Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: skifter græsgange (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Online
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Den drejning den redaktionelle side har taget det seneste år, og især udmelding herunder, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82269

(der klar indikere at redaktionen ikke er specielt villige til debat omkring sitet)

gør at jeg vil udfase min aktivitet her på siden, og fortsætte andre steder. Jeg lukker ikke min konto og vil svare i mine egne aktive tråde, men min aktivitet vil med tiden nok helt forsvinde.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Inden denne tråd sikkert også snart lukkes, vil jeg lige give mit besyv med. Jeg er forholdsvis ny på dette forum og har
undertiden også undret mig over moderatorernes linje - eller mangel på samme.

Men når det er sagt, så er det vel lyd, hifi og musik, vi skal snakke om, og ikke forskellige moderatores utidige indblanding
med sletning af indlæg og lukning af tråde.

Folkene bag hifi4all har trukket timeout-kortet, og fint nok, jeg forventer så også, at der efter påske kommer en udmelding
fra ledelsen om de fremtidige retningslinjer, og jeg vil stilfærdigt råde selvsamme ledelse til at respektere den timeout, den selv
har deklareret, og undlede at slette tråde og indlæg, mens det står på.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Det er netop en uforstyrret snak om hifi jeg ønsker, og her på sitet er der mange forstyrrelser og det bliver kun værre. Om det er bedre andre steder ved jeg ikke endnu, men jeg håber det.

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:

Folkene bag hifi4all har trukket timeout-kortet, og fint nok, jeg forventer så også, at der efter påske kommer en udmelding
fra ledelsen om de fremtidige retningslinjer, og jeg vil stilfærdigt råde selvsamme ledelse til at respektere den timeout, den selv
har deklareret, og undlede at slette tråde og indlæg, mens det står på.

Problemet er at de har trukket time-out kortet snart rigtigt mange gange, uden at det har fulgt noget med sig

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Problemet er at de har trukket time-out kortet snart rigtigt mange gange, uden at det har fulgt noget med sig

Lad os nu give den nye ledelse en chance, selvom jeg erkender, at reaktionen på den tråd, Kjeldsen linker til, ikke giver de
store forhåbninger. Men alle har jo lov at blive klogere.

God påske.

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Den drejning den redaktionelle side har taget det seneste år, og især udmelding herunder, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=82269

(der klar indikere at redaktionen ikke er specielt villige til debat omkring sitet)

gør at jeg vil udfase min aktivitet her på siden, og fortsætte andre steder. Jeg lukker ikke min konto og vil svare i mine egne aktive tråde, men min aktivitet vil med tiden nok helt forsvinde.

Hej Kjeldsen!

Tråden blev lukket fordi der ikke var tale om konstruktiv kritik. Vi gider ikke bruge vores sparsomme fritid på fnidder.

At du vælger at trække dig på baggrund af gårdagens debat, synes jeg er drønærgeligt. Der var tale om en tråd, som røg fuldstændig af sporet, fordi et par gamle spøgelser (livstids udelukkede medlemmer) dukkede op. De ved desværre hvilke knapper der skal trykkes på. Vi er også kun mennesker, og kan nogen gange selv træde i spinaten. 

God påske!

/Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Det er netop en uforstyrret snak om hifi jeg ønsker, og her på sitet er der mange forstyrrelser og det bliver kun værre. Om det er bedre andre steder ved jeg ikke endnu, men jeg håber det.

Gå du bare på Nerds :-)

Men hvorfor laver du et indlæg om det?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:

Men når det er sagt, så er det vel lyd, hifi og musik, vi skal snakke om, og ikke forskellige moderatores utidige indblanding med sletning af indlæg og lukning af tråde.

Lige præcis! Så lad os gøre det.

Det var tanken med forummet, da det blev oprettet i sin tid.

/Mikkel.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Kjeldsen skrev:

Gå du bare på Nerds :-)

Men hvorfor laver du et indlæg om det?

Fordi jeg har en del "venner" på hifi4all, og gerne vil give besked om at jeg "flytter". Det er blot helt almindelig høflighed.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Mikkel Gige skrev:
Kjeldsen skrev:

Hej Kjeldsen!

Tråden blev lukket fordi der ikke var tale om konstruktiv kritik. Vi gider ikke bruge vores sparsomme fritid på fnidder.

At du vælger at trække dig på baggrund af gårdagens debat, synes jeg er drønærgeligt. Der var tale om en tråd, som røg fuldstændig af sporet, fordi et par gamle spøgelser (livstids udelukkede medlemmer) dukkede op. De ved desværre hvilke knapper der skal trykkes på. Vi er også kun mennesker, og kan nogen gange selv træde i spinaten. 

God påske!

/Mikkel.

Hej Mikkel,

Som jeg skriver er det ikke kun de sidste dages stridigheder der gør udslaget. Der er det sidste år sket noget på sitet, der giver mange forstyrrelser i debatterne. Min vurdering, er at det er det er sitets moderering og regler der trigger disse forstyrrelser. Men jeg er egentlig ligeglad med om det er brugerne eller sitets der har skylden. Det der irriterer er som nævnt alle forstyrrelserne med moderatorers indblanding og slettede indlæg.

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes dette er en ret god side og der er masser af gode tråde, syntes bare  der ofte går ged i trådene, når personer absolut vil trumfe egne holdninger igennem og tonen deraf bliver lidt af en ordkrig. Det syntes jeg er temmelig træls, det virker ofte som om der er personer der ikke har en dyt andet og lave end blot at skrive dumme og tomme indlæg i tråde.

En del brokker sig over siden, det er da også OK, det er jo et frit land, men hvis man har gode ideer, kunne man jo bare se om ikke hifi4all kunne bruge en mand mere. Det virker jo ikke ligefrem som om der er mange som har lyst til det.

Så vidt jeg ved er det også et stykke frivillig og ulønnet arbejde der gøres, og et gammelt ordsprg siger jo at "utak er verdens løn"

På de tråde jeg har oprettet, har jeg fået pæne og gode svar som jeg har haft stor glæde af og det vil jeg da nødig undvære.

God Påske

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

P Sikjær skrev:

Jeg syntes dette er en ret god side og der er masser af gode tråde, syntes bare  der ofte går ged i trådene, når personer absolut vil trumfe egne holdninger igennem og tonen deraf bliver lidt af en ordkrig. Det syntes jeg er temmelig træls, det virker ofte som om der er personer der ikke har en dyt andet og lave end blot at skrive dumme og tomme indlæg i tråde.

En del brokker sig over siden, det er da også OK, det er jo et frit land, men hvis man har gode ideer, kunne man jo bare se om ikke hifi4all kunne bruge en mand mere. Det virker jo ikke ligefrem som om der er mange som har lyst til det.

Så vidt jeg ved er det også et stykke frivillig og ulønnet arbejde der gøres, og et gammelt ordsprg siger jo at "utak er verdens løn"

På de tråde jeg har oprettet, har jeg fået pæne og gode svar som jeg har haft stor glæde af og det vil jeg da nødig undvære.

God Påske

Helt enig. Jeg har også været rigtigt godt tilfreds i flere år. Men, selv om det er ulønnet arbejde, kan man jo godt lytte til brugerne, og jeg vil også stadig have lov til at være utilfreds med den redaktionelle linie, selvom de ikke får løn.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 01 April 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Det er synd at flere af de meget gamle (læs:erfarne) brugere forlader stedet, hvor går i hen om man må spørge?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Det er synd at flere af de meget gamle (læs:erfarne) brugere forlader stedet, hvor går i hen om man må spørge?

Jeg vil prøve DIYaudio (her har jeg været lidt aktiv) og Nerds (kender ikke dette site)

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Nerds
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

www.recorder.dk, her hygge vi os, og der er vel en grund til at www.recorder.dk er Danmarks størst forum, og www.hifi4all har udspilide sin tid som forum.

Det er vel tid til at hifi4all helt lukke deres debatforum, da når der førs denne stil som nu, ikke ville være mange bruge tilbag.

Få vel endnu en advarsel for at skrive dette, da jeg jo kritiser www.hifi4all.dk, og det må man nok ikke, eller også blive jeg ramt af censur
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Old_school skrev:

Nerds

Nerds er et død forum, her ske der virkelige ikke meget, og Nerds er drive professionel (af Densen) og ikke som andre forum der er drive af lyst og glade amatør der brænder for denne hobby.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 01 April 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget godt tilfreds med, at der skal holdes lidt "orden" på et site - og jeg er også godt tilfreds med en vis justits - hvad angår adfærd (polemi/entriger mv.) - tone - skjulte eller åbenlyse økonomiske interesser - og jeg har det da sådan, at hvis man kan holde sig fra det - så oplever jeg aldrig problemer.

Forstår ikke helt, hvorfor man sådan blandt brugerne kan rejse en stemning om at forlade forum- uden at forholde sig lidt mindre "trådt over tæerne" osv. og måske lidt mere nøgternt? Jeg har deltaget i et par andre forums her i landet - men i andre "brancher" - og her foregår der ting, som jeg meget gerne så modereret - men intet sker. Jeg har rapporteret osv- men ak - efterhånden er der flere af brugerne på disse sites, som har "ovetaget" moderatorrollen, hvilket jeg mener er stærkt uheldigt. Jeg synes, at mange overreagerer.

Hvis man kan opføre sig almindeligt voksent - og være bevidst om reglerne, så ser jeg ikke det store problem. Selvfølgelig kan der forekomme indlæg, som læner sig lidt vel op ad grænsen - og ligeledes kan der vel forekomme modereringer, som også kan være lidt "forhastede" - og der hviler vel et gensidigt ansvar på begge hold om at foretage almindeligt sunde skøn over sine indlægs tone og kvalitet - og ligeså med moderatorer, som selvfølgelig heller ikke skal "fløjte kampen ihjel" -

Jeg synes, at det er helt ok, hvis moderatorer sætter sig sammen og samler lidt erfaringer her fra de vedkommende debatter og evaluerer regelsættet og evt. tilpasser det og mon ikke der kan komme noget ganske fornuftigt ud af det?

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Entry
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 01 April 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Man kan være uenig med moderatorerne, men i disse tråde om hvorvidt reglerne skal overholdes eller ej, bliver tonen ofte grim. High Fidelity = høj troværdighed, og lidt mere HiFi når man debaterer ville højne debatniveauet. Hvis man bliver gal over andres mening er det en god ide, at stoppe op og tænke lidt over hvad man hælder ud i cyberspace inden man trykker send. Jeg vil til enhver tid gå i krig for vores ytringsfrihed - men det betyder ikke man har pligt til at svine andre til når man er uenig. Og dette site har, som mange andre, et sæt regler som moderatorerne skal håndhæve. 

De andre HiFi sites har sine gode sider, dog er Nerds ret dødt. Og Recordere... tja, det er OK. Man kan kigge ind på dem alle - og blive klogere på flere måder. Fælles for dem er, at der er grænser som man kommer til at overholde. Og det er vel en del af at være et civiliseret, kultiveret demokratisk menneske, at holde sober tone?

Til top Vis Entry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Entry

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 01 April 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
tonykart007 skrev:
Old_school skrev:

Nerds

Nerds er et død forum, her ske der virkelige ikke meget, og Nerds er drive professionel (af Densen) og ikke som andre forum der er drive af lyst og glade amatør der brænder for denne hobby.

Jeg startede med at være lidt på Nerds, og jeg er enig i at det er meget dødt, der sker minus.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes