|
Det man bør være bange for er at der ikke længere findes fysiske butikker.
Grunden er at man ikke kan læse sig til men skal høre sig frem om et givet produkt passer ind i ens setup.
Jeg kunne aldrig drømme om at købe eksempelvis højtalere, forstærkere, ledninger, CD-afspillere med flere uden at have haft dem til test hjemme først. Jeg har prøvet 1 gang ud fra test på nettet, gør det aldrig igen.....
Men for at komme i den situation skal man selvfølgelig have en medspiller i en fysisk forretning som med god grund har tillid til at man ikke røvrender dem. Og det i beskriver her er at røvrende forretningerne, selvfølgelig vil de ikke yde den service til folk som igen og igen kommer ind, drikker deres kaffe, lytter deres produkter og så smutter ud og handler på nettet.
Men hvis man gør det uden at have produktet hjemme i privaten, ja så er man jo alligevel ikke en rigtig hifi-entusiast, men bare en elektronikinterresseret person som tilfældigvis har brugt nogle penge og sparet nogle penge, uha hvor smart, men det er mere undtagelsen end reglen at anlægget lever op til de invisterede penge alligevel.
Hvis jeg var forretningsindehaver ville jeg losse de produkter i røven ud af butikken som kunne handles på nettet til billigere penge!
Så længe man handler med den slags varer må det være et signal om useriøsitet fra producentens side hvis de åbner op for handel på nettet, ellers må producenten give en bedre pris til den fysiske forretning og kræve et demorum og en intension om at yde den rigtige service til seriøse kunder.
Som jeg læser jeres indlæg tror jeg ikke særlig mange er reelt seriøse hifientusisaster der arbejder med tingene hjemme før der besluttes og invisteres.
mvh. M |