| Forfatter |
|
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius, Du har jo også en større strømforsyning end på mine, desuden behøver jeg ingen køleprofiler i mine - De er integreret i siderne  Så det bliver en trafo, 2 moduler, en afbryder (Med sikring) og et potentiometer.
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 19 Februar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
Marius,
..... desuden behøver jeg ingen køleprofiler i mine - De er integreret i siderne 
|
|
|
Er det ikke et 'Audiokits'/HiFi2000 kabinet, som du anvender Soxen, dvs. du vil bruge h/v alu-profilerne (siderne) som køleprofil ? Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis  Jeg har kørt med nogle forholdsvis små profiler i mit test setup og det var langt rigeligt, de har mindre køling end siderne i kabinettet. Jeg presser ikke mine GC's hårdt idet jeg "kun" har 22VAC på sec siden af trafo'en
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner kun med at de bliver lune ikke varme
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
Jeg regner kun med at de bliver lune ikke varme
|
|
|
Så skulle du i stedet for LM36xx'erne jo have anvendt LM1876... nuttet lille sag, hvor du i en chip får fulde 2 * 20 Watt. Det er rigeligt til normalt dagligt brug, og kan bygges op som en meget lille enhed. Det betyder at der i stedet kan kæles for trafo, kabinet og de andre dele uden det samlet koster særlig meget - og lydkvaliteten er stadig uændret som for LM36xx serien. Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Så skulle du i stedet for LM36xx'erne jo have anvendt LM1876... nuttet lille sag, hvor du i en chip får fulde 2 * 20 Watt.
Det er rigeligt til normalt dagligt brug, og kan bygges op som en meget lille enhed. Det betyder at der i stedet kan kæles for trafo, kabinet og de andre dele uden det samlet koster særlig meget - og lydkvaliteten er stadig uændret som for LM36xx serien.
Venlig hilsen Finn
|
|
|
Lidt sent når jeg nu allerede har 6 stk. LM3875TF  __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
Migo Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 555
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke for sent, for du har valgt rigtigt, 3875 er de mest vellydende fra LM i mellemtone-diskant området, slåes overhovedet ikke til prisen eller det 10 dobbelte. Fine simple korte kredsløb.
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
| Det er ikke for sent, for du har valgt rigtigt, 3875 er de mest vellydende fra LM i mellemtone-diskant området, slåes overhovedet ikke til prisen eller det 10 dobbelte. Fine simple korte kredsløb. |
|
|
Præcis, hvad jeg har hørt og oplevet.  __________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
Boxen1 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også mene at de har slået det jeg har haft stående, cambrigde audio a3i og nad 2150. Syntes de leverede en bredere soundstage, fastere og mere nuanceret bas. I hvert fald var der ting som pludselig trådte mere markant frem. Fik faktisk lyst til at tage min guitar frem og spille med på et par numre i dag, og det er på trods af at jeg ikke kan spille guitar.
Kunne dog være skægt at vide hvad de lydmæssigt kunne sammenlignes med hvis man skulle ud og købe den lyd kommercielt og måske hvad mærket ville være.
__________________ Nikko Beta 2 Preamp
LM3875 Dual Mono GainClone'er fra MCS
(Nad 2155)
Dali 7
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 03:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
FinnC skrev:
Så skulle du i stedet for LM36xx'erne jo have anvendt LM1876... nuttet lille sag, hvor du i en chip får fulde 2 * 20 Watt. .................
|
|
|
Lidt sent når jeg nu allerede har 6 stk. LM3875TF 
|
|
|
Ja, men de er sør'm også prima - jeg tester pt. flere af typerne, og kan konstaterer, at til almindelige rumstørrelser er LM3876, LM4780 mfl. eller LM1876 (begge dual) mere end tilstrækkelige. Så derved kan der jo med lavere spænding ifm. de powersvage kræses en del mere :) ifm. komponeneter og/eller trafo - hvis det er lydens kvalitet man går efter. Soxen, sender dig en PM. Venlig hilsen Finn __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige ændret mit setup lidt, dvs. jeg har udskiftet trafoen med denne her, som jeg egentlig har indkøbt til et andet projekt. (Se det her: DIY Anlæg) Det er en specialviklet trafo fra Airlink Transformers:  Det gjorde bare en forskel, der kom mere ro i lydbilledet og det fremstår om muligt endnu mere åbent og homogent. Om det så skyldes lidt mere effekt pga. den større trafo (2*22,5V og 300VA) ved jeg ikke. Men et er sikkert trafo'en har betydning. Jeg kan vist kun anbefale Airlin som meget seriøse og hurtige, fra bestilling til levering ca. 10 dage på trods af sne og dårligt vejr
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marius skrev:
Hmm.. mit er 255w X 300d X 100h og jeg har alt annet end god plads.. ( evt en manglende evne til at plassere brikkene rigtig.. men det tror jeg da ikke for jeg "rullet" da i Tetris på 90 tallet )
|
|
|
Marius, Har du fået bygget din GC ?? Jeg har idag monteret 1 af mine, konfigureret som dual mono, med et 10k alps pot. Jeg synes godt nok det har gjort en verden til forskel i lyden, den er meget mere åben og kommer rigtigt godt frem , stereo perspektivet er også væsentligt forbedret, et hele står mere klar defineret og med større dybde. (Det skal lige siges at jeg hidtil kun har kørt som en alm stereoamp. med en trafo og nu med kører som dual mono.) Jeg er virkelig imponeret over lyden fra disse gainclones, det er laangt over hvad man kan forvente i denne prisklasse. denne amp har kostet ialt kr. 1350,- inkl. kabinet og stumper.
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Marts 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et billed af min Dualmono GC - LM3875TF:
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
På printet fra Dantimax, kan det godt lade sig gøre, at hardwire NFB-modstanden på bagsiden af printet. Der er lige plads nok, og man kan endda lade et ben fra modstanden række over til terminalen, direkte.  Beklager 'billedkvaliteten', men jeg har ikke et kamera, og har brugt min scanner.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer, Hvilken størrelse har du på NFB modstanden og, hvilken trafo størrelse kører du med? Synes du det medfører forbedrelser og isåfald, hvilke ? /Søren
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
Hej Spencer,
Hvilken størrelse har du på NFB modstanden og, hvilken trafo størrelse kører du med?
Synes du det medfører forbedrelser og isåfald, hvilke ?
/Søren
|
|
|
30k NFB og en 2x24V 170VA trafo pr. kanal. Jeg har ikke prøvet modstanden direkte i printet, og kan ikke udtale mig om forbedringer. Jeg loddede den bare direkte på bagsiden. Det sparer lidt printbane i modkoblingssløjfen, og gør den mere stabil. Modstandens ben er desuden langt nok, til at kunne supplere printet, og gå direkte til udgangen. Hvis man tror at det lille stykke printbane man supplerer, er overflødigt, kan man jo kradse det over. Jeg ville nok vælge en lidt mindre trafo (18 - 22V), hvis det ikke var fordi jeg fik et par trafoer til fornuftig pris. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel vel INGEN kan sige at jeg er spessielt hurtig... (måskje min kjereste..) men nu har jeg da omsider kommet i lidt lengre,,

__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev den omsider ferdig.. Fik en hjelpende hånd tilat afslutte prosjektet.. Personlig mener jeg den spiller udmerket (ens egne børn er jo altid penest..) god bund og en lækker diskent, hvis det er noge der ikke er 100% så er det måskje en lidt tilbageholdende mellemtone. (men det kan da være at den kommer sig, den har kuns spilt i få timer)
Så nu er jeg klar til neste prosjekt.. regner med at det bliver en USB-Dac med HøreBøff forsterker.
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|