Darwin skrev:
jeg vil tro jesper kommer med nogle ord, han har haft lånt kablet en uges tid nu, men hans første indtryk var ikke
overbevisende..men han vil skifter tilbage til normal kabel nu også prøve at se hvad han kommer til at mangle ! i forhold til
kord8 |
|
|
Det Darwin referer til her er dette
jkjaers/avtainment skrev:
Jeg har lånt Darwins kabel og har lige sat det på.
Kablet virker lækkert - gode materialer og gode stik. Det visuelle og håndværksmæssige er i orden.
Jeg har ikke fået lavet A/B test på det endnu men jeg kan allerede nu sige at i mit setup gør det ingen revolutionerende
forskel som beskrevet i første indlæg. Jeg ville ikke kunne høre forskel hvis jeg gik i bad. Dermed ikke være sagt at kablet
ingen effekt har... forskellene er bare ikke så vilde her som ved trådstarter.
Jeg vender tilbage med nærmere lytteindtryk og ikke mindst lakmustesten.... køber jeg et? |
|
|
Nu har jeg så fået lyttet mere forskel.
Det skal siges at dette blev gjort med spænding, da jeg havde spurgt Gert Volk om hvilket strømkabel han kunne anbefale
og fik svaret:
if you want my opinion concerning the power cord: The switching power supply
of the Sonos is totally nonsensible for different cords.
Lad mig bare slå fast med det samme at der ér forskel, så helt ligegyldigt er det altså ikke
Jeg gjorde som Darwin skriver: Satte kablet på, lod det sidde nogle dage og derefter skiftede til standardkablet for at se jeg
manglede noget. Jeg havde allieret mig mn1974 og min kone så der var flere til at vurdere. Alle kunne høre forskel, så den
er igen begravet.
Vi lyttede på tre numre
1. Michael Jackson: Liberian Girl
2. John Mayer: Vultures
3. Adele: Set fire to the rain
Mit indtryk af lyden er at det primært er bassen der nyder godt af kablet. Der kommer mere af den og det er ligesom der
kommer lidt mere tonal feeling på den. dette er meget klædeligt synes jeg. Da resten af lydspektret ikke oplever samme
forbedring bliver bassen i mit setup noget mere fremtrædende på forholdsvis bekostning af mellemtone og diskant. Det er
muligt at jeg kan placere mine højttalere ud af dette problem, men dette fik jeg ikke eksperimenteret med. Mellemtonen
virkede også en smule mere veldefineret, men her er vi i småtingsafdelingen. Diskanten blev måske dæmpet lidt eller var
uændret.
Det nummer der helt klart profiterede mest af PowerKord8 var MJ nummeret, hvor det ikke gjorde ret meget godt for Adele.
John Mayer nummeret var marginalt bedre på mellemtonen under de korte guitaranslag der kører under store dele af
nummeret. Set fra min side var det 2-1 til PowerKord8
Vi var 3 der testede, og vi var ikke enige om resultatet.
De to andre testere (min kone og nm1974) kunne begge bedre lide standardkablet. Med lidt held kan det være at vi kan få
mn1974 til at skrive et par ord om oplevelsen også.
Lakmustesten... køber jeg et?
Havde jeg givet tusinde kroner for kablet og det sad på, ville jeg klart lade det sidde, men jeg drøner ikke ud og køber et i
dag eller i morgen. Dukker der et brugt op kunne jeg godt finde på at hoppe på, om ikke andet for at få et
håndværksmæssigt lækkert kabel på her også
Min konklusion er igen blevet at der er forskel på strømkabler.... også til Sonos ZP90