| Forfatter |
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der 10000uf i den og de bliver efter lytte testen i aften er det klart at der er en støre magt i lyden og mere styr på tingene og det er som om af frekvens gangen er blevet støre end ved 4700uf ... mere varm og lidt mere fræk som om den har overskud, sjovt, glæder mig til at der er gået 100 timer he he
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil her med konstatere at hirage havde en god tanke det virker sq.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal en kondensator så været lavet af?
Hvordan skal den være udformet?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
I morgen kommer de nye kondensatorer ... sølv ja så kommer "copperne" snart ud, så lyd test kan begynde he he
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skal de sidde ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
blak gate ... er den så god som folk sige ,,, efter min mening har den en regtig god mellem tone men mangler lidt i toppen over ca 16 Khz. men dens måde at fomulere sig på med stort bryst og dame stemmer lyder som damer vilket andre kondensatore ikke gør.
|
|
|
Du mener de får damerne til at lyde som herrer og herrerne til at tage 50 kg. på og med munde som ladeporte.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
priboj skrev:
blak gate ... er den så god som folk sige ,,, efter min mening har den en regtig god mellem tone men mangler lidt i toppen over ca 16 Khz. men dens måde at fomulere sig på med stort bryst og dame stemmer lyder som damer vilket andre kondensatore ikke gør.
|
|
|
Du mener de får damerne til at lyde som herrer og herrerne til at tage 50 kg. på og med munde som ladeporte. |
|
|
Nej! "Almene kondensatorer"; kommer damestemmer tit til at lyde piget som om de er 15 år i stedet for 45 år... __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok det er det der er formålet! Vi kan diskutere men bliver aldrig enige. Kører den samme diskusison med kammerat på 10;ende år.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
| Ok det er det der er formålet! Vi kan diskutere men bliver aldrig enige. Kører den samme diskusison med kammerat på 10;ende år. |
|
|
Vi er da ikke i gang med at diskuterer, jeg fortæller bare hvad min erfaring; er det er at black gate lyder som damer når de er damer, ikke som piger som mange andre kondensatorer typer gør. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
boholm skrev:
På www.diyaudio.com har de forskellige selvbyggere lavet mange lyttetests mht. lytter til GainClones, og det ser ud til at man har fundet ud af, at 1500µF er det optimale. Lavere værdi ødelagde bassen, og højere værdi ødelagde mellemtonen og diskanten SVJH. Ikke alle er dog enige i dette, og smagser ud til at betyde en hel del. Bare for at fortælle dig, at du bør lytte til hele frekvensområdet og lytte dig frem til, hvor det går godt, og hvor det går galt. Ikke kun, om det lyder godt eller ej. Husk, det er dælme svært at være objektiv alene derhjemme.
Men nu er der flere måder at opbygge strømforsyninger på . . . Nogle stikord: "Reguleret", "snubber", "PSU" . . . hrm . . . flere? |
|
|
de 1500uf lyder godt ( har jeg nu prøvet ) men jeg endte nu på 2200uf black gate. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
sølv kondensatorerne er til mine Audionote E højtalere. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Diamagnetic skrev:
| Ok det er det der er formålet! Vi kan diskutere men bliver aldrig enige. Kører den samme diskusison med kammerat på 10;ende år. |
|
|
Vi er da ikke i gang med at diskuterer, jeg fortæller bare hvad min erfaring; er det er at black gate lyder som damer når de er damer, ikke som piger som mange andre kondensatorer typer gør. |
|
|
Du er da noget forvirret. Før påstod du at de fik en 45 årig dame til at lyde som en pige på 15 år. Hvis det skal bruges på en gainklone så er det vel inderligt ligegyldigt hvad man gør. hvilket udstyr bruger du ellers til "testseancerne".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
priboj skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
Vi er da ikke i gang med at diskuterer, jeg fortæller bare hvad min erfaring; er det er at black gate lyder som damer når de er damer, ikke som piger som mange andre kondensatorer typer gør. |
|
|
Du er da noget forvirret. Før påstod du at de fik en 45 årig dame til at lyde som en pige på 15 år. Hvis det skal bruges på en gainklone så er det vel inderligt ligegyldigt hvad man gør. Hvilket udstyr bruger du ellers til "testseancerne".  |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Diamagnetic skrev:
priboj skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
|
|
Du er da noget forvirret. Før påstod du at de fik en 45 årig dame til at lyde som en pige på 15 år. Hvis det skal bruges på en gainklone så er det vel inderligt ligegyldigt hvad man gør. Hvilket udstyr bruger du ellers til "testseancerne".  |
|
|
|
|
|
hvad mener du? Jeg er også her for at lære, det jeg kan - af dem, som har støre indsigt end mig. __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hvad ? mener ikke en gainclone kan bruges til noget seriøst og da slet ikke til at teste kondensatorer. Men det er måske en misforståelse at du har en sådan ?
Jeg er her da også for at lære.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Med hvad ? mener ikke en gainclone kan bruges til noget seriøst og da slet ikke til at teste kondensatorer. Men det er måske en misforståelse at du har en sådan ?
Jeg er her da også for at lære. |
|
|
sølv kondensatorerne er til mine Audionote E højtalere. og vil blive testet med mine øre, ikke teknisk udstyr. bruger kun måleudstyr som vejledning gainclone: jeg har ardrig brugt en ( ved ikke hvad det er ). __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
priboj skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
sølv kondensatorerne er til mine Audionote E højtalere.og vil blive testet med mine øre, ikke teknisk udstyr.<!-- Signature --> |
|
|
Nu var det BG 2200Uf. jeg tænkte på! Diskuterede vi ikke lyden af BG.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager min mangel på Positive tiltag.
Men når så mange kan klare sig med elendige billeder, altså en manglende Udrulning af HDTV, kommer det så bag på nogen "Hvor dårlig Lyd endnu flere accepterer gladeligt".
Dette indspark i forbindelse med netop Kvaliteten på Kondensatorerne, som virkelig har betydning. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
priboj skrev:
Diamagnetic skrev:
|
|
sølv kondensatorerne er til mine Audionote E højtalere.og vil blive testet med mine øre, ikke teknisk udstyr.<!-- Signature --> |
|
|
Nu var det BG 2200Uf. jeg tænkte på! Diskuterede vi ikke lyden af BG. |
|
|
Den blev valt på samme måde ved at ved at skifte mellem flere typer og størrelser (som sitter i min cd afspiller strømforsyning ) __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Beklager min mangel på Positive tiltag.
Men når så mange kan klare sig med elendige billeder, altså en manglende Udrulning af HDTV, kommer det så bag på nogen "Hvor dårlig Lyd endnu flere accepterer gladeligt".
Dette indspark i forbindelse med netop Kvaliteten på Kondensatorerne, som virkelig har betydning. |
|
|
Ja folk burde lave en liste over dem de syndes lyder godt og hvorfor ... __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
| Til top |
|
| |