| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
I XTZen er der en ret god indbygget dac, dog ikke med usb. Det er en ret lækker forstærker og jeg tror den passer fint til din
Lektor 8. Men hvis du ikke har digitalt udgang i din pc, så kommer du til at mangle en usb indgang i forstærkeren.
hvis du vælger Cayin skal du ud og købe en ekstern dac, men det kan du også sagtens. Jeg har ikke hørt 153B, men jeg har
hørt 353B og det er ret lækker forstærker.
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
jmk74 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2012 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis du vælger en forstærker uden indbygget DAC, så skal du ud og investere i en ekstern for at opnå en bedre lydkvalitet. Cayin har ikke indbygget DAC.
Du kunne købe en brugt DAC eller surfe lidt på ebay efter en prisbillig DAC, hvis man har mod på det. Men mon ikke prisen afspejler ydelsen, i don't know.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cayin 353B ser sådan her ud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
evt noget creek kunne godt gå godt i spænd med et par lektor
|
| Til top |
|
| |
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har haft en Cayin 252b og den spillede dejligt med Dali Mentor 6, klart detaljeret, men ikke for lyst/skingert.
forarbejdning og betjening føles lækkert robust (bortset fra fjernbetjeningen). Ses jævnligt brugt til omkring 3000kr og jeg tror det vil være et godt mix med Lektor __________________ morten
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du faldt for din højttaler sad der vel en forstærker tilsluttet. Hvad hed den?  __________________ Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Ved ikke om du har købt men der er en hk990 til salg
herinde den har det hele og som sagt hvis du skifter
bøjlerne til pre/main så rykkr den endnu mere
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas på med ikke at falde for "indpakningen".
Der er masser af gode forstærkere der ude, og hvis du køber brugt, så er der virkelig mange.
Imidlertid har du jo et specielt behov for indbygget dac (alternativt seperat, men det koster hurtigt et par tusinde brugt i god kvalitet) og det snævrer feltet en hel del ind...
Den HK 990 er et ret godt bud.
Men uanset en dårlig karma her inde, så bygger NAD forstærkere som spiller temmelig godt med Dali i mine ører.. Der opstår ikke så nemt lyttetræthed i dèn kombination, hvilket hurtigt kan ske i mange andre.
Til gengæld skal du så finde en god dac til NADen, men det er nu også muligtat købe en dacmagic for en tusse, og den er nogen lunde.
Så er der så bare ikke så megen lækker aluminium, men who cares?
XTZ laver nogle fænomenale forstærkere til ingen penge!!! Oven i købet ret flotte. Desværre har jeg ikke hørt den med Dali, men mon ikke?
Gør dig selv den tjeneste at tjekke den ud, i8nden du bestemmer dig..
God fornøjelse, og venlig hilsen.
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 Maj 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er stort set enig i at NAD spiller godt sammen med Dali, men hvis du skal have en med godt tag i Lektor 8 så skal det være C375 og det er faktisk ikke en særlig god forstærker, den mangler kontrol ved høj styrke, den er grov i lyden og har alvorlige tendenser til "sss" lyde. Det er selvfølgelig min mening, men den lyder som om NAD har tænkt "vi er trætte af folk siger vores lyd er "mørk" så nu giver vi den gas i diskantområdet"
HK990 er en smule for tilbagelænet, men det kan fjernes ved at skifte bøjlerne, så kommer der hul igennem. Den er til gengæld 100% i kontrol og lyder godt lige meget hvor højt du spiller.
EDIT: Har kun hørt c375 sammen med Mentor serien og det funker ikke, selv ham i Hifi klubben syntes det lyd skidt, men det betyder jo nødvendigvis ikke at den spiller godt sammen med lektor.
|
| Til top |
|
| |