Yep, plejer også at lytte først hvis jeg kan komme til det, men ifølge ham havde disse Avance stået hen i 3 år og tidligere
været brugt til baghøjttalere i surround. Hans nuværende Luxman Z504 var på værksted for at få skiftet lytter og bliver
tjekket efter, så der kunne ikke lyttes først, hvilket også lød som en reel forklaring i mine ører på det tidspunkt. Fik dem
heldigvis for en slik, så det har stadig ikke været spild :)
Der mangler også en skumprop 15x15x10cm i den ene højttaler, dog underligt nok den af dem der virkede fra starten.
sådan en skumprop sidder der tæt op ad alle 4 bas/mellemtoner. Har dog valgt at pille den ud der var "i overskud" indtil jeg
får fundet mig noget gammel skummadras eller lignende jeg kan skære et tilsvarende stykke af :) Hvad tror i det har af
indflydelse på lyden?
Første lytteindtryk. Herlige spilledåser der spiller detaljeret uden at blive skingre på min Marantz. Synes dog der mangler lidt
bund i dem. Dette kan skyldes jeg er vant til mine Proac 2.5 som spiller ned til 25hz, og at disse Avance ikke går så dybt.
Eller også er det simpelthen fordi min stue er for stor for de små enheder. Tror at hvis de bliver stoppet i en 15-20kvm vil de
spille med tilpas engagement! :)
Men alt i alt en herlig højttaler, der bestemt er pengene værd. Seriøse enheder og seriøst kabinet.
En tilfreds hifi-hobbyist herfra

.