Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 23:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedste fladskærm på markedet?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

alany skrev:

Nu har jeg været nede hos TC og de får rigtig nok pioneer 5090 i denne uge, men det er kun en udstillingsmodel. De får den først til salg i slutningen af august.

Problemet her er, at jeg ikke har noget TV i øjeblikket og begår derfor snart selvmord  

Den flinke salgsmand anbefaldte mig en Samsung LE46A656

Jeg har også været nede hos In-Wall og de anbefaldte mig en LG 47LG6000

Hvilken synes i der er bedst at købe? og er der andre alternativer? Jeg er ikke interesseret i panasonic..

Gå nu ind i en rigtig butik istedet for en der har haft flere sager kørende hos Forbrugerklagenævnet.
En demomodel .... til august. HA - det lugter da langt væk af parallelimport eller forsøg på at sælge dig noget andet end det du vil ha' .

Prøv hos www.ktradio.dk

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
Prøv hos www.ktradio.dk

Eller Scala Hifi i Gentofte.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Hvad der er "bedst" afhænger af ens personlige behov - feks. hvis:

Du har kabeltv ( TDC / Stofa ) eller egen antenne ( fra nov 09 ) og / eller en "hysterisk" kone ( eller måske dig selv  ) som bare ikke vil have flere KASSER ind i hytten, så halter den ellers dejlige Pioneer voldsomt, da den hverken har DVB-C tuner, MPEG-4 Afkodning eller HD-tuner indbygget !

Så "bedst" er desværre en svævende betegnelse.

god jagt!

Jeg er helt enig - allerede det at der kikkes på TV antyder at der er andet end billede der betyder noget... Når det er sagt synes jeg at Pioneer er rigtig fine. Mørklægning, ekstern ht og tuner mv. kan være helt fint - men det kan også være noget bras.

bedste billede <> tv

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

alany skrev:
Ja, jeg fik også at vide fra sælgeren. at det kun var rigtige tv-nørder som kunne se forskel på 508xd'eren og 5090.. Tror sgu det bliver 508xd'eren

Meget muligt. Men hvis prisforskellem ikke er voldsom markant, vælger man afgjort nyeste generation ! Full-Hd er ikke en afgørende feature som udgangspunkt. Men det er alt andet lige mere up to date, - og personligt mener jeg også, at man høster synligt, i feks visning af JPEG. 

Parallelimport er et fremragende alternativ til "branchen" ! Hvis besparelsen er stor nok. Og TC er  absolut et trygt sted at handle ! Der har værre nogle kedelige sager, -JA ! Men vi er altså også nogle der har haft meget positive oplevelser med kringlede garanti-rep, på parallelimporterede produkter.

Pio508 er fantastisk . .!

Pio 5090 er bedre . . !  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:
D.J. skrev:

Hvad der er "bedst" afhænger af ens personlige behov - feks. hvis:

Du har kabeltv ( TDC / Stofa ) eller egen antenne ( fra nov 09 ) og / eller en "hysterisk" kone ( eller måske dig selv  ) som bare ikke vil have flere KASSER ind i hytten, så halter den ellers dejlige Pioneer voldsomt, da den hverken har DVB-C tuner, MPEG-4 Afkodning eller HD-tuner indbygget !

Så "bedst" er desværre en svævende betegnelse.

god jagt!

Mørklægning, ekstern ht og tuner mv. kan være helt fint - men det kan også være noget bras.

Enig. Men du vælger trods alt selv dit niveau . Og nu er det jo absolut ikke fordi jeg elsker eksterne bokse og uni remotes. Men ALLE bokse, DVB-C intern, MPEG-4 osv, - samt medfølgende remote blir jo m garanti  forældet, før TV´et nødvendigvis er udskiftningsmodent.   

Bla derfor synes ,at det er en sand katastrofe når folk feks vælger et Sony, frem for Pio  udelukkende pga DVB-C     

Hallas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2008
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

alany skrev:

bare navnet skræmmer mig væk..

Er der ikke nogen meninger om samsungs nye 6-serie?

Ganske ok LCD skræm til måske et soveværelse?, men nærmer sig slet ikke Pioneers 5090'er.. ;o)
Til top Vis Hallas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hallas

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
alany skrev:

Nu har jeg været nede hos TC og de får rigtig nok pioneer 5090 i denne uge, men det er kun en udstillingsmodel. De får den først til salg i slutningen af august.

Problemet her er, at jeg ikke har noget TV i øjeblikket og begår derfor snart selvmord  

Hvilken synes i der er bedst at købe? og er der andre alternativer? Jeg er ikke interesseret i panasonic..

Gå nu ind i en rigtig butik istedet for en der har haft flere sager kørende hos Forbrugerklagenævnet.
En demomodel .... til august. HA - det lugter da langt væk af parallelimport eller forsøg på at sælge dig noget andet end det du vil ha' .

Prøv hos www.ktradio.dk

Jeg (og ufatteligt mange andre) har udelukkende haft gode oplevelser hos TC. Fordi een enkelt klaphat ikke kan finde ud af at behandle sine højttalere ordentligt og derefter forsøger at tørre l***** af på Tape Connection, er det vel ikke ensbetydende med at man ikke bør sætte sine fødder derinde.

Jeg ville på ingen måder have noget imod at handle i TC igen!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Tapeconnection er rigtig flinke, også selvom man siger helt klart at man ikke vil købe noget, men bare gerne lytte lidt. At de så også har attraktive produkter gør den til en utroligt god butik i mine øjne

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

jeg forstår ikke at når man gerne vil have det bedste tv på markedet at man så vil gå til en butik der ikke aut. forhandler, det svare jo til at købe en sprit ny Ferrari via den lokale Kia forhandler det gør man bare ikke, nå men til sagen så er lx5090 klart bedre end 508xd og jeg er ikke nørd nørd på det område men sebar forskel er der, om man så vil have H modellen så man kan streame fra sin PC for 2k ekstra er et spørgsmål om behov, kan i øvrigt oplyse at Mpeg4 Satellit tuneren virker fint på Canal Digitals HD kanaler og alm. digital kanaler med et CA-Modul,
Mht. Højttaleren under så se det jo ud som om den er en fast del af TVét når den er monteret en fed løsning så man har begge muligheder.

så køb 5090 med eller uden H og gør den tjeneste at købe den hos en rigtig forhandler.

mvh
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
alany skrev:

Prøv hos www.ktradio.dk

Er Tapeconnection ikke en rigtig butik, hvad er så en rigtig butik, Elgiganten?

Og så skal du vist læse indlægget igen, der står nemlig at de får et som demomodel om en uge, men at de først får dem på lager til august, og ikke at han kan købe en demomodel til august.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
NriK skrev:
alany skrev:

Prøv hos www.ktradio.dk

Jeg (og ufatteligt mange andre) har udelukkende haft gode oplevelser hos TC. Fordi een enkelt klaphat ikke kan finde ud af at behandle sine højttalere ordentligt og derefter forsøger at tørre l***** af på Tape Connection, er det vel ikke ensbetydende med at man ikke bør sætte sine fødder derinde.

Jeg ville på ingen måder have noget imod at handle i TC igen!

Det var vist ikke den eneste, der var også den sag herinde med fladskærmen som de ikke ville bytte svjh. eller også at det tog en krig at få den repararet?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Det var vist ikke den eneste, der var også den sag herinde med fladskærmen som de ikke ville bytte svjh. eller også at det tog en krig at få den repararet?

Selv om jeg måske er lidt inhabil, så vil jeg gerne tillade mig at kommentere dette emne lidt:

For det første, TC's to fremhævede sager: TC er ikke på Firmatjek, men det er korrekt at de har været det. Den første sag med højttalerne, her mener jeg ikke det drejer sig om mangel på service, men om en uenighed om hvorvidt der overhovedet er en fejl at reklamere over. TC nægtede i første omgang at følge FKN, da begrundelsen for FKN's afgørelse var noget jura-teknisk fnidder der ikke havde noget med sagens kerne at gøre. Jeg mener ikke TC tog fejl i sagens kerne, men de faldt på håndteringen. Kunden har senere fået penge retur, og den lovede retssag er afblæst.

Sagen om en fladskærm drejer sig om reparationstiden for et TV, hvor der har været uenighed om hvor lang tid "rimelig tid" er, eller rettere, om dét at TC ikke på eget initiativ har foreslået et låne-apparat er det samme som at de har afvist ét. Derfor blev sagen prøvet ved FKN, hvilket jo tager noget tid, hvor man kan nå at hidse sig en del op. Mig bekendt har TC fulgt nævnets afgørelse i denne sag, og jeg synes det var rimeligt at sagen gik så langt, da der mig bekendt ikke har været nogen fortilfælde mht. afgørelser om hvorvidt dét ikke selv at tilbyde en låner skal opfattes som om det ikke er muligt (jeg synes det ville være rimeligt at kunden kun kan klage over ikke at få en låner, hvis han rent faktisk har spurgt og fået nej, men sådan hænger verden så åbenbart ikke sammen - det er jo ikke min personlige mening der skal styre verden). Jeg ved ikke hvor rimeligt jeg synes det er at klandre butikken for ikke at følge regler der hverken fremgår af lovgivningen eller foregående sager, men er et spørgsmål om fortolkning.

Derudover så er der naturligvis issues ved parallel-import, som man skal være opmærksom på. Men ingen af de to sager har noget med dét at gøre, og TC tilbyder jo også ting som man ikke får hos mange af de officielle leverandører, eksempelvis 14 dages returret, og de har efter min mening den teknisk set bedste demo-opstilling af Pioneer's tv jeg har set.

Så kan man jo synes hvad man vil om den enkelte butiks generelle service osv, det har bare ikke så meget med parallel-import at gøre.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul: det jeg mente var præcis det som bøje skriver:
bøje skrev:
det svare jo til at købe en sprit ny Ferrari via den lokale Kia forhandler det gør man bare ikke

Iøvrigt ville TC jo anbefale ham et købe et andet produkt, sikkert fordi at de ikke selv fik det før til august. men hvorfor skulle man det hvis man kan få "det rigtige"/Kosher et andet sted.

NB: "Det rigtige" er sat i citationstegn fordi at jeg ikke fik udtrykt den rigtige betydning første gang

Hvis man vil købe i TC er det da fint nok, men jeg mener bare ikke at man skal acceptere en anden vare end den man ønsker, i stedet for at gå til en anden forhandler.
Det er vel produktet der er "number one priority" - ikke forhandleren.
...Inden at nogen siger noget andet, så vil jeg bare sige: Dette er min holdning.

All the best
.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

C_Baune
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2008
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Ville også klart anbefale pionner'en da billedet er fantastisk på det. Når det så er sagt så for du også et ekstremt godt billed i samsung 6'eren. Stod tilfældigvis nede i HFk og kiggede på det da der var EM og må indrømme det var klasser bedre end de andre modeller, kune Metz linus som kunne følge med. Har ikke fået set pionner'en men hvad jeg har læst mig til skulle det også være ektremt godt til en vise hurtige effekter uden efterslæb i billedet.

I henhold til den test som der er lavet i Tænk er vinden 3500 serien i sony, der er lige kommet en 4000 ;-) så mon ikke det indikerer testen ikke er up to date i forhold til hvad der eksiterer på markedet...

TC tilbud er jo rigtig godt set i fohold til der intet kan ske og du kan engelsk, da der intet krav er i deres tv er der skal være nordisk manual, du er også nødsaget til at komme og aflevere tv'et nede i butikken så de kan sende det til tyskland (eller hvor de distribuerer fra) og ja hvem ved hvor lang tid det tager... Samsung DK kommer ihvertfald og henter dit tv i privaten hvis det skulle gå i stykker (fantastisk service).

Allerede der vil jeg påstå at det da lokker lidt at købe et produkt fra en nordisk forholder.

Men som udgangspunkt skal man vel stole på produktet virker uden problemer i LANG LANG tid :-)

Til top Vis C_Baune's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C_Baune

Keler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke hypen omkring Samsungs skærme generelt, og da slet ikke de nye. Unaturligt billede hvor bevægelserne ikke er særlig naturlige.

Metz har jeg også set, og der blev jeg også slemt skuffet i forhold til prisen.

I mine øjne egner LCD sig bare ikke til tv kiggeri - Man skal altså over i plasma lejren for at få et ordentligt billede. Men sådan er vi jo så forskellige

Til top Vis Keler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Keler

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har personligt ikke lyst til at smide 4-500 watt efter et tv. De dage hvor strømforbrug var ligemeget er efter min opfattelse borte. Så i en test at efter at have kalibreret et lcd, brugte den 99 watt (samsung 656 40"). Hvad det angår, så er plasma vist noget bagefter...Er helt med på at plasma nok har den bedste billedkvalitet, men der er vel også andre parametre folk må bruge, eller hur?

mvh. Per

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Jeg har personligt ikke lyst til at smide 4-500 watt efter et tv. De dage hvor strømforbrug var ligemeget er efter min opfattelse borte. Så i en test at efter at have kalibreret et lcd, brugte den 99 watt (samsung 656 40"). Hvad det angår, så er plasma vist noget bagefter...Er helt med på at plasma nok har den bedste billedkvalitet, men der er vel også andre parametre folk må bruge, eller hur?

mvh. Per

LCD bruger faktisk mere strøm end plasma v samme skærmstørrelse. Endnu en god grund til at købe plasma. LCD har nemlig et konstant forbrug, hvorimod plasmas opgivelser er max forbrug, - som kun forekommer ved total hvid skærm .

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

C_Baune skrev:

Ville også klart anbefale pionner'en da billedet er fantastisk på det. Når det så er sagt så for du også et ekstremt godt billed i samsung 6'eren.

Hvordan definerer du forskellen på "fantastisk" og "ekstremt godt"?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Jesper Juul: det jeg mente var præcis det som bøje skriver:
bøje skrev:
det svare jo til at købe en sprit ny Ferrari via den lokale Kia forhandler det gør man bare ikke
Iøvrigt ville TC jo anbefale ham et købe et andet produkt, sikkert fordi at de ikke selv fik det før til august. men hvorfor skulle man det hvis man kan få "det rigtige"/Kosher et andet sted.

NB: "Det rigtige" er sat i citationstegn fordi at jeg ikke fik udtrykt den rigtige betydning første gang

Hvis man vil købe i TC er det da fint nok, men jeg mener bare ikke at man skal acceptere en anden vare end den man ønsker, i stedet for at gå til en anden forhandler.Det er vel produktet der er "number one priority" - ikke forhandleren....Inden at nogen siger noget andet, så vil jeg bare sige: Dette er min holdning.

All the best.

Ok, det var at den var parallelimporteret det gik på, ja det er jo en beslutning man selv skal tage. Og nej, man skal selvfølgelig ikke acceptere end helt anden vare, men det var nu også mere mit indtryk at de gav ham et alternativ når de nu ikke kunne levere Pioneeren pt.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

C_Baune skrev:

Ville også klart anbefale pionner'en da billedet er fantastisk på det. Når det så er sagt så for du også et ekstremt godt billed i samsung 6'eren. Stod tilfældigvis nede i HFk og kiggede på det da der var EM og må indrømme det var klasser bedre end de andre modeller, kune Metz linus som kunne følge med. Har ikke fået set pionner'en men hvad jeg har læst mig til skulle det også være ektremt godt til en vise hurtige effekter uden efterslæb i billedet.

I henhold til den test som der er lavet i Tænk er vinden 3500 serien i sony, der er lige kommet en 4000 ;-) så mon ikke det indikerer testen ikke er up to date i forhold til hvad der eksiterer på markedet...

TC tilbud er jo rigtig godt set i fohold til der intet kan ske og du kan engelsk, da der intet krav er i deres tv er der skal være nordisk manual, du er også nødsaget til at komme og aflevere tv'et nede i butikken så de kan sende det til tyskland (eller hvor de distribuerer fra) og ja hvem ved hvor lang tid det tager... Samsung DK kommer ihvertfald og henter dit tv i privaten hvis det skulle gå i stykker (fantastisk service).

Allerede der vil jeg påstå at det da lokker lidt at købe et produkt fra en nordisk forholder.

Men som udgangspunkt skal man vel stole på produktet virker uden problemer i LANG LANG tid :-)

Hvorfor tror du at du er nødsaget til at aflevere tv'et i butikken bare fordi det er parallelimporteret?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes