Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 11:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Helt nyt anlæg; råd og vejledning søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
M1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Som det kan ses af dette indlæg ville det være en underdrivelse af dimensioner bare at kalde mig forvirret, så jeg ville
virkelig påskønne noget råd og vejledning til at bygge et nyt anlæg op fra grunden...

Jeg har igennem lang tid (mere end et år!) ønsket mig et nyt anlæg, men jeg vil ikke købe noget førend jeg er helt sikker på
at det er det rigtige, for jeg har aftsat maksimalt 50.000 kroner til projektet (helst betydeligt mindre), og da det unægtelig er
ret så mange penge for mig, så er fejlkøb ikke acceptabelt.

Jeg startede ud med at ville have noget i retning af Aura Note Premier fra April Music og Imagine T højtalere fra PSB.

Dernæst overvejede jeg NaimUniti fremfor Aura Note, og jeg har også overvejet andre højtalere såsom System Audio og
Penaudio.

Det sidste jeg har overvejet er 2010 anlægget fra Fidelity bestående af Sony XA 5400 ES, Hegel H100 og B&W CM9.

Lige for tiden er det imidlertid nogle helt andre setups jeg har kig på med min computer og/eller iPod i centrum, uden at jeg
dog helt har afskrevet nogle af de førnævnte (bortset fra System Audio som jeg ikke kan holde ud at høre metal på, hvilket
nok er den vigtigste genre for mig). De to setups der pt tiltaler mig mest er meget forskellige fra de førnævnte fordi de
primært er tiltænkt mit arbejdsværelse, hvorimod de andre var tiltænkt stuen.

De to setups jeg pt finder mest interessante ser ud som følger:

Alternativ 1:

Peachtree Audio iDecco (http://www.sixmoons.com/audioreviews/idecco/idecco.html)
Anthony Gallo Acoustics Stradas (http://www.sixmoons.com/audioreviews/gallo10/strada.html)
Anthony Gallo Acoustics Sub TR3

Alternativ 2:

Weiss Dac 2 (http://www.weiss.ch/dac2/dac2.htm)
Anthony Gallo Acoustics Stradas
Anthony Gallo Acoustics Sub TR3
+ matchende forstærker (integreret eller andet)

Jeg vil meget gerne modtage råd og vejledning fra andre der har erfaring med nogle af de nævnte komponenter, og i
særdeleshed gerne fra nogen som kan komme med nogle anbefalinger til en forstærker der vil passe ind i alternativ nummer
to uden at overskride budgettet. Hvad angår sidstnævnte alternativ kunne det også være interessant at tilføje en Wadia
iTransport på lidt længere sigt, men det er altså særligt forstærkeren til dette setup hvor jeg føler mig på helt bar bund og
derfor har brug for noget hjælp til at udvælge passende kandidater til for bedre at kunne beslutte mig for et af de to (eller
mange) setups...

Alternative forslag modtages naturligvis også hellere end gerne.

Af musik hører jeg som sagt primært metal, men derudover er opera, folkemusik og country favoritgenrer.
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes