| Forfatter |
|
Moberg1988 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa... Jeg skal ud og anskaffe mig 1 stk. NAD IPD2 Dock til min iPod og skal i den forbindelse have anskaffet mig 1m phono kabel... Nogle forslag? Skal ikke være vanvittig dyrt, så har selv kigget på: Lindy High Grade+ til 79,- pr. m. hos AV-Cables Vil nok give højst 100,- kr. for den meter jeg skal bruge... Derudover er mit toslink kabel til min Xbox360 gået sig en tur efter at have ramt en træplade fra 3cm meters højde (Ja, 3 sølle cm kunne det holde til)... Jeg skal derfor bruge 2m toslink kabel... Jeg har set HifiKlubben har et Argon kabel til 249,- for 2m, men kan det ikke gøres bedre til den pris? Vil betale omkring 200-300,- for de 2m... Har kigget på dette kabel Håber I har nogle gode forslag :)
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når kablerne skal anvendes til digitale formål er det væsentlige egentlig bare, at vælge en farve på det der passer bedst til stuen. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske sådan et toslink kabel her? producenten skulle vist give 25 års garanti. Hvis du vælger det toslink kabel, så var dette phono-kabel måske en ide? De matcher i hvertfald hinanden
|
| Til top |
|
| |
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville finde et toslink kabel på www.ebay.co.uk. Der kan et 2 meter kabel fås for under 40 kr.
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
db89 skrev:
Måske sådan et toslink kabel her? producenten skulle vist give 25 års garanti. ..........
|
|
|
Produktbeskrivelse.....Optisk lyslederkabler fra .... til sammenkobling af
digitalt audioudstyr. Kan fx bruges til digital lyd overførelse fra DVD
afspiller til Sorround Reciver. Kablet er opbygget med høj
kvalitets 24K guld belagte metalstik, med patenterede RF-blokke
indbygget. RF-blokke der effektivt blokere alt støj der kunne opstå.
Effektiv trible afskærmning der bevirker minimal tab af signalet. ....... Sikke en gang snake oil - du alt forbarmende 
1) Optiske kabler har ingen brug for eller fordel af 'guld', da det er lys der transmitterer signalet og der er ingen mekanisk kontakt via metaller.. 2) RF blokke bruges ikke ved lysleder, da lys netop *ikke* påvirkes af RF indstråling.. 3) Trible afskærming som ved 2) - igen til lysleder uden nogen værdi.. Ansætter man ikke mere personale med fornødent viden + uddannelse i vores butikker 
__________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
| Kablet er opbygget med høj
kvalitets 24K guld belagte metalstik |
|
|
Kablet har da guldbelagte stik, og godt ser det ud!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Ansætter man ikke mere personale med fornødent viden + uddannelse i vores butikker 
|
|
|
Generelt, nej. Bortset fra det, så er der nok tale om en klippe-klistre fejl i pågældende tilfælde. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Bortset fra det, så er der nok tale om en klippe-klistre fejl i pågældende tilfælde. |
|
|
Enig. Jeg har i hvert fald ikke hørt om lysleder kabler med 75 Ohm kobberledere.  On topic: Jeg har selv Lindy lysleder kabler, og det er udemærket. Jeg synes ikke du har grund til at ofre mere på dem. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 Januar 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
|
Ansætter man ikke mere personale med fornødent viden + uddannelse i vores butikker 
|
|
|
Jo da, men det er jo en salgsuddannelse og ikke en teknisk uddannelse. Sælgere bedømmes også mere på hvor meget de kan sælge end på deres viden om det de sælger.
Bortset fra det tror jeg nu ikke at det er butikkens ansatte der har fundet på de nævnte udsagn. Den slags salgsargumenter leveres normalt fra leverandøren.
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 100
|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 03:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Moberg1988 : Har lige bestilt et 1m phono med OFC kabel og guldbelagte stik for 33,- leveret fra en engelsk butik på Ebay 
Har selv lige fået øje på den NAD IPD2. Må jeg spørge : Hæver den line-out niveauet fra iPod`en ? . . .jeg synes nemlig det er noget lavt i forhold til min CD-afspiller 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik faktisk aldrig købt den :D Står og overvejer om jeg skal anskaffe mig en Classic No. 18 (CD-afspiller), NAD IPD2 (iPod-dock) eller Airport Ekspres (trådløs løsning til bærbar), så er i et kæmpe dilemma :P Godt nok billigt for det kabel... Er det godt? Jeg anskaffede mig Lindys istedet... Klarer da jobbet :D
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Jeg fik faktisk aldrig købt den :D Står og overvejer om jeg skal anskaffe mig en Classic No. 18 (CD-afspiller), NAD IPD2 (iPod-dock) eller Airport Ekspres (trådløs løsning til bærbar), så er i et kæmpe dilemma :P
Godt nok billigt for det kabel... Er det godt? Jeg anskaffede mig Lindys istedet... Klarer da jobbet :D
|
|
|
Det er da ikke et dilemma. Du skal bare se at få købt den NAD dock, så jeg kan få at vide om den er god 
Aner ikke om det kabel er godt, for det er først på vej i posten. Men du kan se det her : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120 315186846 Ligner HQ kablet inde hos AV-Cables
Men helt sikkert bedre end den "tandtråd" jeg fandt i skuffen, da jeg ledte efter noget brugbart.
Held og lykke med valget. Alle 3 ting lyder jo lækre. Jeg er bare kommet dertil, at iPod lyder så godt med lossless og .wav filer, at det med at have en stak CDére liggende når man har lyttesession - ja det er en saga blot. . . . . .ihvertfald til hverdag.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger heller aldrig mine cd'er, da de allesammen er blevet rippet... Problemet er bare at min 80GB HDD på min bærbare ikke har plads til mere end en brøkdel af mit musik, hvorfor jeg har en ekstern, hvor alt mit musik er på... Den er ikke permanent tilsluttet og irriterer mig efterhånden at tilslutte den hele tiden :( Og ideen med AirPort Express går jo lidt fløjten, når man alligevel skal have tilsluttet sin eksterne harddisk... Men tror jeg bestiller/henter en NAD IPD2 inden længe... Er træt af at rejse mig fra sofaen når jeg lytter til iPod :P
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
| Bruger heller aldrig mine cd'er, da de allesammen er blevet rippet... Problemet er bare at min 80GB HDD på min bærbare ikke har plads til mere end en brøkdel af mit musik, hvorfor jeg har en ekstern, hvor alt mit musik er på... Den er ikke permanent tilsluttet og irriterer mig efterhånden at tilslutte den hele tiden :( Og ideen med AirPort Express går jo lidt fløjten, når man alligevel skal have tilsluttet sin eksterne harddisk... Men tror jeg bestiller/henter en NAD IPD2 inden længe... Er træt af at rejse mig fra sofaen når jeg lytter til iPod :P |
|
|
Lyder godt . Jeg har den originale std. dock m/remote. Er da fin fin . . .men hæver intet output, plus at med min iPod Classic føles det ikke som rigtig line-out, da man kan bruge volumenkontrollen på iPod. Mit andet kabel er et jeg sætter i bunden af iPod med 2 x phono i den anden ende, og det er super.
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu kan den så først leveres til marts... Damn... Til den tid regner jeg med at have købt ny forstærker samt cd-afspiller... Så bliver der ikke råd til iPod dock
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Og nu kan den så først leveres til marts... Damn... Til den tid regner jeg med at have købt ny forstærker samt cd-afspiller... Så bliver der ikke råd til iPod dock  |
|
|
For S.... da også . Nå så må vi vente. Der er da lidt tid at spare sammen i så 
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle de gerne få den i HFK på Europaplads imorgen, så forhåbentlig ender jeg med at hente den inden middag, så jeg kan få hørt lidt inden jeg smutter til Vejle hele weekenden... Skal nok give respons på forskellene fra almindeligt phono --> jack og så dock'en, når jeg har testet A/B intenst :)
|
| Til top |
|
| |
Topp Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Så skulle de gerne få den i HFK på Europaplads imorgen, så forhåbentlig ender jeg med at hente den inden middag, så jeg kan få hørt lidt inden jeg smutter til Vejle hele weekenden...
Skal nok give respons på forskellene fra almindeligt phono --> jack og så dock'en, når jeg har testet A/B intenst :)
|
|
|
SPÆNDENDE 
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så står den sgu ved siden af forstærkeren :D Og det var da også på tide :) Dejlig byggekvalitet, god vægt, mange forskellige adapters (både strøm- og ipodadaptere) og dejlig fjernbetjening. Der er line-out, så man kan ikke bruge iPod'ens indbyggede volumenkontrol (fornemt :) ) og man behøver derfor ikke skrue vanvittig meget op på forstærkeren for at få høj volumen, hvilket jeg har savnet gevaldigt... Har vel volumen på omkring 9-12 ved høj til rigtig høj volumen nu, hvor jeg før havde den på 12-15... Det er virkelig lækkert... Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med de 500,- jeg brugte på denne dock og den kan varmt anbefales...
|
| Til top |
|
| |