Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Encore skrev:
thuekay skrev:

Encore skrev:
thuekay skrev:

Det er muligt at låne grej med
hjem fra Hifiklubben. Også de lidt dyrere ting.

Ikke ifølge hjemmesiden, i hvert fald ikke sidst jeg kiggede
Prøv at kontakte din nærmeste Hifiklubben Butik og
hør ad.Mon ikke det er muligt...

Dvs. man skal ikke stole på hvad der står på HFK's hjemmeside?

Ved ikke hvad og hvor det står på hjemmesiden, men du kan altid prøve at kontakte den nærmeste butik for at se om de kan klare et udlån på et bestemt produkt. Det kan i mange tilfælde godt lade sig gøre.

Så vidt jeg ved blev Hifi-Klubben for en del år siden lavet om til et franchise koncept, dvs. at hver butik indehaves af den enkelte bestyrer eller en anden. Man er så inde under Hifi-Klubben som en kæde.

Hver butik kan så føre enkelte produkter udover Hifi-Klubbens normalt kende produkt-portefølje, og man har også større råderum end tidligere.

Herunder kan så sagtens ligge at hver enkelt butik kan have en forskellig indstilling til udlån. Officielt er det ikke noget man tilbyder, men den enkelte butik kan egenrådigt beslutte om de vil tilbyde det eller ej.

Skulle det være ukorrekt må jeg gerne berigtiges

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

- Joeh, der er 2 ting..:  Den ene er allerede nævnt og er vores reklamations-ret her i landet. Reelt set
skal forhandleren yde 6 måneder's garanti,
uanset hvad det er og hvordan forbrugeren behandler varen / opfører sig. Det spolerer sgu' en del, da der skal være råd til
reparationer og service.

Den anden ting er Moms.   Når forhandleren tager noget i bytte, kan han ikke modregne momsen på anskaffelsen. Konkret,
skal en mand ha' 500,- for en "dims", og
denne kan sælges til 1000,- , så "stjæler" regeringen lige 200,- i Moms ved salget, altså får man kun 800,- for varen. Af
denne 300-kroners fortjeneste skal der så lige
være råd til at undersøge og udbedre eventuelle fejl, rengøre skramlet, timeløn til sælgeren der skal sælge det, og
derudover til en eventuel reparation, fordi idioten
der køber dimsen, splitter det ad.  Brugte varer skal sælges sort, uden moms, uden skat og uden garanti - Eller privat, som
det osse kaldes. En smutvej kan være
kommisions-salg, men det er sgu vejen ud i snavs for alle parter...

Så du har et brugt apparat til salg for en lidt dyrere pris men MED 2 års reklamation. Dette er et glimrende salgsargument
for en højere pris.

Der findes en brugtmomsordning
man kan benytte for at undgå dit andet problem.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 April 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

nu går der ikke lang tid for jeg skal ud og kikke på sterio set op til stuen ..

jeg har sparet ca 30000 op til det og jeg skal da godt nok ud og lytte til en masse anlæg i forskellige forretning så der er selv sagt nogle der komme til at have spil tid der .

og jeg ved da også at når ønske sæt op er fundet så bliver nætted kørt igennem for at se hvad priser ligge på der og skille de sig forholds vis meget fra butikke så bliver der taget forhandlinger om det . giver geren lidt til deres huslege / strøm men der er grænser .

Til top Vis mikkelfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
nu går der ikke lang tid for jeg skal ud og kikke på sterio set op til stuen ..jeg har sparet ca 30000 op til
det og jeg skal da godt nok ud og lytte til en masse anlæg i forskellige forretning så der er selv sagt nogle der komme til at
have spil tid der . og jeg ved da også at når ønske sæt op er fundet så bliver nætted kørt igennem for at se hvad priser ligge på
der og skille de sig forholds vis meget fra butikke så bliver der taget forhandlinger om det . giver geren lidt til deres huslege /
strøm men der er grænser .

Ja, der synes jeg jo så at du på forhånd bør checke priserne på nettet, og så indlede dit besøg i butikkerne med at spørge om
prisen kan forhandles, og hvis svaret er nej, så afstå fra at bruge deres tid yderligere, som en anden poster beskrev sin
fremgangsmåde.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

kan sagtens se det fra deres side men da jeg pt ikke har en ide om hvad jeg vil have så er jeg jo nød til at lytte meget for at finde ud af hvad jeg vil have og af den grund kan jeg jo ikke gå på netted først .

for jo jeg ka læse om hvad folk syntes er kanon men skal jo selv lytte først og det skal helst ske hjemme i min lejlighed jo :)

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 13 April 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Ja, der synes jeg jo så at du på forhånd bør checke priserne på nettet, og så indlede dit besøg i butikkerne
med at spørge om prisen kan forhandles, og hvis svaret er nej, så afstå fra at bruge deres tid yderligere, som en anden
poster beskrev sin fremgangsmåde.

Nu er en hifi-forretning en forretning som alle andre og er hverken skrøbeligere eller mere tyndhudede end så mange andre
typer forretninger. Og jeg tror, at de ansatte ville kede sig bravt dagen lang, hvis man kun havde lov til at gå der ind, hvis
man på forhånd havde gjort op med sig selv, at man ville lægge x antal tusind i butikken; for så tror jeg ikke, der ville
komme ret mange forbi.

Som flere har været inde på kan de færreste butikker konkurrerer på pris, men skal kunne tilbyde service og rådgivning; og
hvis man aldrig giver sig selv lov til at gå derind i angst for at spilde sælgernes tid, finder man jo aldrig ud af, om butikken er
et sted, man har lyst til at handle.

Og ingen kan vel stille sig til dommer over, hvordan andre skal gebærde sig. Vi lever vel i et frit land, og fordi, vi er nogen,
der bruger flere penge end gennemsnittet på god lyd, er vi jo ikke filantroper, som ser det som vores opgave at holde liv i
mere eller mindre veldrevne hifi-butikker.

Der er ingen tvivl om, at hifi-branchen som så mange andre brancher befinder sig i en strukturel krise - bl.a. takket være
internettet. Den gode nyhed for os som forbrugere må være, at det fordrer øget konkurrence og dermed bedre og billigere
produkter samt bedre service, hvis det er det, vi som forbrugere efterspørger.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2010 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:

Og ingen kan vel stille sig til dommer over, hvordan andre skal gebærde sig.

Tja, om man stiller sig til dommer eller ej er jo en definitionssag. Det vi diskuterer her er hvad vi mener om en bestemt type
adfærd, og hvor grænsen går for hvornår vi hver især mener det er acceptabelt. Der er jo ikke tale om et juridisk
spørgsmål, men et moralsk spørgsmål, og i moralske spørgsmål har vi allesammen en mening om hvordan man bør opføre
sig. Det kan ikke rigtig være anderledes ...

dreamz skrev:

Der er ingen tvivl om, at hifi-branchen som så mange andre brancher befinder sig i en strukturel krise - bl.a. takket være
internettet. Den gode nyhed for os som forbrugere må være, at det fordrer øget konkurrence og dermed bedre og billigere
produkter samt bedre service, hvis det er det, vi som forbrugere efterspørger.

Som sagt, jeg mener også at netbutikker kan yde god service og udlån, og det ville være helt ok med mig hvis de butikker
der udlåner - net eller fysiske - indfører et gebyr for at låne deres grej.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Som sagt, jeg mener også at netbutikker kan yde god service og udlån, og det ville være helt ok med mig hvis de butikker der udlåner - net eller fysiske - indfører et gebyr for at låne deres grej.

Alle netbutikker "udlåner" - du har jo 14 dages returret.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 14 April 2010 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

Hvis man helt konsekvent og kynisk udnytter de hjemlige butikker til "demorum" for sine internetkøb, så finder jeg det moralsk
forkasteligt.

MEN! Jeg ved godt at det koster ekstra at køre en fysisk butik, men hvis eens priser ligger uforholdsmæssigt højere end
tilsvarende fysiske butikker i Europa, så må man altså tage konsekvenserne, eller rette ind. Det er jo så også typisk disse
butikker der jamrer sig, og jeg må indrømme at jeg ikke har ondt af dem. Ingen nævnt, ingen glemt

De butikker der holder fair priser, og har en fornuftig service, de har altså ofte mange gode kunder, som trofast handler hos
dem hver gang de skal have nyt. Det er ikke dem vi hører jamre sig. Det er de butikker jeg handler i
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:

Encore skrev:
Som sagt, jeg mener også at netbutikker kan yde god service og udlån, og det ville være helt ok med mig hvis
de butikker
der udlåner - net eller fysiske - indfører et gebyr for at låne deres grej.
Alle netbutikker "udlåner" - du har jo 14 dages
returret.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen

Ja, men der skal du trods alt have pengene op af lommen. Jeg taler om rigtige udlån - hvor man får et demoeksemplar, og ikke
behøver at være panisk angst for ikke at fedtfingre på. Jeg tror altid jeg vil være lidt nervøs for om butikken nu vil påstå
at produktet ikke er i acceptabel stand.

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

jeg kunne aldrig finde på at handle et sted hvor jeg ikke hade mulighed for at låne varen med hjem ført uden at skulle ligge gebyr for at låne det  .   det må være en del af servisen hvis jeg skal over vej et køb hos dem

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
jeg kunne aldrig finde på at handle et sted hvor jeg ikke hade mulighed for at låne varen med hjem ført
uden at skulle ligge gebyr for at låne det  .   det må være en del af servisen hvis jeg skal over vej et køb hos dem

Jo, men vi kan godt være enige om at det alt andet lige vil medføre større udgifter for butikken at stille den service til rådighed
for dig i forhold til en butik - hvad enten den er en netbutik eller en fysisk butik - som ikke har denne service, ikke?

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

det syntes jeg ikke  ..   for den har jo kosted en del mindre en den pris de sælger den for og når den vare har været udlånt nok så bliver den solgt som demo mofel til i hvert fald indkøbs prisen så det er en gratis for butikken 

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
det syntes jeg ikke  ..   for den har jo kosted en del mindre en den pris de sælger den for og når den
vare har været udlånt nok så bliver den solgt som demo mofel til i hvert fald indkøbs prisen så det er en gratis for butikken 

Nej, den logik holder ikke. Når apparatet har været brugt som demomodel, har det tabt værdi, dvs. det kan ikke sælges til
samme pris som et nyt apparat. Det er jo netop deri omkostningen ligger! Hertil skal lægges at butikken har renteudgiften på
det beløb som det har kostet butikken i indkøb at købe demoapparatet frem til det bliver solgt.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Sendt: 14 April 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
mikkelfrost skrev:
det syntes jeg ikke  ..   for den har jo kosted en del mindre en den pris de sælger den for og når den
vare har været udlånt nok så bliver den solgt som demo mofel til i hvert fald indkøbs prisen så det er en gratis for butikken 

Nej, den logik holder ikke. Når apparatet har været brugt som demomodel, har det tabt værdi, dvs. det kan ikke sælges til
samme pris som et nyt apparat. Det er jo netop deri omkostningen ligger! Hertil skal lægges at butikken har renteudgiften på
det beløb som det har kostet butikken i indkøb at købe demoapparatet frem til det bliver solgt.

Præcis.. det vil aldrig blive gratis for butikken at låne ud.

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Sendt: 14 April 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Hvis man helt konsekvent og kynisk udnytter de hjemlige butikker til "demorum" for sine internetkøb, så finder jeg det moralsk
forkasteligt.

MEN! Jeg ved godt at det koster ekstra at køre en fysisk butik, men hvis eens priser ligger uforholdsmæssigt højere end
tilsvarende fysiske butikker i Europa, så må man altså tage konsekvenserne, eller rette ind. Det er jo så også typisk disse
butikker der jamrer sig, og jeg må indrømme at jeg ikke har ondt af dem. Ingen nævnt, ingen glemt

De butikker der holder fair priser, og har en fornuftig service, de har altså ofte mange gode kunder, som trofast handler hos
dem hver gang de skal have nyt. Det er ikke dem vi hører jamre sig. Det er de butikker jeg handler i

Nu kan man vel ikke bare sige at danske butikker skal rette ind hvis en butik i Europa sælger billigere.. der er jo andre faktorer end prisen der skal regnes med. Løn og udgifter og moms er jo højere i Danmark end rundt om.. så synes ikke man bare kan sige at butikkerne skal rette ind. Ved ikke med dig men jeg vil sgu ikke arbejde for samme løn som de får i Polen for at tage det som et eksempel.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

preben1234 skrev:
Hvad så hvis man føler at den butik man vil købe i ikke leverer en god service, er det så iorden at købe en tilsvarende vare på nettet?

En del af servicen er vel netop, at butikken giver dig mulighed for at høre/rør/prøve varen?

Hvilken service forventer du konkret, udover at kunne afprøve produktet?

Hygge,
Brok

Well, de mange nye traade om folks akustiske problemer viser at installation og akustisk raadgivning er gode kandidater til at blive vigtige services i fremtiden.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 April 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk en sjov indgangs vinkel jeg kom til at tænke på her.

De personer jeg har oplevet der klager for dårlig service er de samme som et eller andet sted ved alt bedst selv og ikke giver sælgeren i denne situation tid til at forklare hvad det går ud på. Ja det er rigtig at mange gange hifi entusiaster er bedre klædt på end butiksansatte men hvis man lærer 1 gang ud af 100 er jeg sgu villig til at tage de sidste 99 gange med... hvis ikke andet kan man altid lytte....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 14 April 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Prøv at google Regas pris og så sammenlign med dem herhjemme. Der er ikke rigtig noget at spare, så det kan godt lade sig gøre at matche nettets priser. Det samme gælder eks. HifiKlubbens husmærke Dali. Eller prøv at finde IKEAs produkter billigere på nettet end hos IKEA.

Hvis butikkerne vil sælge mærker, som også udbydes af NETTET, så må man også acceptere, at folk "nasser" på service, som det er at have produkterne udstillet, ellers ......æd en tudekiks. Der er INGEN, der tvinger butikkerne at sælge de produkter, de har. En anden ting, der virkelig er frusrende er, at man kan stå i en butik med Dankorten i hånden og så få guld bemærkningen:

"Vi har den desværre ikke på lageret, men jeg kan bestille den hjem til dig, så du får den leveret xx/xx-xx."
En fysisk butik HAR varen på lageret. DET er DEN service JEG vil betale for. Hvis de først skal bestille hjem, kan jeg ligeså godt selv gøre det.

Det er måske i virkeligheden PRODUCENTERNES etik og moral, der burde diskuteres. Er det ok, at Panasonic nasser og snylter på Expert Radio og Fonas fysiske butikker for derefter at sælge deres produkter billigt gennem Wupti, Cinematik m.m.?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 April 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
Prøv at google Regas pris og så sammenlign med dem herhjemme. Der er ikke rigtig noget at spare, så det kan godt lade sig gøre at matche nettets priser. Det samme gælder eks. HifiKlubbens husmærke Dali.

Der er et par væsentlige forskelle til en butik som f.eks. Hifi-Klubben... Så vidt jeg ved er Medlyd (Rega) sådan lidt mere "hjemme-drevet", dvs. uden en butik man kan komme i. Dali er ikke billigere i udlandet fordi det netop er et dansk mærke - du finder sjældent danske produkter billigere i udenlandske butikker.

Men der er da en del varer man kan undre sig over, f.eks. at Denon kun er en lille smule billigere i Tyskland, mens Onkyo til tider næsten kan fås til halv pris over grænsen.

sd2100 skrev:
"Vi har den desværre ikke på lageret, men jeg kan bestille den hjem til dig, så du får den leveret xx/xx-xx." En fysisk butik HAR varen på lageret. DET er DEN service JEG vil betale for. Hvis de først skal bestille hjem, kan jeg ligeså godt selv gøre det.

Good point - den er træls.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum