| Forfatter |
|
niknik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 13 August 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
På http://www.livingcinema.nl/ står der at den ikke er hjemme pt. Jeg skrev en mail til dem, og fik svar hurtigt tilbage at de har fået en sending på 6stk. Det har jeg fået at vide i dag, så hvis der er nogen der er interesseret -så er der en mulighed der.... Men check evt. lige om der stadig er nogen på lager ved bestilling....
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestilte en fra den sending, og har netop modtaget den i dag... men ak... Det er med US strømstik og der er kun anført 120V bagpå enheden, så tilsyneladende er den totalt ubrugelig her i DK. Det er OPPO modellen altså US modellen, de har sendt mig. Jeg har skrevet til Livingcinema og venter på svar.
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg var lige ved at bestille gjorde han mig opmærksom på at der var US strømstik på dem, men at de sagtens kunne tage 220V, så jeg så det ikke som noget problem.... Håber da at din kan køre herhjemme -de burde jo helt klart informere dig om det, hvis den ikke kunne.....
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har snakket med dem, og ja selvom det ikke står på maskinen, så kan den køre ved 230V så ingen problemer der.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er også med US stik, og bag på står der også kun 110V men jeg bruger den på 230V uden problemer.
Den er iøvrigt bestilt fra Oppo's hjemmeside. Lad være med det. Det er dyrt...
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Har snakket med dem, og ja selvom det ikke står på maskinen, så kan den køre ved 230V så ingen problemer der. |
|
|
pyha, det var nu godt 
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så rodet lidt med den, og det undrer mig at man ikke kan se hvilket output man har valgt på DVI. Nogen der kan fortælle mig, hvordan man kan se om den kører i 720p, 1080i osv?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
| Nu har jeg så rodet lidt med den, og det undrer mig at man ikke kan se hvilket output man har valgt på DVI. Nogen der kan fortælle mig, hvordan man kan se om den kører i 720p, 1080i osv? |
|
|
Tryk på Stop-knappen mens du ser film. Tryk herefter på DVI-knappen nederst til venstre på fjernbetjeningen.
DVI-knappen skifter ml. de forskellige modes.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
| Tryk på Stop-knappen mens du ser film. Tryk herefter på DVI-knappen nederst til venstre på fjernbetjeningen.
Mvh. |
|
|
Ja det havde jeg også fundet ud af, men jeg kan ikke se hvilken mode den smider det ud i. Den skriver ikke noget på skærmen om, hvad opløsning den opkonverterer til, så det er faktisk umuligt at vide, hvilken mode den står på.
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
| Tryk på Stop-knappen mens du ser film. Tryk herefter på DVI-knappen nederst til venstre på fjernbetjeningen.
Mvh. |
|
|
Ja det havde jeg også fundet ud af, men jeg kan ikke se hvilken mode den smider det ud i. Den skriver ikke noget på skærmen om, hvad opløsning den opkonverterer til, så det er faktisk umuligt at vide, hvilken mode den står på.
|
|
|
Meget mærkeligt. Det gør min.
Jeg kan iøvrigt også se opløsningen i menuen på min Z3.
Hvad har du tilsluttet og på hvilken måde?
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det lyder lidt mærkeligt.
Jeg kører over DVI til mit LCD. Når jeg trykker på DVI knappen for at skifte opløsning, så forsvinder billedet på mit TV (det skriver no signal) i nok 3-4 sekunder indtil den har skiftet, og så kommer det tilbage. Sker det samme hos dig?
Hvor i billedet står der, hvilken opløsning den står til?
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min projektor flimrer bare lidt mens den skifter opløsningen. Tager nok ca. 2 sek.
Det står øverst i venstre hjørne med hvid skrift og den blå oppo baggrund.
|
| Til top |
|
| |
jointer Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok den første shop jeg nogensinde har set, der kun fører ét produkt... __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
niknik Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sej biks!
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Jeg kører over DVI til mit LCD. Når jeg trykker på DVI knappen for at skifte opløsning, så forsvinder billedet på mit TV (det skriver no signal) i nok 3-4 sekunder indtil den har skiftet, og så kommer det tilbage. Sker det samme hos dig? |
|
|
Min BenQ PE7800 taber også billedet kortvarigt, mens der skiftes opløsning, så der er kun kort tid til at læse tallet for opløsningen, som kun står der et par sekunder. Heldigvis så oplyser Benq'en også om hvilket signal den fødes med, så problemet er til at leve med for mig.
Men hvis dit billede er væk i op mod 4 sekunder, så er tallet for opløsningen nok forsvundet i mellemtiden. Det lyder ikke så heldigt...
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Pascal skrev:
Jeg kører over DVI til mit LCD. Når jeg trykker på DVI knappen for at skifte opløsning, så forsvinder billedet på mit TV (det skriver no signal) i nok 3-4 sekunder indtil den har skiftet, og så kommer det tilbage. Sker det samme hos dig? |
|
|
Min BenQ PE7800 taber også billedet kortvarigt, mens der skiftes opløsning, så der er kun kort tid til at læse tallet for opløsningen, som kun står der et par sekunder. Heldigvis så oplyser Benq'en også om hvilket signal den fødes med, så problemet er til at leve med for mig.
Men hvis dit billede er væk i op mod 4 sekunder, så er tallet for opløsningen nok forsvundet i mellemtiden. Det lyder ikke så heldigt...
|
|
|
Boye har du mod på / mulighed for at afprøve Scart udgangen på et tidspunkt? Er meget nervøs for billedet på scarten, så hvis du engang ved lejlighed gad smide et par linier om kvaliteten af den scart udgang, ville jeg være meget taknemmelig. Har set Oppo 971 på DVI udgang, og det fejlede bestemt intet, men der var jo desværre ikke mulighed for at se scarten, som kun BBK'en har. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
| Boye har du mod på / mulighed for at afprøve Scart udgangen på et tidspunkt? Er meget nervøs for billedet på scarten, så hvis du engang ved lejlighed gad smide et par linier om kvaliteten af den scart udgang, ville jeg være meget taknemmelig. Har set Oppo 971 på DVI udgang, og det fejlede bestemt intet, men der var jo desværre ikke mulighed for at se scarten, som kun BBK'en har. |
|
|
Nu har jeg opdateret til den nyeste version af Oppos firmware, så jeg ved ikke om den understøtter scart-udgangen længere. Desuden vil jeg ikke kunne sammenligne kvaliteten mellem de to udgange, da jeg har DVI i projektoren, men må flytte dvd'en hen til TV'et i den anden stue, hvis jeg skal have billede via scarten, og at sammenligne billedet på mit gamle tv med billedet fra projektoren er vist helt i skoven.
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
powda skrev:
| Boye har du mod på / mulighed for at afprøve Scart udgangen på et tidspunkt? Er meget nervøs for billedet på scarten, så hvis du engang ved lejlighed gad smide et par linier om kvaliteten af den scart udgang, ville jeg være meget taknemmelig. Har set Oppo 971 på DVI udgang, og det fejlede bestemt intet, men der var jo desværre ikke mulighed for at se scarten, som kun BBK'en har. |
|
|
Nu har jeg opdateret til den nyeste version af Oppos firmware, så jeg ved ikke om den understøtter scart-udgangen længere. Desuden vil jeg ikke kunne sammenligne kvaliteten mellem de to udgange, da jeg har DVI i projektoren, men må flytte dvd'en hen til TV'et i den anden stue, hvis jeg skal have billede via scarten, og at sammenligne billedet på mit gamle tv med billedet fra projektoren er vist helt i skoven.
|
|
|
heh, ja, så er scart udgangen vist ikke længere funktionel, så vidt jeg har forstået. no prob, then. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |