Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Toslink kabel + signalkabel (Nu NAD IPD2) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Halløjsa...

Jeg skal ud og anskaffe mig 1 stk. NAD IPD2 Dock til min iPod og skal i den forbindelse have anskaffet mig 1m phono kabel...

Nogle forslag? Skal ikke være vanvittig dyrt, så har selv kigget på:
Lindy High Grade+  til 79,- pr. m. hos AV-Cables

Vil nok give højst 100,- kr. for den meter jeg skal bruge...

Derudover er mit toslink kabel til min Xbox360 gået sig en tur efter at have ramt en træplade fra 3cm meters højde (Ja, 3 sølle cm kunne det holde til)...
Jeg skal derfor bruge 2m toslink kabel...
Jeg har set HifiKlubben har et Argon kabel til 249,- for 2m, men kan det ikke gøres bedre til den pris? Vil betale omkring 200-300,- for de 2m...
Har kigget på dette kabel

Håber I har nogle gode forslag :)

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Anyone?

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Når kablerne skal anvendes til digitale formål er det væsentlige egentlig bare, at vælge en farve på det der passer bedst til stuen.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Måske sådan et toslink kabel her? producenten skulle vist give 25 års garanti. Hvis du vælger det toslink kabel, så var dette phono-kabel måske en ide? De matcher i hvertfald hinanden 
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

volleborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ville finde et toslink kabel på www.ebay.co.uk. Der kan et 2 meter kabel fås for under 40 kr.
Til top Vis volleborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af volleborg

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
Måske sådan et toslink kabel her? producenten skulle vist give 25 års garanti.
..........

Produktbeskrivelse.

....Optisk lyslederkabler fra .... til sammenkobling af digitalt audioudstyr. Kan fx bruges til digital lyd overførelse fra DVD afspiller til Sorround Reciver.

Kablet er opbygget med høj kvalitets 24K guld belagte metalstik, med patenterede RF-blokke indbygget. RF-blokke der effektivt blokere alt støj der kunne opstå. Effektiv trible afskærmning der bevirker minimal tab af signalet. .......

Sikke en gang snake oil - du alt forbarmende

1) Optiske kabler har ingen brug for eller fordel af 'guld', da det er lys der transmitterer signalet og der er ingen mekanisk kontakt via metaller..

2) RF blokke bruges ikke ved lysleder, da lys netop *ikke* påvirkes af RF indstråling..

3) Trible afskærming som ved 2) - igen til lysleder uden nogen værdi..

Ansætter man ikke mere personale med fornødent viden + uddannelse i vores butikker

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
Kablet er opbygget med høj kvalitets 24K guld belagte metalstik

Kablet har da guldbelagte stik, og godt ser det ud!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
Ansætter man ikke mere personale med fornødent viden + uddannelse i vores butikker

Generelt, nej. Bortset fra det, så er der nok tale om en klippe-klistre fejl i pågældende tilfælde.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Bortset fra det, så er der nok tale om en klippe-klistre fejl i pågældende tilfælde.

Enig. Jeg har i hvert fald ikke hørt om lysleder kabler med 75 Ohm kobberledere.

On topic: Jeg har selv Lindy lysleder kabler, og det er udemærket. Jeg synes ikke du har grund til at ofre mere på dem.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:

Jo da, men det er jo en salgsuddannelse og ikke en teknisk uddannelse. Sælgere bedømmes også mere på hvor meget de kan sælge end på deres viden om det de sælger.

Bortset fra det tror jeg nu ikke at det er butikkens ansatte der har fundet på de nævnte udsagn. Den slags salgsargumenter leveres normalt fra leverandøren.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 03 Februar 2009 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

@Moberg1988 : Har lige bestilt et 1m phono med OFC kabel og guldbelagte stik for 33,- leveret fra en engelsk butik på Ebay

Har selv lige fået øje på den NAD IPD2. Må jeg spørge :  Hæver den line-out niveauet fra iPod`en ? . . .jeg synes nemlig det er noget lavt i forhold til min CD-afspiller

Mvh.

Til top Vis Topp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Topp

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg fik faktisk aldrig købt den :D Står og overvejer om jeg skal anskaffe mig en Classic No. 18 (CD-afspiller), NAD IPD2 (iPod-dock) eller Airport Ekspres (trådløs løsning til bærbar), så er i et kæmpe dilemma :P

Godt nok billigt for det kabel... Er det godt? Jeg anskaffede mig Lindys istedet... Klarer da jobbet :D

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:
Jeg fik faktisk aldrig købt den :D Står og overvejer om jeg skal anskaffe mig en Classic No. 18 (CD-afspiller), NAD IPD2 (iPod-dock) eller Airport Ekspres (trådløs løsning til bærbar), så er i et kæmpe dilemma :P

Godt nok billigt for det kabel... Er det godt? Jeg anskaffede mig Lindys istedet... Klarer da jobbet :D

Det er da ikke et dilemma. Du skal bare se at få købt den NAD dock, så jeg kan få at vide om den er god

Aner ikke om det kabel er godt, for det er først på vej i posten. Men du kan se det her :  http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120 315186846   Ligner HQ kablet inde hos AV-Cables

Men helt sikkert bedre end den "tandtråd" jeg fandt i skuffen, da jeg ledte efter noget brugbart.

Held og lykke med valget. Alle 3 ting lyder jo lækre. Jeg er bare kommet dertil, at iPod lyder så godt med lossless og .wav filer, at det med at have en stak CDére liggende når man har lyttesession - ja det er en saga blot. . . . . .ihvertfald til hverdag.

Mvh.

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Bruger heller aldrig mine cd'er, da de allesammen er blevet rippet... Problemet er bare at min 80GB HDD på min bærbare ikke har plads til mere end en brøkdel af mit musik, hvorfor jeg har en ekstern, hvor alt mit musik er på... Den er ikke permanent tilsluttet og irriterer mig efterhånden at tilslutte den hele tiden :( Og ideen med AirPort Express går jo lidt fløjten, når man alligevel skal have tilsluttet sin eksterne harddisk... Men tror jeg bestiller/henter en NAD IPD2 inden længe... Er træt af at rejse mig fra sofaen når jeg lytter til iPod :P

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:
Bruger heller aldrig mine cd'er, da de allesammen er blevet rippet... Problemet er bare at min 80GB HDD på min bærbare ikke har plads til mere end en brøkdel af mit musik, hvorfor jeg har en ekstern, hvor alt mit musik er på... Den er ikke permanent tilsluttet og irriterer mig efterhånden at tilslutte den hele tiden :( Og ideen med AirPort Express går jo lidt fløjten, når man alligevel skal have tilsluttet sin eksterne harddisk... Men tror jeg bestiller/henter en NAD IPD2 inden længe... Er træt af at rejse mig fra sofaen når jeg lytter til iPod :P

Lyder godt . Jeg har den originale std. dock m/remote. Er da fin fin . . .men hæver intet output, plus at med min iPod Classic føles det ikke som rigtig line-out, da man kan bruge volumenkontrollen på iPod. Mit andet kabel er et jeg sætter i bunden af iPod med 2 x phono i den anden ende, og det er super.

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Og nu kan den så først leveres til marts... Damn... Til den tid regner jeg med at have købt ny forstærker samt cd-afspiller... Så bliver der ikke råd til iPod dock 

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:
Og nu kan den så først leveres til marts... Damn... Til den tid regner jeg med at have købt ny forstærker samt cd-afspiller... Så bliver der ikke råd til iPod dock 

For S.... da også . Nå så må vi vente. Der er da lidt tid at spare sammen i så

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Så skulle de gerne få den i HFK på Europaplads imorgen, så forhåbentlig ender jeg med at hente den inden middag, så jeg kan få hørt lidt inden jeg smutter til Vejle hele weekenden...

Skal nok give respons på forskellene fra almindeligt phono --> jack og så dock'en, når jeg har testet A/B intenst :)

Topp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:
Så skulle de gerne få den i HFK på Europaplads imorgen, så forhåbentlig ender jeg med at hente den inden middag, så jeg kan få hørt lidt inden jeg smutter til Vejle hele weekenden...

Skal nok give respons på forskellene fra almindeligt phono --> jack og så dock'en, når jeg har testet A/B intenst :)

SPÆNDENDE

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Så står den sgu ved siden af forstærkeren :D Og det var da også på tide :)

Dejlig byggekvalitet, god vægt, mange forskellige adapters (både strøm- og ipodadaptere) og dejlig fjernbetjening. Der er line-out, så man kan ikke bruge iPod'ens indbyggede volumenkontrol (fornemt :) ) og man behøver derfor ikke skrue vanvittig meget op på forstærkeren for at få høj volumen, hvilket jeg har savnet gevaldigt... Har vel volumen på omkring 9-12 ved høj til rigtig høj volumen nu, hvor jeg før havde den på 12-15... Det er virkelig lækkert...

Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med de 500,- jeg brugte på denne dock og den kan varmt anbefales...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes