| Forfatter |
|
grene Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Gary var sej i gamle dag med White Knuckles og rigtig gedigen rock. Så gik der blues i den, og jeg stoppede med at høre Gary Moore |
|
|
Ditto
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Ja, selvfølgelig findes vi - os, der stædig hænger fast i denne rockgenre. Gode sangstemmer og harmonier er tiværtifald noget, der tænder hos undertegnede og af de nævnte kender jeg:
The Cult: Købte den nyligt genudgivne LOVE og havde faktisk planlagt at drage til DR Byen for at høre dem, men alle de gode billetter var gået. For mig er en balkon højt oppe og endda lidt bagud fra scenen ikke godt nok, så jeg passede ... men musikken er stadig sprællevende og netop dén hører jeg ofte for tiden.
The Four Horsemen: Jeps! Har både Gettin´ Pretty Good At Barely Gettin´by og Nobody Said it Was Easy. Jeg ville ønske der kom mere fra den kant, og bandet som sådan eksisterer jo stadig på trods af frafald. Det er en fornøjelse at høre deres omkvæd når de synger i harmonier og hvor sangstemmerne simpelthen brager ud i stuen. Det er en fin-fin kombination af sej, medrivende metal-boogie-rock og skønsang. De bliver faktisk spillet ret tit - især når jeg er alene hjemme, hvor det kan blive højt (nok) ...
The Black Crowes: Åh-ja, de er jo mestrene. De viderefører en sangtradition, som forbindes med både Rolling Stones, The Band og et snert Led Zeppelin. Det sidste kom til udtryk på skiven Live At The Greek, hvor Jimmy Page gir´ den gas som gæsteguitarist og hvor de afleverer 5-6 LZ numre med stil. Flot stil! Enig i, at de har haft en svag periode, men at de har taget revance på den fede måde med det seneste udslip.
Godt initiativ med denne tråd!
|
|
|
Juhuuuu, troede sgu vi var de eneste
2 stk. 100% oversete albums (The Four Horsemen)
Prøv at give The Scream et lyt, I vil blive overrasket - efter min mening et af tidernes bedste rock albums.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet overset amerikansk band er The Clay People
http://www.youtube.com/watch?v=-YQkRPy7OXU
Jeg kender dog kun albummet der også hedder "The Clay People". Eftersigende skifter de genre som vi andre skifter signalkabler og er gået fra synth/electro til hardrock til rock og tilbage igen.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
grene skrev:
|
The Four Horsemen:
Et band som startede op sidst i 80´erne - dannet er tidl. bassist fra The Cult Haggis (Stephen Harris). Forsanger Frank C. Starr, guitar Haggis og Dave Lizmi. De udgave det første album (CD) i 1991 (udgave dog også en EP i 1989 - kan ikke opdrives) "Nobody Said it Was Easy". Efter dette album var der også her ballade med pladeselskabet og 2. album " Gettin' Pretty Good at Barely Gettin' By" kom først i 1996. Med fors.... hvor er det fed powerfuld rock. Det blev desværre ikke til mere - både forsanger og trommeslager er desværre døde. |
|
|
EP'en er genudgivet, og kan købes via The Four Horsemen's hjemmeside.  Desuden er der åbenbart kommet et nyt album i efteråret 2009, det er jo nok også et lyt værd.
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
EP'en er genudgivet, og kan købes via The Four Horsemen's hjemmeside.
Desuden er der åbenbart kommet et nyt album i efteråret 2009, det er jo nok også et lyt værd.
[/QUOTE]
Netop bestilt den nye fra 12/2009 via hjemmesiden. Kommer nok til at koste kassen, såfremt den nappes i tolden.
|
| Til top |
|
| |
cgj82 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager naturligvis min bror "Grene" for hans små mangler....
Grene, har du ikke glemt
Cry of Love:
Med bl.a. Audley Freed: Guitarist som senere blev medlem af The Black Crowes. Indavl.....alle de gamle rock bands. 
Albums der er hver at smide i afspilleren: Brother & Diamonds & Debris
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
cgj82 skrev:
|
Beklager naturligvis min bror "Grene" for hans små mangler....
Grene, har du ikke glemt
Cry of Love:
Med bl.a. Audley Freed: Guitarist som senere blev medlem af The Black Crowes. Indavl.....alle de gamle rock bands. 
Albums der er hver at smide i afspilleren: Brother & Diamonds & Debris
|
|
|
You ain´t well boy 
1. skive med Cry Of Love er klasse.....den 2. kan gå.......
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
soka skrev:
Som jeg husker det, var Kingdom Come var vist egentlig tyskere. Eller var det kun deres forsanger..? Jeg var også svært begejstret for deres første plade dengang. De kunne lyde mere af Led Zeppelin, end L Z selv nogensinde havde kunnet. Sejt Efter et genlyt for et par år siden var jeg lidt mere loren og kunne godt høre hvorfor det var originalerne, og ikke K C, der havde trukket det længste strå
The Cult var fede til og med "Sonic Temple". Derefter blev de mere og mere kopier af sig selv. Hvad de har lavet de seneste 16-17 år, aner jeg ikke. Er det godt?
Black Crowes har alle dage været kloner af Rolling Stones, The Faces og med tiden også Led Zep. Men de har været det med manér! Ægte rock'n'roll og fanen holdes til stadighed højt. Et band, jeg værdsætter rigtigt meget
|
|
|
Et hurtigt tjek viser at Kingdom Come var tyskere, men signet i USA. De første to plader synes jeg stadig er lytteværdige. Men ja de lyder som Led Zeppelin (var der nogen der sagde Wolfmother). Kopiernes mester - Gary More - blev ovenikøbet så fortørnet, at han skrev sangen Led Clones som et rip off af Kingdom Come's rip of af Led Zeppelin.
|
|
|
Ok band KC, fed stemme.........som det nævnes minder den meget om Robert Plant.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det ... så burde den her tråd befinde sig i Musik- og filmoplevelser.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før The Four Horsemen var Haggis omkring Zodiac Mindwarp, som også kan være et lyt værd - ikke klasse; men OK - der er et "bedst of album", som samler godt op.
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Collective Soul.............startede ud i 1993.
Giv deres Greatest et lyt - "7even Year Itch"
Udgivet ny cd i 2009 - ej hørt endnu.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
grene skrev:
Collective Soul.............startede ud i 1993.
Giv deres Greatest et lyt - "7even Year Itch"
Udgivet ny cd i 2009 - ej hørt endnu.
|
|
|
Har lige fået fat i lidt Collective Soul på netmusik.dk - rigtigt godt. de skal lige dyrkes lidt mere  Desværre har netmusik.dk ikke 2009 album'et Rabbit til download.
|
| Til top |
|
| |
grene Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så lige et nyere band opdaget igår
Airbourne - skide godt Egon............
Lidt en blanding af AC/DC og The Four Horsemen.
Rygtet siger de måske skal varme op for AC/DC.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
grene skrev:
The Four Horsemen:
Et band som startede op sidst i 80´erne - dannet er tidl. bassist fra The Cult Haggis (Stephen Harris). Forsanger Frank C. Starr, guitar Haggis og Dave Lizmi. De udgave det første album (CD) i 1991 (udgave dog også en EP i 1989 - kan ikke opdrives) "Nobody Said it Was Easy". Efter dette album var der også her ballade med pladeselskabet og 2. album " Gettin' Pretty Good at Barely Gettin' By" kom først i 1996. Med fors.... hvor er det fed powerfuld rock. Det blev desværre ikke til mere - både forsanger og trommeslager er desværre døde. |
|
|
For dem, som bare SKAL høre, hvordan The Four Horsemen lød på deres debut EP, så findes numrene her på denne side, de er i VQF format, så der skal lige en lille konvertering til - men FED musik.
|
| Til top |
|
| |