Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: To anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bruno 67
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej alle i kloge.

Jeg har et spørgsmål, som kun folk her kan svare på.

Vi er ved at bygge om, og vi kommer til at tale om det umuligt.

Oppe på første har vi en stor stue, et anlæg og 4 højttalere. 

Nede laver vi en spisestue på 35m2 og et køkken på 40m2, der er tanken at få 4stk højttalere i hvert rum og et anlæg.

Kan vi have det anlæg nede som master anlæg, der kan spille på alle 12 højttalere, så det er samme musik der spiller overalt, og er der så nogen der starter anlæget på første sal, slår de 4 højttalere på 1 sal over til det anlæg på 1 sal?

Det skal selvfølgelig være muligt at slå et rum fra af gangen, så man selv bestemmer hvor musiken spiller.

Jeg håbe at det er til at forstå hvad jeg mene, er der nogen der ligger inde med en løsning, og til hvad pris.

På forhånd tak hilsen Bruno

Til top Vis Bruno 67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruno 67

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Har du kigget på Sonos fra Hifiklubben?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/

Du kobler basen op til dit master anlæg og har musikken liggende på din computer. Så kan du koble alle de rum på du vil. Du skal have en base til hver rum og disse kan fåes aktive, så du kan slutte højttalere direkte til Sonos. Og det hele er trådløst.

Og så skal du bare have en eller flere controllere. Du kan styre samtlige rum fra en controller og høre det samme i alle rum, slukke nogen eller høre individuel musik i de forskellige rum. Det er superfleksibelt.

Det lyder kompliceret men er faktisk vældig nemt at bruge.

Eneste ulempe er, at det er forholdsvist dyrt. Men kan jo sagtens købe lidt til en start og så udvide senere.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Bruno 67
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hej Brian 7500.

Jeg takker for dit svar,med det er noget for dyrt.

Men det er lækkert.

Hilsen Bruno

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

B&O

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

jo det kan godt lade sig gøre

i stuen skal du have 2 korospondance afbrydere ved anlæget som betjæner et stik på 1'ste og et stik i køkkenet begge stik skal have en korospondance afbryder, således kan du tænde og slukke anlægene seperat både på stedet og i stuen.

dernæst trækker du et signalkabel fra stuen til 1'ste og fra stuen til køkken dem i stuen skal til tape out (brug evt Y-splitter) 1'ste og køkken til AUX så skulle det virke  

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Måske er det noget i den stil du efterlyser: http://www.danstv.dk/shop/harman-kardon-ab-3150p.html

Søg på multiroom på google, så er der masser af resultater.
Du kunne evt også bare have en forstærker hvert sted som du så føder fra en fælles cd-afspiller i stuen. En brugt forstærker behøver jo ikke koste alverden, og så kan du skrue op og ned efter forgodtbefindende. Derudover har du jo så muligheden for at koble andet udstyr til forstærkeren i hvert rum.

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Alternativt kan du prøve Apple's Airport Express.

http://www.apple.com/dk/airportexpress/

Det fungerer således, at du installerer iTunes på den computer hvorpå alt din musik ligger (virker både på Mac og PC). Herefter køber du det passende antal Airport's og installerer derefter en ved hvert anlæg i huset. Airport kører enten på kablet eller trådløst netværk. Det vælger man selv.

Du kan bruge en iPod Touch eller iPhone til at styre iTunes og hvilke(n) Airport der skal streames musik til.

F.eks:
http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_ipod/family/ipod_ touch

Så vælger du bare 8 GB modellen (jo mindre du har tænkt dig at have en masse ting liggende på den) til 1.399,- og så har du en fjernbetjening.

Det er en væsentligt billigere løsning, end et SONOS system. Omvendt har det også sine begrænsninger. Du kan f.eks. ikke høre forskellige numre i de forskellige rum. Du streamer altså det samme til alle Airports. Jeg ved ikke om du kan justere volumen uafhængigt fra rum til rum, men ellers må man jo bare gøre det på på selve anlægget.

Jeg ved iøvrigt heller ikke om det er muligt at tilslutte mere end éen iPhone eller iPod Touch til det samme iTunes bibliotek ad gangen.

Måske der er nogle andre herinde som har erfaringer med det.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Bruno 67
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle i gæve gutter der har svaret.

Der er mange  muligheder, men det der ligger lige til mit højer ben. er den fra brianm, med to forstærker og en fældes pc, så slipper jeg for at købe noget, andet ene et ti meter kabel fra pc til forstærker 2, kan en fattig mands udgave være et telefon kabel, det er jo godt nok ikke skærm i det, tak for alle svar.

Hilsen Bruno

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Bruno 67 skrev:

Der er mange  muligheder, men det der ligger lige til mit højer ben. er den fra brianm, med to forstærker og en fældes pc, så slipper jeg for at købe noget, andet ene et ti meter kabel fra pc til forstærker 2, kan en fattig mands udgave være et telefon kabel, det er jo godt nok ikke skærm i det, tak for alle svar.

Hilsen Bruno

det forstår jeg ikke, hvordan vil du tænde/slukke anlæg i køkken og på 1'ste via en pc 

Bruno 67
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Hej Finn 29.

Det er rigtigt, men der kan jeg jo bruge de korspondancer du talte om. og det er vel også det signal kabel du nævner, altså din ide jeg bruger, elllers kan man tænde anlæget på 1.hvis man høre musik der.

Jeg forstår ikke det du skriver med tape out/aux.

hilsen Bruno

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Bruno 67 skrev:

Hilsen Bruno

Den går ikke, at overføre signalet fra en PC til en forstærker via et 10m telefonkabel - det vil give dig problemer med støj og brum. Du skal have fat i et signalkable af god kvalitet og med en god afskærmning. Men dette kan også laves, uden at det bliver alt for dyrt - hvis du selv køber kabler og stik ind, og selv lodder det sammen.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Bruno 67 skrev:

Hej Finn 29.

Det er rigtigt, men der kan jeg jo bruge de korspondancer du talte om. og det er vel også det signal kabel du nævner, altså din ide jeg bruger, elllers kan man tænde anlæget på 1.hvis man høre musik der.

Jeg forstår ikke det du skriver med tape out/aux.

hilsen Bruno

tape out er den udgang man bruger/brugte til at optage fra, båndoptager-minidisc-cdoptager.etc....
på denne udgang er der altid det du vælger at spille på anlæget. dvs. at når du høre radio er det radio der er i tape-out, skifter du til cd er det cd der er i tape-out osv.
Det er det signal du sender videre fra stuen/hovedanlæget til køkken og 1'este som så skal ind i aux indgangen på de anlæg du har der, du kan selvfølgelig bruge andre indgange, bare ikke phono

ved denne opsætning, skal du bare altid huske at sætte køkken/1'ste anlægene på (aux) når du forlader dem, så du altid kan bruge dem fra stuen uden at du skal op/ud og skifte signalkilde først 

som signalkabel kan du bruge alm. 75ohms antennekabel, det er ikke hifi-korrekt men det virker

Bruno 67
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg takker.

Det er dejligt at det er så let at få gode tip og ider.

Mange tak

Hilsen Bruno

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes