Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Har brug for jeres mening, (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Alex3614
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 April 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 12">< name="Originator" content="Microsoft Word 12"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CUsers%5CALEXAN%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank"><link rel="themeData" href="file:///C:%5CUsers%5CALEXAN%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_themedata.thmx" target="_blank"><link rel="colorSchemeMapping" href="file:///C:%5CUsers%5CALEXAN%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml" target="_blank">< style>

Hey gutter. Jeg har lige noget jeg vil dele med jer, og håber at jeg kan få en debat ud af det da jeg er kommet lidt i klemme. Her er min historie:

For godt og vel et halvt år siden, købte jeg 2 brugte Cerwin Vega! DC 12 højtalere. Den tidligere ejer havde forsøgt at skifte ophænget. Det var lykkedes på den ene, men den anden var ikke lavet ordenligt. Så, jeg kontaktede hifiklubben, og spurgte om hvad jeg kunne gøre. De anbefalede at jeg ringede til JJ-Teknik i Farum. Jeg kontaktede dem, og det kunne de jo self. godt fixe. MEN, jeg skulle ikke have Cerwin Vegas kantophæng på. jeg skulle have et JBL kantophæng på. For det skulle gøre at bassen kunne spille dybere, og den ville også få en mere præcis lyd. Dengang var jeg ikke så meget inde i det, som jeg er nu, så jeg sagde jo self. ja. Hvorfor ikke få en bedre bas, når det ikke koster ekstra?
Jeg sendte den ENE bas ind, da jeg gerne ville have den anden at spille med, da jeg var rigtig glad for dem, da det er mine første "store" højtalere. Jeg fik den tilbage, og den spillede fint. Jeg sendte den anden bas ind. MEN, da jeg fik den tilbage, kom tvivlen frem. De spillede ikke ens og så heller ikke ens ud ( kanophænget på den ene er mere blød i buen end den anden ), og de var heller ikke lige hårde at trykke på.. Jeg kontaktede dem igen for at høre hvad det var for noget. Og som de sagde " det har ikke noget at sige " jeg spurgte hvad jeg kunne gøre. Han mente da også at jeg havde fase vendt min højtalere (byttet om på + og -) Jeg tjekkede det, og det var ikke tilfældet. Jeg ringede til dem igen, og denne gang mente han at det var en overgang i min ny indkøbte NAD c375. Jeg bed i det dure æble og sendte den ind til et tjek, men det var heller ikke tilfældet. Jeg ringede til dem igen igen. Og denne gang mente han at det var noget i min delefilter der var beskadiget. Nå, tænkte jeg. Fandt så et par nye filtre, men det løste ikke noget. Ringede til dem igen, og holdt fast på at de ikke var lavet ens, og at der var brugt 2 vidt forskellige ophæng. Det ville de tro på, men de ville gerne lave det om, men de ville have betaling for det.

Senere hen finde jeg så ud af at man UNDER INGEN omstændigheder må sætte et andet kantophæng på, da kantophænget jo er bygget til kabbinettet, delefilteret, og selve enheden. Og en JBL enhed har heller ikke en så stor vandring, i forhold til en CW enhed. Nok om det.

Hvad synes i om dette? Kom gerne med en idé til hvad jeg kan gøre, og hvad i ville gøre hvis du stod i den situation.

Til top Vis Alex3614's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex3614

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Du skulle nok havde sendt begge højtalere ind på samme tid, så var JJ-Teknik jo nød til at skift til samme ophænget. Så det beste du kan gøre er at sende begge højtalere ind til JJ-Teknik og bede dem om at lave det korrekt denne gang.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 April 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Surt show....   Efter sådan en historie er der vel ingen herinde der vil bruge JJ-Teknik i Farum i fremtiden.....(hvis vi altså har fået alle detaljer
med).

At de ender med at acceptere at der nok er 2 forskellige ophæng på, gør jo at du kan sende alle regninger til dem på div. filtre og service tjek af
forstærker. Det er jo på foranledning af JJ-Teknik at de ting er købt.

Om du har gjort det helt klart for dem at du er den samme kunde på begge enheder, kan måske forklare noget af historien.....

Men sikken en gang pladder de har fyldt dig med. At de så vælger at sætte et blødere kantophæng på den ene, gør jo hele salgstalen ubrugelig.

At skrive om det her på sitet er en ok start. Men det bedste er vel at finde de "originale" kantophæng på nettet også selv lave dem. Det er ikke så
svært.

Men synes du skulle starte med at kræve at JJ-Teknik laver begge enheder om med det "originale" ophæng.....

Held og lykke....   Klaus
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 16 April 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

det lyder strengt,men du skulle selvfølgelig ha' sendt begge basser ind på en gang  men jeg mener ikke at du skal acceptere dette forløb.Det er dårlig håndværk og de må lave dem om.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes