jeg vil i hvertfald sige, at du skal passe lidt på med den sub. Det er ikke lige den bedst til stue hifi, jeg har en magen til i min
bil
Problemet med den enhed er at den i sin kraft af 2 sæt terminaler, er lavet til at trække en masse strøm fra en stærk
bilforstærker, som netop er bedre til at trække lave ohm'ske belastninger end mange stueforstærker. de 2 terminaler
parallel kobler 2 sæt 4 ohm's spoler, så du belaster din forstærker med 2 ohm.... hvilket så kan nemt kan falde til 1 ohm i
kampens hede, hvilket kræver en del.
Har også en XXLS... og der er ikke nogen tvivl om at det ekstra X, har flyttet disse enheder op i en anden klasse. Har snart
hørt det fra så mange.... XXLS er bedre kvalitet end XLS... Men igen de kræver begge POWER!! ikke noget med 100W i 8
ohm. det er bare for lidt. Det kræve sin forstærker at styre en enhed som kan blafre 2,5 cm frem og tilbage, samtidig med
at det skal lyde godt, dybt og præcist.
Der er nok en del som har en mening om dette... da Peerless' XLS og XXLS enheder er voldsomt populære. Netop pga af
deres lave pris og høje ydelse. Men søg lidt på det....
Jeg ville måske kigge på den her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=177767
Men spørg ham lige først hvilken belastning (ohm) den har. Da den skal parallel kobles for at virke ordenligt. Men tilgengæld
spiller den fedt, da den ikke har nogen vibrationer. den har nemlig 6 enheder koblet parvis, så de ophæver vibrationerne i
kabinettet, men ellers flytter den samme mængde luft. har selv 2 stk LAT 500 og det er en ganske underholdende enhed.
Bedre til sub end den XLS du har kig på, vil jeg vove at påstå.
Håber det er til hjælp.