Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Sonos cullen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 November 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige modtaget mit kabel fra UK  til en total pris på 112£  men det er så med fragt og burn in  det kan hvis ikke gøres meget bedre selv om der står andre priser herinde

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 14 November 2011 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Der var svesken!

Det er ikke utænkeligt at jeg skal samme vej...

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 14 November 2011 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Lad os høre, hvad du oplever af forskel med den nye ledning i systemet!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 November 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

noget nyt om forskellen

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2011 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

noget nyt om forskellen

jeg vil tro jesper kommer med nogle ord, han har haft lånt kablet en uges tid nu,  men hans første indtryk  var ikke overbevisende..men han vil skifter tilbage til normal kabel nu  også prøve at se hvad han kommer til at mangle ! i forhold til kord8

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:
Knoxville skrev:

noget nyt om forskellen

jeg vil tro jesper kommer med nogle ord, han har haft lånt kablet en uges tid nu,  men hans første indtryk  var ikke
overbevisende..men han vil skifter tilbage til normal kabel nu  også prøve at se hvad han kommer til at mangle ! i forhold til
kord8

Det Darwin referer til her er dette
jkjaers/avtainment skrev:

Jeg har lånt Darwins kabel og har lige sat det på.

Kablet virker lækkert - gode materialer og gode stik. Det visuelle og håndværksmæssige er i orden.

Jeg har ikke fået lavet A/B test på det endnu men jeg kan allerede nu sige at i mit setup gør det ingen revolutionerende
forskel som beskrevet i første indlæg. Jeg ville ikke kunne høre forskel hvis jeg gik i bad. Dermed ikke være sagt at kablet
ingen effekt har... forskellene er bare ikke så vilde her som ved trådstarter.

Jeg vender tilbage med nærmere lytteindtryk og ikke mindst lakmustesten.... køber jeg et?

Nu har jeg så fået lyttet mere forskel.

Det skal siges at dette blev gjort med spænding, da jeg havde spurgt Gert Volk om hvilket strømkabel han kunne anbefale
og fik svaret: if you want my opinion concerning the power cord: The switching power supply
of the Sonos is totally nonsensible for different cords.

Lad mig bare slå fast med det samme at der ér forskel, så helt ligegyldigt er det altså ikke

Jeg gjorde som Darwin skriver: Satte kablet på, lod det sidde nogle dage og derefter skiftede til standardkablet for at se jeg
manglede noget. Jeg havde allieret mig mn1974 og min kone så der var flere til at vurdere. Alle kunne høre forskel, så den
er igen begravet.

Vi lyttede på tre numre
1. Michael Jackson: Liberian Girl
2. John Mayer: Vultures
3. Adele: Set fire to the rain

Mit indtryk af lyden er at det primært er bassen der nyder godt af kablet. Der kommer mere af den og det er ligesom der
kommer lidt mere tonal feeling på den. dette er meget klædeligt synes jeg. Da resten af lydspektret ikke oplever samme
forbedring bliver bassen i mit setup noget mere fremtrædende på forholdsvis bekostning af mellemtone og diskant. Det er
muligt at jeg kan placere mine højttalere ud af dette problem, men dette fik jeg ikke eksperimenteret med. Mellemtonen
virkede også en smule mere veldefineret, men her er vi i småtingsafdelingen. Diskanten blev måske dæmpet lidt eller var
uændret.

Det nummer der helt klart profiterede mest af PowerKord8 var MJ nummeret, hvor det ikke gjorde ret meget godt for Adele.
John Mayer nummeret var marginalt bedre på mellemtonen under de korte guitaranslag der kører under store dele af
nummeret. Set fra min side var det 2-1 til PowerKord8

Vi var 3 der testede, og vi var ikke enige om resultatet.
De to andre testere (min kone og nm1974) kunne begge bedre lide standardkablet. Med lidt held kan det være at vi kan få
mn1974 til at skrive et par ord om oplevelsen også.

Lakmustesten... køber jeg et?
Havde jeg givet tusinde kroner for kablet og det sad på, ville jeg klart lade det sidde, men jeg drøner ikke ud og køber et i
dag eller i morgen. Dukker der et brugt op kunne jeg godt finde på at hoppe på, om ikke andet for at få et
håndværksmæssigt lækkert kabel på her også

Min konklusion er igen blevet at der er forskel på strømkabler.... også til Sonos ZP90

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Darwin skrev:
Knoxville skrev:

noget nyt om forskellen

jeg vil tro jesper kommer med nogle ord, han har haft lånt kablet en uges tid nu,  men hans første indtryk  var ikke
overbevisende..men han vil skifter tilbage til normal kabel nu  også prøve at se hvad han kommer til at mangle ! i forhold til
kord8

Det Darwin referer til her er dette
jkjaers/avtainment skrev:

Jeg har lånt Darwins kabel og har lige sat det på.

Kablet virker lækkert - gode materialer og gode stik. Det visuelle og håndværksmæssige er i orden.

Jeg har ikke fået lavet A/B test på det endnu men jeg kan allerede nu sige at i mit setup gør det ingen revolutionerende
forskel som beskrevet i første indlæg. Jeg ville ikke kunne høre forskel hvis jeg gik i bad. Dermed ikke være sagt at kablet
ingen effekt har... forskellene er bare ikke så vilde her som ved trådstarter.

Jeg vender tilbage med nærmere lytteindtryk og ikke mindst lakmustesten.... køber jeg et?

Nu har jeg så fået lyttet mere forskel.

Det skal siges at dette blev gjort med spænding, da jeg havde spurgt Gert Volk om hvilket strømkabel han kunne anbefale
og fik svaret: if you want my opinion concerning the power cord: The switching power supply
of the Sonos is totally nonsensible for different cords.

Lad mig bare slå fast med det samme at der ér forskel, så helt ligegyldigt er det altså ikke

Jeg gjorde som Darwin skriver: Satte kablet på, lod det sidde nogle dage og derefter skiftede til standardkablet for at se jeg
manglede noget. Jeg havde allieret mig mn1974 og min kone så der var flere til at vurdere. Alle kunne høre forskel, så den
er igen begravet.

Vi lyttede på tre numre
1. Michael Jackson: Liberian Girl
2. John Mayer: Vultures
3. Adele: Set fire to the rain

Mit indtryk af lyden er at det primært er bassen der nyder godt af kablet. Der kommer mere af den og det er ligesom der
kommer lidt mere tonal feeling på den. dette er meget klædeligt synes jeg. Da resten af lydspektret ikke oplever samme
forbedring bliver bassen i mit setup noget mere fremtrædende på forholdsvis bekostning af mellemtone og diskant. Det er
muligt at jeg kan placere mine højttalere ud af dette problem, men dette fik jeg ikke eksperimenteret med. Mellemtonen
virkede også en smule mere veldefineret, men her er vi i småtingsafdelingen. Diskanten blev måske dæmpet lidt eller var
uændret.

Det nummer der helt klart profiterede mest af PowerKord8 var MJ nummeret, hvor det ikke gjorde ret meget godt for Adele.
John Mayer nummeret var marginalt bedre på mellemtonen under de korte guitaranslag der kører under store dele af
nummeret. Set fra min side var det 2-1 til PowerKord8

Vi var 3 der testede, og vi var ikke enige om resultatet.
De to andre testere (min kone og nm1974) kunne begge bedre lide standardkablet. Med lidt held kan det være at vi kan få
mn1974 til at skrive et par ord om oplevelsen også.

Lakmustesten... køber jeg et?
Havde jeg givet tusinde kroner for kablet og det sad på, ville jeg klart lade det sidde, men jeg drøner ikke ud og køber et i
dag eller i morgen. Dukker der et brugt op kunne jeg godt finde på at hoppe på, om ikke andet for at få et
håndværksmæssigt lækkert kabel på her også

Min konklusion er igen blevet at der er forskel på strømkabler.... også til Sonos ZP90

ja så vil jeg så prøve på mit setup og se om jeg får samme oplevelse

Henrik

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2011 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Ja så har jeg også lige haft en lytter på det nye powerkord8 kabel sammen med Jkjaers her hos mig..

Vi startede dog med at lytte til forskelen mellem min Primare DVD 30 og over til Primare SP32 forforstærker,  som også modtager signalet fra min sonos ZP90 cullen med 24/96..

Det faldt ud til Sonos  som havde bedre rum og lydbillede, lidt overraskende for mig  men jeg har altid tidliger spillede analog fra primare dvd30..  men i vores test spillede vi via digital balanceret kabel direkte fra dvd30 til DAC i SP32

Jeg monteret powerkord8 på min sonos og fik forbedring men det var på mellemtone og op  og det virker godt på mit setup,  men det er også på mine nye Gradient Revolution  som bare har 30 timer på bagen... så lad mig vende tilbage  nå mine højttaler er tilspillet

sfhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 November 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej forum mens vi venter på at højtalerne bliver spillet til :) har jeg et par spørgsmål angående min nye Sonos ZP90 og mit forholdsvist nye
stereoanlæg.

Jeg har med stor interesse læst tråden her samt de forskellige links og er blevet inspireret. Jeg har fulgt nogle af rådene fra tråden. Jeg har afbrudt
antennen på ZP90'eren. Jeg er usikker på fortsættellelsen, at frakoble selve wifiprintet. En beskrivelse er meget velkommen.

Netværkskablerne er blevet erstattet med skærmet cat6. Og jeg jeg har friseret ledningsmareridtet- forsøgt at holde tingene så adskildt som muligt

Resultet er klar forbedring af lyden i hele spektret og med en bedre defination. Hvor jeg før syntes bedre om lyden af min cdafspiller foretrækker jeg
nu Sonos både med hensyn til streaming og nas.

Så langt så godt! Jeg overvejer en opgradering, men hvilken en Cullen, Clausen, England eller Tyskland? Her vil jeg sætte pris på feedback fra jer.

Jeg hælder til en optimering som ikke konstant opsamler til 24 bit 96/192. Min CDafspiller NAD 565 bee har 2 x Wolfson dac 24 bit med sådan en
førnævnt opsampler. Jeg syntes at det er forskelligt hvor godt det lyder. Det syntes altid at koste noget i klarhed... Jitter måske? Men tætheden i
lyden er vanedanende oh my my. Tendensen er at i forhold til rock lyder det godt i nogle tilfælde rigtig godt, men ikke i forhold til klassisk musik især
ikke med vokaler,de bliver uldne i kanten.

Min forstærkers (NAD 375bee) strømforsyning har et udtag på 110 V max 100 W, det tænker jeg må kunne bruges til ZP90'eren

Hvis jeg har forstået jer rigtig er der jeg vil få mest ud af ar sætte ind på optimering af det digitale signal clocking/reclocking og mere. Er det ikke det
som gerts mod for det meste går ud på?

Hi Dennis,

I am glad to hear, that your ZP80 is doing it's job fine.L

What I did: The original clock has been removed and a very pricise new clock came in (jitter is about 1ps!). Very important for the performance of the
clock ist the power supply, so I did everything what can be done concerning the supply. Now the superclock controls the data acquisition. Anyhow, on
the way through the chips the rising edge of data and clock becomes a little bit fuzzy - so reclocking of the s/pdif data stream by the same superclock
is done. The reclocker is a FIFO memory (first in first out).

Digital data can be different either because data (high and low) is different, or because the timing of the data is different. Fuzziness of timing (jitter) is
the analogue component of digital data. It produces destortion of the analogue signal in the DA converter process. Unfortunately one can not remove
the jitter of the source completely in the DAC, there is some jitter remaining, even if you try to remove it by asynchronous sample rate converters and
so on - cross-talk is the reason.

So the best you con do is to assure that the data stream coming from the digital source is as accurate as possible.

Best Gert

Jeg håber i har et godt råd til en nykommer i hifihimlen, for folk så kun har penge i kort tid af gangen

Ps teksten ser underlig ud... Ipad?

sfhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 November 2011 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har flyttet spørgsmålet over i en ny tråd

Emne: Hvilken sonos modification?     

I er meget velkomne til at give jeres respons der

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Ja  så er min sonos ZP90 Cullen mod 24/94  sat til salg den har leveret varen til fuld tilfredshed..

men tiden er kommet hvor jeg kan få min Primare 32 Pre med mediemoduel så jeg kan streame den vej igennem, ja den skulle gerne komme i næste uge..

Så er der nogen der gerne vil havde samme gode musik oplevelse som jeg har haft gennem de sidste år..ja så findes den på KBS hvor jeg sælger den sammen med mit kimber powercord8 kabel

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2012 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ja så er prisen rette til på 4400 i ren handel

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2012 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik. Hvad skal der ind i stedet for Cullen?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes