : http://www.newclassd.com/index.php?page=38
Det har jeg fået lavet ved min Rotel CD Model 06 ( til indkøbspris 4000 kr.! )
Det virker fint og jeg mener den spiller bedre end Rega Saturn og endda Lyngdorf CD 1.
Nu mangler jeg bare en "rigtig" netværksharddisk da jeg syntes at HFK er for dur
Melder måske tilbage senerer da jeg lige er kommet hjem fra Sharm El -Sheik
Har talt arme og ben !
|
|
|
Med den Cullen mod er det jo man får forbedret clok og en støjsvag strømforsygning..også er det jo tilpasse sonos...men rigtig der findes mange muligheder og jeg skal ikke sige hvad der er bedst !
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der flere som har oplevet brugen af Sonos cullen mod
|
| Til top |
|
| |
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da gerne bidrage med mine oplevelser, idet jeg også har en Z90 fra Cullen Circuits, på hvilken jeg efter kort tids brug afkoblede wi-fi boardet som beskrevet i High Fidelity´s artikel. Herefter købte jeg en Zonebridge, placerede denne lidt væk, og forbandt det to komponenter med et ethernet-kabel
Jeg kan ganske tilslutte mig beskrivelserne ovenfor, samt i High Fidelity: Den modificerede Z90 bidrager med væsentlig større ro og overskud. En forbedring, der blot forstærkes af afkoblingen af wi-fi boardet. Jeg skal tilføje, at jeg absolut ikke er teknisk begavet, men dette på trods lykkedes det at følge High Fidelity´s beskrivelse, og efter at Sonos havde installeret Zonebridge´n, fungerede alt som tidligere (jeg kører trådløst).
Prisen for den modificerede enhed fra Cullen Circuits løb op i ca. kr. 6.000 incl. fragt, told og moms. Vil man opretholde en uafhængighed af kabling til den Sonos-enhed, der er kablet med serveren, skal hertil lægges en Zonebridge til ca. kr. 700.
Brian
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrianC skrev:
|
Jeg skal da gerne bidrage med mine oplevelser, idet jeg også har en Z90 fra Cullen Circuits, på hvilken jeg efter kort tids brug afkoblede wi-fi boardet som beskrevet i High Fidelity´s artikel. Herefter købte jeg en Zonebridge, placerede denne lidt væk, og forbandt det to komponenter med et ethernet-kabel
Jeg kan ganske tilslutte mig beskrivelserne ovenfor, samt i High Fidelity: Den modificerede Z90 bidrager med væsentlig større ro og overskud. En forbedring, der blot forstærkes af afkoblingen af wi-fi boardet. Jeg skal tilføje, at jeg absolut ikke er teknisk begavet, men dette på trods lykkedes det at følge High Fidelity´s beskrivelse, og efter at Sonos havde installeret Zonebridge´n, fungerede alt som tidligere (jeg kører trådløst).
Prisen for den modificerede enhed fra Cullen Circuits løb op i ca. kr. 6.000 incl. fragt, told og moms. Vil man opretholde en uafhængighed af kabling til den Sonos-enhed, der er kablet med serveren, skal hertil lægges en Zonebridge til ca. kr. 700.
Brian
|
|
|
Hej Brian
Jeg er efter hånden overbevist om at jeg må denne vejen som du ! det jeg har i dag spiller super hvor jeg sender mit digitale signal via coax til min Primare sp32 processor men dejligt at det kan bliver bedre for små penge
hvad spille du på ?
den pris du skriver så må du næsten havde sendt dig egen ZP90 over for modifisering
mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
BrianC Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Signalet går via en Bel Canto e.One DAC-3 til GamuT C2R/200D for at ende i et par JBL K2 9800. Kablerne er NLE 61, Gamut XLR samt Gato.
Nej, det var nu en ny modificeret købt fra Cullen, men på det tidspunkt var kursen på USD væsentlig lavere end nu.
Brian
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
BrianC skrev:
|
Hej Henrik
Signalet går via en Bel Canto e.One DAC-3 til GamuT C2R/200D for at ende i et par JBL K2 9800. Kablerne er NLE 61, Gamut XLR samt Gato.
Nej, det var nu en ny modificeret købt fra Cullen, men på det tidspunkt var kursen på USD væsentlig lavere end nu.
Brian
|
|
|
Et spænden setup , det kunne være sjovt at lægge øre til en dag..jeg hørte Ht over i københavn på HI Fi messen her i sidste mdr
|
| Til top |
|
| |
berger_2000 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der har prøvet at sende sin Sonos over til Cullen og få den opgraderet ?? , hvor lang tid tager processen ?? og er der ingen problemer med told og skat .. den pris de opgiver på deres hjemmeside er det for en ny zp 90 eller er det 'kun' for Mod'en ??
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
berger_2000 skrev:
Er der nogle der har prøvet at sende sin Sonos over til Cullen og få den opgraderet ?? , hvor lang tid tager processen ?? og er der ingen problemer med told og skat .. den pris de opgiver på deres hjemmeside er det for en ny zp 90 eller er det 'kun' for Mod'en ?? |
|
|
Der findes 2 priser på deres side for opgradering den dyrest er for en ny ZP90 inkl cullen mod..
den laver pris er hvor du sender din egen over med der til skal du regne med ekstre porto
du skal også betale forsendelse hjemover plus told og moms,
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt skuffet på vejne af cullen at de har ikke svaret på de mail som man sender dem, men jeg har da heldigvis fundet svaret via af dette forum
så det ender jo op med at jeg køber deres Sonos cullen mod en gang i det nye år.
|
| Til top |
|
| |