| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sad og kiggede på nyhederne her på siden i dag, og faldt over earthquake sounds nyheder fra forskellige messer, dette er jo helt fint og for det mest syns jeg sådan nogle messe ting er sjove da der dukker en masse nyt op :) Men Men, faldt så over noget de kalder SWAT som de siger er noget "nyt" altså en ny teknologi. lød jo spændene, men så så jeg vidunderet! og hold da op jeg blev skuffet, denne lille boks har jeg selv! der står AGK på, men ligener på en prik! og har stort set samme specs! og denne AKG'ting købte jeg selv for vel over et år siden i netto.
Jeg ved jo selv følgelig ikke om de rent faktisk har lavet noget revolutionerende, men jeg tvivler, for jeg ved hvor meget OEM der bare bliver sat et klister mærke på og så solgt.
Når men så kiggede jeg på deres hjemme side for at se om sagen kunne opklares der, kunne ikke finde noget om deres SWAT teknologi, men faldt til gengæld over noget andet, en PA forstærker og da jeg selv er PA mand (som dj) ville jeg da lige se på den, Nova PA 600 heder den. Og jeg skal da lige love for at de smøre tygt på "Sammenligner du Nova PA600 med andre forstærkere i denne klasse, vil du
opdage at det er som at sammenligne et interkontinentalt ballistisk
missil med en faldskærmsraket." holda helt op, jeg læser videre gennem alle de lovprisninger af denne forstærker der er, ind til jeg når til specs hvor der så endelig står "2 x 120 watt RMS i 8 ohm begge kanaler drevet kontinuerligt. Frekvensområde:
+/- 0.01dB, 20 til 20.000Hz"
Når da det var ikke meget , prisen er på ca 4500kr, så jeg tager så e hurtigt kig på www.thomann.de Her kan man få en af deres egne kina forstærkere der er opgivet til 2x1100w i 8ohm til til lige under 4000kr, og så kan man jo sige: når ja, men det er nok ikke kontinuerligt og bare pap watt. Men denne forstærker vejer altså 37kg, mod 16kg for nova PA 600, så selv om der ikke er en kæmpe lang salgs smøre til thomanns produkt, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge, hvis det nu er til PA det er betænkt.
Dette er bestemt ikke et surt opstød mod www.earthquakedanmark.dk da jeg også har læst meget godt om dem, men det er mere et signal om at hvis man som sælger, vil sælge til HIFI segmentet bliver man åbenbart nød til at omtale signe produkter på en næsten uvirkelig måde for at kunne sælge det.
Og dette syns jeg er synd da det (for mig) er med til at miste troen på alt det der bliver sagt af producenter inde for HIFI.
Hvis i selv har oplevet noget ligene, eller bare syns det jeg skriver er noget vås så kommenter endelig :)
Dette var bare endnu en ting der fik min tiltro til HIFI sælgere til at blive lidt mindre.
Mvh Tobias
|