Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Opgradering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortenhjort
Branchemedlem
Branchemedlem
CPHREC

Bruger siden: 10 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er som sådan glad nok for mit setup pt, men som lydnørd er jeg konstant på udkig efter noget der lyder endnu bedre. Jeg går ikke efter en naturlig tone og kan godt lide at musikken er meget fremme i lydbilledet. Jeg lytter mest til guitarpop og elektronisk musik.

Er der nogle områder i mit system, hvor jeg med fordel vil kunne skifte en komponent ud ift mit digitale system?
Til top Vis mortenhjort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenhjort

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Det er næppe nogen hjælp. Men jeg sidder bare og undrer mig lidt. Du et rigtig godt hifi set up. Men du går ikke efter en "naturlig" tone? Nu er det selvfølgelig relativt hvad man mener med naturlig tone. Jeg var til koncert i går på et mindre spillested (ca 500 mennesker) og som altid sad jeg lidt undervejs og sammenlignede livelyden med lyden fra mit hi-fi setup og kom igen til den konklusion at, bortset fra lydstyrken, så er lydbilledet (eller tonen om du vil) identisk. Det er naturlig tone for mig, at musikken i stuen lyder som musikken live. Så for mig ville en "unaturlig tone" være hvis musikken var afrundet og blød, i stedet for direkte og kontant som elektrisk forstærket livemusik jo er. En som måske går til klassiske koncerter, vil sikkert have en anden opfattelse af naturlig tone og ville sikkert opfatte lyden fra mit set up som unaturlig. Anyway, som det fremgår, så kan jeg også lide at musikken er meget fremme i lydbilledet. Så jeg kører med Klipsch horn og singel end rør. Jeg kan læse på Stereophile om Vienna Acoustic Beethoven : "...the speaker was silky smooth, airy, open, and neither overly aggressive.." Måske er højtalerne i virkeligheden for "pæne" til din smag?

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

mortenhjort
Branchemedlem
Branchemedlem
CPHREC

Bruger siden: 10 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Når jeg mener at jeg ikke vil have en naturlig tone er det fordi jeg ikke ser "reference" som noget synderligt interessant. Jeg vil IKKE have livelyd hjemme i stuen for så kunne jeg lige så godt gå til koncert.

Jeg tror godt du kunne have ret i af Vienna Acoustic Beethoven måske er en anelse for pæne til min smag, så måske jeg skal tage et lille kig på andre mærker inkl Klipsch.
Til top Vis mortenhjort's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenhjort

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2010 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

mortenhjort skrev:
Når jeg mener at jeg ikke vil have en naturlig tone er det fordi jeg ikke ser "reference" som noget synderligt interessant. Jeg vil IKKE have livelyd hjemme i stuen for så kunne jeg lige så godt gå til koncert.
Der er vi så enige mht. "reference". Nu forstår jeg hvad du mener med naturlig tone. Har hørt nogle såkaldte high end anlæg til en messe som bare spillede fuldstændig rent uden "egenlyd" om man så må sige. Hvor andre faldt i svime over lyden, fandt jeg det faktisk lidt kedeligt. Der manglede, efter min smag, nerve i musikken. Men det er måske også fordi jeg netop vil have livelyd hjemme i stuen, fordi liveoplevelsen er den ultimative musikoplevelse for mig. Musik hjemme i stuen kommer dog ind på en meget tæt andenplads. Jeg nyder virkelig at blive blæst igennem af mine horn og ser da også hi-fi musik og live musik som to forskellige oplevelser. Men ikke mere end at der skal være samme nerve i lyden fra mit hi-fi setup, som fra lyden fra et "live anlæg".

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes