Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Nu ikke for hellige

Når HIFI skal anskaffes starter købet vel med noget informationssøgning hos forskellige forhandlere, og så må den
enkelte vel vurdere hvad der passer bedst til vedkommendes præferencer. Og det er da klart at langt de fleste også tjekker
prisen på nettet. Sådan har det snart været i mange år. Og hvis nettet er væsentligt billigere købes der på nettet af langt de
fleste, og det er der da intet odiøst i. Butikkerne må da ofte vise deres produkter frem, uden at det fører til salg, specielt ved
dyrere overvejelseskøb.

Personligt har jeg ikke købt hifi på nettet, men har købt fladskærm på nettet, ligesom stort set al musik købes på nettet.
(CD - wow)

Nettet er blot blevet en ekstra konkurrent, og de butikker der kan klare det overlever, de andre går ned. Det er sådan det
er i en markedsøkonomi, og det er da rigtig fornuftigt, det har vi alle gavn af for det sikrer konkurrencedygtige priser. Så
når man ser en højtaler i klubben eller hos expert, overvejes det naturligvis om den kan købes billigere andetsteds.

Og du mener det er helt rimeligt at en forhandler bruger flere timer på at demonstrere produktet for dig og du herefter går
på nettet og køber det billigere?

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet?

En del af servicen er vel netop, at butikken giver dig mulighed for at høre/rør/prøve varen?

Hvilken service forventer du konkret, udover at kunne afprøve produktet?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ud hos den lokale fotobiks her for leden, hvor en ældre damme kom ind med en lille lommekamera som hun købte på nettet men det var desværre ikke DK manual med....

Om den unge mand kunne hjælpe hende med at finde ud at betjene den.

Butiksassistenten var ikke så vild med ideen, men var meget høflig, hvor hun derefter  begynde at beklage sig over mangel på service osv....

Så fik jeg nok og fortalte hende nogle ting....

Vi kan da alle blive enige om at den gammelt dame var fræk nok... men hvis man venter om på rækken af situationen hvad er så forskellen?  Og ja... det er dem der klager over mangel på service...

/p

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Halo8 skrev:
Hermann. skrev:

Nu ikke for hellige

Når HIFI skal anskaffes starter købet vel med noget informationssøgning hos forskellige forhandlere, og så må den
enkelte vel vurdere hvad der passer bedst til vedkommendes præferencer. Og det er da klart at langt de fleste også tjekker
prisen på nettet. Sådan har det snart været i mange år. Og hvis nettet er væsentligt billigere købes der på nettet af langt de
fleste, og det er der da intet odiøst i. Butikkerne må da ofte vise deres produkter frem, uden at det fører til salg, specielt ved
dyrere overvejelseskøb.

Personligt har jeg ikke købt hifi på nettet, men har købt fladskærm på nettet, ligesom stort set al musik købes på nettet.
(CD - wow)

Nettet er blot blevet en ekstra konkurrent, og de butikker der kan klare det overlever, de andre går ned. Det er sådan det
er i en markedsøkonomi, og det er da rigtig fornuftigt, det har vi alle gavn af for det sikrer konkurrencedygtige priser. Så
når man ser en højtaler i klubben eller hos expert, overvejes det naturligvis om den kan købes billigere andetsteds.

Og du mener det er helt rimeligt at en forhandler bruger flere timer på at demonstrere produktet for dig og du herefter går
på nettet og køber det billigere?

Nej det mener jeg sådan set ikke, men det er helt iorden han viser hvad han har og vi som kunder så overvejer om det er noget for os.

Det er i Danmark sådan at vi har en fri markedsøkonomi og det er da netop det der har sikret os stadig bedre produkter til stadig faldende priser, så det er selvfølgelig fuldstændig iorden at undersøge udbuddet hos forskellige forhandlere og så se prisen på nettet og derefter træffe en afgørelse. Jeg har svært ved at forstå at nogen synes det ikke skulle være OK.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Når HIFI skal anskaffes starter købet vel med noget informationssøgning hos forskellige forhandlere, og så må den enkelte vel vurdere hvad der passer bedst til vedkommendes præferencer.

Naturligvis skal man, hvis man vil, drage fordel af at indsamle oplysninger, inkl. lytte, hos forhandlere der fører de varer man er interesseret i - det har de heller ikke noget imod. Men når man så har besluttet sig for at ville købe vare "x", så bør man også tilgodese forhandleren ved at handle hos ham, såfremt man har benyttet sig af hans tid udover måske lige at få en brochure stukket i hånden og vekslet et par ord.

Ligefrem at gå ind til forhandleren og nærlytte i et par timer, med det formål at få afklaret om det der lige præcis den højttaler man skal bestille hjem via nettet - det er direkte dobbeltmoralsk (som jeg ser det).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Butiksassistenten var ikke så vild med ideen, men var meget høflig, hvor hun derefter  begynde at beklage sig over mangel på service osv....

It's funny because it's true

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Sælgerne må bare blive dygtigere til at sælge.

Det er selvfølgelig nemmere at sælge til en uvidende person med pengepungen fyldt end til en kritisk hifi-kyndig med kendskab
til priserne på nettet.

Jeg synes det er mere end fair, at man går ned i en butik, kigger på varerne og giver forretningen en chance for at byde ind. De
fleste er vel også villige til at betale en lille overpris for at støtte det lokale erhvervsliv.

De fleste forretninger er bare for grådige eller fører de forkerte modeller. Jeg husker et TV i Fona til 16.000, som jeg købte for
11.000 på nettet. Ekspedienten kunne godt nok give mig lidt rabat, men intet i nærheden af differecen på 5.000 kr.

Butikkerne må rette ind eller dø.

Damernes magasin om igen.

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Hermann. skrev:
Når HIFI skal anskaffes starter købet vel med noget informationssøgning hos forskellige forhandlere, og så må den enkelte vel vurdere hvad der passer bedst til vedkommendes præferencer.

Naturligvis skal man, hvis man vil, drage fordel af at indsamle oplysninger, inkl. lytte, hos forhandlere der fører de varer man er interesseret i - det har de heller ikke noget imod. Men når man så har besluttet sig for at ville købe vare "x", så bør man også tilgodese forhandleren ved at handle hos ham, såfremt man har benyttet sig af hans tid udover måske lige at få en brochure stukket i hånden og vekslet et par ord.

Ligefrem at gå ind til forhandleren og nærlytte i et par timer, med det formål at få afklaret om det der lige præcis den højttaler man skal bestille hjem via nettet - det er direkte dobbeltmoralsk (som jeg ser det).

Man skal selvfølgelig ikke spilde forhandlernes tid unødigt, og det er ikke OK at opholde en sælger i flere timer, men har nogen af jer nogensinde gjort det.

Kunne vi istedet for ikke glæde og os over at det aldrig har gået bedre for hifi branchen, Vi får bedre og bedre produkter til lavere og lavere priser. Og det skyldes at de dygtige overlever og de dårlige dør, et helt igennem sundt princip. Det er det der hedder markedsøkonomi. Og det burde nok udbredes til flere områder i det danske samfund. Hele den offentlige sektor f.eks.

Så der er næppe mange der savner TV ringen, 2tal, Fredgård, Audioscan m.fl.

pepsi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Det man skal overveje er flg.

1) Garantiperioden er somregel kun 1 år.

2) Hvad er den rådgivning man har fået værd?

Jeg hører selv til dem som kigger efter billigere priser på nettet. Dette skyldes at jeg endnu ikke har kunne finde en butik der vidste noget ud over det, jeg selv har kunne surfe mig til på nettet. Rådgivningen har således været lig nul. Dette gælder sig både køb af lcd, hvidevarer, brusearmaturer samt hifi. Synes sipelthen butikkerne må komme ind i kampen hvis de vil beholde kunderne, ellers er der nok ikke mange butikker tilbage om 2 - 3 år. MAN MÅ TILPASSE SIG MARKEDET/UDVIKLINGEN!

En ting er, at kunne se varen i butikken, men fra det også give nogen gange det dobbelte fordi fysiske butikker er ekstrem ringe til at undersøge, hvad andre tager for varen og få tilpasset deres priser herefter.

Til top Vis pepsi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

preben1234 skrev:
Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet?

En del af servicen er vel netop, at butikken giver dig mulighed for at høre/rør/prøve varen?

Hygge,
Brok

Forventer en sælger der ved hvad han taler om og ikke vildleder, forventer en der taler pænt og høfligt.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 12 April 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Forventer en sælger der ved hvad han taler om og ikke vildleder, forventer en der taler pænt og høfligt.

[/QUOTE]

Det er skam nok også fair at forvente det. Der skal man også åbne munden og fortælle den pågælende at man ikke synes at ens arbejdsindsats er OK... hvis man alså er utilfreds...

Det er den eneste måde de også kan blive bedre på det de laver.....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 12 April 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Det er skam nok også fair at forvente det. Der skal man også åbne munden og fortælle den pågælende at man ikke synes at ens arbejdsindsats er OK... hvis man alså er utilfreds...

Det er den eneste måde de også kan blive bedre på det de laver.....

[/QUOTE]

Finder bare et andet sted at handle, der er masser at vælge imellem, hvis de ikke selv kan se det har de ikke fortjent mine penge.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 12 April 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Men det moralske spørgsmål begrænser sig vel ikke kun til nettet.

1) Som jeg skrev tidligere; er det så i orden at høre grej hos en forhandler (som måske ligger tættere på ens bopæl/har et bedre lytterum/serverer god kaffe) for så at købe det hos en anden forhandler, fordi den sælger pågældende produkt billigere?

2) Hvis man overvejer at købe brugt, er det så i orden at 'spilde' en forhandlers tid med at lytte til grejet først hos ham vel vidende, at man ikke vil lægge penge i butikken?

Jeg har selv praktiseret begge tilfældde af ovenstående, men har dog kompenseret lidt ved at købe kabler og andet tilbehør hos de forhandler, som har givet mig 'lytterum'.

KentNO1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Sendt: 12 April 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Så der er næppe mange der savner TV ringen, 2tal, Fredgård, Audioscan m.fl.

Jeg er en af dem "der næppe er mange af", som savner Audioscan.

Til top Vis KentNO1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KentNO1

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 12 April 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Så da vi bliver bedt om at holde os til emnet synes jeg vi godt kan forætte snakken her.

Kan det betale sig og for hvem at man demoer og undersøger herhjemme og så bestiller på nettet, samt klager over at buttikkerne lukker på strib og ikke kan tilbyde service.

Det er ikke en provokation for nogen, mere respekt for nogle værdier samt respekt på ønsken at vi skal holde os til spørsmålet.

/p

Kan du uddybe ovenstående en smule. Jeg forstår ikke det skrevne.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 12 April 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Det er så dejligt morsomt at læse sådan en tråd som den her samtidig med at folk brokker sig over at flere af de etablerede kæder kun(hovedsageligt) sælger produkter som de selv er med til at importere, og/eller markedsføre.

En anden ting jeg morer mig lidt over er at i stort set alle "hjælp mig med at vælge apparat" tråde herinde bliver trådstarter opfordret til at købe brugt for så får man mere for pengene, i forhold til det nye grej der ofte allerede er blevet set på. Det er ikke så underligt at nogen tror det er en fin ide at gå i den lokale hifibiks, og så bagefter få råd om lignende brugte produkter til mindre penge herinde.

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 12 April 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Det næste bliver vel så at du og jeg får kolleger , der laver det samme som os men kun får

det halve i løn - da de er "importeret" fra f.eks Indien . Skal vi så også rette ind efter

markedsvilkårerne og gå ned til den halve løn ?? .

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Sendt: 12 April 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

En anden ting jeg morer mig lidt over er at i stort set alle "hjælp mig med at vælge apparat" tråde herinde
bliver trådstarter opfordret til at købe brugt for så får man mere for pengene, i forhold til det nye grej der ofte allerede er
blevet set på. Det er ikke så underligt at nogen tror det er en fin ide at gå i den lokale hifibiks, og så bagefter få råd om
lignende brugte produkter til mindre penge herinde.

- Der er ikke noget som forhindrer den lokale hifibiks i at sælge brugte apparater.

- Uden et velfungerende brugtmarked vil der blive solgt væsentligt mindre nyt: Hvis man ikke kan opgradere sine enheder
uden at få noget for de gamle, vil man nok holde igen.

Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 12 April 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Brok skrev:

preben1234 skrev:

Hygge,
Brok

Betragter du det som en service, at forhandleren demonstrerer grejet for dig?

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
- Der er ikke noget som forhindrer den lokale hifibiks i at sælge brugte apparater

Det gør de vel også? Det gjorde de i hvert fald i min barndom/ungdom...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes