Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 09:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Beomaster 2400 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Altair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Godformiddag.

Jeg har anskaffet mig en pladeafspiller, to højtalere og en Beomaster 2400. Når jeg tænder for Beomaster 2400 og trykker 'phono', sætter en plade
på pladeafspilleren og trykker 'play', går nålen automatisk over til pladen, sænker sig, men det øjeblik den mærke pladen, rejser den sig igen og
går tilbage på plads. Jeg har forsøgt mange gange, hvor jeg nogle gange har været heldig at høre 1 sekund af pladen, men så ved jeg, at det i hvert
fald ikke kan være radioen eller højtalerne der er noget galt med. Er der nogen der kan hjælpe mig?

Mange tak for jeres tid og overvejelser.

De bedste hilsner,
Oliver.
Til top Vis Altair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Altair

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du ikke hvad det er for en grammofon det drejer sig om; men det er jo uden tvivl en Beogram af en eller anden slags.

De automatiske Beogrammer, har et sikkerhedskredsløb indbygget, som løfter pickup'en, hvis de "føler" der er noget galt.
Jeg vil tro, at det er dette sikkerhedskredsløb, som slår til i dit tilfælde. Årsagerne til at dette sker kan være være mange. Det jeg oftes har oplevet, er at armmekanismen er "groet" til i skidt, og derfor ikke kan køre frit. En gennemgående rensning og evt. forsigtig smøring af bevægelige dele kan måske afhjælpe problemet.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Du kunne måske også forsøge omgå et sådant kredsløb, hvis det er alder og snavs som volder problemer.

Jeg tror erlingt er inde på noget rigtigt, det har noget gøre med alder (noget bevægeligt). jeg havde en B og O grammofon hvor motoren blev defekt efter et par år!

Automatik er for mig også noget med at et kredsløb kortslutter selve Phono signalet indtil nålen ligesom ER nede! Sådan er der så meget.

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

I det øjeblik pick-upen lander i rillen bevæger armen sig og nogen af delene, mekanisk, reagerer ved stoppe/hæve pick up en og stoppe værket.

Så der er ingen anden udvej end adskille tingene så man vel sælsyn opdager noget, dette skal ske med f ø l e l s e, og evt. viden om låseringe eller andre "Låse anordninger".

B og O grammofonen med Tangentialarmen skal selvfølgelig ikke bare sænke PickUpen ned udenfor grammofonpladen, men derudover er det vel ikke meget sikkerhed indbygget _____

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes