Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 15:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Så da vi bliver bedt om at holde os til emnet synes jeg vi godt kan forætte snakken her.

Kan det betale sig og for hvem at man demoer og undersøger herhjemme og så bestiller på nettet, samt klager over at buttikkerne lukker på strib og ikke kan tilbyde service.

Det er ikke en provokation for nogen, mere respekt for nogle værdier samt respekt på ønsken at vi skal holde os til spørsmålet.

/p

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 12 April 2010 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Og lige for de nye tilstuttede...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82488 

/p

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 April 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Om det kan betale sig er da et godt spørgsmål ....  måske , måske ikke.

Ærligt talt finder jeg fremgangsmåden frastødende - men vi må jo nok indse at sådan er det blevet

Jeg ved ikke hvilke "værdier" du mener er i spil her ,  men må nok indrømme at jeg kan trække lidt på smilebåndet, når man hører nogle brokke sig over dårlig service .....  vel vidende de samme personer krejler rundt på nettet i jagten på den sidste 50øre.

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg må helt ærligt tilstå at det kommer an på hvormange penge der er at spare, havde f.eks. kigget på et vinkøleskab hos den lokale forhandler til 15000 kr., 10 min. på nettet og jeg fandt det til 7500 kr.( endda lev.), når det er så mange penge køber jeg altså på nettet.

Men havde det kun været 1000 - 1500 kr., havde jeg ikke engang overvejet netkøbet.

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Ilcommamdante skrev:

Jeg må helt ærligt tilstå at det kommer an på hvormange penge der er at spare, havde f.eks. kigget på et vinkøleskab hos den lokale forhandler til 15000 kr., 10 min. på nettet og jeg fandt det til 7500 kr.( endda lev.), når det er så mange penge køber jeg altså på nettet.

Men havde det kun været 1000 - 1500 kr., havde jeg ikke engang overvejet netkøbet.

Det er vel også meget rimeligt, eftersom du ikke har brugt butikkens tid og resourcer væsentligt.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt se jeres pointer da det egentligt er lidt udnyttelse af butikkens ressourcer at lytte til deres produkter for derefter at handle et andet sted. Men hvis man ikke har andre muligheder for at få en fornemmelse for produktet?

Sagen er jo den at vi - desværre/desvære ikke - kan finde tilbud bare ved et klik på museknappen. Skal man så blot tage chancen? Jeg mener, det er jo altid en god ide at vide hvad det er man køber. Jeg siger ikke at man skal drive rovdrift på butikkernes service for derefter at lægge sine penge et andet sted. Men det er vel ok at gå efter et godt tilbud og hvis man har muligheden for at kigge på det i en lokal butik er det vel en god mulighed? Butikkerne er jo også klar over at man kan handle på nettet - det er jo en del af konkurrencen.

At der så er nogen der tøffer ind hos den lokale hifi-butik og planter sin *** i sædet i 1-2 timer over en længere periode for derefter at kompensere en anden, er selvfølgelig en uheldig situation. Hvordan drejer sådan en situation så en butik ikke lider døden ved internettets floreren og forskellige snyltedyr der booker et par højttalere i 2 timer og dermed udelukker en der faktisk vil handle.

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

hej

jeg kan godt følge jer i jeres kritik... men kan simpelhen ikke fatte at man synker så dybt at svine inanden til som det skete.... når det så er sagt synes jeg hellere ikke man skal opføre sig på den måde når man handler hifi....

det er ikke ment som en provokation

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet?

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Leise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

HIFI-Hippo skrev:

Jeg kan godt se jeres pointer da det egentligt er lidt udnyttelse af butikkens ressourcer at lytte til deres produkter for derefter at handle et andet sted. Men hvis man ikke har andre muligheder for at få en fornemmelse for produktet?

Sagen er jo den at vi - desværre/desvære ikke - kan finde tilbud bare ved et klik på museknappen. Skal man så blot tage chancen? Jeg mener, det er jo altid en god ide at vide hvad det er man køber. Jeg siger ikke at man skal drive rovdrift på butikkernes service for derefter at lægge sine penge et andet sted. Men det er vel ok at gå efter et godt tilbud og hvis man har muligheden for at kigge på det i en lokal butik er det vel en god mulighed? Butikkerne er jo også klar over at man kan handle på nettet - det er jo en del af konkurrencen.

At der så er nogen der tøffer ind hos den lokale hifi-butik og planter sin *** i sædet i 1-2 timer over en længere periode for derefter at kompensere en anden, er selvfølgelig en uheldig situation. Hvordan drejer sådan en situation så en butik ikke lider døden ved internettets floreren og forskellige snyltedyr der booker et par højttalere i 2 timer og dermed udelukker en der faktisk vil handle.

Meget enig. Lige at høre fx en højtaler eller forstærker i 15-20 min er der vel intet galt i. Men findes den online 1000-1500 billigere så vil jeg da købe produktet online.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

hej

kan man ikke finde en anden afdeling... har da selv oplevet der er forskel fra afdeling til afdeling.... men det er i sidste ende et spørgsmål om temperament ikk....

skriver bare min holdning til det

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Leise skrev:
HIFI-Hippo skrev:

Jeg kan godt se jeres pointer da det egentligt er lidt udnyttelse af butikkens ressourcer at lytte til deres produkter for derefter at handle et
andet sted. Men hvis man ikke har andre muligheder for at få en fornemmelse for produktet?

Sagen er jo den at vi - desværre/desvære ikke - kan finde tilbud bare ved et klik på museknappen. Skal man så blot tage chancen? Jeg
mener, det er jo altid en god ide at vide hvad det er man køber. Jeg siger ikke at man skal drive rovdrift på butikkernes service for derefter at
lægge sine penge et andet sted. Men det er vel ok at gå efter et godt tilbud og hvis man har muligheden for at kigge på det i en lokal butik er det
vel en god mulighed? Butikkerne er jo også klar over at man kan handle på nettet - det er jo en del af konkurrencen.

At der så er nogen der tøffer ind hos den lokale hifi-butik og planter sin *** i sædet i 1-2 timer over en længere periode for derefter at
kompensere en anden, er selvfølgelig en uheldig situation. Hvordan drejer sådan en situation så en butik ikke lider døden ved internettets floreren
og forskellige snyltedyr der booker et par højttalere i 2 timer og dermed udelukker en der faktisk vil handle.

Meget enig. Lige at høre fx en højtaler eller forstærker i 15-20 min er der vel intet galt i. Men findes den online 1000-1500 billigere så vil jeg da
købe produktet online.

Jo der er noget galt i det. Det hedder at nasse.Du kunne have nøjes med at søge på nettet. Og tænke nej jeg
vil ikke betale mere prisen.Jeg ville ønske i kunne spottes under jobsamtaler. Jeg ville ikke ønske jer som
kollegaer.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
Leise skrev:
HIFI-Hippo skrev:

Jeg kan godt se jeres pointer da det egentligt er lidt udnyttelse af butikkens ressourcer at lytte til deres produkter for derefter at handle et
andet sted. Men hvis man ikke har andre muligheder for at få en fornemmelse for produktet?

Sagen er jo den at vi - desværre/desvære ikke - kan finde tilbud bare ved et klik på museknappen. Skal man så blot tage chancen? Jeg
mener, det er jo altid en god ide at vide hvad det er man køber. Jeg siger ikke at man skal drive rovdrift på butikkernes service for derefter at
lægge sine penge et andet sted. Men det er vel ok at gå efter et godt tilbud og hvis man har muligheden for at kigge på det i en lokal butik er det
vel en god mulighed? Butikkerne er jo også klar over at man kan handle på nettet - det er jo en del af konkurrencen.

At der så er nogen der tøffer ind hos den lokale hifi-butik og planter sin *** i sædet i 1-2 timer over en længere periode for derefter at
kompensere en anden, er selvfølgelig en uheldig situation. Hvordan drejer sådan en situation så en butik ikke lider døden ved internettets floreren
og forskellige snyltedyr der booker et par højttalere i 2 timer og dermed udelukker en der faktisk vil handle.

Meget enig. Lige at høre fx en højtaler eller forstærker i 15-20 min er der vel intet galt i. Men findes den online 1000-1500 billigere så vil jeg da
købe produktet online.

Jo der er noget galt i det. Det hedder at nasse.Du kunne have nøjes med at søge på nettet. Og tænke nej jeg
vil ikke betale mere prisen.Jeg ville ønske i kunne spottes under jobsamtaler. Jeg ville ikke ønske jer som
kollegaer.

Synes det lyder meget bittert.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
André Jensen skrev:
Leise skrev:
HIFI-Hippo skrev:

købe produktet online.

Jo der er noget galt i det. Det hedder at nasse.Du kunne have nøjes med at søge på nettet. Og tænke nej jeg vil ikke betale mere
prisen.Jeg ville ønske i kunne spottes under jobsamtaler. Jeg ville ikke ønske jer som kollegaer.

Jeg har ikke og for ikke problemmer med nethandel. Så stik piben ind.
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Nu ikke for hellige

Når HIFI skal anskaffes starter købet vel med noget informationssøgning hos forskellige forhandlere, og så må den enkelte vel vurdere hvad der passer bedst til vedkommendes præferencer. Og det er da klart at langt de fleste også tjekker prisen på nettet. Sådan har det snart været i mange år. Og hvis nettet er væsentligt billigere købes der på nettet af langt de fleste, og det er der da intet odiøst i. Butikkerne må da ofte vise deres produkter frem, uden at det fører til salg, specielt ved dyrere overvejelseskøb.

Personligt har jeg ikke købt hifi på nettet, men har købt fladskærm på nettet, ligesom stort set al musik købes på nettet. (CD - wow)

Nettet er blot blevet en ekstra konkurrent, og de butikker der kan klare det overlever, de andre går ned. Det er sådan det er i en markedsøkonomi, og det er da rigtig fornuftigt, det har vi alle gavn af for det sikrer konkurrencedygtige priser. Så når man ser en højtaler i klubben eller hos expert, overvejes det naturligvis om den kan købes billigere andetsteds.

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:
preben1234 skrev:
André Jensen skrev:
Leise skrev:
HIFI-Hippo skrev:

købe produktet online.

Jo der er noget galt i det. Det hedder at nasse.Du kunne have nøjes med at søge på nettet. Og tænke nej jeg vil ikke betale mere
prisen.Jeg ville ønske i kunne spottes under jobsamtaler. Jeg ville ikke ønske jer som kollegaer.

Jeg rækker ud efter en sober tone, og ps. jeg ryger ikke pibe

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Nu ikke for hellige

Når HIFI skal anskaffes starter købet vel med noget informationssøgning hos forskellige forhandlere, og så må den enkelte vel vurdere hvad der passer bedst til vedkommendes præferencer. Og det er da klart at langt de fleste også tjekker prisen på nettet. Sådan har det snart været i mange år. Og hvis nettet er væsentligt billigere købes der på nettet af langt de fleste, og det er der da intet odiøst i. Butikkerne må da ofte vise deres produkter frem, uden at det fører til salg, specielt ved dyrere overvejelseskøb.

Personligt har jeg ikke købt hifi på nettet, men har købt fladskærm på nettet, ligesom stort set al musik købes på nettet. (CD - wow)

Nettet er blot blevet en ekstra konkurrent, og de butikker der kan klare det overlever, de andre går ned. Det er sådan det er i en markedsøkonomi, og det er da rigtig fornuftigt, det har vi alle gavn af for det sikrer konkurrencedygtige priser. Så når man ser en højtaler i klubben eller hos expert, overvejes det naturligvis om den kan købes billigere andetsteds.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Nu ikke for hellige

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg handler også på nettet - PC dimpser osv.. Men har ALDRIG været ud i en butik, brugt deres tid og så handle det billigere via nettet. Det er respektløs og for mig også noget der på sigt vil ramme en i r*ven.

Når man handler på nettet, hvis man ellers holde sig for landets grænser kan man returnere varerne inden for 14 dage... så det eneste der taler imod er ens egen dovenhed.

Hvis man også vælger at kanalisere sine hårdt tjente penge til udlandet... tja.. så kom ikke senere og klage hvorfor der ikke er råd til skoler og pensioner.....

/p

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en nuanceret debat, hvor der ikke er nogle korrekte svar, og hvis vi begynder at snakke etik og moral skal det nok ende galt ;-)

Er det eksempelvis i orden, at høre en højttaler hos KT Radio for så at købe den i Top Sound, fordi de har den på tildbud?

Og med nettet er der kommet en ny faktor, som har påvirket prisdannelsen, og som uden tvivl har været medvirkende årsag til den stribe af butikslukninger, vi har været vidne til de senere år.

Det er ligesom med den lokale slagterbutik, som man ærgrer sig over lukker, fordi man selv som mange andre har købt sit kød i Kvickly.

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 April 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
André Jensen skrev:
preben1234 skrev:
André Jensen skrev:
Leise skrev:
HIFI-Hippo skrev:

købe produktet online.

Jeg rækker ud efter en sober tone, og ps. jeg ryger ikke pibe

Det er for mig så klart umoralsk, at sætte sig ind i en butik vel vidende, at man vil handle på nettet, at det skriger til himlen.
Og jeg modtog sørme et TV for en time siden handlet på nettet. OG NEJ JEG VAR IKKE INDE OG LURE I EN BUTIK FØRST.

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes