| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 12 Februar 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gud hjælpe mig om Herrn Swoboda ikke igen kan tilbyde en ny opgradering af den snart 8 år gamle Sony XACD 333ES. Sku' man smide yderligere 15.000 kr efter den maskine? Tja, de forgående forbedringer har absolut været pengene værd.
Den oprindelige umodificerede Sony kostede i 2003 ca 16.000. Med den seneste opgradering hos Swoboda lander vi på en slutpris på omkring 70K
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 12 Februar 2011 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
heltny skrev:
Det kan godt være det er mig der tænker forkert, men hvorfor købe en rimelig dyr maskine og så få den modificeret og
betale en pæn sum penge for det, fremfor at købe en dyrere maskine fra start ?
|
|
|
Swobodas modifikationer af f.eks sony xa333es bringer lydkvaliteten op i en klasse som koster op til 5 gange så meget hvis
man vil have den fra en "færdig" afspiller - f.eks fra Accuphase eller Linn |
|
|
DVS 5X70 = 350 kr
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nysgerrighed er ustyrlig. Jeg tror jeg lader min i forvejen 3 gange modificerede og 10 år gamle Sony CD XA333ES tage endnu en tur hos Hr Swoboda. Ved egentlig ikke altid præcis hvad han gør ved den - men magisk -det er det!
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 29 Januar 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
BLiver sku sjovt at høre hvad du snyes om resultatet :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så røg Sonyen af sted til Tyskland for endnu en opgraderng. Man er iøvrigt altid nød til at krydse fingre for forsendelser med posten til Tyskland, da man hverken kan sende som "forsigtig" eller "værdipakke". Det tyske postvæsen har åbenbart ikke dise ydelser.
Swoboda tilbyder nu opgradering/optimering af praktisk talt al hifi-udstyr efter aftale med kunden. F.eks er det oplagt at skifte strømforsyninger i en del udstyr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er forbløffende at man stadig kan forbedre en 10 år gammel cd-afspiller. Hver gang har jeg sagt at den spiller som en drøm. Så hvad skal man sige efter den seneste opgradering? Måske at lyden bliver mere og mere analog. Letflydende luftigt lydbillede med masser af detaljer og musikalsk flow.
Swoboda's signalkabel af rent sølv gør det hele endnu bedre. Om hans særlige 75 ohms modstand til digitaludgangen giver en forbedring, kan jeg ikke helt afgøre endnu.
Cd-afspilleren vejer efterhånden det dobbelte af standardversionen, så det er kun lydbilledet der er luftigt
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 10 Marts 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Det er forbløffende at man stadig kan forbedre en 10 år gammel cd-afspiller. Hver gang har jeg sagt at den spiller som en drøm. Så hvad skal man sige efter den seneste opgradering? Måske at lyden bliver mere og mere analog. Letflydende luftigt lydbillede med masser af detaljer og musikalsk flow.
Swoboda's signalkabel af rent sølv gør det hele endnu bedre. Om hans særlige 75 ohms modstand til digitaludgangen giver en forbedring, kan jeg ikke helt afgøre endnu.
Cd-afspilleren vejer efterhånden det dobbelte af standardversionen, så det er kun lydbilledet der er luftigt
|
|
|
Tillykke med endnu en opgradering. Bare drevet ikke taber pusten, så går det nok
Har du prøvet at løfte låget på den . For ellers vil vi gerne se det forhåbentligt smukke syn __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Med den seneste opgradering hos Swoboda lander vi på en slutpris på omkring 70K
|
|
|
Må man spørge hvad lyden så er blevet til, må kunne beskrives ?
pris + mod = 70.000, kroner det må da virkelig være fantastisk.
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Batman skrev:
Med den seneste opgradering hos Swoboda lander vi på en slutpris på omkring 70K
|
|
|
Må man spørge hvad lyden så er blevet til, må kunne beskrives ? pris + mod = 70.000, kroner det må da virkelig være fantastisk.
|
|
|
What
Læste lige lidt længere oppe. Puhaaa
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo efterhånden ca 10 år siden jeg faldt over Swobodas opgradering af Sony afspillere. Jeg var interesseret i sacd formatet - og afspilleren figurerede i det tyske "Audio" med en bedømmelse i klasse med 5 gange så dyre afspillere (f.eks fra Linn og Accuphase).
Jeg tog chancen (ingen returret ) og var begejstret for maskinen. Sidenhen har jeg ikke kunnet stå for fristelsen når Swoboda har fundet på nye opgraderinger. De er ikke billige, men det har været spændende at følge med i.
Er den så pengene værd? Det synes jeg absolut den er. Jeg har haft lejlighed til at sammenligne den med f.eks. en ML390S til 65K. Sony/Swoboda'en overgik allerede ved sin første opgradering denne ellers velrenommerede afspiller. Ikke for at kritisere ML'eren der er bygget som et slagskib og oser af highend. Men i sammenligning med Sony/Swoboda'en må jeg betegne dens lydgengivelse som "kedelig". Med den seneste opgradering, falder ML'eren helt igennem (selvom denne stadig kan betegnes som en god cd-afspiller).
Et andet sammenligningsgrundlag jeg har, er et setup bestående af en Olive 4HD networkplayer koblet til en Emm Labs Dac2-X konverter til en samlet pris af ca 120.000 kr. Her kan jeg sige at jeg lytter til begge set-up med lige stor glæde. Sony/swoboda' en har intet at skamme sig over i sammenligningen med hvad der regnes for én af verdens bedste konvertere.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Det er jo efterhånden ca 10 år siden jeg faldt over Swobodas opgradering af Sony afspillere. Jeg var interesseret i sacd formatet - og afspilleren figurerede i det tyske "Audio" med en bedømmelse i klasse med 5 gange så dyre afspillere (f.eks fra Linn og Accuphase).
Jeg tog chancen (ingen returret ) og var begejstret for maskinen. Sidenhen har jeg ikke kunnet stå for fristelsen når Swoboda har fundet på nye opgraderinger. De er ikke billige, men det har været spændende at følge med i.
Er den så pengene værd? Det synes jeg absolut den er. Jeg har haft lejlighed til at sammenligne den med f.eks. en ML390S til 65K. Sony/Swoboda'en overgik allerede ved sin første opgradering denne ellers velrenommerede afspiller. Ikke for at kritisere ML'eren der er bygget som et slagskib og oser af highend. Men i sammenligning med Sony/Swoboda'en må jeg betegne dens lydgengivelse som "kedelig". Med den seneste opgradering, falder ML'eren helt igennem (selvom denne stadig kan betegnes som en god cd-afspiller).
Et andet sammenligningsgrundlag jeg har, er et setup bestående af en Olive 4HD networkplayer koblet til en Emm Labs Dac2-X konverter til en samlet pris af ca 120.000 kr. Her kan jeg sige at jeg lytter til begge set-up med lige stor glæde. Sony/swoboda' en har intet at skamme sig over i sammenligningen med hvad der regnes for én af verdens bedste konvertere.
|
|
|
Kan jo kun bukke og neje over det setup. Lader til at du har gjort dig nogle seriøse overvejelser før du kastede dig ud i diise upgrades. Du har jo også en fed reference at måle den Sony med må man sige
Hvad spiller du ellers på om man må spørge
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit øvrige set-up består af:
Forforstærker: BAT VK52SE
Effektforstærker: BAT VK255SE
Højtalere: Energy Veritas 1.8
Power conditioner. Exact Power EP15A
Kabler fra Stealth, NLE, Swoboda m.fl.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Mit øvrige set-up består af:
Forforstærker: BAT VK52SE
Effektforstærker: BAT VK255SE
Højtalere: Energy Veritas 1.8
Power conditioner. Exact Power EP15A
Kabler fra Stealth, NLE, Swoboda m.fl.
|
|
|
Tak!
Noget dejligt grej du holder dig __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batman
Respekt for dit setup og de enheder du har valg
Det er bestemt i en helt anden boldgade end mit hifi, hæ hæ
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Hej Batman
 |
|
|
Lad os da høre hvad det så er for noget (Uden at stjæle tråden)(Evt kunne du da lave en tråd, sådanne tråde er altid
spændende)
Batman - Min allerførste tanke var om ikke det er "farligt" at smide en masse penge i den CD-afspiller af 2 grunde:
1. Hvor længe holder laseren ?
2. Det er jo efterhånden på mode at afspille fra PC via en god konverter
Kan de ikke tilbyde noget a la de samme modifikationer på en dac ? __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Marts 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
D A O skrev:
Hej Batman
 |
|
|
Lad os da høre hvad det så er for noget (Uden at stjæle tråden)(Evt kunne du da lave en tråd, sådanne tråde er altid spændende)
Batman - Min allerførste tanke var om ikke det er "farligt" at smide en masse penge i den CD-afspiller af 2 grunde:
1. Hvor længe holder laseren ? 2. Det er jo efterhånden på mode at afspille fra PC via en god konverter
Kan de ikke tilbyde noget a la de samme modifikationer på en dac ? |
|
|
1. Har fået udskiftet laseren 1 gang - den første holdt i 7 år. Har investeret i 2 originale sonylasere som reserve.
2. Som tidligere nævnt har jeg et parallelt setup med netværksafspiller+konverter
"Swoboda Audio Modification" kan modificere praktisk taget alt audioudstyr efter aftale
|
| Til top |
|
| |