Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Har Kablerne noget at sige? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Nu har det så ikke noget med netkabler at gøre.

stridsvognen skrev:

Hvad har ikke noget med netkabler at gøre? Hvem taler om netkabler ?

Er du villig til at bruge et par timer en dag hvis jeg får et arengement op at stå i nærheden af der hvor du bor.?

Nej tak.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

svdi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Kabler er ren overtro, der er ikke forskel. Prøv en ærlig blindtest, og spar pengene. Det, der betyder noget for lyden er højttalerne, deres samspil med rummet og med forstærkerne, samt rummets akustik. Alt det andet betyder uendeligt lidt i sammenhængen. Og kablerne er fuldstændig ligegyldige.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Er du villig til at bruge et par timer en dag hvis jeg får et arengement op at stå i nærheden af der hvor du bor.?

[/QUOTE]

Nej tak.

[/QUOTE]

Har du lyst til at invitere mig på besøg hos dig.?

Så jeg kan blive klogere, og du kan demonstrere hvad du går og roder med.?

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

self er der forskel på kabler! det kan også bevises ved at måle på dem, stanley kan du slet ikke høre forskel på kabler? om det er højtaler kabler eller signal?
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

svdi skrev:
Kabler er ren overtro, der er ikke forskel. Prøv en ærlig blindtest, og spar pengene. Det, der betyder noget for lyden er højttalerne, deres samspil med rummet og med forstærkerne, samt rummets akustik. Alt det andet betyder uendeligt lidt i sammenhængen. Og kablerne er fuldstændig ligegyldige.

Du skal også være velkommen her i huset.

Eller hvis du har så travlt som andre kabel skeptikere, så kigger jeg da gerne forbi til en demo, af dit anlæg.

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

det sjovt inde på audioasylum.com under cables, der bliver naysayers advaret et par gange og ellers bannet hvis de går påstår at andre ikke kan høre forskel på kabler

Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

ulrikmm skrev:

Undskyld at jeg driller, men du har da efterhånden brugt flere d a g e på at skrive at ingen mennesker kan høre forskel på nogetsomhelst kabel. Hvis du tog kørte op til Stridsvognen, ville du kunne høre b å d e et spændende og musikalk setup, lidt forskellige kabler, og høre spændende musik. Stridsvognen plejer at være den perfekte vært, høflig og beleven.

Fordelen ved at skrive her er at man kan lave andet mellem indlæggene. Mellem mine indlæg i denne tråd har jeg da også hørt masser af musik. Jeg har dog ikke hørt nogen kabler, mine siger ikke noget. At Stridsvognen er både høflig og beleven har jeg ingen grund til at betvivle, men derimod tvivler jeg på at vi bliver enige om hørbare forskelle på kabler.

ulrikmm skrev:

PS. Har du styr på fasen på dine netkabler? Hvis ikke, medvirker det i hvertfald, hvis du ikke kan høre forskel på kabler. De to vigtigste investeringer, jeg har gjort i mit anlæg, har været masser af musik og en polsøger (til 20 kroner i Bauhaus).

Det bliver vist en anden debat som vi ikke behøver at gentage her. Jeg tror dog at jeg tidligere har spurgt dig om hvorfor du dog vil spilde 20 kr på en polsøger hvis du tydeligt kan høre om netstikket vender rigtigt.

high5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

svdi skrev:

Tjaa, du har næsten ret - bortset fra, at der ER forskel på kabler. Alene tykkelsen betyder en masse - prøv f.eks. at bruge noget ringeledning (det, der bruges til ringeklokker - ikke den trådløse type, naturligvis...), som kabel mellem forstærker og højttaler og prøv derefter et almindeligt billigt højttalerkabel. Hvis du ikke kan høre forskel på de to setups, bør du hurtigst muligt sælge dit anlæg og bruge pengene på Dansk Hørecenter eller blot nøjes med at lytte til clockradioen, da den jo sikkert lyder helt fint.

Men ok - forstærker, højttalere, akustikken mm. betyder samlet mere for lyden end kablerne - men kablerne betyder også noget.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
self er der forskel på kabler! det kan også bevises ved at måle på dem, stanley kan du slet ikke høre forskel på kabler? om det er højtaler kabler eller signal?

Hvilke målinger, dem har jeg ikke hørt om. Jeg benægter ikke at forskellige kabler kan have forskellige tekniske data og dermed påvirke et signal forskelligt. Men spørgsmålet er jo så om de forskelle er så store så de er hørbare.

Jeg har prøvet forskellige kabler, både højttalerkabler og signalkabler, uden at høre forskel.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

ulrikmm skrev:
Undskyld at jeg driller, men du har da
efterhånden brugt flere d a g e på at skrive at ingen mennesker kan høre forskel på nogetsomhelst kabel. Hvis du tog kørte
op til Stridsvognen, ville du kunne høre b å d e et spændende og musikalk setup, lidt forskellige kabler, og høre spændende
musik. Stridsvognen plejer at være den perfekte vært, høflig og beleven.

Fordelen ved at skrive her er at man kan lave andet mellem indlæggene. Mellem mine indlæg i denne tråd har jeg da
også hørt masser af musik. Jeg har dog ikke hørt nogen kabler, mine siger ikke noget. At Stridsvognen er både høflig og
beleven har jeg ingen grund til at betvivle, men derimod tvivler jeg på at vi bliver enige om hørbare forskelle på kabler.

ulrikmm skrev:
PS. Har du styr på fasen på dine netkabler? Hvis ikke, medvirker det i hvertfald, hvis du ikke kan høre
forskel på kabler. De to vigtigste investeringer, jeg har gjort i mit anlæg, har været masser af musik og en polsøger (til 20
kroner i Bauhaus).

Det bliver vist en anden debat som vi ikke behøver at gentage her. Jeg tror dog at jeg tidligere har spurgt dig om hvorfor
du dog vil spilde 20 kr på en polsøger hvis du tydeligt kan høre om netstikket vender rigtigt.

Polsøgeren er god til apparater, hvor der er lille forskel på ret og vrang fase. Og god, når du skal sammenkoble et anlæg
med mange apparater. Og til at finde ud af, hvordan fasen vender i diverse forlængerledninger osv.

Jeg tolker egtl. din skepsis som at du i k k e tager hensyn til netfasen. Gør man det, ligger man som man har redt. Har du fx.
3 apparater, som du bare kobler til uden at tage forholdsregler hvad angår netfasen, vil sandsynligheden for at dine netstik
vender optimalt være beskedne ½ x ½ x ½ = 12,5%. Velbekomme.

Har du som jeg 7 apparater tilkoblet, sandsynligheden for en optimal tilkobling udfra held være 0,8%. Så der hjælper en 20
kroners polsøger altså, så jeg slipper for at sidde og skulle lytte 128 kombinationer af ret og vrang fase igennem på de 7
apparater for at finde den ene kombination, der er korrekt.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Har du lyst til at invitere mig på besøg hos dig.?

Så jeg kan blive klogere, og du kan demonstrere hvad du går og roder med.?

Jeg er nok den kedelige type der ikke roder med sit hifi men kun bruger det som et stykke værktøj til at høre musik på. Jeg har ikke skiftet noget på mit setup siden jeg købte mit nuværende grej for ca 3,5 år siden. Mine nyanskaffelser er altså kun cd´er og musikdvd´er.

Jeg tror nu stadig at du kunne blive klogere hvis du så den video jeg linkede til. Det blev jeg da jeg så den.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

hugoheinninja skrev:

Hvilke målinger, dem har jeg ikke hørt om. Jeg benægter ikke at forskellige kabler kan have forskellige tekniske data og dermed påvirke et signal forskelligt. Men spørgsmålet er jo så om de forskelle er så store så de er hørbare.

Jeg har prøvet forskellige kabler, både højttalerkabler og signalkabler, uden at høre forskel.

Og at du ikke kan høre forskel = at der ikke er forskel.?

En skam du har så travlt, at du ikke kan være kabelbytter her,  til en blindtest.

Jeg har medlidenhed med dig, og tvivler efterhånden på om du kan høre forskel på en Dap radio, og et godt vinyl setup.

Men du skal være velkommen til at demonstrere at du ikke er så inkompetent, som du gir udtryk for.

Jeg møder gerne op på din adresse, så du kan belære mig om div. Hifi facts.

Måske du har ret..???

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Min opskrift på brug af polsøgeren:

"Man tager alle ledninger ud af sine apparater. Så sætter man strømstikket i det apparat, man først vil teste, og holder
polsøgeren på chassiset, fx. en skrue. man noterer sig, hvor stærkt lysdioden lyser. så vender man strømstikket, og ser,
hvor
stærkt den nu lyser. Den indtilling, der lyser svagest er den rigtige. Så går du videre med dine andre apparater et efter et.
Først
til sidst kobler du signal og HT kabler på. Med den forkerte indstilling bare eet sted i anlægget, vil du have opleve reduceret
rumgengivelse, en let diskant afrulning. Desuden vil du med et fingerstrøg hen over apparatet kunne mærke statisk
elektricitet.
Der kan stå op til 100 V Ac, hvis man måler efter med AC voltmeter - men det kræver en jordforbindelse.

NB.: den måde jeg har beskrevet det på, er på apparater uden jordforbindelse. Det samme lydmæssigt gør sig gældende for
apparater med jordforbindelse, men der er man nødt til at måle uden fordforbindelsen koblet på. Med den på, er støjfeltet
der
stadig, men du kan bare ikke måle det på chassiset."

Prøve det - det kan højst koste 20 kr til en polsøger, der også kan bruges som skruetrækker. opskriften er gratis
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

high5 skrev:

Tjaa, du har næsten ret - bortset fra, at der ER forskel på kabler. Alene tykkelsen betyder en masse - prøv f.eks. at bruge noget ringeledning (det, der bruges til ringeklokker - ikke den trådløse type, naturligvis...), som kabel mellem forstærker og højttaler og prøv derefter et almindeligt billigt højttalerkabel. Hvis du ikke kan høre forskel på de to setups, bør du hurtigst muligt sælge dit anlæg og bruge pengene på Dansk Hørecenter eller blot nøjes med at lytte til clockradioen, da den jo sikkert lyder helt fint.

Men ok - forstærker, højttalere, akustikken mm. betyder samlet mere for lyden end kablerne - men kablerne betyder også noget.

Det er klart at man kan gå så langt ned i kvadrat så kablet bliver underdimensioneret. Men nu er der nok ikke mange herinde der bruger ringeklokkeledning som højttalerkabel. Det betyder jo ikke at man kan blive ved med at hente noget ved at fortsætte op i kvadrat.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

hugoheinninja skrev:

Jeg synes godtnok det er svært at involvere sig i denne diskussion, selvom jeg på en måde har lyst og i øvrigt har været i gang i starten af tråden, men diskussionen flytter sig rundt og rundt - op og ned (især det sidste) - og det kan blive svært at kaste indlæg ind uden at komme til at træde på folks følelser for alvor og det ligger ofte lige til højrebenet.

Jeg vil blot gentage at jeg i afd. for  højttalerkabler fra 0.75 kvadrat og op - uden hensyntagen til metallet eller div snoninger og termineringer - aldrig har kunnet detekte nogen hørbare forskelle overhovedet. Jeg har levet af mine ørers egenskaber på forskellige måder (musiker/lydmand/hififreak/sproglærer) i snart 25 år  - det eneste lyttekrævende, som jeg mangler, er vel at sidde på lytteposten i en Ubåd. Har været det meste igennem med sammenligninger på div. anlæg og akustiske miljøer - seriøse og useriøse, men kan ikke høre forskel. Jeg er klar over placebo/psykologiske effekter og har under div lytteseancer været meget bevidst om ikke at hoppe på den. Jeg tror ikke, at min hørelse er perfekt, men jeg har udviklet en sans for at lytte efter den slags ting så rigeligt. Jeg har med jævne mellemrum faktisk fået testet min hørelse, (som har været bedre end nu).  Div. invitationer med overbevisning for øje er nytteløse - been there - done that.

Jeg synes i øvrigt, at postulater som "der ER forskel på kabler" mv. er pinlige at læse, da skribenterne åbenbart gerne vil have det til at lyde, som om at det er fakta hentet lige fra 3 . mosebog vers 4  - kan man ikke, hvis diskussionen bare skal have en chance for ikke at virke latterlig, holde inde med det pjat og beskrive egne erfaringer i stedet.

Jeg har ikke skrevet, at der ikke er forskel på kabler, men at jeg har skrevet, at jeg på ingen måde kan høre forskel, når vi taler om kabler fra 0,75 kvadrat og op - og jeg tør at stå ved det - har gjort op med mig selv, at jeg hellere vil bruge energien og pengene på andre ting.

Jeg er ikke religiøs, men realist.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
high5 skrev:

Det er klart at man kan gå så langt ned i kvadrat så kablet bliver underdimensioneret. Men nu er der nok ikke mange herinde der bruger ringeklokkeledning som højttalerkabel. Det betyder jo ikke at man kan blive ved med at hente noget ved at fortsætte op i kvadrat.

Det er jo en glimrende måde for dem der ikke kan/vil høre forskel, til at opleve forskellen, og så kan de måske selv regne ud at mindre forskelle så afsløres bedre, på bedre anlæg. Og der er ingen gyldne regler for hvilket areal et kabel skal have, blot lad det der lyder bedst blive.

Uanset pris, Billige kabler lyder ikke nødvendigvis dårligere.

high5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
high5 skrev:

Jeg siger ikke, at man bare skal gå højere op i kvadrat for at få bedre lyd - blot at kvadratet betyder noget - ergo er der forskel på kabler og måden de lyder på, hvilket det "lyder" til, at du indrømmer i dit ovenstående indlæg.

Så er der så materialerne, såsom sølv, kobber, aluminium osv., der har forskellige elektriske egenskaber, som ganske givet vil påvirke lyden i større eller mindre grad. Noget måske hørbart andet ikke umiddelbart hørbart. Jeg vil i hvertfald ikke påstå, at kabler er fuldstændig ligegyldige i et anlæg. De, der påstår det, har jo åbenbart hørt alle kabler og alle anlæg - for ellers vil man jo ikke kunne tage det for pålydende.

stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
Stanley skrev:

hugoheinninja skrev:

Jeg synes godtnok det er svært at involvere sig i denne diskussion, selvom jeg på en måde har lyst og i øvrigt har været i gang i starten af tråden, men diskussionen flytter sig rundt og rundt - op og ned (især det sidste) - og det kan blive svært at kaste indlæg ind uden at komme til at træde på folks følelser for alvor og det ligger ofte lige til højrebenet.

Jeg vil blot gentage at jeg i afd. for  højttalerkabler fra 0.75 kvadrat og op - uden hensyntagen til metallet eller div snoninger og termineringer - aldrig har kunnet detekte nogen hørbare forskelle overhovedet. Jeg har levet af mine ørers egenskaber på forskellige måder (musiker/lydmand/hififreak/sproglærer) i snart 25 år  - det eneste lyttekrævende, som jeg mangler, er vel at sidde på lytteposten i en Ubåd. Har været det meste igennem med sammenligninger på div. anlæg og akustiske miljøer - seriøse og useriøse, men kan ikke høre forskel. Jeg er klar over placebo/psykologiske effekter og har under div lytteseancer været meget bevidst om ikke at hoppe på den. Jeg tror ikke, at min hørelse er perfekt, men jeg har udviklet en sans for at lytte efter den slags ting så rigeligt. Jeg har med jævne mellemrum faktisk fået testet min hørelse, (som har været bedre end nu).  Div. invitationer med overbevisning for øje er nytteløse - been there - done that.

Jeg synes i øvrigt, at postulater som "der ER forskel på kabler" mv. er pinlige at læse, da skribenterne åbenbart gerne vil have det til at lyde, som om at det er fakta hentet lige fra 3 . mosebog vers 4  - kan man ikke, hvis diskussionen bare skal have en chance for ikke at virke latterlig, holde inde med det pjat og beskrive egne erfaringer i stedet.

Jeg har ikke skrevet, at der ikke er forskel på kabler, men at jeg har skrevet, at jeg på ingen måde kan høre forskel, når vi taler om kabler fra 0,75 kvadrat og op - og jeg tør at stå ved det - har gjort op med mig selv, at jeg hellere vil bruge energien og pengene på andre ting.

Vh

Freddy

Fantastisk at der er nogle der kan indrømme at de ikke kan høre forskel, og samtidig ikke påstår at foreskellen ikke eksistere.

Men det er lidt langhåret at beskrive flere tusinde timers erfaring her, Der er det så at jeg hellere end gerne invitere folk på en rundtur i min verden, og deler ud af de erfaringer jeg har samlet.

Jeg kan ikke forklare hvorfor eller hvordan forskellen opstår, men jeg kan demonstrere det.

Jeg skriver sjældent her på forum, af den simple årsag at det er ganske håbløst, og bruger hellere tiden sammen med min elskede hobby.

Det indebære også at forlade huset og rejse ud i det danske rige, for at få nye oplevelser, og forsøge at blive klogere på det jeg hører

high5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
Stanley skrev:

hugoheinninja skrev:

Vh

Freddy

Det eneste, der er pinligt her, er at du gennem din lange karriere indenfor lyd mm. ikke har kunnet høre forskel på kabler. Heller ikke ift. længder?

Jeg har gjort tydeligt opmærksom på, at det udelukkende er mine egne oplevelser, jeg baserer mit udsagn på - at du ikke har kunnet høre forskel på kabler, betyder ikke, at andre heller ikke kan - og omvendt selvfølgelig. Det her handler for mig ikke om religion, men om, hvad jeg faktisk selv har lyttet mig frem til. Som jeg tidligere har skrevet, har jeg indtil for ganske nyligt ikke kunnet høre forskel på signalkabler og derfor ment, at deres kvalitet kan være mere eller mindre ligegyldig, men man har et standpunkt til man tager et nyt - jeg har nu "hørt" lyset. Og det tør jeg også stå ved.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Og at du ikke kan høre forskel = at der ikke er forskel.?

Det var vel ikke helt det jeg sagde. Jeg svarede bare på et konkret spørgsmål. En teoretisk uddannelse og ca 30 års arbejde med strøm og elektronik påvirker nok også min mening.

stridsvognen skrev:

En skam du har så travlt, at du ikke kan være kabelbytter her,  til en blindtest.

Jeg har medlidenhed med dig, og tvivler efterhånden på om du kan høre forskel på en Dap radio, og et godt vinyl setup.

Jeg har nok ikke mere travlt end andre, men det handler vel om at prioritere sin tid. Kabelbytteri er nok ikke lige det jeg vil prioritere højest.

Du behøver nu ikke at have medlidenhed med mig, jeg har fornylig fået testet min hørelse og fået at vide at den var ok, hvilket da også er min opfattelse. Og jeg er da overhovedet ikke ked af at jeg ikke skal jagte det bedste kabel men kan koncentrere mig om at høre musik.

stridsvognen skrev:

Men du skal være velkommen til at demonstrere at du ikke er så inkompetent, som du gir udtryk for.

Jeg møder gerne op på din adresse, så du kan belære mig om div. Hifi facts.

Måske du har ret..???

Nu har Ulrikmm lige rost dig for at være høflig og beleven, så må du da ikke skuffe ham ved at begynde at kalde mig inkompetent  .

Jeg har nu ikke behov for at bevise noget. Men det skuffer mig lidt at du stadig ikke tør se og efterfølgende kommentere de 3 minutters video. Det drejer sig bare om at høre et lille stykke musik 3 gange. Jeg er sikker på at du kan høre forskel, men det er ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er om du kunne høre/opfatte teksten sidste gang hvor du samtidig kunne læse den. Jeg kunne godt.

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes