Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 15:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Tilslutning af PC til TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 17 September 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Allerførst så håber jeg det er det rigtige sted jeg poster mit spørgsmål, ellers må i lige bære over med mig.

Jeg påtænker at købe mig et Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1. Den har ikke DVI indgang, men HDMI. Da jeg også skal bruge tv'et en del til PC brug, er mit spørgsmål så, hvordan jeg bedst tilslutter mit graffikkort/PC'en til tv'et? Jeg har et graffikkort hvor der er s-vhs, dvi og alm. monitor udgang på. PC'en/graffikkortet skal kører i klon tilstand, dvs. jeg skal både ha' min monitor og tv sluttet til på samme tid.

Findes der evt. graffikkort med HDMI udgang på (og hvis ja, hvilket?), som ville kunne bruges som tilslutning til tv'et? For så ville det måske være det optimale? Det giver vel et væsentligt bedre billede end s-vhs? Findes der ellers andre muligheder udover s-vhs/hdmi?

 



__________________
John Jørgensen
Min DVD samling
Til top Vis DonWerner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonWerner Besøg DonWerner's Websted
 
LMG03
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 17 September 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

http://av-connection.com/?PNo=SUPDVIHDMI&PVer=0&ML1=1&ML2=7& ML3=38&ML4=244
du kan da prøve det.

Til top Vis LMG03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMG03
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 17 September 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Halløj!

Du kan jo bare bruge det alm. VGA (monitor) udgang på dit kort. Så kan du bruge DVI-stikket til din PC-skærm. Dog ved jeg ikke om alle kort kan køre i klon tilstand på dene måde... De nyere kort burde kunne gøre det.

Jeg mener at have set kort med HDMI udgang i Tyskland for nogle uger siden. Det var faktisk heller ikke særlig dyrt. Lidt over en tusse kostede det.

Du kan måske også finde et DVI->HDMI kabel, hvilket ville være en nemmere løsning end ovenstående. Ved at der laves HDMI->DVI kabler/konvertere, men er ikke sikker på at de laver dem vice-versa.

Håber det hjalp noget...



__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 17 September 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Det var meget hjælpsomt. Tror egentlig bare jeg køber sådan et konverter-stik. DVI->HDMI. Det må være den nemmeste løsning. :-)



__________________
John Jørgensen
Min DVD samling
Til top Vis DonWerner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonWerner Besøg DonWerner's Websted
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 17 September 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Der er ikke forskel på det signal du har fra DVI eller fra HDMI så du kan sagtens bruge DVI-HDMI kabel. Om det er det bedste til den LCD skal jeg dog ikke kunne sige. Nogle LCD kan lave 1:1 pixelmapping via DVI/HDMI nogle kun via VGA og nogle slet ikke.

Hvis dit LCD kun kan lave 1:1 pixelmapping via VGA skal du bruge det ellers DVI-HDMI. Du får ikke noget ud af at købe et kort med HDMI udgang med mindre det er for at få HDCP (ikke alle HDMI har HDCP og nogle DVI har HDCP) eller for at kunne trække lyd i samme kabel.

s-video skal du glemme alt om - det duer slet ikke.

Alternativt skal vælge et andet LCD der kan 1:1 via DVI/HDMI f.eks. LG.

Klon tilstand skal du heller ikke regne med at du kan køre. Dine displays skal have samme opløsning for at du kan det.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 
DonWerner
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 17 September 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hvordan finder jeg ud af om Fujitsu Siemens VQ40-1 understøtter pixelmapping 1:1 via DVI/HDMI? Jeg har kigget i dens specifikationsblad, men kan ikke umiddelbart se det. Der står slet ikke noget om pixelmapping nogle steder.

EDIT: Rettelse...har lige fundet ud af det. Tv'et har 1:1 pixelmapping. :-)

Men lige et hurtigt spørgsmål, hvad er det der HDCP for noget?



__________________
John Jørgensen
Min DVD samling
Til top Vis DonWerner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonWerner Besøg DonWerner's Websted
 
Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1141
Sendt: 17 September 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

HDCP = High Definition Content Protection

Det er en Hardware kryptering af HD materiale som Blue-ray, HD DVD og HD TV vil kunne benytte sig af. For at beskytte disse mod kopiering har udbyderne mulighed for at sætte et flag på deres materiale så de kun kan ses i HD med udstyr der har HDCP.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes