| Forfatter |
|
ThomasW Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 23 December 2013 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Jeg søger lidt hjælp til valg af brugte højtalere.
Jeg har kig på flg:
SA 1280 mk2 (ca. 2000kr) og Dali Evidence 470 SE (ca. 4000kr). Begge sæt i rigtig fin stand.
Jeg spiller nu med B&W 601s3 med en Denon AVR 1400.
Jeg er egentlig glad for mine 601, men jeg har haft dem i 8 år og trænger til noget nyt. Jeg savner umiddelbart noget mere frigjort lyd og mere fylde. Jeg tænker at begge højtalere kan udfylde dette, velvidende at de er meget forskellige. Jeg kender mærkernes lyd men ikke de specifikke modellers lyd. Jeg skal lytte på begge her melem jul og nytår.
Mit spørgsmål går på hvad, der til prisen er de bedste brugtkøb? Er SA ved at være en tand for gammel? Jeg lytter til alt fra Miles Davis til Mikael Simpson..
God jul!
Mvh homas
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 23 December 2013 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du søger lidt mere fyldig lyd, så vil jeg fraråde dig System Audio...
Søg de andre veje :)
|
| Til top |
|
| |
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 23 December 2013 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evidence 470se spiller godt, husk der er meget forskel på den alm og se modellen...
|
| Til top |
|
| |
MUNKEBO Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 23 December 2013 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
Søg de andre veje :) |
|
|
Nu er det godt nok snart nogle år siden jeg havde sa 1280, men jeg er absolut ikke enig i at de ikke har en fyldig lyd. Hænger det ikke sammen med hvad
forstærker du brugte
Jeg har også haft sa ranger master og synes jeg man får meget højtaler for pengene.
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 23 December 2013 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er det et sæt der kan opfylde dine behov, jeg har dog ikke hørt dem, godt tilbud ser det ud til.
'http://www.dba.dk/hoejttaler-avance-epsilon/id-1005044900/& amp; amp; amp; nbsp;
Qln jeg har 606 og de spiller meget musikalsk og åben lækkert
http://www.dba.dk/hoejttaler-qln-606-utroli/id-1000202045/
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 24 December 2013 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MUNKEBO skrev:
wamba skrev:
Søg de andre veje :) |
|
|
Nu er det godt nok snart nogle år siden jeg havde sa 1280, men jeg er absolut ikke enig i at de ikke har en fyldig lyd. Hænger
det ikke sammen med hvad
forstærker du brugte
Jeg har også haft sa ranger master og synes jeg man får meget højtaler for pengene.
|
|
|
Både og, når jeg tænker på fyldig lyd, så tænker jeg mest i bas området, og få lidt krop på... SA har en fyldig mellemtone, så
hvis det udelukkende er det man går efter, så er det en kanon højttaler til prisen. Bas kan de efter min mening ikke spille, der
mangler en hel ekstrem mængde dynamik og dybde, selvom jeg har hørt mange SA højttalere, så har jeg endnu ikke oplevet
nogen der kunne give det punch jeg har brug for. Desværre :)...
Men fordi jeg har det sådan, kan det jo nemt være andre oplever det anderledes! :) Men jeg er glad for, at jeg endelig er tilbage
på Audiovector, som har en herlig fyldig bund i mi3 serien... :)
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 24 December 2013 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo altid smag og behag især med speakers...men på alle udstillinger jeg har været på, da er system audio bestemt en jeg har gået udenom hver gang, de har i min verden slet ikke fyldig lyd nok, alt for lidt membran areal, ingen attack, ......nu er jeg så også til westcoast sound som jbl og westlake, det er virkelig noget der rykker....og husk det begynder at blive sjovt ved 15" rigtig sjovt med 18"....og fedt ved 4 stk 18".....samt compresionsdrivere.....ku slet ikke leve uden denne sound.... velkommen
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 24 December 2013 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vil give de andre ret i at SA kan på ingen måde være fyldige i lyden, mine venner kalder det en dame højtaler fordi den minder om nogen der skal
behage kvindfolket der hjemme og helst i hvid finish så det ligner noget der er taget ud fra et katalog fra bo bedre.
| |
ThomasW Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Tak for jeres meninger,
Uanset om man foretrækker den ene eller den anden lyd, vurderer jeg dem begge som gode højtalere
Jeg hælder til SA når jeg gerne vil prøve noget lidt anderledes - og prisen kan jo ikke afskrække.
Jeg hælder til 470SE når jeg vil vælge det mere sikre og gerne vil bruge dem sammen med en film - de par gange om året jeg husker at tænde
anlægget
Og så synes 470SE at være en tand friskere/nyere generelt - er jeg galt på den der?
|
| Til top |
|
| |
ThomasW Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2013 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der lyttet til SA1280. Det er uden tvivl en dejlig højtaler med masser af detalje.
Dog er jeg ikke sikker på, at jeg kan trives med den i længere tid. Den kan godt spille ok dybt, men luft flytter den ikke meget af ;)
Jeg må ud og lytte på lidt mere brugt.
|
| Til top |
|
| |