Emne: Har Kablerne noget at sige? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
stridsvognen skrev:
|
Stanley.. Du ved jo godt hvad jeg søger.. Jeg søger en afgørelse på denne dabat.. og vi ved jo alle at den ikke findes herinde på forum..
Du/i søger beviser. Hvad er bedre bevis end en blindtest med dig/jer ved roret.?
Undskyld jeg omformulere, og spørger igen, Men kan ikke huske jeg har fået et svar endnu.?
Er åben for andre løsningsforeslag, bare det ikke omhandler 20 sider mere i denne tråd uden noget resultat.
Jeg er helt vild med at løse tingende face to face. og finde et resultat der kan godkendes af alle parter.
Har forstået at du ikke gider bruge tid på det, men så prøv at alier dig med en artsfælle du har tillid til, som både har tid og lyst..
|
|
|
Jeg synes ellers at jeg har sagt ret tydeligt hvad jeg mener om det. Men jeg skal da gerne prøve en sidste gang.
Dette er et debatforum. På et debatforum debatterer man. Du ønsker ikke debat, men vil hellere deltage i lytteaftener el. lign. Fair nok, men hvis du ikke vil deltage i debatten, hvad laver du så her? Jeg deltager i debatten, men ønsker ikke at deltage i dine arrangementer.
Var det tydeligt nok ?
stridsvognen skrev:
|
Hold dit til spørgsmålet om der er hørbar forskel på kabler.
|
|
|
Det er præcis det jeg gør( hvis vi da ser bort fra de utallige gange jeg har forsøgt at afvise dine forsøg på nærkontakt), men du kan ikke diskutere hvad der er hørbart uden at forholde dig til hvordan din hørelse/hjerne fungerer. Kom nu ind i debatten og svar på spørgsmålene istedet for hele tiden at snakke udenom.
|
|
|
Jammen stanley.. Der er jo ikke noget nyt under solen siden sidste kabeltråd, så hvis man ønsker nogle resultater at forholde sig til inden man debatere videre, er det så helt forfærdeligt.?
Hvad får dig til at tro at fortsat debat i denne tråd løser noget.?
ligemeget hvordan min hjerne fungere, Vil det så ikke være bemærkelsesværdigt om jeg i en blindtest kunne ramme rigtigt hver gang.?
Og så kunne vi jo ta debatten derfra.. Og muligvis diskutere hvordan jeg har snydt..?
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
Det er skægt som vandene deles i forhold til kabler, og må jo klart erkende jeg hører til gruppen som Fredmarantz kalder kabeltilhængere (Den ene flok der er bange for at blive dømt naive og godtroende fjolser)
Nu generaliserer jeg godt nok lidt, men jeg har gennem flere tråde lagt mærke til at jo mere Vintage afhængig folk er, jo mindre betyder kvaliteten af kablerne for lyden, siger det så mest om udstyret eller hvad?
Jeg har selv oplevet meget store forskelle på kabler, både på signal-, højttaler- og netkabler.
|
|
|
arh -Gorm, nu be'r du selv om små smæk
Du kunne jo også tolkes derhen, at de fleste folk, som bl.a. interesserer sig for vintageudstyr har lidt mere erfaring - og besidder lidt mere modenhed - og måske i højere grad er i stand til at definere, hvad de egentlig søger glæde ved - i stedet for at søge rundt i kosmos med bind for øjnene. 
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
(Jeg har en teknisk uddannelse og mange års erfaring med hifi, strøm og kabler. Alt hvad jeg har lært fortæller mig at de små forskelle der er på kablers tekniske data medfører så minimale ændringer i lyden at det ikke kan høres af det menneskelige øre. Rent praktisk har jeg skiftet en masse kabler og andre komponenter. Jeg har aldrig oplevet at en kunde har klaget over at lyden har været ændret selvom jeg har brugt en anden type kabel. Jeg har altså derfor ingen grund til at forvente en hørbar ændring hvis jeg har skiftet f.eks. højttalerkabler på mit eget setup. Det kan måske være årsagen til at jeg heller ikke oplever nogen forskel.
Du har en helt anden tilgang til det. For dig er det en hobby som du går meget op i. Derfor er det vigtigt for dig at du konstant kan dyrke din hobby ved at optimere dit setup. Du kan ikke (som jeg) bare læne dig tilbage og nyde musikken fra et uændret setup år efter år. Hvis dit setup var perfekt, ville du ikke længere kunne forbedre det og du ville groft sagt ikke længere have nogen hobby. Derfor søger du konstant forbedringer og tror og håber på en hørbar ændring hver gang du prøver noget nyt f.eks. nye højttalerkabler. Det kan måske være årsagen til at du også oplever en forskel.)
det du skriver der siger mig, at du når du har skiftet kabel så lytter du i 2sek og konstatere med det samme at der ikke er nogen forskel,fordi du godt ved det kun er et kabel der skiftet, tror bare du går lidt mindre op i dit anlæg end en del andre herinde, og er ret sikker på de fleste her i debattens anlæg kan bøllebanke dit med flere kilometer, og det tror jeg mest skyldes fordi at du kigger for meget på papiret og glemmer at bruge dine øre (det vigtigste)
|
| Til top |
|
| |
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen skrev:
|
Jammen stanley.. Der er jo ikke noget nyt under solen siden sidste kabeltråd, så hvis man ønsker nogle resultater at forholde sig til inden man debatere videre, er det så helt forfærdeligt.?
ligemeget hvordan min hjerne fungere, Vil det så ikke være bemærkelsesværdigt om jeg i en blindtest kunne ramme rigtigt hver gang.?
Og så kunne vi jo ta debatten derfra.. Og muligvis diskutere hvordan jeg har snydt..?
|
|
|
Hvis du ikke vil deltage i debatten, fordi du ikke mener den fører til noget, så lad dog være med at skrive i den. Men derfor kan vi andre vel godt få lov til at debattere ?
Hvis du laver en seriøs blindtest hvor du rammer rigtigt hvergang, ville det helt sikkert være bemærkelsesværdigt da det aldrig er sket før. Så kan du jo starte en ny tråd hvor vi debatterer den.
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
stridsvognen skrev:
|
|
|
|
Hvis du ikke vil deltage i debatten, fordi du ikke mener den fører til noget, så lad dog være med at skrive i den. Men derfor kan vi andre vel godt få lov til at debattere ?
Hvis du laver en seriøs blindtest hvor du rammer rigtigt hvergang, ville det helt sikkert være bemærkelsesværdigt da det aldrig er sket før. Så kan du jo starte en ny tråd hvor vi debatterer den.
|
|
|
Ja for det er jo slet ikke relevant i denne tråd...
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Gorm skrev:
|
Det er skægt som vandene deles i forhold til kabler, og må jo klart erkende jeg hører til gruppen som Fredmarantz kalder kabeltilhængere (Den ene flok der er bange for at blive dømt naive og godtroende fjolser)
Nu generaliserer jeg godt nok lidt, men jeg har gennem flere tråde lagt mærke til at jo mere Vintage afhængig folk er, jo mindre betyder kvaliteten af kablerne for lyden, siger det så mest om udstyret eller hvad?
Jeg har selv oplevet meget store forskelle på kabler, både på signal-, højttaler- og netkabler.
|
|
|
Du kunne jo også tolkes derhen, at de fleste folk, som bl.a. interesserer sig for vintageudstyr har lidt mere erfaring - og besidder lidt mere modenhed - og måske i højere grad er i stand til at definere, hvad de egentlig søger glæde ved - i stedet for at søge rundt i kosmos med bind for øjnene. 
Vh
Freddy
|
|
|
Ja jeg ved godt jeg er der ude hvor jeg selv ber om smæk, og jeg kan lide det .
Helt sikkert er der en del af dem der dyrker Vintage udstyret som har en masse erfaring, det påstår jeg jo heller ikke at de ikke har, men måske en del af dette Vintage udstyr ikke er så påvirkelig af kabler, eller mon det er fordi de der dyrker Vintage udstyret måske har nogle andre idealer i forhold til lyd.
Jeg må jo indrømme jeg ikke har noget Vintage udstyr selv, dog glædes jeg ved gensyn og genlyt af Vintageudstyret aligevel.
Erfaring mener jeg dog selv jeg har, minimum 80 års erfaring . (jeg er jo Branchemedlem, det giver jo lidt ekstra års erfaring ). Modenhed her er det både ja og nej, jeg er stadigvæk nysgerrig som lille knægt, og stiller mig ikke tilfreds før end jeg har hørt eller afprøvet en ide eller noget nyt udstyr. dette vil i nogles øjne ikke være specielt modent. Jeg dyrker nok tekniken ligeså meget som Musikken (glæden ved at lytte)
Musikalske hilsner Gorm
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan jo ikke betale sig at debattere med dig stanley, du kan jo måle dig frem til at der ikke er nogen lydmessig eller hørbar forskel, så hvordan kommer vi videre
hmmm
okay, jeg er klar på at sætte mit anlæg på højkant hvis vi kan finde en naysayer der er klar på det samme, så mangler vi os en kabel skifter, vi snakker 5 skift hvor jeg skal gætte alle gangene rigtigt, men for at gøre det det så nemt som muligt for mig at spotte forskellen hurtigt så bliver alle kabler skiftet i anlægget på engang hvis altså naysayeren syntes, han må nemlig godt snyde og lade være med at skifte ind imellem
kom frisk!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en tanke, i alle de tråde med kabler jeg har læst her på H4A er man ikke kommet om på side 2 før en "ikke troene" begynder at skrive om blindtæst og at det hele er noget man bilder sig selv ind. Hvis nu en person/personer lavede en blindtest og testens udfald var at alle "svar" er rigtige, tror i kunne acceptere det ? min påstand bliver nemlig at det første der sker er at testen ikke er videnskabelig nok eller at der må ha været snyd med i billedet, med andre ord så vil det ikke ændre en skid og alle andre kabeltråde efter denne test vil udspille sig som de 700 forgående.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Lige en tanke, i alle de tråde med kabler jeg har læst her på H4A er man ikke kommet om på side 2 før en "ikke troene" begynder at skrive om blindtæst og at det hele er noget man bilder sig selv ind. Hvis nu en person/personer lavede en blindtest og testens udfald var at alle "svar" er rigtige, tror i kunne acceptere det ? min påstand bliver nemlig at det første der sker er at testen ikke er videnskabelig nok eller at der må ha været snyd med i billedet, med andre ord så vil det ikke ændre en skid og alle andre kabeltråde efter denne test vil udspille sig som de 700 forgående. |
|
|
Ja 
|
| Til top |
|
| |
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
DET HER ER BARE EN DEJLIG TRÅD DET KØR BARE DERUD A INGEN HAKKEN PÅ HINANDEN KUN PÅ EN POSETIV MÅDE SÅDAN SKAL DET VÆRE SOM DER IKKE ER MEGET AF HERINDE FORSÆT DRENGE DE  T ER SÅDAN EN TRÅD SKAL KØRE
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
dan a. skrev:
| Lige en tanke, i alle de tråde med kabler jeg har læst her på H4A er man ikke kommet om på side 2 før en "ikke troene" begynder at skrive om blindtæst og at det hele er noget man bilder sig selv ind. Hvis nu en person/personer lavede en blindtest og testens udfald var at alle "svar" er rigtige, tror i kunne acceptere det ? min påstand bliver nemlig at det første der sker er at testen ikke er videnskabelig nok eller at der må ha været snyd med i billedet, med andre ord så vil det ikke ændre en skid og alle andre kabeltråde efter denne test vil udspille sig som de 700 forgående. |
|
|
Ja  |
|
|
Her burde faktisk være rigtigt godt grundlag for en hypotesetest for en begynderklasse i anvendt statistik. Det kunne være på en ingeniørhøjskole eller lign. hvor jeg forestiller mig at man på et af de første semestre låner en ordenlig stak kabler af forskellig elektrisk karakter og sammenholder dem med en række blindtests med forskelligt publikum. Her burde der være god mulighed for at lave ordenlig dokumentation. Det undrer mig faktisk at man ikke før er stødt på en omfangsrig professionel udført test. Et ordinært kabel-review er jo troværdighedsmæssigt ikke til noget. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
dan a. skrev:
Lige en tanke, i alle de tråde med kabler jeg har læst her på H4A er man ikke kommet
om på side 2 før en "ikke troene" begynder at skrive om blindtæst og at det hele er noget man bilder sig selv ind. Hvis nu en
person/personer lavede en blindtest og testens udfald var at alle "svar" er rigtige, tror i kunne acceptere det ? min påstand
bliver nemlig at det første der sker er at testen ikke er videnskabelig nok eller at der må ha været snyd med i billedet, med
andre ord så vil det ikke ændre en skid og alle andre kabeltråde efter denne test vil udspille sig som de 700
forgående. |
|
|
Ja  |
|
|
Nemlig
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
|
Fuldstændig korrekt resonement - det er også min opfattelse.
Jeg synes dog det sjoveste er at stridsvognen gerne stiller op til en seance (det hedder en blindtest vel når det drejer sig om "voodoo"), men det afvises for ikke at have nogen som helst relevans i en debat 
En debat tjener kun diskussionen, den kan ikke bevise eller omforme noget som helst.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
|
Jeg synes dog det sjoveste er at stridsvognen gerne stiller op til en seance (det hedder en blindtest vel når det drejer sig om "voodoo"), men det afvises for ikke at have nogen som helst relevans i en debat 
|
|
|
Det var da vist kun ham selv der skrev at den ikke var relevant. 
Når jeg foreslog ham at oprette en ny tråd efter blindtesten var det såmænd fordi jeg synes at resultatet, hvis det blev som han skrev, ville være så epokegørende så den fortjente sin egen tråd.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Wymax skrev:
|
Jeg synes dog det sjoveste er at stridsvognen gerne stiller op til en seance (det hedder en blindtest vel når det drejer sig om "voodoo"), men det afvises for ikke at have nogen som helst relevans i en debat  |
|
|
Det var da vist kun ham selv der skrev at den ikke var relevant. 
Når jeg foreslog ham at oprette en ny tråd efter blindtesten var det såmænd fordi jeg synes at resultatet, hvis det blev som han skrev, ville være så epokegørende så den fortjente sin egen tråd. |
|
|
Det ville helt klart fortjene sin egen tråd, men ville nok ikke have nogen effekt - uanset hvad vil hver side have sin egen afvisning til ethvert resultat, positivt eller negativt. Hvis noget er blevet slået fast i kabel-debatten - så er det dét.
Men jeg syntes nu også at din kommentar om at "Dette er et debatforum. På et debatforum debatterer man. Du ønsker ikke debat, men vil hellere deltage i lytteaftener el. lign. Fair nok, men hvis du ikke vil deltage i debatten, hvad laver du så her? Jeg deltager i debatten, men ønsker ikke at deltage i dine arrangementer." kunne fortolkes Det sjove i det er at der mange gange har været afkrævet at nogen af "de troende" skulle stille op til en blindtest, og når det så blev afvist fordi man ikke havde lyst, så blev det opfattet som en falliterklæring, en "admission of guilt". Nu er fortegnene omvendt, det syntes jeg egentlig var ganske sjovt 
Vi er alle tabere i denne diskussion, for mig at se grænser det til om man synes bedst om Porsche eller Ferrari. På den anden side viser det jo så at jeg mener at der er forskel på et karrosseri og 4 gummidæk, og så er det jo klart hvor jeg står 
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
fredmarantz skrev:
Gorm skrev:
|
|
|
|
Vh
Freddy
|
|
|
Ja jeg ved godt jeg er der ude hvor jeg selv ber om smæk, og jeg kan lide det .
Helt sikkert er der en del af dem der dyrker Vintage udstyret som har en masse erfaring, det påstår jeg jo heller ikke at de ikke har, men måske en del af dette Vintage udstyr ikke er så påvirkelig af kabler, eller mon det er fordi de der dyrker Vintage udstyret måske har nogle andre idealer i forhold til lyd.
Jeg må jo indrømme jeg ikke har noget Vintage udstyr selv, dog glædes jeg ved gensyn og genlyt af Vintageudstyret aligevel.
Erfaring mener jeg dog selv jeg har, minimum 80 års erfaring . (jeg er jo Branchemedlem, det giver jo lidt ekstra års erfaring ). Modenhed her er det både ja og nej, jeg er stadigvæk nysgerrig som lille knægt, og stiller mig ikke tilfreds før end jeg har hørt eller afprøvet en ide eller noget nyt udstyr. dette vil i nogles øjne ikke være specielt modent. Jeg dyrker nok tekniken ligeså meget som Musikken (glæden ved at lytte)
Musikalske hilsner Gorm
|
|
|
Ja- Gorm - jeg var klar over, at du vidste at du satte røven på komedie hæhæ!
Min erfaring med de nævnte vintagefolks idealer omkring lyd er, at der meget tænkes i lydmæssige helheder og forskelligheder disse imellem - forstået som, at forskelligt udstyr - og forskellige kombinationer har forskellige udtryk - forstået netop i lydmæssige helheder og færdige klangbilleder. Jeg oplever faktisk meget sjældent, at folk går "ind i lyttebilledet" og dissekerer de enkelte discipliner. Jeg kan tage fejl, men det er mit umiddelbare indtryk. Samtidig vil jeg da nævne, at der, som jeg kan fornemme det, optræder en stor erkendelse af, at "ting lyder som de lyder" - og at man synes, at dette er interessant.
Jeg kan nemt følge dig i dine betragtninger - og jeg må da også medgive dig, at der selv blandt de vintage-folk, som jeg sædvanligvis mænger mig med, er flere forskellige indfaldsvinkler til det samme interesseområde. Og jo - der hersker også en god omgang "drenget adfærd" - hengiver os til det, som alle raske drenge drømmer om: At få lov til at pille ved en masse sjove knapper og finde ud af, hvordan hele skidtet virker og ikke mindst - hvorfor det virker! - og "ja" Det er ikke blandt vintagefolk, at kabelwoodoo-debatten fylder - vi har nok at gøre med at snakke om rør - trækabinetter - pladebørster - skalalamper - VU-metre - antiskating - rustfjernelse - rengøring - udskiftning af elektrolytkondensatorer osv . . . . jo det er skam hyggeligt - og du har jo også selv været med. 
Vh
reddy
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
|
|
|
Det kan måske også skyldes at dengang Vintage udstyret var nyt, brugte man standart kabler udviklet helt i tråd med naturvidenskaben og som virkede fremragende. Senere erfarede flere at der er mange penge at tjene på at fortælle at man har adgang til forskning der kunne se ind i en anden verden.
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 23 Februar 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fantastisk med disse kabeltråde. Troede ellers at Lars Løkke havde skabt nok sjov i mit liv for i dag med sin ministerblokade.
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2010 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Stridsvognen" skrev:
"Hej Freddy.
Du ville være en glimrende kandidat til at kontrolere en blindtest,
Kunne du ikke tænke dig at være med til at afslutte denne dabat, og bekræfte eller afkræfte at nogle kan høre forskel på kabler..?"
Jeg takker for tilliden, men jeg vælger at sige nej tak. Jeg er ikke i tvivl om, at nogle mener at kunne høre forskel på kabler - hvilket en hurtig gennemlæsning af eksempelvis denne tråd vil indikere. Jeg interesserer mig mere for, hvordan det kan være, at de kan det. Jeg mener ikke, umiddelbart, at der kan stilles en logisk og forståelig forklaring, som virker troværdig på mig op på denne superhørelse, selvom det ikke ligefrem har skortet på helhjertede forsøg. Der kastes en masse pseudo-fysiske hjemmestrikkede forklaringer op - eller også inviteres der til div. blindtests, som ikke kaster lys over min nysgerrighed.
Altså Hvordan kan det være, at disse mennesker hører så godt?
Tilhører de en art lyttende "mensa"-korps, som for os andre til at fremstå som ignorante Neanderthaler med høreskader?
Mener de selv at være i besiddelse af anlæg, som er i stand til at gengive det mest utrolige, så selv os med evt. middelmådige anlæg (uden ører) vil være i stand til at kunne høre de famøse forskelle? (Jeg synes i . ø, , at enhver har ret til at være stolt af sit musikanlæg).
Kunne nogle lige byde lidt ind her?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|