| Forfatter |
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vis os dit udstyr under låget.
Er selv lige kommet hjem med en ny riaa (Opera audio - reference 40), og jeg havde i min vildeste fantasi ikke regnet med, at kineserne havde interesse i andet end billig produktion. Og købt i blinde, så flår man jo låget af, for lige at se hvad det er for noget, og få den renset igennem osv. Men jeg må da nok indrømme, at jeg er positivt overrasket, over konstruktion og byggekvalitet i det hele taget. Kvalitets komponenter hele vejen igennem, og ikke nødvendigvis at kinesisk oprindelse 
- Electro harmonix 12AX7EH - Tungsol EZ80 - kvalitets modstande. - Solen caps. - Audience Quricaps. - Rubycon Blackgates i strømforsyningen. - Multicaps - MC stepup trafoer. - Pulverlakeret kabinet, af industri kaliber... - Ægte træ på toppen. - Ekstern strømforsyning. (trafoen i kassen, det er bare en spole)
Umiddelbar havde jeg da ikke regnet med den slags, til de penge..... 

|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Starter med et billede af min Pre. Densen B-200. Stangen med volumenkontrollen er her pillet af. Derfor ser den lidt amputeret ud.  Her et billede af min effektforstærker Densen DM-30.  Min cd-afspiller Densen B-400+ har jeg ikke haft låget af på. Men har fundet dette billede.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
"den slags penge"...til 1195 pund kan man vel forvente den smule komponenter er i go kvalitet!!
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg syntes at se 3 relæer i systemet det plejer man da ikke at bruge i rør ting. uha, ellers ser det jo godt ud 

|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er min BAT VK52 SE forforstærker:

|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
|
hej
jeg syntes at se 3 relæer i systemet det plejer man da ikke at bruge i rør ting. uha, ellers ser det jo godt ud 

|
|
|
De klikker, når man ændre impedansen osv. Så det er nok i stedet for at sende signalet helt op til omskifteren på fronten.
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Jensen100 skrev:
|
hej

|
|
|
De klikker, når man ændre impedansen osv. Så det er nok i stedet for at sende signalet helt op til omskifteren på fronten.
|
|
|
nu har jeg ikke så meget forstand på elektroniken men det er sikker et godt stæd de så er plaseret når man skal skifte impedansen så der ikke sker noget når man skifte 
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 April 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke lige orket at pille skørtesættet af mit grej endnu, men følgende billeder er fundet på nettet: Accuphase E-350. Et stks underdimensioneret trafo, og hele 2 crap-lyttere sørger for en helt igennem møg-elendig udynamisk og ukontrolabel gengivelse i forstærkeren. Bemærk iøvrigt hvor meget plads der er til kredsløb og dimser der kunne have haft positiv indflydelse på lyden, men som man istedet har valgt at forblive uudnyttet. Den grå kasse oppe i højre hjørne ligner en PSU fra en computer fra midt-90'erne. Jeg formoder det i realiteten er denne der udgør strømforsyningen:  DP-65 CD-afspilleren er ca. ligeså nederen opbygget. Man har åbenbart ment at selvstændig strømforsyning til både digital og analog kredsløb var nok. Det er det ikke (fry:D)... Til gengæld er man gået amerikanervejen og stoppet hele 8 DACs i skramlet. Det må være efter devisen "hvis een lyder elendigt, så må 8 gange så mange lyde ca. 8 gange så slemt". Drevet ligner umiddelbart noget kinabras. Det er i hvert fald hovedsageligt i plastik. Bemærk også at nedenstående DP-65'er er moddet. Det er vist en nødvendighed...
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Her er min BAT VK52 SE forforstærker:

|
|
|
Mums det ser godt ud :-)
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Voila Cary sacd 306 jo jo det er kopper som er brugt imellem afsnittene. Der kan ikke engang Accuphase være med længere 
|
| Til top |
|
| |
Ole N 84 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Bare lige en tanke jeg lige har fået, men hvoffor skruger i på jeres nye grej, jeg har lige købt en nad t747 og den kunne jeg ikke finde på at skille ad bare for at kikke ind i den for sjov og er det ikke noget med at garantien bortfaller når man selv har været ved at skrue på sit grej.
Jeg vil kun skrue på noget hvis det er gammelt og beskidt og skal renses eller Hvis det er gået i stykker.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole N 84 skrev:
|
Hej
Bare lige en tanke jeg lige har fået, men hvoffor skruger i på jeres nye grej, jeg har lige købt en nad t747 og den kunne jeg ikke finde på at skille ad bare for at kikke ind i den for sjov og er det ikke noget med at garantien bortfaller når man selv har været ved at skrue på sit grej.
Jeg vil kun skrue på noget hvis det er gammelt og beskidt og skal renses eller Hvis det er gået i stykker.
|
|
|
På mange riaa'er, skal du da skrue låget af for at indstille. På mange af de viste ex. bruges der jo også rør. De skal jo også skiftes.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole N 84 skrev:
|
Hej
|
|
|
Jeg gjorde mig samme tanker engang jeg havde en Krell KAV 300. Hvis man ville benytte én af indgangene som "Home Theater-Pass-through" var man nød til at åbne kabinettet og flytte en lille "jumper". Men der var en anvisning på proceduren i manualen - så det var jo OK. Ved en anden lejlighed "slugte" min cd-afspiller cd'en, så den forsvandt lang ind i afspillerens mave. Jeg troede det ville være en smal sag at få den ud igen, når først låget var pillet af. Men det skulle vise sig at blive en sveddryppende udfordring. Jeg var imidlertid nød til selv at gøre det. Skuffen kunn ikke skubbes ind igen. Så afspillereren ville ikke engang kunne være i sin transportkasse - hvilket ville være nødvendigt, da forhandleren boede nede i sydtyskland.
Iøvrigt er mit billede af BAT VK52SE "lånt" af producenten - jeg har ingen planer om at pille ved mit eget eksemplar.
Man kan derfor sætte spørgsmåltegn ved ideen med denne tråd - mange apparater kan netop ses uden tøj på på producenternes hjemmesider. (Bortset fra dem der helst vil skjule at de har puttet noget billigt skrammel ned i et dyrt kabinet - jeg nævner ingen navne )
Altså: "Garantien bortfalder hvis du selv åbner apparatet for at se om vi har snydt dig"
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin opvisning i kobber - min gamle og tro CD afspiller Pioneer PD-91
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Vi gamle kan osse være... Øh voksne"
Sansui AU-919:

__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Densen B-200 magen til den, Thue har et billede af.
Men min B-310 ser sådan ud.
Der er ikke meget inden i den, men mere skal der åbenbart ikke til for at få en vellydende forstærker.
|
| Til top |
|
| |
s.vestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er min forstærker med russiske rør i forforstærkeren. 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gider ikke vise min elendige konfirmand forstærker men i skal ikke slippe for den største øjebæ på denne jord. Mage til hamrende elendig forstærker skal man lede længe efter.

En lige så elendig CD har NAD også lavet. M5

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |