| Forfatter |
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars c skrev:
hej boydk måske jeg skulle lure på avance acoustic men godt jeg ikk er den eneste som ikke vil have sub følte mig helt alene haha .-)
|
|
|
Der er ingen tvivl om at AA eller Emotiva er en billig måde at komme til power på, og jeg har absolut intet at udsætte på lyden. Min "kammi" med Gryphon Diablo sagde som det første, da han hørte dem første gang, at de skulle ud til ham på hans Maggie 3.6, da han mente, at det var han s´gu nødt til at høre. (Vi har dog ikke fået gjort det endnu). Når jeg spiller (ikke urimeligt) højt, klasker metrene ofte i bund = 600 watt i 4 ohm, MG12´erne elsker at få lov til at performe med den power  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg sidder vel en 2.5 m fra mine og de er vinklet med en god del toe in og 1 m til bagvæger og ca 1 m til sidevægen min stue er vel en 20-25 kvm og lyden er super og godt med bund faktisk mere ind mine tidliger mag-audio som også var magnesatter :-)
ja ved godt de vil have power min pengepung er bare lille så har en crest fa901 på for tiden
|
| Til top |
|
| |
mroerup Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars.
Vedr. Apogee skulle være Amp-killers. Tjaa, den oprindelige Apogee Fullrange og den senere Scintilla havde begge impedanskurver der dykkede væsentligt under 1 Ohm, så der skulle seriøse effekttrin (helst 4 stk.) for at drive dem. De senere modeller Duetta, Caliper, Diva var "lidt" mere menneskelige, men stadigvæk temmeligt tunge at trække. Mine små Stage er rated til 86 dB følsomhed, hvilket umiddelbart er det samme som de fleste nyere Magnepan højtalere. Dette kan vist måles på forskellige måder, men mit umiddelbare indtryk er at de har ca. samme følsomhed, som mine MG12'ere. Vil en dag prøve at skifte den ene side ud med en Mag og se hvad forskellen er :-)
Go' jul alle sammen...
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
kan se at der det er nogen som syntes en sub ikke passe til magnepan .. jeg vil delvis godt give dem ret i at det kan give store problemer hvis man ikke vælger den rigtige .. nu er jeg nok en smule hård.. man alle de subs.. som bruger puste rør for at nå de dybe toner ( basreflex) det virker ikke til noget som helst .. har intet med bas at gøre
når det så er sagt .. findes der subs med lukke kabinet .. som er nogen lunde .. kan komme til at virke lidt mudderet i lyden hvis man spille lidt højt..
men i min verden er det intet som over går en dipol sub .. er den laver rigtigt .. så tæver den de andre to typer til en hver tid,, desværre kræver den bare meget plads og store enheder..
på mine 3,3 køre jeg med 2x15" dipol subs på side.. så den hurtighed som folk men subs ikke har tilforhold magnepan .. har ikke hørt en fornuftig sub.. mine subs har mindre udsving en mine 3,3 ved sammen musik. og lysstyrke.. og er end da .. tunet ned til 20 hz..
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mroerup
oki på den måde ja :-)
lille_smed
jeg har ikk hørt dipol subs måske de er gode sammen med maggis :-)
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille-smed nu har du jo også kun snakket om dipole højtalere generelt...og fin nok du er glad ved dem, men vi er så forskellige i vores måder at lytte på, og hvad vi kan lide....jeg synes nu der findes fine subber i alle former for systemmer...også horn bas.... jeg lytter mindst på mine maggi i forhold til de andre to systemmer jeg har, derfor har jeg ikke ofret så meget igen på subs....jeg lyttede på rigtig mange inden køb, og den jeg fandt bedst til netop mine maggi 3.6 var faktisk jamo sub 650 med en 12" hvor membranvægten kun sku være 39 gram, og kører med en i hver side....jeg syns bestemt det kører ok, og den kører netop i lukket kabinet... jeg er også total lige glad med målinger, bare jeg kan ramme det jeg synes er fedt for mine ører.... velkommen
|
| Til top |
|
| |
DKXDN Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars c Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
fed tråd tak :-)
har du høre 1.6qr kontra dine 1.7 ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 December 2013 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
allanowich skrev:
Angående bas i magnepaner, så husk ikke at sidde for tæt på dem. Sid heller ikke i en ligesidet trekant, men i god afstand fra dem. Sidder man for tæt på dem, sker der også det, at man kun lytter til en mindre del af membranen lodret set og dermed mindre niveau. Lydstyrken kommer med afstanden til dem.  |
|
|
Sådan dér, du er jo ikke så dum endda  , er desværre selv nødt til at spille på tværs i min stue, alligevel har jeg det fremragende med dem, men du har ret, optimalt for de "små" MG12 er min. 1-1,5 meter til bagvæggen 2-2,5 meter mellem højttalerne og gerne 3 meter eller mere fra midt imellem dem og til lyttepositionen. Det er bare de færreste, der har mulighed for den opstilling, specielt dem der er belemret med en "she who must be obeyed" |
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |