Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bryde skrev:
|
Hej
Det næste bliver vel så at du og jeg får kolleger , der laver det samme som os men kun får
det halve i løn - da de er "importeret" fra f.eks Indien . Skal vi så også rette ind efter
markedsvilkårerne og gå ned til den halve løn ?? .
Mvh Peter
|
|
|
"Det næste..." Det er skam allerede en realitet. Løndumping er ganske udbredt.
Slagteriarbejderne bliver fyret, fordi man i nordtyskland kan få billig polsk arbejdskraft til 7 euro i timen. Byggeriarbejderne bliver udkonkurreret af billige udenlanske byggesjak. Jo, vi kommer til at gå ned i løn. Politikerne har bare ikke viljen til, at tilpasse samfundet til at det kan lade sig gøre.
Ang. tråden emne. Jeg vil mene, at så længe merfortjenesten ikke er voldsom stor, kan man ikke tillade sig at misbruge forretningernes demo-faciliteter og tid. Men der er altså også nogle foretninger der mener, at deres service skal koste 10000 kr. for 10 min. arbejde. Det er altså for meget, det er der ingen der vil eller kan være tjent med. En fysisk butik burde kunne leve med nogle priser, der ligger 10-15% over internetbutikkerne. Mere er ikke rimeligt. Man skal jo huske på at internetbutikkerne også tjener på produkterne. Så den reelle fortjeneste bliver jo mere end de 10-15%.
m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
|
- Der er ikke noget som forhindrer den lokale hifibiks i at sælge brugte apparater.
|
|
|
Jo, det gør vores EU bestemte reklamationsregler. Hvis en forhandler sælger et brugt apparat, skal han yde 2 års reklamation. Det gør at produkterne bliver så dyre, at de er usælgelige. Eller at kunden der giver apparatet i bytte ikke for noget for det. Forhandleren skal jo sikre sig, at han kan reparere apparatet uden at tabe på det. Eller give kunden sine penge tilbage.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg ytre mig her? Moderator?
Jeg forstår slet ikke al den handlen billigt her og der. Og bestemt slet ikke de mennesker der skal snylte på at der er nogle virkelig hårdtarbejdende mennesker der gør det muligt for kunderne at se, lytte, røre og prøve de varer som helst skal blive deres kæreste eje i en rum tid. Som kunde ville jeg passe på dem, for pludselig er de væk og hvad så?
Personligt går jeg ikke efter billigste pris, men bedste service når jeg skal af med mine sparepenge. OG jeg elsker at handle i DK da jeg så ved at en stor del af pengene bliver her og er med til at holde maskineriet igang - for mig en vigtig ting.
Jeg har selv lige haft en kunde der har bestilt en cd spiller til 95.000,- Ingen diskussion om pris, kun god spændende snak om produktet og hvad man kan sætte det sammen med i fremtiden. Dette kommer fra en man der er førtidspensionist, som ikke har for mange penge, men har prioriteret voldsomt. Han kunne have gjort det anderledes, men er af den gamle skuffe hvor man er loyal, støtter og forventer en service som man ikke kan, og aldrig nogensinde vil kunne finde på nettet. Han har handlet alt muligt og prøvet det meste og er kommet til den konklussion at han bare ikke gider lede efter billigt eller brugt eller (som han kalder det, da man kan prutte om priserne - luder varer), men vil have noget der kan glæde ham pga af maskinen og lyden fremfor den slat penge han har sparret.
Disse kunder skulle der være flere af og så ville markedet heller ikke være så overfyldt med rabatter, oprydningssalg eller billigt brugt.
Så én der skrev at butikker bare "skulle rette ind". hvad er det for en holdning????? De gør deres arbejde for at tilfredstille og så skal de bare lige have et drag over nakken på vejen ned?
Pas på hele denne "jagt" på det billigste ikke ender i noget rigtig grimt for jer kunder. Trods alt skulle I jo gerne være tilfredse og glade og ikke have dårllig samvittighed over at besøge en butik i fremtiden - det kunne jo være I blev smidt på porten;o)
Ok - bare mit lille indlæg
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2167
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
|
Må jeg ytre mig her? Moderator?
Jeg forstår slet ikke al den handlen billigt her og der. Og bestemt slet ikke de mennesker der skal snylte på at der er nogle virkelig hårdtarbejdende mennesker der gør det muligt for kunderne at se, lytte, røre og prøve de varer som helst skal blive deres kæreste eje i en rum tid. Som kunde ville jeg passe på dem, for pludselig er de væk og hvad så?
Personligt går jeg ikke efter billigste pris, men bedste service når jeg skal af med mine sparepenge. OG jeg elsker at handle i DK da jeg så ved at en stor del af pengene bliver her og er med til at holde maskineriet igang - for mig en vigtig ting.
Jeg har selv lige haft en kunde der har bestilt en cd spiller til 95.000,- Ingen diskussion om pris, kun god spændende snak om produktet og hvad man kan sætte det sammen med i fremtiden. Dette kommer fra en man der er førtidspensionist, som ikke har for mange penge, men har prioriteret voldsomt. Han kunne have gjort det anderledes, men er af den gamle skuffe hvor man er loyal, støtter og forventer en service som man ikke kan, og aldrig nogensinde vil kunne finde på nettet. Han har handlet alt muligt og prøvet det meste og er kommet til den konklussion at han bare ikke gider lede efter billigt eller brugt eller (som han kalder det, da man kan prutte om priserne - luder varer), men vil have noget der kan glæde ham pga af maskinen og lyden fremfor den slat penge han har sparret.
Disse kunder skulle der være flere af og så ville markedet heller ikke være så overfyldt med rabatter, oprydningssalg eller billigt brugt.
Så én der skrev at butikker bare "skulle rette ind". hvad er det for en holdning????? De gør deres arbejde for at tilfredstille og så skal de bare lige have et drag over nakken på vejen ned?
Pas på hele denne "jagt" på det billigste ikke ender i noget rigtig grimt for jer kunder. Trods alt skulle I jo gerne være tilfredse og glade og ikke have dårllig samvittighed over at besøge en butik i fremtiden - det kunne jo være I blev smidt på porten;o)
Ok - bare mit lille indlæg |
|
|
Nu er det jo ikke noget filantropisk foretagende at drive en Hifi butik. Når butikken sælger er det fordi den ser en fordel heri, og når kunden køber er det fordi kunden ser en fordel heri. Priserne har været for nedadgående, hvilket har betydet en stor centralisering i branchen med færre kæder og endnu færre uafhængige butikker. Der er vel reelt kun Hifi-klubben, Expert, Fona og Elgiganten + Supermarkeder og Nettet tilbage af større udbydere. Og de skulle da nemt kunne dække behovet hos kunderne.
Så Gbemi vægter bare sine parametre anderledes, og det er selvfølgelig fint at han differentierer sig på serviceparameteren. Men den skærpede konkurrence betyder også at uafhængige butikker har det svært, så de bliver nok i mange tilfælde til Expert butikker eller lukker.
Og det er selvfølgelig i orden, for hvem skulle betale for at holde urentable butikker oven vande, for det er jo netop den skarpe konkurrence der hele tiden sikrer at produktudviklingen fortsætter. Eller skulle der være enkelte der hellere ville have DDR tider med manuelle grammofoner og udelukkende klassisk musik af ringe kvalitet. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan slet ikke forstå at det kan diskuteres om man med fuldt overlæg bruger de fysiske forretningers service for derefter
at købe på nettet. Det ændrer ikke noget at man synes at de forlanger en ublu overpris, så må man fravælge det de sælger,
nemlig BÅDE produkt og service, navnlig udlån.
Der kan så være en række grænsetilfælde, fx at man har kig på en brugt vare (solgt hos samme forhandler - det er med til
at skabe grobund for nye handler for forhandleren), eller at man får øje på noget i en butik man tilfældigt passerer (dvs.
man ikke i "ond tro" på forhånd har planlagt at besøge butikken) som man går ind og får et hurtigt kig på og derefter
bestiller på nettet. Eller at sælgeren ikke ved hvad han snakker om (men så skal man ikke låne, men fravælge butikken!).
Beklager, Hermann, jeg kan ikke se hvad det har med markedsøkonomi at gøre at man vælger nettet efter at have brugt de
fysiske forretningers service. Der er jo ikke tale om konkurrence på lige vilkår. Men markedsøkonomien skal selvfølgelig nok
få luget ud i de fysiske butikker. Desværre tror jeg ikke primært det bliver kvalitet der bestemmer hvem der overlever,
nærmere markedsføringsbudget
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
preben1234 skrev:
André Jensen skrev:
preben1234 skrev:
André Jensen skrev:
Leise skrev:
HIFI-Hippo skrev:
Jeg kan godt se jeres pointer da det egentligt er lidt udnyttelse af butikkens ressourcer at lytte til deres produkter for derefter at handle et
andet sted. Men hvis man ikke har andre muligheder for at få en fornemmelse for produktet?
Sagen er jo den at vi - desværre/desvære ikke - kan finde tilbud bare ved et klik på museknappen. Skal man så blot tage chancen? Jeg
mener, det er jo altid en god ide at vide hvad det er man køber. Jeg siger ikke at man skal drive rovdrift på butikkernes service for derefter at
lægge sine penge et andet sted. Men det er vel ok at gå efter et godt tilbud og hvis man har muligheden for at kigge på det i en lokal butik er det
vel en god mulighed? Butikkerne er jo også klar over at man kan handle på nettet - det er jo en del af konkurrencen.
At der så er nogen der tøffer ind hos den lokale hifi-butik og planter sin *** i sædet i 1-2 timer over en længere periode for derefter at
kompensere en anden, er selvfølgelig en uheldig situation. Hvordan drejer sådan en situation så en butik ikke lider døden ved internettets floreren
og forskellige snyltedyr der booker et par højttalere i 2 timer og dermed udelukker en der faktisk vil handle.
|
|
|
Meget enig. Lige at høre fx en højtaler eller forstærker i 15-20 min er der vel intet galt i. Men findes den online 1000-1500 billigere så vil jeg da
købe produktet online.
|
|
|
Jo der er noget galt i det. Det hedder at nasse.Du kunne have nøjes med at søge på nettet. Og tænke nej jeg vil ikke betale mere
prisen.Jeg ville ønske i kunne spottes under jobsamtaler. Jeg ville ikke ønske jer som kollegaer. |
|
|
Synes det lyder meget bittert.
|
|
|
Jeg har ikke og for ikke problemmer med nethandel. Så stik piben ind. |
|
|
Jeg rækker ud efter en sober tone, og ps. jeg ryger ikke pibe |
|
|
Det er for mig så klart umoralsk, at sætte sig ind i en butik vel vidende, at man vil handle på nettet, at det skriger til himlen.
Og jeg modtog sørme et TV for en time siden handlet på nettet. OG NEJ JEG VAR IKKE INDE OG LURE I EN BUTIK FØRST.
|
|
|
Jeg giver Andre ret! Spild ikke andre folks tid! Køber du på nettet er det uden service, og derfor sparer du penge! Har selv købt for mange penge
gennem årene på denne måde uden at have hørt produkterne først, og meget er solgt fra siden..., men jeg er voksen nok til at vide, at dette er
betingelserne! Det andet er nasseri for tøsedrenge, tag jer sammen!
vh
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting.
Hvem siger netbutikkerne ikke levere service?, jeg har ihvertfald i flere tilfælde fået en lige så god service der som i de fysiske butikker, bare fordi det er en fysisk butik behøver servicen ikke være fremragende, jeg har tit stået i div. butikker og følt at sælger egentligt bare forsøgte at prakke mig det på som han tjente mest på og ikke det jeg ville have.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jeg kan slet ikke forstå at det kan diskuteres om man med fuldt overlæg bruger de fysiske forretningers service for derefter
at købe på nettet. Det ændrer ikke noget at man synes at de forlanger en ublu overpris, så må man fravælge det de sælger,
nemlig BÅDE produkt og service, navnlig udlån.
Der kan så være en række grænsetilfælde, fx at man har kig på en brugt vare (solgt hos samme forhandler - det er med til
at skabe grobund for nye handler for forhandleren), eller at man får øje på noget i en butik man tilfældigt passerer (dvs.
man ikke i "ond tro" på forhånd har planlagt at besøge butikken) som man går ind og får et hurtigt kig på og derefter
bestiller på nettet. Eller at sælgeren ikke ved hvad han snakker om (men så skal man ikke låne, men fravælge butikken!).
Beklager, Hermann, jeg kan ikke se hvad det har med markedsøkonomi at gøre at man vælger nettet efter at have brugt de
fysiske forretningers service. Der er jo ikke tale om konkurrence på lige vilkår. Men markedsøkonomien skal selvfølgelig nok
få luget ud i de fysiske butikker. Desværre tror jeg ikke primært det bliver kvalitet der bestemmer hvem der overlever,
nærmere markedsføringsbudget  |
|
|
 Kunne ikke være mere enig ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden sjov ting jeg har bemærket hos nogle af de slemme drenge er, at selvom de handler billigere i udlanden, når der skal sælges er den gammelt pris der oplyses, den fra gaden i DK...
Fair skal det være....
/p __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilcommamdante skrev:
Lige en ting.
Hvem siger netbutikkerne ikke levere service?, jeg har ihvertfald i flere tilfælde fået en lige så god service der som i de
fysiske butikker, bare fordi det er en fysisk butik behøver servicen ikke være fremragende, jeg har tit stået i div. butikker og
følt at sælger egentligt bare forsøgte at prakke mig det på som han tjente mest på og ikke det jeg ville have. |
|
|
Helt enig - jeg har fået fortræffelig låneservice fra både Streamtech, HifiCable og Jumon Audio. Jeg giver egentlig heller ikke så
meget for muligheden for at høre udstyret i forretningen. Det er muligheden for at låne der adskiller de gode fra de ligegyldige
forretninger, og udlån forudsætter ikke en fysisk butik. Fx kunne jeg aldrig finde på at handle i hifi i Hifiklubben, fordi de ikke
låner ud - når jeg ikke kan komme til at høre hvordan gearet (tilspillet, vel at mærke!) spiller i mit eget lytterum, så hjælper en
fysisk forretning kun marginalt.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Ney_ skrev:
|
En anden ting jeg morer mig lidt over er at i stort set alle "hjælp mig med at vælge apparat" tråde herinde bliver trådstarter opfordret til at købe brugt for så får man mere for pengene, i forhold til det nye grej der ofte allerede er blevet set på. Det er ikke så underligt at nogen tror det er en fin ide at gå i den lokale hifibiks, og så bagefter få råd om lignende brugte produkter til mindre penge herinde.
|
|
|
- Der er ikke noget som forhindrer den lokale hifibiks i at sælge brugte apparater.
- Uden et velfungerende brugtmarked vil der blive solgt væsentligt mindre nyt: Hvis man ikke kan opgradere sine enheder uden at få noget for de gamle, vil man nok holde igen.
|
|
|
- Joeh, der er 2 ting..: Den ene er allerede nævnt og er vores reklamations-ret her i landet. Reelt set skal forhandleren yde 6 måneder's garanti, uanset hvad det er og hvordan forbrugeren behandler varen / opfører sig. Det spolerer sgu' en del, da der skal være råd til reparationer og service. Den anden ting er Moms. Når forhandleren tager noget i bytte, kan han ikke modregne momsen på anskaffelsen. Konkret, skal en mand ha' 500,- for en "dims", og denne kan sælges til 1000,- , så "stjæler" regeringen lige 200,- i Moms ved salget, altså får man kun 800,- for varen. Af denne 300-kroners fortjeneste skal der så lige være råd til at undersøge og udbedre eventuelle fejl, rengøre skramlet, timeløn til sælgeren der skal sælge det, og derudover til en eventuel reparation, fordi idioten der køber dimsen, splitter det ad. Brugte varer skal sælges sort, uden moms, uden skat og uden garanti - Eller privat, som det osse kaldes. En smutvej kan være kommisions-salg, men det er sgu vejen ud i snavs for alle parter...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en regulær darwinistisk udvælgelse, der finder sted. For tiden lukker både netbutikker og fysiske butikker.
Det er sandsynligvis de retskafne og seriøse butikker der overlever - folk snakker sammen.
Jeg har for længst mistet kontakten til hifi-forhandlerne - enten bygger jeg selv eller køber brugt - men fotogrej
købes hos den lokale pusjer. Netpriser indgår i prisforhandlingen, men min indgangspræmis (som han kender) er
at jeg helst ser købet indgået hos ham. Det er lykkedes indtil nu med en beskeden merpris i forhold til netprisen.
Til gengæld har jeg en uvurderlig backup ved problemer.
Det er også molto lettere at aflevere et dårligt print til en, der kender en selv.
På lignende vis købes en stor del af musikkken hos Pladekisten. Han kan skaffe næsten alt,
også hvor google må give op. Det er 10% merpris værd.
Nogen gange bliver man sparket ud ad butikken og på nettet. Når ens isenkræmmer ikke ved en dyt om foodprocessorer, er det
lettere at læse Tænk på nettet, finde en model på Amazon.de og bestille. OK, så kan man snart ikke længere købe dem i butikken,
tabet er dog til at overse, ikke?
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
Bryde skrev:
|
Hej
Det næste bliver vel så at du og jeg får kolleger , der laver det samme som os men kun får
det halve i løn - da de er "importeret" fra f.eks Indien . Skal vi så også rette ind efter
Mvh Peter
|
|
|
Slagteriarbejderne bliver fyret, fordi man i nordtyskland kan få billig polsk arbejdskraft til 7 euro i timen. Byggeriarbejderne bliver udkonkurreret af billige udenlanske byggesjak. Jo, vi kommer til at gå ned i løn. Politikerne har bare ikke viljen til, at tilpasse samfundet til at det kan lade sig gøre.
Ang. tråden emne. Jeg vil mene, at så længe merfortjenesten ikke er voldsom stor, kan man ikke tillade sig at misbruge forretningernes demo-faciliteter og tid. Men der er altså også nogle foretninger der mener, at deres service skal koste 10000 kr. for 10 min. arbejde. Det er altså for meget, det er der ingen der vil eller kan være tjent med. En fysisk butik burde kunne leve med nogle priser, der ligger 10-15% over internetbutikkerne. Mere er ikke rimeligt. Man skal jo huske på at internetbutikkerne også tjener på produkterne. Så den reelle fortjeneste bliver jo mere end de 10-15%.
m.v.h.
Sjovt nok skal vi altid tilpasse "nedad" i den nyliberale markedsøkonomi . Hvor ender det ?
Når vi er på niveau med Uganda eller hvad ? . |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2167
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Beklager, Hermann, jeg kan ikke se hvad det har med markedsøkonomi at gøre at man vælger nettet efter at have brugt de fysiske forretningers service. Der er jo ikke tale om konkurrence på lige vilkår. Men markedsøkonomien skal selvfølgelig nok få luget ud i de fysiske butikker. Desværre tror jeg ikke primært det bliver kvalitet der bestemmer hvem der overlever, nærmere markedsføringsbudget  |
|
|
Man skal selvfølgelig íkke låne noget hjem og så købe på nettet. Det er klart. Men det må da være iorden at orientere sig i markedet, kort besøge 6 - 8 butikker, høre hvad de har og få nogle brochurer, og så træffe en beslutning, og derefter finde en så billig pris som muligt. Det gjorde jeg med fladskærm, for jeg vidste egentlig ikke hvad jeg ville have. Jeg regnede med full HD og LCD, men endte med Plasma og HD ready. Men Hifi har jeg altid vidst hvad jeg ville have og købt det i butikken i Dk.
At der sker en stor koncentration i HIFI branchen er vel meget lig det der sker i andre brancher. Dem der går ud er de uafhængige butikker, og kæderne fusionerer for at kunne klare sig i den hårdere konkurrence. Så vil der måske være nogle små niche butikker der lever på service men det vil ikke være mange. Det er ligesom med musik hvor der ikke er meget andet end Stereo studio, TP og supermarkederne tilbage. Men det betyder da at vi vil få lavere priser når avancerne i butikkerne presses, og det er vel helt fint. Vi har da aldrig fået så meget for vore kroner som nu. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal ikke, og kommer ikke til, udelukkende at tilpasse nedad. Se på madmarkedet: der er masser af butikker
der sælger det samme hundeæde, men der sælges Thise Creme Fraiche mange steder - folk kan smage forskel!
Mange delikatessebutikker lukker, men der resterer altid et par stykker, hvor dem der gider bruge flere penge på
mad end på køkkener kan handle.
Sådan vil det også gå med Hifi.
|
| Til top |
|
| |
qweqqe Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
| Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet? |
|
|
Mon ikke man havde den klare opfattelse inden man brugte to timer i biksen...??
Spurgte man ind til om forhandleren kunne gå ned i pris, evt mødes på halvejen?
Mener forhandlerne skal have mulighed for at byde ind på de produkter man ønsker at købe andre steder.
Personligt gør jeg det at jeg meddeler inden jeg "booker" deres tid med at sige jeg har set hos den eller den netbutik/anden forhandler at jeg der kan spare ex. 20 % om det er muligt at handle sig til en bedre pris. Hvis svaret er at det kan jeg ikke, siger jeg at det er bare i orden og tager så heller ikke mere af deres tid.
Hvis butikken kan gå ned i pris og stadig have dækningsbidrag så er det da med at få klanget en varer over disken, de kan ikke hamle op med nethandel som oftest ikek har varerne på lager og derved ikke har nogen omkostninger.
Oplever i ikke også oftest at butikkerne "ikke liiige" har varerne hjemme, men kan levere om x dage/uger? der er da netop for at spare de lager omkostninger.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
| Man skal selvfølgelig ikke spilde forhandlernes tid unødigt, og det er ikke OK at opholde en sælger i flere timer, men har nogen af jer nogensinde gjort det. |
|
|
Jeg har. Det medførte et salg af en pladespiller til en del kroner.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Ilcommamdante skrev:
Lige en ting.
Hvem siger netbutikkerne ikke levere service?, jeg har ihvertfald i flere tilfælde fået en lige så god service der som i de
fysiske butikker, bare fordi det er en fysisk butik behøver servicen ikke være fremragende, jeg har tit stået i div. butikker og
følt at sælger egentligt bare forsøgte at prakke mig det på som han tjente mest på og ikke det jeg ville have. |
|
|
Helt enig - jeg har fået fortræffelig låneservice fra både Streamtech, HifiCable og Jumon Audio. Jeg giver egentlig heller ikke så
meget for muligheden for at høre udstyret i forretningen. Det er muligheden for at låne der adskiller de gode fra de ligegyldige
forretninger, og udlån forudsætter ikke en fysisk butik. Fx kunne jeg aldrig finde på at handle i hifi i Hifiklubben, fordi de ikke
låner ud - når jeg ikke kan komme til at høre hvordan gearet (tilspillet, vel at mærke!) spiller i mit eget lytterum, så hjælper en
fysisk forretning kun marginalt. |
|
|
Det er muligt at låne grej med hjem fra Hifiklubben. Også de lidt dyrere ting. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noise skrev:
Bryde skrev:
|
Hej
Mvh Peter
|
|
|
m.v.h.
|
|
|
Hvad ved du egentlig om avancer i hifi butikker eller i det hele taget siden du kommer med den påstand om at det er rimeligt at de tjener 10-15% mere end internet butikkerne? Ved du da hvad de tjener på deres varer??? __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 12 April 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bolden ligger hos de fysiske butikker: hvordan vil de tackle "nasserne"? Som Elgiganten, der kører med differentierede
priser? Man kan besvære sig meget over fænomenet, men en konstruktiv og realistisk tilgang skal der til. Og det omhandler
nok også en "mission statement" om at man som fysisk butik SKAL levere top service og ikke snøre kunderne. Jeg vil
vove påstanden at der altid vil være et marked for folk der ønsker service. Jeg er fx villig til at betale for B&O bl.a.
pga den lokale forhandlers ærlighed og top service. Og hvis min Thorens bryder sammen, kører jeg til Viborg efter en Michell.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|