| Forfatter |
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hælløwdi Jonas og Lasse!Det er altså Jonas der har bøjet verbet korrekt.Det hedder "lærer man bedst"At lære, jeg lærer og for sags skyld "man lærer"Tilbage til skolebænken.  |
|
|
Ak kan i nu finde udaf det skal jeg rette tilbage eller hvad ? |
|
|
Er den i familie med "at bakke baglæns" ?
|
| Til top |
|
| |
Lasse Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåda...skal vi lige tage den for god forståelses skyld: Kablerne der refereres til af Kurt og Asbjørner mine.
- Netkablet er ca. 2 år. Med han bakelit stik. Der er flere lag kraftigt linolie behandlet silke, afsluttet med en ydre kappe af et brunt, uelastisk og stift materiale.
- Signal kablet. Her er der tale om 2 udgaver. Med Steens egne stik og med Bullit Plugs....forskellene er ganske store. Selve kablet er med flere lag linolie behandlet silke, afsluttet med et yderlag af hvid silke. Som er blevet "opgraderet" ved Steen med "den 3. dimension".
Begge kabler er 0,75 kvadrat.
/Lasse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hælløwdi Jonas og Lasse!Det er altså Jonas der har bøjet verbet korrekt.Det hedder "lærer man bedst"At lære, jeg lærer og for sags skyld "man lærer"Tilbage til skolebænken.  |
|
|
Ak kan i nu finde udaf det skal jeg rette tilbage eller hvad ?
|
|
|
Er den i familie med "at bakke baglæns" ? |
|
|
Hov...forresten Waal har du fået målt efter på dine kondensatorer?!
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse Pedersen skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hælløwdi
Jonas og Lasse!Det er altså Jonas der har bøjet verbet
korrekt.Det hedder "lærer man bedst"At lære, jeg lærer og for
sags skyld "man lærer"Tilbage til skolebænken.  |
|
|
Det var da vist osse det jeg skrev.... Tip....indsat andet
udsagnsord for test!
/Lasse |
|
|
'Kontra' er skrevet foran den korrekte sætning.
Byt de to sætninger. Så passer pengene.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiser du af limstiften....det er vel ikke så svært at forstå hvilken sætning der er den korrekte eller hur?!
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse.. Hvem spiser af limstiften?
Og ja den duelundistiske efteråssamling har målt både her og der og allevegne og har fået det af os forventede resultat.
Mvh. Jens/Modifix, - Hvis LCR-meter ikke længere er helt så glødende
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de sproginteresserede og Jonas!
Var det ikke en idé at bruge det gamle danske udtryk: Übung macht den Meister? 
Måske endda: Øvelse gør mester 
I stedet for: De ting man ikke kan finde ud af at gøre korrekt, lærer man bedst at gøre korrekt, ved at prøve at gøre de ting man ikke kan finde ud af.
Meningen er iflg. den danske højskolesangbog den samme, eller var det telefonbogen? 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool fritz Jonas B.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Steen!
Jeg kan desværre ikke umiddelbart finde the Essex echoe, hvorimod jag kan finde masser af ting om Mr. Malcolm Hawksford.
Men nu jeg ligesom har opmærksomheden, så kunne jeg godt lide at spørge om din mening om kulfiberkablerne fra VdH. Deres gengivelse af de øvre oktaver er ikke helt ulig (uden dermed sagt at det er det samme) det jeg har hørt fra Duelunderne.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 13 Januar 2004 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hej igen Steen!
Jeg kan desværre ikke umiddelbart finde the Essex echoe, hvorimod jag kan finde masser af ting om Mr. Malcolm Hawksford.
Men nu jeg ligesom har opmærksomheden, så kunne jeg godt lide at spørge om din mening om kulfiberkablerne fra VdH. Deres gengivelse af de øvre oktaver er ikke helt ulig (uden dermed sagt at det er det samme) det jeg har hørt fra Duelunderne. |
|
|
De er blevet blindtestet af nogen i Jylland sammen med en af mine tidligere versioner og blev af dem valgt fra. Jeg har ikke selv hørt lige dem. Det var versionen før 3.dimension, der chokerede selv mig.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint! kabel debatten er færdig. Min interesse er rettet andetsteds hen. Kablet er færdigudviklet, så det opfylder formålet ikke at kaste tåge over gengivelsen på mine og andres højttalersystemer.
Jeg er primært forsker med interesse på ydelsen. Udseendet kommer i anden række. Men den process er nu i gang, men der skal lige bygges en maskine, der kan trække silkenetstrømper på. Og silken skal også skaffes. Og det tager tid.
Videre snak om det kan så stoppe her.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse Pedersen skrev:
waal skrev:
Jonas bojer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
|
Ak kan i nu finde udaf det skal jeg rette tilbage eller hvad ?
|
|
|
Er den i familie med "at bakke baglæns" ? |
|
|
Hov...forresten Waal har du fået målt efter på dine kondensatorer?!
/Lasse |
|
|
Hr. Gregersen har just gjort mig opmærksom på din lille anmærkning, men jeg har tidl. angivet resultatet af en tilfældig måling på en ikke isoleret /ikke til dåse forbundet lyt af fabrikat F&T påtrykt 40V/10.000 uF
Målt fra anode (+) til dåse fås 25uF. Dåsen fungerer her som en selvstændig katode med et i forhold til den egentlige katode ringe areal.
Du må gerne kalde det en snyltekapacitet (det gør jeg)
Waal
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
[[/QUOTE]
Hr. Gregersen har just gjort mig opmærksom på din lille anmærkning, men jeg har tidl. angivet resultatet af en tilfældig måling på en ikke isoleret /ikke til dåse forbundet lyt af fabrikat F&T påtrykt 40V/10.000 uF
Målt fra anode (+) til dåse fås 25uF. Dåsen fungerer her som en selvstændig katode med et i forhold til den egentlige katode ringe areal.
Du må gerne kalde det en snyltekapacitet (det gør jeg)
Waal [/QUOTE]
Jojo det vidste vi jo godt. Min pointe gik på at på "almindeligt anvendte" kondensatorer - altså hvoraf der sælges mange, er dåsen ikke forbundet til katoden.
/Lasse
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. Gregersen har just gjort mig opmærksom på din lille anmærkning, men jeg har tidl. angivet resultatet af en tilfældig måling på en ikke isoleret /ikke til dåse forbundet lyt af fabrikat F&T påtrykt 40V/10.000 uF Målt fra anode (+) til dåse fås 25uF. Dåsen fungerer her som en selvstændig katode med et i forhold til den egentlige katode ringe areal. Du må gerne kalde det en snyltekapacitet (det gør jeg) Waal [/QUOTE]
Jojo det vidste vi jo godt. Min pointe gik på at på "almindeligt anvendte" kondensatorer - altså hvoraf der sælges mange, er dåsen ikke forbundet til katoden.
/Lasse [/QUOTE]
Det er den heller ikke i det beskrevne tilfælle, jeg har ligefrem skrevet det. Den viskose elektrolyt skal nok sørge for at ionvandringen når både katode og dåse uanset om de er forbundet eller ej.
"ikke til dåse forbundet lyt"
er det samme som
"ikke til dåse forbundet katode"
Waal
|
| Til top |
|
| |