Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Dragonforce - en anbefaling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 12 September 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle I heavy-nørder der læser med herinde. Kan huske jeg i sin tid herinde læste flittigt med i Proggresive-tråden, hvor der utallige gange blev nævnt hamrende dygtige guitarister.

Jeg vil dog poste dette i en anden tråd, da musikken ikke rigtig passer ind under den proggresive genre. Bandet der tales om er selvfølgelig Dragonforce. Jeg er nårmalt ikke den store fortaler for power metallen, men må bøje mig i støvet for disse gutter her. Sjældent har jeg hørt så mange syrede soloer gang på gang på gang.

Giver lige et link til en video med dem:
http://www.youtube.com/watch?v=q3M2X4ZAH_w
I skal selvfølgelig være advaret mod at det er Power med stort P, men hvis man leder efter vilde guiater soloer, så giv det et lyt. De er satme dygtige.

Se det, og giv lidt feedback.
Mvh Nagash

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 September 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Imponerende fart og teknik, men sangskrivningen er virkelig dårlig efter min mening, det bliver meget hurtigt trættende at høre på, jeg taler af erfaring da jeg så dem live ved Wacken for et par år siden.
Har altid ment at amerikanerne var bedre til power metal, selvom det findes langt flere europæiske bands i den genre. Bands som Jag Panzer, Sanctuary(pre-nevermore), Savatage, Crimson Glory - alle sammen med hver deres unikke udtryk og flair for at skrue gode sange sammen, det er der man finder guldet. Men smag og behag som man siger. 
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Det var dog ikke noget specielt. De er hurtige men det er jo ikke alt der skal til for at få det til at lyde godt og helstøbt.

Nu ved jeg hvad jeg ikke skal spilde mere tid på....tak

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes