Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 02:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: ?Fordeling af enheder til 5.1 surround.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rolskov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg ny her inde og ny inden for DIY.
Jeg vil gerne høre jeres mening til hvordan i ville fordele enhederne i højtalerene.

Jeg har :
2stk Peerless 6,5'' HDS 850467
2stk Peerless 6,5'' HDS 850439
2stk Peerless 5,25'' SDS 830656
2stk Peerless 1'' diskant 810707
2stk Peerless 6.5'' 850122
2stk 8'' Peerless 850130

Min egen ide er:
front:
6,5'' HDS 850467
6,5'' HDS 850439
1'' diskant 810707
8'' Peerless 850130

Center:
2stk Peerless 6.5'' 850122
http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/587- ---25-mm-diskant-4-ohm-dx/ (som jeg skal have fat i)

bag:
Peerless 5,25'' SDS 830656
http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/625- ----19-mm-diskant-4-ohm-dx/ (som jeg skal have fat i)

Sub:
http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=1789

Jeg vil rigtig gerne have ideer og forslag til hvordan jeg kan fordele enhederne.
Jeg ville gerne bruge så mange af de enheder jeg har fået fat i.
Håber at i vil hjælpe mig.

Til top Vis Rolskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rolskov

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

jeg vil i hvertfald sige, at du skal passe lidt på med den sub. Det er ikke lige den bedst til stue hifi, jeg har en magen til i min
bil

Problemet med den enhed er at den i sin kraft af 2 sæt terminaler, er lavet til at trække en masse strøm fra en stærk
bilforstærker, som netop er bedre til at trække lave ohm'ske belastninger end mange stueforstærker. de 2 terminaler
parallel kobler 2 sæt 4 ohm's spoler, så du belaster din forstærker med 2 ohm.... hvilket så kan nemt kan falde til 1 ohm i
kampens hede, hvilket kræver en del.

Har også en XXLS... og der er ikke nogen tvivl om at det ekstra X, har flyttet disse enheder op i en anden klasse. Har snart
hørt det fra så mange.... XXLS er bedre kvalitet end XLS... Men igen de kræver begge POWER!! ikke noget med 100W i 8
ohm. det er bare for lidt. Det kræve sin forstærker at styre en enhed som kan blafre 2,5 cm frem og tilbage, samtidig med
at det skal lyde godt, dybt og præcist.

Der er nok en del som har en mening om dette... da Peerless' XLS og XXLS enheder er voldsomt populære. Netop pga af
deres lave pris og høje ydelse. Men søg lidt på det....

Jeg ville måske kigge på den her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=177767
Men spørg ham lige først hvilken belastning (ohm) den har. Da den skal parallel kobles for at virke ordenligt. Men tilgengæld
spiller den fedt, da den ikke har nogen vibrationer. den har nemlig 6 enheder koblet parvis, så de ophæver vibrationerne i
kabinettet, men ellers flytter den samme mængde luft. har selv 2 stk LAT 500 og det er en ganske underholdende enhed.
Bedre til sub end den XLS du har kig på, vil jeg vove at påstå.

Håber det er til hjælp.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes