Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 April 2010 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Encore skrev:
Ilcommamdante skrev:

Lige en ting.

Hvem siger netbutikkerne ikke levere service?, jeg har ihvertfald i flere tilfælde fået en lige så god service der som i de
fysiske butikker, bare fordi det er en fysisk butik behøver servicen ikke være fremragende, jeg har tit stået i div. butikker og
følt at sælger egentligt bare forsøgte at prakke mig det på som han tjente mest på og ikke det jeg ville have. 

Helt enig - jeg har fået fortræffelig låneservice fra både Streamtech, HifiCable og Jumon Audio. Jeg giver egentlig heller ikke

meget for muligheden for at høre udstyret i forretningen. Det er muligheden for at låne der adskiller de gode fra de
ligegyldige
forretninger, og udlån forudsætter ikke en fysisk butik. Fx kunne jeg aldrig finde på at handle i hifi i Hifiklubben, fordi de ikke
låner ud - når jeg ikke kan komme til at høre hvordan gearet (tilspillet, vel at mærke!) spiller i mit eget lytterum, så hjælper
en
fysisk forretning kun marginalt.
Det <span style="text-decoration: underline;">er</span> muligt at låne grej med
hjem fra Hifiklubben. Også de lidt dyrere ting.

Ikke ifølge hjemmesiden, i hvert fald ikke sidst jeg kiggede
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Men det må da være iorden at orientere sig i markedet, kort besøge 6 - 8 butikker, høre hvad de har
og få nogle brochurer,  og så træffe en beslutning, og derefter finde en så billig pris som muligt.

Nej, jeg mener ikke det er i orden. Jeg ser ikke den store principielle forskel på om du bruger en en enkelt forretnings tid i to
timer, eller om du bruger 6-8 forretningers tid i 10 minutter. Det er egentlig ganske enkelt: Handler du på nettet, så bør du
nøjes med den service som nettet kan levere.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

qweqqe skrev:

Personligt gør jeg det at jeg meddeler inden jeg "booker" deres tid med at sige jeg har set hos den eller
den netbutik/anden forhandler at jeg der kan spare ex. 20 % om det er muligt at handle sig til en bedre pris. Hvis svaret er at
det kan jeg ikke, siger jeg at det er bare i orden og tager så heller ikke mere af deres tid.

Sådan skal det gøres Det er jo helt reelt - sælgeren kan så vælge om han gider bruge tid på dig alligevel.

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hermann. skrev:
Men det må da være iorden at orientere sig i markedet, kort besøge 6 - 8 butikker, høre hvad de har og få nogle brochurer,  og så træffe en beslutning, og derefter finde en så billig pris som muligt.

Nej, jeg mener ikke det er i orden. Jeg ser ikke den store principielle forskel på om du bruger en en enkelt forretnings tid i to timer, eller om du bruger 6-8 forretningers tid i 10 minutter. Det er egentlig ganske enkelt: Handler du på nettet, så bør du nøjes med den service som nettet kan levere.

Det er netop det af mig fremhævede, som folk ikke længere vil rette ind efter, og som jeg mener at branchen og forbrugerne skal finde en fælles konsensus om. Vi kan godt blive enige om at det er dårlig moral, men når folk ikke længere opfatter det sådan*, bliver vi nødt til at tænke hele scenariet om.

*det er også en del år siden at mænd forventede at finde en jomfru i brudesengen, selvom alle i mange år var enige om at førægteskabelig sex var "dårlig moral".

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

Encore skrev:
Hermann. skrev:
Men det må da være iorden at orientere sig i markedet, kort
besøge 6 - 8 butikker, høre hvad de har og få nogle brochurer,  og så træffe en beslutning, og derefter finde en så billig pris
som muligt.
Nej, jeg mener ikke det er i orden. Jeg ser ikke den store principielle forskel på om du bruger en en
enkelt forretnings tid i to timer, eller om du bruger 6-8 forretningers tid i 10 minutter. Det er egentlig ganske enkelt: Handler
du på nettet, så bør du nøjes med den service som nettet kan levere.

Det er netop det af mig fremhævede, som folk ikke længere vil rette ind efter, og som jeg mener at branchen og
forbrugerne skal finde en fælles konsensus om. Vi kan godt blive enige om at det er dårlig moral, men når folk ikke længere
opfatter det sådan*, bliver vi nødt til at tænke hele scenariet om.

*det er også en del år siden at mænd forventede at finde en jomfru i brudesengen, selvom alle i mange år var
enige om at førægteskabelig sex var "dårlig moral".

He he, god sammenligning. Ja, det har du sådan set helt ret i. Jeg tror i og for dig også at moralister som mig kæmper
forgæves. Men de skal ikke have lov at dø i synden! Sammenligningen kan dog ikke trækkes længere end at man jo
som mand ikke dør fordi pigen på brudenatten ikke viser sig at være jomfru

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Når jeg handler undersøger jeg som regel markedet. I den forbindelse skelner jeg bestemt ikke imellem "net" og "butik", hvorfor skulle jeg det? En del har jo også begge dele?

Et eksempel er når jeg køber stumper hos Elektronik Lavpris. Kommer du fysisk i butikken er der en pris. Bestiller du over nettet er der en anden...fungerer fint og du har begge fordele :-)

Vil jeg se nærmere på en vare hos en forhandler der har butik er man tit nød til at besøge butikken, da de ofte ikke har info/billeder (og specielt priser) på nettet. Så det er en nødvendighed at besøge/ringe.

Når man så kommer i butikken er det jo så op til dem at afgøre ens seriøsitet. JEg fortæller altid at jeg kun kigger og undersøger markedet. Så er der rene linier...

Om jeg så besøger 2-3 eller 10 butikker og netsteder er vil underordnet, jeg finder det niveau der er passende. Og så kommer beslutningen af sig selv...

Det er som i alle livets andre sagen en fornemmelse baseret på de indsamlede indtryk.

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 13 April 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Det er vel ikke så svært !........ 

Skal man overleve som fysisk butik/forhandler er man nødt til, at kunne tilbyde varen til en acceptabel pris - altså en pris som ikke adskiller sig væsentligt fra global markedspris (husk at iregne evt. fragt, told, toldbehandling og moms) !......

Udover prisparametren, så kan fysisk butik/forhandler tilbyde en service/vejledning der er umulig over internettet - bare muligheden for at kunne se, røre, høre og evt. låne med hjem, er nærmest uvurderlig som kunde. Er ikke specielt nemt at sammensætte et vellydende setup i blinde - hvilket det jo netop bliver. når man ikke har førnævnte mulighed. Skulle der blive noget galt med indkøbte, så er det unægteligt også en hel del nemmere med en fysisk butik/forhandler.

Er begge ovenstående faktorer opfyldt, ser jeg ingen grund til IKKE at handle hos dansk butik/forhandler - tværtimod !.....

Det var min 25 øre !....... 

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 13 April 2010 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:
preben1234 skrev:
Brok skrev:

preben1234 skrev:
Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet?

En del af servicen er vel netop, at butikken giver dig mulighed for at høre/rør/prøve varen?

Hvilken service forventer du konkret, udover at kunne afprøve produktet?

Hygge,
Brok

Forventer en sælger der ved hvad han taler om og ikke vildleder, forventer en der taler pænt og høfligt.

Betragter du det som en service, at forhandleren demonstrerer grejet for dig?

Hygge,
Brok

Nej nærmere en pligt for forretningens side, og så er det op til sælgeren at få solgt produktet.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 13 April 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Gbemi skrev:

Må jeg ytre mig her? Moderator?

Jeg forstår slet ikke al den handlen billigt her og der. Og bestemt slet ikke de mennesker der skal snylte på at der er nogle virkelig hårdtarbejdende mennesker der gør det muligt for kunderne at se, lytte, røre og prøve de varer som helst skal blive deres kæreste eje i en rum tid. Som kunde ville jeg passe på dem, for pludselig er de væk og hvad så?

Personligt går jeg ikke efter billigste pris, men bedste service når jeg skal af med mine sparepenge. OG jeg elsker at handle i DK da jeg så ved at en stor del af pengene bliver her og er med til at holde maskineriet igang - for mig en vigtig ting.

Jeg har selv lige haft en kunde der har bestilt en cd spiller til 95.000,- Ingen diskussion om pris, kun god spændende snak om produktet og hvad man kan sætte det sammen med i fremtiden. Dette kommer fra en man der er førtidspensionist, som ikke har for mange penge, men har prioriteret voldsomt. Han kunne have gjort det anderledes, men er af den gamle skuffe hvor man er loyal, støtter og forventer en service som man ikke kan, og aldrig nogensinde vil kunne finde på nettet. Han har handlet alt muligt og prøvet det meste og er kommet til den konklussion at han bare ikke gider lede efter billigt eller brugt eller (som han kalder det, da man kan prutte om priserne - luder varer), men vil have noget der kan glæde ham pga af maskinen og lyden fremfor den slat penge han har sparret.

Disse kunder skulle der være flere af og så ville markedet heller ikke være så overfyldt med rabatter, oprydningssalg eller billigt brugt.

Så én der skrev at butikker bare "skulle rette ind". hvad er det for en holdning????? De gør deres arbejde for at tilfredstille og så skal de bare lige have et drag over nakken på vejen ned?

Pas på hele denne "jagt" på det billigste ikke ender i noget rigtig grimt for jer kunder. Trods alt skulle I jo gerne være tilfredse og glade og ikke have dårllig samvittighed over at besøge en butik i fremtiden - det kunne jo være I blev smidt på porten;o)

Ok - bare mit lille indlæg 

Hehe, ja kan godt forstå du synes det er den helt perfekte kunde som forhandler.

Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Brok skrev:

Nej nærmere en pligt for forretningens side, og så er det op til sælgeren at få solgt produktet.

For at den ligning skal hænge sammen rent handelsmæssigt skal butikken have kick-backs fra producenten, der så dermed betaler for at få sine produkter demonstreret for potentielle kunder.

Jeg synes det minder lidt om diskussionen om at hifi4all da skal gøre alt hvad deres kunder vil ha' - bortset fra at de altså ikke er kunder alligevel

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Skal man overleve som fysisk butik/forhandler er man nødt til, at kunne tilbyde varen til en acceptabel pris - altså en pris som ikke adskiller sig væsentligt fra global markedspris (husk at iregne evt. fragt, told, toldbehandling og moms) !......

Udover prisparametren, så kan fysisk butik/forhandler tilbyde en service/vejledning der er umulig over internettet - bare muligheden for at kunne se, røre, høre og evt. låne med hjem, er nærmest uvurderlig som kunde. Er ikke specielt nemt at sammensætte et vellydende setup i blinde - hvilket det jo netop bliver. når man ikke har førnævnte mulighed. Skulle der blive noget galt med indkøbte, så er det unægteligt også en hel del nemmere med en fysisk butik/forhandler.

Er begge ovenstående faktorer opfyldt, ser jeg ingen grund til IKKE at handle hos dansk butik/forhandler - tværtimod !.....

Jo det er nemlig svært... Der er en del omkostninger forbundet med en fysisk butik, personale, strøm, husleje mv.

Hvis vi kører videre med den logik, kan vi også tilpasse vores lønninger da en kinesisk ingeniør f.x. er meget billigere og en del af f.x. IT arbejde kan gøres online fra kina...Vågn op.... :)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
thuekay skrev:

Encore skrev:
Ilcommamdante skrev:

Lige en ting.

Hvem siger netbutikkerne ikke levere service?, jeg har ihvertfald i flere tilfælde fået en lige så god service der som i de
fysiske butikker, bare fordi det er en fysisk butik behøver servicen ikke være fremragende, jeg har tit stået i div. butikker og
følt at sælger egentligt bare forsøgte at prakke mig det på som han tjente mest på og ikke det jeg ville have. 

Helt enig - jeg har fået fortræffelig låneservice fra både Streamtech, HifiCable og Jumon Audio. Jeg giver egentlig heller ikke

meget for muligheden for at høre udstyret i forretningen. Det er muligheden for at låne der adskiller de gode fra de
ligegyldige
forretninger, og udlån forudsætter ikke en fysisk butik. Fx kunne jeg aldrig finde på at handle i hifi i Hifiklubben, fordi de ikke
låner ud - når jeg ikke kan komme til at høre hvordan gearet (tilspillet, vel at mærke!) spiller i mit eget lytterum, så hjælper
en

Prøv at kontakte din nærmeste Hifiklubben Butik og hør ad.
Mon ikke det er muligt...

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 13 April 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

- Joeh, der er 2 ting..:  Den ene er allerede nævnt og er vores reklamations-ret her i landet. Reelt set skal forhandleren yde 6 måneder's garanti, uanset hvad det er og hvordan forbrugeren behandler varen / opfører sig. Det spolerer sgu' en del, da der skal være råd til reparationer og service.
Den anden ting er Moms.
  Når forhandleren tager noget i bytte, kan han ikke modregne momsen på anskaffelsen. Konkret, skal en mand ha' 500,- for en "dims", og denne kan sælges til 1000,- , så "stjæler" regeringen lige 200,- i Moms ved salget, altså får man kun 800,- for varen. Af denne 300-kroners fortjeneste skal der så lige være råd til at undersøge og udbedre eventuelle fejl, rengøre skramlet, timeløn til sælgeren der skal sælge det, og derudover til en eventuel reparation, fordi idioten der køber dimsen, splitter det ad.
  Brugte varer skal sælges sort, uden moms, uden skat og uden garanti - Eller privat, som det osse kaldes. En smutvej kan være kommisions-salg, men det er sgu vejen ud i snavs for alle parter...

JBLfan 

Det passer ikke, du skal kun momse af avancen "brugtmoms". 

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Vi lever i en tid, hvor handel reformeres i stor stil!

Jeg tror at alle butikkerne skal til at revurdere den måde en forretning skal drives på.
Det er ikke længere nok at tjene penge på kundernes uvidenhed om priser, hvor man kunne tage 1000 kroner for noget der kun koster 500 kroner i fire gader væk - men salget gik igennem, fordi kunden simpelthen ikke havde kendskab til den lavere pris.

Internettet og verdenshandel har uddannet forbrugerne, så disse godt ved hvad tingene skal koste.

Jeg tror butikkerne simpelthen skal tage sig sammen og ændre deres forretningsmetoder.

En ide kunne være at fokusere på produkter, som man har eneforhandling på.
Så er der ingen konkurrence på de specifikke produkter.

Vi nærmer os desværre nok lidt en situation hvor butikkerne og producenterne må lave prisaftaler, for at man får lov til at forhandle produkterne - dette er vist ulovligt i DK, men jeg ser faktisk dette som en mulighed for butikkerne - som en direkte konsekvens af handlen via Internettet.

Intet ondt om Hifi-klubben, men det kunne godt se ud som om de har fat i noget af det rigtige. Selvom man kan sidde om lytte i timevis hos dem, så finder man ikke bare lige de samme produkter billigere andre steder i DK.

Branchen har jo spændt lidt ben for sig selv, ved at konkurrere hårdt på prisen på de samme, meget udbredte, produkter.
Så har man en butik i nærheden, der har det produkt man søger, så vil man selvfølgelig benytte sig af muligheden for at teste produktet - også selvom man så køber det på nettet bagefter.

Jeg kender ikke til nogen butikker, der holder fest for alle kunderne for hele overskudet, hvis det går godt. Så hvorfor skulle jeg finansere en butikindehavers bil og bolig - jeg har min egen bil og bolig at tænke på.

Når alt kommer til alt mener jeg at alle selv ligger som de har redt.
Forbrugerne skal være forberedt på at service bliver indskrænket. At f.eks. skabe sig i Netto over servicen kan man godt droppe - servicen er hvad man betaler for.

Butikkerne må omstille sig efter forbrugerne - og give særlige oplevelser til forbrugerne, hvis de vil have dem som kunder.
Good luck!

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Gbemi skrev:

Må jeg ytre mig her? Moderator?

Jeg forstår slet ikke al den handlen billigt her og der. Og bestemt slet ikke de mennesker der skal snylte på at der er nogle virkelig hårdtarbejdende mennesker der gør det muligt for kunderne at se, lytte, røre og prøve de varer som helst skal blive deres kæreste eje i en rum tid. Som kunde ville jeg passe på dem, for pludselig er de væk og hvad så?

Personligt går jeg ikke efter billigste pris, men bedste service når jeg skal af med mine sparepenge. OG jeg elsker at handle i DK da jeg så ved at en stor del af pengene bliver her og er med til at holde maskineriet igang - for mig en vigtig ting.

Jeg har selv lige haft en kunde der har bestilt en cd spiller til 95.000,- Ingen diskussion om pris, kun god spændende snak om produktet og hvad man kan sætte det sammen med i fremtiden. Dette kommer fra en man der er førtidspensionist, som ikke har for mange penge, men har prioriteret voldsomt. Han kunne have gjort det anderledes, men er af den gamle skuffe hvor man er loyal, støtter og forventer en service som man ikke kan, og aldrig nogensinde vil kunne finde på nettet. Han har handlet alt muligt og prøvet det meste og er kommet til den konklussion at han bare ikke gider lede efter billigt eller brugt eller (som han kalder det, da man kan prutte om priserne - luder varer), men vil have noget der kan glæde ham pga af maskinen og lyden fremfor den slat penge han har sparret.

Disse kunder skulle der være flere af og så ville markedet heller ikke være så overfyldt med rabatter, oprydningssalg eller billigt brugt.

Så én der skrev at butikker bare "skulle rette ind". hvad er det for en holdning????? De gør deres arbejde for at tilfredstille og så skal de bare lige have et drag over nakken på vejen ned?

Pas på hele denne "jagt" på det billigste ikke ender i noget rigtig grimt for jer kunder. Trods alt skulle I jo gerne være tilfredse og glade og ikke have dårllig samvittighed over at besøge en butik i fremtiden - det kunne jo være I blev smidt på porten;o)

Ok - bare mit lille indlæg 

Du mener altså at priskonkurrence er prostitution? Kender ikke meget til den branche, men mon den er anderledes en andre?

I din analogi er du så "luxus excort pigen" der har de "bedre" kunder, du har lidt tykkere lagen på sengen og lidt tykkere sminkelag og måske også lidt tykkere om livet? Og spørgsmålet er om den vare du levere er bedre i kundens optik (fo i din egen er du jo unik)?

Loyal? Støtter? Det gør man vel ved at købe et produkt? Elelr laver man en langvarig forpligtelse når man køber en CD-spille til 100k? SKAL man så også købe kabler hos dig? FOr ikke at risikere at blive smidt ud næste gang man kigger forbi?

En forhandler (på nettet eller i butik) har kun en eksistensberetigelse hvis han kan tilføre noget værdi for kunden. Køre man på pumperne så den værdi er reduceret til "feel good" og "wellness" skal man jo nok se lidt på fremtiden

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

preben1234 skrev:
Brok skrev:
preben1234 skrev:
Brok skrev:

preben1234 skrev:
Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet?

En del af servicen er vel netop, at butikken giver dig mulighed for at høre/rør/prøve varen?

Hvilken service forventer du konkret, udover at kunne afprøve produktet?

Hygge,
Brok

Forventer en sælger der ved hvad han taler om og ikke vildleder, forventer en der taler pænt og høfligt.

Hygge,
Brok

Men hvorfor forventer du så ikke indfrielse af denne pligt ved den forhandler, hvor du vælger at købe produktet? Jeg har vanskeligt ved at se, at en forhandler har pligt til noget som helst over for dig (eller mig), hvis købet lægges hos en anden forhandler.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 13 April 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Carsten S Chr skrev:

Jo det er nemlig svært... Der er en del omkostninger forbundet med en fysisk butik, personale, strøm, husleje mv.

Hvis vi kører videre med den logik, kan vi også tilpasse vores lønninger da en kinesisk ingeniør f.x. er meget billigere og en del af f.x. IT arbejde kan gøres online fra kina...Vågn op.... :)

Hvis vi her i Danmark skal matche priserne (tilnærmelsesvis) i udlandet, er vi grundet større udgifter nødt til, at acceptere lavere fortjeneste - har vi noget valg ?......

Jeg er selv (til daglig) i en branche hvor arbejde købes i udlandet (Kina, Indien osv.) - så den del er jeg bestemt bevidst om. Men det ændrer som sådan ikke på det faktum, at eneste mulighed er, at matche prisen (tilnærmelsesvis) og/eller kunne tilbyde noget mere - muligheden for at kunne se, røre, høre og evt. låne med hjem. Og så oplever man da oftest (heldigvis) som forbruger, en helt anden grad af vejledning, end det er muligt via. langdistance internethandel.

Det er ligesom vilkårene !

Mange brancher har mærket indtoget fra Kina, Indien osv. osv - men det er man ligesom nødt til at acceptere. Så er kunsten at arbejde ud fra de betingelser der så er !......

Lader dette sig ikke gøre, så er der kun en mulighed - nemlig at lukke !

Forbrugerne bestemmer suverænt i det her "game" - købes der kun via. internet, så vil de fysiske butikker falde helt væk.

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Man kunne måske også forestille sig en model hvor det kostede et gebyr at låne udstyr, et gebyr som så kunne refunderes hvis
udlånet endte med et salg. Så kunne forhandlerne sætte prisen lavt, og hvis kunden køber udstyret, så får han ca. samme pris
som på nettet. Bare en idé ...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Encore skrev:
thuekay skrev:

Encore skrev:
Ilcommamdante skrev:

Lige en ting.

ligegyldige
en

Prøv at kontakte din nærmeste Hifiklubben Butik og
hør ad.Mon ikke det er muligt...

Dvs. man skal ikke stole på hvad der står på HFK's hjemmeside?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
thuekay skrev:

Encore skrev:
thuekay skrev:

Encore skrev:
Ilcommamdante skrev:

Lige en ting.

ligegyldige
en

Prøv at kontakte din nærmeste Hifiklubben Butik og
hør ad.Mon ikke det er muligt...

Dvs. man skal ikke stole på hvad der står på HFK's hjemmeside?

Ved ikke hvad og hvor det står på hjemmesiden, men du kan altid prøve at kontakte den nærmeste butik for at se om de kan klare et udlån på et bestemt produkt. Det kan i mange tilfælde godt lade sig gøre.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes