| Forfatter |
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I "American psyko" har Bateman et par KEF 105.3 og noget ældre Marantz og han hans eneste sunde interesse, er vel den glødende interesse for
musik __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig nu, hvorfor er der ingen, der nævner den flotte sorte Sansui forstærker (tilsyneladende en AU-7900), som står bag John Cusack hjemme i 'hans' lejlighed i filmen "High Fidelity" (den m. Iben Hjejle)?  Den er nu ikke at se på dette billede! Peter
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cirrus skrev:
r-l-b skrev:
og en klassisker A clockwork orange med Transcriptor

|
|
|
Jeg er ret overbevist om at man kan se en Beolab 5000 forstærker til højre for pladespilleren og en Beomaster 5000 tuner til venstre. (bekræft selv på http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=383 ) Beolab'en var vistnok den kraftigste Hifi transistorforstærker da den udkom på vilde 2x60W i 4 Ohm :)
|
|
|
Jepper
|
| Til top |
|
| |
nielspf Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
A Clockwork Orange:
De følgende billeder er frit efter hukommelsen - jeg så filmen ved dens fremkomst.
Om B&O: Hovedpersonen ligger på en seng, drejer sig og trækker en skuffe ud - slanger snor sig - og der panoreres over på et beolab/master 5000 sæt.
Om imponerende Hifi (?): Da hovedpersonen skal voldsomvendes (fra afsky til voldsmand), køres et sæt ht på hver 1m x 2m (b x h) samt et lille rør?anlæg ind på stuen, og han gennemspilles ! (Beethoven?) (Hvilket rør?anlæg?)
Jeg kunne godt trænge til at se filmen igen :-) __________________ mvh niels
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
I "THE DEPARTED" med Jack Nicholsen, Leo di Caprio og Matt Damon, har Damon en hel stribe McIntosh som desværre kun bliver brugt til at lytte en CD med en telefonsamtale -
Det er i øvrigt en rigtig god film
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I "Fars fede juleferie" lykkes det har Mr Griswold at få en lang istap fra tagrenden til at lande midt i et B&O setup.... "Margo, obviously SOMETHING hit the stereo!!!" .... "Yes, Todd!!!!"
EDIT:
Todd: Well, something had to come through the window! Something had to break the stereo! Margo: And why is the carpet all wet, *Todd*? Todd: I don't *know*, Margo!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
I "American psyko" har Bateman et par KEF 105.3 og noget ældre Marantz og han hans eneste sunde interesse, er vel den glødende interesse for musik  |
|
|
I bogen mener jeg han har Krell og Martin Logan, og her er det sat korrekt op med sans for detaljerne. I filmen er højttalerne blot kastet ind i hjørnerne og noget der ligner hifi med equaliser er smækket ind i reolen. Dette skæmmer en ellers god film.
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den nye version af The italian job, snakker de om en nad forstærker som man også ser lidt til senere i filmen. har den desværre ikke lige her, ellers havde jeg smidt et par billeder
__________________ Samsung LE40M87BDX
Sony STR-DA5000ES
Sony DVP-NS955V
2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Pihl skrev:
I "American psyko" har Bateman et par KEF 105.3 og noget ældre Marantz og han hans eneste sunde interesse, er vel den glødende interesse for musik  |
|
|
I bogen mener jeg han har Krell og Martin Logan, og her er det sat korrekt op med sans for detaljerne. I filmen er højttalerne blot kastet ind i hjørnerne og noget der ligner hifi med equaliser er smækket ind i reolen. Dette skæmmer en ellers god film. |
|
|
med den bemærkning lægger du op til en ny gyser - en flok instruktører bliver langsomt udryddet en for en - man er på bar bund indtil man finder en sammensværgelse af hifi nørder der "ordner" instruktører der ikke behandler hifi seriøst i deres film - efter dem kommer så turen til instruktører der sætte Nikon F3 motorlyd på et vintage Leica camera  og sådan kan vi fortsætte tilsidst er der ingen der tør instruere en film med props __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |