Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Køb på nettet - demo hos de lokale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hermann. skrev:

Så prøv lige at stoppe brokket om at folk går ind og ser produktet og så køber på nettet. Det er kunden i sin gode ret til
og forretninger der ikke synes det er OK, har næppe nogen lang levetid på markedet.

Hvordan kan forretningens levetid have noget at gøre med at den synes det er OK eller ej at kunderne køber på nettet?
Forretningens levetid afhænger vel af hvor mange kunder der rent faktisk køber noget af forretningen ...

Hermann. skrev:

Kunden gør intet forkert heller ikke moralsk, for inden køb af større forbrugsgoder som HIFI er der en informationsindsamling, som skal danne baggrund for købsbeslutningen. Og her vil alle butikker da gerne byde ind, forhåbentligt da.

Jeg må indrømme at jeg har svært at forstå din logik. Forretningen har vel kun interesse i at byde ind hvis der er en rimelig chance for at det udmønter sig i et salg?!

Ja men udgangspunktet for at få fat i kunden er da at tilbyde et godt produkt der falder i kundens smag og så give en service så han ikke køber i elgiganten eller på nettet. Derfor er det de service mindede der overlever, dem der har forstået hvordan butiksdrift foregår. Og forretningen har da selvfølgelig interesse i at byde ind, for målet er da at sælge varen. Så der er absolut intet overraskende i det jeg skriver, det er helt grundlæggende afsætningsøkonomi for handelsskolen.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Det man bør være bange for er at der ikke længere findes fysiske butikker.

Grunden er at man ikke kan læse sig til men skal høre sig frem om et givet produkt passer ind i ens setup.

Jeg kunne aldrig drømme om at købe eksempelvis højtalere, forstærkere, ledninger, CD-afspillere med flere uden at have haft dem til test hjemme først. Jeg har prøvet 1 gang ud fra test på nettet, gør det aldrig igen.....

Men for at komme i den situation skal man selvfølgelig have en medspiller i en fysisk forretning som med god grund har tillid til at man ikke røvrender dem. Og det i beskriver her er at røvrende forretningerne, selvfølgelig vil de ikke yde den service til folk som igen og igen kommer ind, drikker deres kaffe, lytter deres produkter og så smutter ud og handler på nettet.

Men hvis man gør det uden at have produktet hjemme i privaten, ja så er man jo alligevel ikke en rigtig hifi-entusiast, men bare en elektronikinterresseret person som tilfældigvis har brugt nogle penge og sparet nogle penge, uha hvor smart, men det er mere undtagelsen end reglen at anlægget lever op til de invisterede penge alligevel.

Hvis jeg var forretningsindehaver ville jeg losse de produkter i røven ud af butikken som kunne handles på nettet til billigere penge!

Så længe man handler med den slags varer må det være et signal om useriøsitet fra producentens side hvis de åbner op for handel på nettet, ellers må producenten give en bedre pris til den fysiske forretning og kræve et demorum og en intension om at yde den rigtige service til seriøse kunder.

Som jeg læser jeres indlæg tror jeg ikke særlig mange er reelt seriøse hifientusisaster der arbejder med tingene hjemme før der besluttes og invisteres.

mvh. M

Denne tråd handler om detailhandel og ikke HIFI, og diskussionen kunne lige så godt dreje sig om kaffemaskiner som forstærkere, for situationen på isenkram markedet er helt paralel.

Sådan nogle butikker som du beskriver overlever måske på service, men situationen er vel ikke forskellig fra andre produktområder. Men den slags butikker vil der blive færre af for de kan ikke få forretning i det. De er typisk ikke med i en kæde, og må selv stå for alt arbejdet, herunder markedsføringen, som måske bliver dyrere.  

Om de lukker er op til markedet, men jeg tror ikke der er mange af den type butikker længere, og næppe ret mange i fremtiden. Og sådan skal det være, de dygtige der kan sælge overlever og de andre går ned, det er det der holder priserne nede og sikrer fortsat innovation i branchen. 

Så du må måske købe dine produkter på nettet uden mulighed for at prøve dem først, og det er da nok heller ikke så slemt. For ellers vil de store da nok være der stadigvæk, Hifiklubben, Expert, Fona og Elgiganten, og de kan da levere det meste.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 April 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Så du må måske købe dine produkter på nettet uden mulighed for at prøve dem først, og det er da nok heller ikke så slemt. For ellers vil de store da nok være der stadigvæk, Hifiklubben, Expert, Fona og Elgiganten, og de kan da levere det meste.

Det var vist godt du satte en smiley på der ...

Jeg synes denne diskussion begynder at gå i ring - og faktisk er OT. For trådens titel spørger om det er OK at få service og demo hos de lokale og så derefter købe på nettet. Udgangspunktet for tråden er altså at butikkerne leverer en god og fin service, men at modtageren derefter skider højt og flot på det, og køber billigt et andet sted med færre omkostninger. Jeg tvivler på at man på Handleren lærer at det er helt OK ...

Som sagt, denne diskussion flytter sig ikke rigtig, så tak for kampen herfra.

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

mikkelfrost
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 April 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

selv tak .. :

og ja jeg syntes det er ok at bruge dyre butikker som demo og så spare  ved køb på netted .
arbejder selv i butik. og er vildt træt af folk der sammen ligner men jeg forstår dem godt.

forstår også godt at sælger må være træt af mig når jeg har priserne klar på hvad det koster på netted   men det er de betingelser vi sælger under i dag .  og det kan vi ikke lave om på .

og nej jeg føler mig ikke doibbel moralsk jeg ser bare en streg i sandet mellem mit liv som sælger og mit liv som privat person
Til top Vis mikkelfrost's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes