Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Klub 1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 April 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Firma? Er vi så arbejdere?
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

@Mastervol - "HIFI4ALL.DK forbeholder sig retten til, uden varsel, at slette indhold, såfremt dette skønnes uegnet eller ikke-relevante i forhold til HIFI4ALL.DK´s emneområde" - hvis du mener at denne pasus tilsidesætter, den almene ytringsfrihed tager du fejl. Ellers vil jeg gerne vide hvad du mener. Brugere skal ikke igennem nogen form for godkendelse, for at blive oprettet her - ergo: Speakers Corner...

@Floe - ja evne til at skelne burde være en moderators ypperste evne - det er så ikke din spidskompetence...

Dårlig stemning opstår, når man i en magtposition ikke forstår at forvalte denne, og at skille skæg og snot for sig. Jeg havde det s** sjovt med de andre, indtil jeg fik det fantastisk oplysende svar fra Hr. Floe.

Jeg trækker mig tilbage - godnat...

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 April 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
@Floe - ja det må så være vores aldersforskel, der gør, at jeg ikke ligger flad af grin, når du skriver at Brok er stiv, og hvordan jeg dog vil ha' at han skulle kunne svare - jeg oplever det som hånligt.

Mit indlæg omkring den tråd, bærer ingen spor af humor eller ironi - dit svar består ikke af andet...

Dolkin

Dit avatar udtrykker kamp for uretfærdighed, men jeg glæder
mig til du selv kan sætter ord på, når tråden evt. bliver genåbnet.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Åh Peter - gid det var så vel. Jeg er desværre bare dybt afhængig af vinyl. Har prøvet al afvænning - dog mangler jeg at prøve noget NAS og noget squeezebox (måske endda rigtigt stavet), men jeg tror misbruget har haget sig fast...

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 April 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
@Mastervol - "HIFI4ALL.DK forbeholder sig retten til, uden varsel, at slette indhold, såfremt dette skønnes uegnet eller ikke-relevante i forhold til HIFI4ALL.DK´s emneområde" - hvis du mener at denne pasus tilsidesætter, den almene ytringsfrihed tager du fejl. Ellers vil jeg gerne vide hvad du mener. Brugere skal ikke igennem nogen form for godkendelse, for at blive oprettet her - ergo: Speakers Corner...

@Floe - ja evne til at skelne burde være en moderators ypperste evne - det er så ikke din spidskompetence...

Dårlig stemning opstår, når man i en magtposition ikke forstår at forvalte denne, og at skille skæg og snot for sig. Jeg havde det s** sjovt med de andre, indtil jeg fik det fantastisk oplysende svar fra Hr. Floe.

Jeg trækker mig tilbage - godnat...

Dolkin, jeg vil blot ytre at jeg, ligeledes som "en af de gamle", er helt enig i dine meninger/observationer, både i dette og tidligere indlæg i tråden.

Visse ting har ændret sig så meget at det er blevet væsentligt mere "uinteressant", for at bruge et pænt ord.

Desværre har ingen hints fra brugerne i andre tråde kunnet bidrage væsentligt til en forbedring af visse kår på siden....desværre. På den ene side er der forsøgt udvist en massiv, og meget misforstået autoritet fra enkelte moderatorer, som på den anden side ikke ligger blege for selv at bruge siden som egen "legestue" såfremt muligheden byder sig!

Ak ja.....

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

I nattens mulm og mørke, har Hr. Floe og jeg udredt grundlaget for vores diskrepans - stridøksen er hermed begravet hvad det angår.

Jeg vil gå videre i jagten på svaret, på mit indlæg fra kl. 18:41 på side 2 i denne tråd...

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Status: Online
Sendt: 21 April 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
I nattens mulm og mørke, har Hr. Floe og jeg udredt grundlaget for vores diskrepans - stridøksen er hermed begravet hvad det angår.

Jeg vil gå videre i jagten på svaret, på mit indlæg fra kl. 18:41 på side 2 i denne tråd...

Hej Dolkin!

Jeg kan ikke længere modstå presset... Avatar tråden er genåbnet i ytringfrihedens navn!

Og så gider vi ikke høre mere om rigide moderatorer, det bliver sgu' så deprimerende i længden.

Undskyld mit sure opstød, men det er sgu' næsten ligegyldigt hvad vi gør via vores frivillige indsats. Der er altid én der føler sig krænket!

Mvh, Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 April 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil takke alle for den uopfordret hjælp i Avatar sagen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 April 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige

Husk at vi er mange der bruger interessetimer på hifi4all, hvis det kan være en trøst.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Lad mig starte mit indlæg med at undskylde for off-topic indhold. Jeg kan ikke svare i en lukket tråd, og emnet er blevet bragt op, og diskuteret her.

Jeg var en af 'testpiloterne' (En gruppe brugere, som fik adgang til det nye site, for at afprøve dets muligheder, og rapportere fejl og mangler til udviklerne, inden det blev offentligt tilgængeligt) da dette site ændrede platform - årstallet står under min avatar.

Årene efter var en sjov tid, med masser af entusiasme, ekspertise og hygge - bl.a. også brugere og moderatorer imellem.

Nu ser jeg så lige at en 'hygge-tråd' om vores avatars er blevet lukket - 'FOR langt off topic' er årsagen fra Hr. Brok.

Nu er jeg s** blevet i tvivl om, hvad dette sites formål er - udover at formidle hardcore information om hi-fi (og kan det i det tilfælde så stadig kaldes et forum?)!

Hvad er der i vejen med, at vi fortæller historien bag vores valg af avatars?

Et forum er vel et samlingssted - i dette tilfælde med hi-fi som overskrift - som forhåbentlig også giver plads til entusiasternes menneskelige side, i dette tilfælde udtrykt ved valg af visuelt udtryk - noget som repræsenterer os som individer - eller hvad?

Hvad man ikke har set i tidernes løb af gyngende bryster, og stylede motorcykler over kravlende myrer og andre dyr, som udfører sjove bevægelser; til reklame for eget set-up eller yndlingsmærke inden for hi-fi, biler, øl el.a.

Alle disse udtryk er jo bare med, til yderligere at understrege hvem vi er - som mennesker!

Hvis ikke vi kan få lov til at give udtryk for hvem vi er, på anden vis end med ord om hi-fi, på et forum som mange bruger adskillige timer af deres liv på, så tror jeg aldrig jeg når mit indlæg nummer 1000!

Hvorfor må vi ikke lære hinanden bedre at kende - bl.a. igennem forklaring af vores valg af visuel repræsentation?

Hej Dolkin (og Peter Pan og mangle flere)

Avatar-tråden blev lukket på et tidspunkt, hvor Hifi4all.dk baksede med at få muget ud efter at nogle tidligere udelukkede brugere havde muntret sig med at oprette nye profiler og smadre en række velfungerende tråde. I de dage var der generelt MEGET kort lunte fra moderatorteamets side. Lukningen af tråden skal ses i den sammenhæng.
Var det overilet? Set i bagklogskabens ulideligt klare lys vat det nok. Det har i hvert fald ikke været hensigten at fratage os en mulighed for at lære hinanden bedre at kende, via vores valg af avatar, men grundet ovennævnte årsag. Ja, vi begår fejl. Ja, vi handler nogle gange overilet.
At det er sket i det konkrete tilfælde med avatartråden, tager jeg gerne på mig. (Tråden er forøvrigt genåbnet, ser jeg, hvilket må anses som udtryk for netop min pointe ovenfor)

Det er langt hen ad vejen den gammelkendte sang om, at tryk avler modtryk.

Når moderatorerne griber ind i en tråd (eller for den sags skyld undlader at gribe ind i en tråd, selvom nogle brugere mener det burde gøres), med udgangspunkt i retningslinjerne for Hifi4all.dk, vil der uværgeligt være nogle som mener, vi går for langt. Disse opretter så gerne en håndfuld tråde med henblik på at få ændret retningslinjerne, ophævet den sanktion der er lagt, eller generelt blot, i oftest lidet flatterende vendinger, at beskrive den aktuelle moderator som en idiot.

Omvendt, når moderatorerne oplever, at der (igen) er en eller flere brugere som opretter tråde der alene har til formål at skabe ravage, og at disse brugere ofte er personer som tidligere er blevet smidt ud fordi de ikke har villet efterleve retningslinjerne, ja så bliver lunten ganske kort.

Fortsat god debat,

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Rolig nu, vi lukker ikke tråden, diskutér blot videre! Men vid dette! Den første der poster på side 4, får vedkommenes
indlægscounter nulstillet!
hvorfor har Ulrik så ikke mødt dommen yderst passende når nu han selv åbnede klubben
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
Avatar-tråden blev lukket på et tidspunkt, hvor Hifi4all.dk baksede med at få muget ud efter at nogle tidligere udelukkede brugere havde muntret sig med at oprette nye profiler og smadre en række velfungerende tråde. I de dage var der generelt MEGET kort lunte fra moderatorteamets side. Lukningen af tråden skal ses i den sammenhæng.
Brok

Tak for selverkendelsen; den er klædelig Clap. Jeg har dog en enkel kommentar, Da tråden blev lukket, havde den to indlæg fra henholdsvis Peter Pan og Asklepios, der mig bekendt ikke er udelukkede brugere med nye profilnavne. Så på den baggrund forstår jeg ikke argumentet. Det kan være, jeg tager fejl, og at der er slettet indlæg fra de omtalte brugere.

Og jeg bifalder også opfordringen til en god og konstruktiv debat.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Mastervol skrev:
Rolig nu, vi lukker ikke tråden, diskutér blot videre! Men vid dette! Den første der poster på side 4, får vedkommenes
indlægscounter nulstillet!
hvorfor har Ulrik så ikke mødt dommen yderst passende når nu han selv åbnede klubben

Fordi den slags ville blive fortolket forkert, og vi ville blive beskyldt for at undergrave den nationale ytringsfrihed.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

LOL ja, så hellere være den der lover gaver som ikke kommer

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:

Brok skrev:
Brok

Tak for selverkendelsen; den er klædelig Clap. Jeg har dog en enkel kommentar, Da tråden blev lukket, havde den to indlæg fra henholdsvis Peter Pan og Asklepios, der mig bekendt ikke er udelukkede brugere med nye profilnavne. Så på den baggrund forstår jeg ikke argumentet. Det kan være, jeg tager fejl, og at der er slettet indlæg fra de omtalte brugere.

Og jeg bifalder også opfordringen til en god og konstruktiv debat.

Der blev slettet indlæg fra 2 nyoprettede, tidligere udelukkede brugere inden tråden blev lukket. Som nævnt burde det muligvis være blevet ved at slette disse, men i kampens hede lukkedes tråden helt.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 21 April 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

Der blev slettet indlæg fra 2 nyoprettede, tidligere udelukkede brugere inden tråden blev lukket. Som nævnt burde det muligvis være blevet ved at slette disse, men i kampens hede lukkedes tråden helt.

Helt i orden. Jeg stopper polemikken.

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige prøve at svare lidt kronologisk her, for at holde fast i forståelsen (måske mest af alt min egen ). Og så skal jeg nok også trække mig fra polemikken - vi skal vist videre i teksten allesammen.

Hej Mikkel.

Først og fremmest tak, fordi vi får lov til at fortsætte en uskyldig hyggesludder, om hvem vi også er

Jeg sporer en vis ironi i dit indlæg - bl.a. ved formuleringen: 'i ytringsfrihedens navn' med en smiley bagefter. Det synes jeg er rigtig ærgerligt, fordi jeg synes den tone mit indlæg er skrevet i, lige så meget tager Hifi4all.dk - og dets frivillige medarbejdere - alvorligt, som dets brugere. M.a.o. et indlæg til fælles reflektion, som jeg jo så også beder om et svar på, men, i min optik uden at skyde nogen noget i skoene - det være sig brugere som moderatorer. Hvordan læser du det?

Og lad mig så lige understrege at min udtalelse om Hr. Floes kompetencer - eller mangel på samme - udelukkende handler om et svar, som blev givet i en forkert kontekst. M.a.o. en misforståelse, som er udredt ham og mig imellem. Som jeg også skriver til ham, er det I DENNE SITUATION, at jeg oplever den mangel, ikke i personen Floe som helhed - det kender jeg ham ikke godt nok til, at vide noget som helst om. Altså ingen holdninger om 'rigide moderatorer' in general fra min side!

Jeg vil hermed også opfordre til, at man ikke sætter sig i offerrollen som medarbejder, eller ejer, her på Hifi4all.dk! Det giver en mislyd i troværdigheden, og sænker respekten, i hvert fald for mit vedkommende. Jeg synes IKKE det er synd for jer, at I har valgt det her frivilligt, velvidende hvad I gik ind til, og jeg synes IKKE at jeg vil slække på noget som helst i mine holdninger, fordi I gøre det ubetalt i jeres fritid! Tærtimod udvises der mandsmod - og ditto hjerte - i beslutningen om, at kaste sig ud i, at prøve at styre dette inferno af ca. 33.000 brugeres forskelligheder - klap lige jer selv på skulderen for det! Den var til slutningen af dit svar Mikkel - og jeg var ikke den eneste, som følte mig krænket. Det bedes du være opmærksom på.

Hej Brok.

Tak for udførligt svar!

Det er fuldt forståeligt at man kan handle overilet i den slags situationer, og det vækker respekt når du erkender det så åbenlyst. Vi kan alle begå fejl - erkendelsen af dem bliver vi kun større af.

Og for s**** hvor må det være svært, at holde tungen lige i munden, når de førnævnte 33.000 'spradebasser' skal holdes 'i snor'

Jeg håber ikke du har følt dig opfattet som idiot i mine udgydelser. Det har på intet tidspunkt været min hensigt!

@Mastervol - jeg diskuterer gerne min holdning til ytringsfrihed med dig, men ikke så længe dine slet skjulte stikpiller fortaber sig i kommentarer til andre brugere. Stå op og stå frem - så kan vi tale om det (dette udtalt på baggrund af dit svar til kyhn, dags dato kl. 11.25. Skulle dit svar på ingen måde referere til mine tidligere indlæg, beklager jeg.)

Fortsat god dag og diskussion til alle

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Mastervol skrev:
Rolig nu, vi lukker ikke tråden, diskutér blot videre! Men vid dette! Den første der poster på
side 4, får vedkommenes indlægscounter nulstillet!
hvorfor har Ulrik så
ikke mødt dommen yderst passende når nu han selv åbnede klubben

Slemme slemme missekat....

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for en god og sober tone. Set fra sidelinjen virkede lukningen af Avatar tråden mystisk - den sent opdukkede
oplysning om invasion forklarer bedre, hvad der i virkeligheden foregik.

Tre velmente råd til moderatorstaben: Ved krisesituationer: 1) kommuniker 2) kommuniker 3) kommuniker.

Det er den eneste måde at forstå hinanden og undgå misforståelser. Jeg synes klub 1000 tråden viser, at vi ikke er en flok
pattebørn, hverken brugere eller moderatorer. Og at man kommer langt med humor.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 April 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Kan du gætte, hvem der ejer denne hellige BeoLab 8000 højttaler ?

Her en lede tråd, trosretningen bliver omtalt i TV Avisen næsten hver dag.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes