Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 April 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Nej,
jeg forstår ikke pointen. Det jeg forstår er, at et produkt indeholder to elementer:

- En fysisk del
- Service del (der så igen indeholder flere elementer)

Det er selvfølgelig ikke mere amoralsk at droppe den dyre danske service end de dyre danske fysiske produkter. Måske endda tværtom. Men, hvem kærer sig om dem, der lodder i Struer? Ingen. Men, butikken, der sælger UDENLANDSKE, importerede produkter. Denne butik må endelig ikke lukke. Uha nej. Hykleri - dobbelmoral .

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 April 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Først, du ved ikke hvad jeg kører med... Jeg har faktisk en del Holfi som efter hvad jeg ved er meget dansk, jeg kender også dem der laver det og de er helt lokale. Men min pointe er, at selvom du køber udenlanske varer, hvis du bruger de danske kanaler er du med på at tingene kører rundt..

Det jeg kan se er unskylninger for folk der blot ville spare få penge og ikke kan /vil vurdere hvilke konsekvens det har, faktisk på kort sigt. Alle beklager sig at TC gik ned.... samme gruppe handler på nettet....

Emnet er desværre aktuelt i mange situationer, hifi er kun en lille del af det, men konsekvensen er at buttikerne lukker, arbejdspladserne forsvinder og vi tilader at det sker.

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
sd2100 skrev:

Man kunne også forestille sig, at butikkerne tog entré. Eller, at det kostede penge at få demonstreret grej. Eks. 200 kr./t. for at få en eksklusiv demonstration af et sæt højttaler i Hifiklubben (eller anden butik) inkl. en ekspedient til rådighed. Pengene bliver så fratrukket slutseddel ved handel. Er folk ikke villig til at betale det, er det ikke rigtige eller seriøse kunder men ligegyldige tidsrøvere.

Fordi folk vil behandles ens om de så har 5, 10 eller 100 tusind at lægge i butikken?

Og der er nogen af os der godt kan lide at stikke hovedet forbi vores lokale butikker og lytte til evt. nyt grej de har fået for at holde os ajour med hvad der sker derude. Dette håber jeg da virkelig ikke butikkerne har noget mod selvom man måske den dag ikke er parat til at hive pungen op ad lommen.

Den model du foreslår vil 100% give dødstødet til at butikker der ikke lever af at sælge virkelig high-end grej da den normale forbruger slet slet ikke ville kunne finde på at betale for at høre på noget han måske ikke skal købe.

Hvem siger, at alle skal behandles ens? Ingen. Man kan sagtens forstille sig et koncept, hvor folk selv kan lytte til forskellige højttaler, forstærker kombinationer i et stort rum (det har Hifiklubben på Åboulevarden). Det er de billigere produkter. Hvis man vil have demo af High End, så er det mod et beløb. Det kan lade sig gøre. Alle har IKKE krav på samme service. Er du utilfreds med det, så stor det dig frit at handle andre steder inkl. nettet, hvor du har 14 dages returret.

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

Først, du ved ikke hvad jeg kører med... Jeg har faktisk en del Holfi som efter hvad jeg ved er meget dansk, jeg kender også dem der laver det og de er helt lokale. Men min pointe er, at selvom du køber udenlanske varer, hvis du bruger de danske kanaler er du med på at tingene kører rundt..

Det jeg kan se er unskylninger for folk der blot ville spare få penge og ikke kan /vil vurdere hvilke konsekvens det har, faktisk på kort sigt. Alle beklager sig at TC gik ned.... samme gruppe handler på nettet....

Emnet er desværre aktuelt i mange situationer, hifi er kun en lille del af det, men konsekvensen er at buttikerne lukker, arbejdspladserne forsvinder og vi tilader at det sker.

Jeg er ikke enig med dig i, at jeg får tingene til at løbe rundt, hvis jeg køber udenlandske vare i en dansk butik. De penge jeg sparer ved at handle udenlandske fysiske produkter over nettet, kan jeg f.eks. bruge på at leje sommerhus i Dk og tage alle tre børn med i Danland eller lign. Det er rent faktisk dét, der er tilfældet for mig her i sommerferien. Jeg kan bruge pengene på lokalt produceret oplevelser til familien. Det synes jeg, giver mere mening.

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 15 April 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Det man bør være bange for er at der ikke længere findes fysiske butikker.

Grunden er at man ikke kan læse sig til men skal høre sig frem om et givet produkt passer ind i ens setup.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe eksempelvis højtalere, forstærkere, ledninger, CD-afspillere med flere uden at have haft dem til test hjemme først. Jeg har prøvet 1 gang ud fra test på nettet, gør det aldrig igen.....

Men for at komme i den situation skal man selvfølgelig have en medspiller i en fysisk forretning som med god grund har tillid til at man ikke røvrender dem. Og det i beskriver her er at røvrende forretningerne, selvfølgelig vil de ikke yde den service til folk som igen og igen kommer ind, drikker deres kaffe, lytter deres produkter og så smutter ud og handler på nettet.

Men hvis man gør det uden at have produktet hjemme i privaten, ja så er man jo alligevel ikke en rigtig hifi-entusiast, men bare en elektronikinterresseret person som tilfældigvis har brugt nogle penge og sparet nogle penge, uha hvor smart, men det er mere undtagelsen end reglen at anlægget lever op til de invisterede penge alligevel.

Hvis jeg var forretningsindehaver ville jeg losse de produkter i røven ud af butikken som kunne handles på nettet til billigere penge!

Så længe man handler med den slags varer må det være et signal om useriøsitet fra producentens side hvis de åbner op for handel på nettet, ellers må producenten give en bedre pris til den fysiske forretning og kræve et demorum og en intension om at yde den rigtige service til seriøse kunder.

Som jeg læser jeres indlæg tror jeg ikke særlig mange er reelt seriøse hifientusisaster der arbejder med tingene hjemme før der besluttes og invisteres.

mvh. M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Det man bør være bange for er at der ikke længere findes fysiske butikker.

Grunden er at man ikke kan læse sig til men skal høre sig frem om et givet produkt passer ind i ens setup.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe eksempelvis højtalere, forstærkere, ledninger, CD-afspillere med flere uden at have haft dem til test hjemme først. Jeg har prøvet 1 gang ud fra test på nettet, gør det aldrig igen.....

Men for at komme i den situation skal man selvfølgelig have en medspiller i en fysisk forretning som med god grund har tillid til at man ikke røvrender dem. Og det i beskriver her er at røvrende forretningerne, selvfølgelig vil de ikke yde den service til folk som igen og igen kommer ind, drikker deres kaffe, lytter deres produkter og så smutter ud og handler på nettet.

Men hvis man gør det uden at have produktet hjemme i privaten, ja så er man jo alligevel ikke en rigtig hifi-entusiast, men bare en elektronikinterresseret person som tilfældigvis har brugt nogle penge og sparet nogle penge, uha hvor smart, men det er mere undtagelsen end reglen at anlægget lever op til de invisterede penge alligevel.

Hvis jeg var forretningsindehaver ville jeg losse de produkter i røven ud af butikken som kunne handles på nettet til billigere penge!

Så længe man handler med den slags varer må det være et signal om useriøsitet fra producentens side hvis de åbner op for handel på nettet, ellers må producenten give en bedre pris til den fysiske forretning og kræve et demorum og en intension om at yde den rigtige service til seriøse kunder.

Som jeg læser jeres indlæg tror jeg ikke særlig mange er reelt seriøse hifientusisaster der arbejder med tingene hjemme før der besluttes og invisteres.

mvh. M

Fint indlæg. Er enig med det meste.

Men, jeg har pt. ikke det overskud af tid (til at rende i butikker) og penge, der gør, at jeg kan tillade mig denne luksus. Er pt. et sted mellem no-budget og ultra low-budget. Har købt en hel del uhørt over nettet, og er (heldigvis) ikke blevet skuffet. Produkterne har alle levet op til de forventninger, der blev skabt gennem diverse tests.

Og rigtig hifientusiast...nej, er vel mest interesseret i at lytte til musik. Og lige nu foregår det via RadioIO bitrate 64!!!!!! gennem et par Sennheiser HD202, medens jeg venter på diverese rapporter fra "hurtige"  administrative systemer. Og det er helt OK .

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 April 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

en af de flosker der kommer når man snakker priser i fx hifi butikker og begynder på det med at sammenligne priser er at de ikke skal bruge kr til husleje og de har fære udgifter til løn mm .

men så er det jeg syntes ok hvid jeg kan finde produkt x til 10000 kr på netted ink forsendelse .

og den butik jeg står i vil have 16000 kr for den samme vare . er de 6000 kr så det der svare til løn mm ??

for ham der sælger den på netted har har vel også en fortjenste ???
Til top Vis mikkelfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 April 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Jeg er sikkert ikke helt seriøs, helt kritisk, bruger ikke al min tid på det - men det at lytte til musik betyder da en del for mig, så jeg synes det synspunkt er lidt at skære alle over en kam...

Jeg kan godt lide at have lidt eksotiske ting stående, noget som ikke er metervare. Det kan altså være svært at få fat på til hjemlån, ja i det hele taget at kunne høre det inden køb.

Du har prøvet at købe uden at høre - og det mislykkedes. Jeg gør det hele tiden. Mine beslutninger træffes som regel af hvad jeg kan læse mig frem til, og hvad min mavefornemmelse (som kan rumme en del) siger mig. Eneste rigtige test er derhjemme, og når hjemlån er en umulighed med mindre jeg skal lægge mig fast på kun de mærker der kan lånes hjem fra en forhandler, så tager jeg chancen. Indtil videre har der kun været ét decideret miss (nogle bredhåndsenheder i et halvtilfældigt kabinet), men det var fordi det var et impulskøb uden at have særlig meget info på hånden. Det har jeg så lært af.

Det skal så også siges at jeg kan leve med meget, tror jeg. Det er nærmest ligesom med rødvin - hvis ikke den laver deciderede fodfejl kan jeg godt leve med den. Helt lykkelig er jeg måske ikke, men jeg kan nøjes. Jeg ved godt at mange er kritiske på et niveau hvor f.eks. bassen skal være "sådan" og ikke en millimeter ved siden af - og selvfølgelig vil jeg også gerne helt i mål, men så kritisk er jeg ikke. Stille og roligt får jeg arbejdet mig igennem nogle produkter, uden at der er decideret svingdørssyndrom, og kommer tættere og tættere på - lige nu faktisk så tæt som jeg tror det er muligt uden at bede NASA om at overføre en måneds budget til min konto.

Koster det ikke mange penge da? Jo, det gør det, og har gjort indtil nu. Havde jeg dog bare købt dyrt fra starten af, men sådan er livet - de fleste af os må opgradere igennem årene, alt efter hvor meget bedre økonomien bliver med tiden, og efter hvordan ens smertegrænse flytter sig.

Mit anlæg består nu af en nogenlunde velkendt engelsk grammofon fordi det er et mærke jeg synes om, et OTL forstærkersæt håndbygget af en lokal konstruktør, en MOS-FET effektforstærker fra samme konstruktør (til bas / bi-amping), et sæt amerikanerhøjttalere som ikke har en dansk distributør, og nogle billige men teknisk fornuftige kabler fordi jeg var træt af kabelpriserne. Alt købt uhørt (lige bortset fra MOS-FET'en - den har jeg ikke købt endnu, men det gør jeg).

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 15 April 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Mercury skrev:

Jeg er sikkert ikke helt seriøs, helt kritisk, bruger ikke al min tid på det - men det at lytte til musik betyder da en del for mig, så jeg synes det synspunkt er lidt at skære alle over en kam...

Jeg kan godt lide at have lidt eksotiske ting stående, noget som ikke er metervare. Det kan altså være svært at få fat på til hjemlån, ja i det hele taget at kunne høre det inden køb.

Du har prøvet at købe uden at høre - og det mislykkedes. Jeg gør det hele tiden. Mine beslutninger træffes som regel af hvad jeg kan læse mig frem til, og hvad min mavefornemmelse (som kan rumme en del) siger mig. Eneste rigtige test er derhjemme, og når hjemlån er en umulighed med mindre jeg skal lægge mig fast på kun de mærker der kan lånes hjem fra en forhandler, så tager jeg chancen. Indtil videre har der kun været ét decideret miss (nogle bredhåndsenheder i et halvtilfældigt kabinet), men det var fordi det var et impulskøb uden at have særlig meget info på hånden. Det har jeg så lært af.

Det skal så også siges at jeg kan leve med meget, tror jeg. Det er nærmest ligesom med rødvin - hvis ikke den laver deciderede fodfejl kan jeg godt leve med den. Helt lykkelig er jeg måske ikke, men jeg kan nøjes. Jeg ved godt at mange er kritiske på et niveau hvor f.eks. bassen skal være "sådan" og ikke en millimeter ved siden af - og selvfølgelig vil jeg også gerne helt i mål, men så kritisk er jeg ikke. Stille og roligt får jeg arbejdet mig igennem nogle produkter, uden at der er decideret svingdørssyndrom, og kommer tættere og tættere på - lige nu faktisk så tæt som jeg tror det er muligt uden at bede NASA om at overføre en måneds budget til min konto.

Koster det ikke mange penge da? Jo, det gør det, og har gjort indtil nu. Havde jeg dog bare købt dyrt fra starten af, men sådan er livet - de fleste af os må opgradere igennem årene, alt efter hvor meget bedre økonomien bliver med tiden, og efter hvordan ens smertegrænse flytter sig.

Mit anlæg består nu af en nogenlunde velkendt engelsk grammofon fordi det er et mærke jeg synes om, et OTL forstærkersæt håndbygget af en lokal konstruktør, en MOS-FET effektforstærker fra samme konstruktør (til bas / bi-amping), et sæt amerikanerhøjttalere som ikke har en dansk distributør, og nogle billige men teknisk fornuftige kabler fordi jeg var træt af kabelpriserne. Alt købt uhørt (lige bortset fra MOS-FET'en - den har jeg ikke købt endnu, men det gør jeg).

Jamen så udtrykte jeg mig uklart, man kan sagtens få et fornuftigt mellem anlæg til at fungere på de premisser, altså uden at lytte i eget anlæg.

Men jeg har kun råd til et anlæg som så tilgengæld også skal levere det absolut ultimative. Et anlæg hvor tingene balancerer på en knivsæg og hvor bare et forkert kabel får hele herligheden til ikke at burde koste mere end 50 kilo. Sidste uge skiftede jeg 1 kabel hvorefter anlæget blev død kedeligt at lytte på. Nu går jeg og venter på det rigtige kabel som jeg har testet i mit anlæg og det ved jeg fungerer. Det er den slags ting man ikke kan uden at prøve i praksis. Men hvis ambitionen er at det bare skal være ok, så kan man da sagtens gøre det uden at lytte.

Når anlæget lyder godt får man mere lyst til at høre musik, når anlæget lyder dårligt for man mest lyst til at høre "hifi"-plader.

mvh. M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 April 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

da internettet i sin tid kom i 90'erne vendte det total op og ned på den måde man drev forretning på, det gør det stadig. internetverdenen kan
langt hen af vejen sammenlignes med den fysiske verden vi befinder os i. altså er det to konkurrenter overordnet set. handel på internettet kan
gøres billigt, som rigtig mange har været inde på. men mange, synes jeg efter at have læst denne tråd, glemmer at internettet også er en butik.
her er der dog ikke noget der hedder fysiske varer indtil de står hjemme i stuen, og det er først i den seneste tid blevet muligt at "have varen på
lån" i 14 dage - fortrydelsesret ved online køb hedder det vist også...?

at forstå internettet og dets kræfter kræver meget, både af den enkelte bruger og især den enkelte virksomhed. der er dem der vælger at have
en fysisk butik og ikke andet. så er der dem der blander, både fysisk og online baseret. og så er der dem der kun har online. hvad er smartest,
tja, det er op til den enkelte forhandler at finde ud af. men i og med at internettet er allestedsnærvernede burde man nok kombinere det lidt. på
denne måde, har man mulighed for at "kæle" lidt for de kunder der gider at komme ind til butikken og se, lytte og føle på produktet. ydermere
kan man tilfredsstille en langt større mænge forbrugere online ved også at ligge sit varersortiment ud på nettet. dog vil det være svært at sænke
prisen online, da man i så tilfælde vil ødelægge sin egen værdikæde...

men alles zusammen, så har de fysiske butikker noget der er værd at reklamere med, nemlig SERVICE. og hvis de skal konkurrere med firmaer
der kun befinder sig online, er det deres egen formidling af service de skal vægte, plus at kende det segment de vil sælge til. altså skal de
produkter man har hjemme, som en også er inde på, ikke være metervare der kan købes andre steder og online.

ydermere skal man huske på at man som menneske og forbruger er forskellige. og ved ethvert større køb agerer man forskelligt. det er ikke blot
et impulskøb... der er megen information der først skal findes, vurderes og accepteres. ydermere støtter man sig også op af andres mening og
holdninger. om man efter denne process vælger at handle online (i nogen tilfælde billigere end ved butikken) eller at man er glad for den service
man fik i butikken og vælger at støtte op omkring det, er helt og holdent ens eget valg.

at de fysiske butikker, hvis det forholder sig sådan, ikke er klar over denne sammenhæng er deres egen fejl er det ris til egen røv. for at drive en
butik seriøst skal man følge med i markedet og dets prissætning. selvfølgelig skal man ikke smide alt på gulvet ved at sænke priserne under et
punkt hvor udgifter og evt indtægt ikke hænger sammen mere, men alligevel nytter det ikke noget at have en prisforskel på flere 1000 kr i
forhold til butikker online. så har man som butik ikke gjort sin research godt nok, og straffes herved at kunden handler online...

blev nødt til at ytre min mening nu, da jeg synes tråden er på sin vis relevant, men også lidt et holdningsspørgsmål fra de debaterendes side. folk
er forskellige, og tak gud for det   , ellers havde vi jo ikke noget at diskutere, lade det sig være konstruktiv debat, forhåbentlig vis   
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 April 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Jamen så udtrykte jeg mig uklart, man kan sagtens få et fornuftigt mellem anlæg til at fungere på de premisser, altså uden at lytte i eget anlæg.

Men jeg har kun råd til et anlæg som så tilgengæld også skal levere det absolut ultimative. Et anlæg hvor tingene balancerer på en knivsæg og hvor bare et forkert kabel får hele herligheden til ikke at burde koste mere end 50 kilo. Sidste uge skiftede jeg 1 kabel hvorefter anlæget blev død kedeligt at lytte på. Nu går jeg og venter på det rigtige kabel som jeg har testet i mit anlæg og det ved jeg fungerer. Det er den slags ting man ikke kan uden at prøve i praksis. Men hvis ambitionen er at det bare skal være ok, så kan man da sagtens gøre det uden at lytte.

Når anlæget lyder godt får man mere lyst til at høre musik, når anlæget lyder dårligt for man mest lyst til at høre "hifi"-plader.

Ja nu lyder det jo faktisk endnu værre - et anlæg smidt sammen med en skovl 

Mit ambitionsniveau er at jeg skal have noget der lyder godt (ikke ok) uden at jeg skal bruge masser af tid på at lytte efter forskellene - jeg vil høre musikken. Det kan godt tage lang tid for mig at finde ud af om jeg er rigtigt på den eller ej - det er ikke noget jeg ville turde afgøre indenfor det hvad man normalt vil betegne som en fair hjemlånsperiode.

Man er jo også bundet af omstændighederne. F.eks. mine højttalere, som jeg kun har haft en måneds tid. Grundet mine OTL var jeg nødt til at finde letdrevne højttalere, og et af de meget få bud på den front er f.eks. ZU Essence - men jeg havde ikke pengene til sådan nogle af ny. I stedet fik jeg mulighed for at indbytte mine gamle højttalere plus penge for de nye - som jeg havde læst en test af hvor der blev brugt OTL som forstærker, hvilket sagde mig at højttalerne virkelig var letdrevne. Og de er et godt match. OTL'erne er faktisk så udstrakte i diskanten og højttalerne måske også lidt lyst afstemt at jeg prøvede med et andet kabel med en lidt højere kapacitans og lidt højere belastning i RIAA'en = bingo! Så ad velinformeret vej er jeg også kommet langt. Der er sikkert småfejl (jeg leder ikke, de kommer sikkert med tiden), men løser man en fejl risikerer man at introducere to nye.

Jeg nyder hifi-pladerne, for de viser hvor langt man er kommet - og der kan altså også være god musik på dem - men det er da primært "det andet" der spilles, hvilket min stadigt stigende pladesamling skulle være et bevis på.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 15 April 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Egentligt er det fantastisk ynkeligt hele dette tuderi om "tidsrøverne" og "nasserne". Hvordan foregår det på BtB området?
Der er en ubudsrunde. Alle de aktører, der ønsker opgave, gør en salgsarbejde (på samme måde som butiksassistenten) og til
sidst udvælger udbudsgiveren, den virksomhed, der har det bedste tilbud. ALLE andre virks. har spildt deres arbejde.

Nej, men hvis de gør, kan de være sikre på at kunden SKAL vælge en af de tilbudsgivere der har brugt tid på opgaven. Kunden
må ikke bagefter se om han kan få samme løsning til samme pris hos en anden forhandler der ikke har givet tilbud.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
.men så er det jeg syntes ok hvid jeg kan finde produkt x til 10000 kr på netted ink forsendelse .og den
butik jeg står i vil have 16000 kr for den samme vare . er de 6000 kr så det der svare til løn mm ??

Jeg vil give dig ret i at det er en stor prisforskel. Men har man checket prisen på nettet inden man går i butikken (og det har de
fleste vel), så ved man hvad forskellen er og kan indlede med at spørge i butikken om prisen kan forhandles. Kan den ikke det,
kan man vende sig om og gå ud uden at bruge mere af deres tid.

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

jeg ville da ikke gå ogog jeg vil ikke state med at spøre om den kan forhandles . slet ikke hvis jeg er kommet for at høre den vare så vil jeg da først gøre det .

hvis sælgeren skal bruge tid på mig og så måske låne mig den med hjem osv og jeg ikke vil have den til de 16000 og han ikke er til at forhandle med så er det ikke mig der spiller hans tid men ham der har spildt min og finder jeg da bare et andte billiger sted  .

jeg har ikke noget i mod at købe ting hos forhandler hvis pris forskellen er et par 100 kr alt efter hvad det er vi snakker om .

men en forskel på fx de 6000 kr betaller jeg ikke .

jeg jeg arbejder selv i butik og der går ca 7 % til husleje og el og div små ting . derfor hvis pris forskellen er mere end 10 %  så køber jeg det ikke .

fx så har jeg i dag modtaget en nætværks ruter .  den ville en edb butik her i nærhenen have 1900 kr for   jeg fandt den på netted til 650 kr ink porto kan ikke se hvad der retfærdiggør 1300 kr over pris der .

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 15 April 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:

Kan den ikke det, kan man vende sig om og gå ud uden at bruge mere af deres tid.

Det kan være. jeg misforstår dig, men det virker som om, at man skal komme bukkende og underdaning ind i en hifi-butik
og passe på med ikke at spilde sælgerens tid.

Sådan ser jeg ikke på det. En hifi-forretning er en butik som alle andre, og hvis den er i stand til at tilbyde mig kvalificeret
rådgivning og service vil jeg overveje, om jeg vil handle der - også selv om jeg måske kan finde varen billigere et andet
sted - herunder på nettet.

Og glem ikke, der er tale om en forretning, hvor sælgeren naturligvis skal tjene penge på at handle og hvis jeg finder
butikkens avance er for høj, finder jeg varen et andet sted.

Det virker som om, at flere debattører ønsker sig tilbage til de gamle landsbysamfund, hvor der var en slagter, en bager osv
og naturligvis handlede man der, for der var ikke andre muligheder.

I dag har udviklingen gjort det af med mange af den slags nærbutikker, fordi vi som forbrugere prioriterer pris og udvalg
højere end at skulle brødføde en forældet forretningsmodel.

Det samme gør sig gældende med hifi-butikker, hvor internettet og globalisering og hvad ved jeg, sætter deres prissætning
under pres.

Og det ser jeg som en fordel, for det betyder, at jeg som forbruger får mere for mine penge. Og de fysiske butikker kan kun
overleve ved at tilbyde noget, som nettet eller køb i udlandet ikke kan. På den måde adskiller hifi-branchen sig ikke fra så
mange andre.

Vores problem som hifi-nøder er, at vi gerne vil både se, høre og røre ved de produkter, vi gerne vil købe - og allerhelst
prøve det derhjemme. Så måske er Hifi-Freaks' model med at tilbyde en besøgsven fremtiden.

Hi-Fi Klubben har bevist styrken ved sin model med eneforhandling af en række populære produkter, som sikrer, at man
ikke kan købe deres produkter andre steder. Men det kræver stor volumen, som de færreste kan hamle op med.

Måske har vi for mange forhandlere, der henter for mange mærker hjem. Måske er markedet for hifi i den seriøse ende ikke
større.

Men jeg er ikke i tvivl om, at vi ikke har set den sidste lukning af hifi-butik.

Beklager det lange indlæg, jeg håber, det giver mening.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 April 2010 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
hvis sælgeren skal bruge tid på mig og så måske låne mig den med hjem osv og jeg ikke vil have den til de 16000 og han ikke er til at forhandle med så er det ikke mig der spiller hans tid men ham der har spildt min og finder jeg da bare et andte billiger sted.

Jeg kan såmænd godt forstå dig, men at han ligefrem har spildt din tid hvis han ikke er villig til at gå ned i pris? Det er vist lidt ud over kanten

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
jeg ville da ikke gå ogog jeg vil ikke state med at spøre om den kan forhandles . slet ikke hvis jeg er
kommet for at høre den vare så vil jeg da først gøre det . hvis sælgeren skal bruge tid på mig og så måske låne mig den med
hjem osv og jeg ikke vil have den til de 16000 og han ikke er til at forhandle med så er det ikke mig der spiller hans tid men
ham der har spildt min og finder jeg da bare et andte billiger sted.

OK, selvom jeg synes at selvfølgeligheden i din indledende bemærkning er problematisk, så kan jeg følge dit argument. Som en
anden skrev tidligere i tråden, så er kernen i problemet intentionen, dvs. hvis man på forhånd ved med sig selv at man vil
handle på nettet medmindre forhandleren matcher netprisen. Og hvis vi taler eksotisk og dyrt hifi, er man nødt til at unde
sælger mere end nogle få 100 kr. prisdifference.

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

det mender jeg så ikke man er for alle de gang jeg har forhandled priser hos butikker så er deres undskyldning for at de skal have mere for det altid være el og husleje og løn ...

men som jeg ser det så kan jeg ikke forstå at en netbutik kan køre rundt og sælge det billiger for de betaler jo også løn husleje og el .

den enest fordel jeg har af de butikker der ligger tæt på er ... at de ligger tæt på for lige som jeg tjekker priser på netted tjekker jeg ogs de siders omdømme .

men det jeg vil ind på er jeg ikke kan se hvorfor en butik tæt på mig skal have mere for en vare når net butikken kan sælge den billiger .

de lever dem jo under samme lov.

kan godt se at deres husleje måske er forskellig men at en svenst hjemme side kan sælge en denon 3310 for 6600 kr som hifik skal have 10000 kr for det forstår jeg ikke .

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Encore]

. Og hvis vi taler eksotisk og dyrt hifi, er man nødt til at unde
sælger mere end nogle få 100 kr. prisdifference.

hvorfor det??  hvorofr skal han som sælge og butik have mere ud af et salg på slut sedlen når alle udgifter prosent messigt er trukked fra ?

fx :

en vare til 10000 kr i net butik ink porto .

( kost pris 4000 kr
( moms 2000 kr
( el , varme , løn , porto , mm ) 1000 kr

der er 3000 kr tilbage i over skud til net bixen .

vare i butik 16000 kr

kost pris 4000 kr
moms 3200
el , varme , løn , , mm ) 2000 kr

der er 6800 kr til butikken

og det er selv om der er beregnet dobbel så meget til el .. mm.

nu ved jeg ikke om talene holder men det er et tænkt exempel .

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost skrev:
det mender jeg så ikke man er for alle de gang jeg har forhandled priser hos butikker så er deres
undskyldning for at de skal have mere for det altid være el og husleje og løn ... men som jeg ser det så kan jeg ikke forstå
at en netbutik kan køre rundt og sælge det billiger for de betaler jo også løn husleje og el . den enest fordel jeg har af de
butikker der ligger tæt på er ... at de ligger tæt på for lige som jeg tjekker priser på netted tjekker jeg ogs de siders
omdømme .men det jeg vil ind på er jeg ikke kan se hvorfor en butik tæt på mig skal have mere for en vare når net
butikken kan sælge den billiger . de lever dem jo under samme lov.kan godt se at deres husleje måske er forskellig men at
en svenst hjemme side kan sælge en denon 3310 for 6600 kr som hifik skal have 10000 kr for det forstår jeg ikke .

Jeg synes nu ikke det er så mærkeligt at netbutikker har lavere omkostninger til husleje - de kan jo lægge deres adresser
hvor det er meget billigt, de behøver ikke bruge penge på at indrette et lækkert butikslokale, og desuden kan de så at sige
"slukke for lyset" hvis der ikke er nogen kunder. En webbutik kan jo sagtens være noget som drives i fritiden - det er det for
flere at de hjemlige hifiwebbutikker, og det er klart at hvis det mere har karakter af et hobbyprojekt, og man ikke er
afhængig af en indtægt fra butikken for at klare huslejen, så kan man sælge det billigere. Hvis man så oven i købet kan
vente med at bestille varen hjem fra leverandøren indtil der foreligger en ordre, så sparer man jo yderligere. Hvis en fysisk
butik gør det samme, så går en væsentlig del af pointen med en fysisk butik tabt. Om det kan retfærdiggøre en prisforskel
på over 50% kan jeg ikke afgøre, men det er nok mere end 10%, alt efter hvilken slags gear der er tale om.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes